ma
door margaemonds@gmail.com May 6, 2019 om 18:49
Huishouden & energie
Annulering energiecontracr geweigerd na telefonische verkoop

Annulering energiecontracr geweigerd na telefonische verkoop

na vervelend telefoontje waar ik aan gaf niet goedkoper te kunnen gaan is er toch een contract afgesloten per computer. ik betaalde 32 euro per maand. Men zei dat het na stijging prijzen zeker wel 45 euro kon worden en dat ik bij hen toch goedkoper uit zou zijn   Na enkele weken waarin ik door ziekte familie en begrafenis geen annulering kon doen kwam ik eracjter dat ik per maand in de 90 euro moest gaan betalen. Bij budget energie.
Na uitzending kassa meteen een brief aangetekend verzonden. hierop kreeg ik een negatief antwoord dat ik het contract niet kon annuleren.
Dit vind ik niet juist. Wat men ook koopt, men moet de beloftes nakomen die men per telefoon heeft gedaan

1905 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - May 6, 2019 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Je moet die sprookjes ook niet geloven.
Het bedrag dat je per maand moet betalen is een VOORSCHOTbedrag.
Dat je niet geannuleerd hebt is natuurlijk - ondanks de omstandigheden die je aangeeft - je eigen schuld.

Even terzijde: verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

diumenge
door diumenge - May 6, 2019 om 19:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als het een vervelend telefoontje was, waarom wel op de link geklikt?

tijger1
door tijger1 - May 6, 2019 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die bevestiging via het klikken op een button, is dus NIET rechtsgeldig. 

Neem contact op met Consuwijzer, kijk op Google, of met Kassa, klik onderaan op contact en laat u helpen.

En VERANDER uw gebruikersnaam, want zo vraagt u om problemen.

Voortaan zulke telefoontjes ook direct afkappen met , geen interesse. Klaar. .


panter22
door panter22 - May 6, 2019 om 19:19
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je wilde wel een contract met Budget energie alleen voor een lagere prijs dan die €90 per maand.
Heb je al een jaarafrekening gehad? Voor €32 in de maand zit je in de kou 
Je kunt je termijnbedrag aanpassen als je per maand minder voorschot wilt betalen:
https://www.budgetenergie.nl/klantenservice/termijnbedrag

ne
door neodutchio - May 6, 2019 om 19:27
5156 Antwoorden / 12 Vragen
2

Budget enery, ze blijven mij maar bellen. Beller 1 kon inzien wat ik nu betaal, maar niet waar. No. 2 kon zien waar ik klant was, maar niet wat ik betaalde. Beller 3 haakte af toen hij merkte dat ik kritisch was en beller 4 heb ik hartelijk om moeten lachen. Hoe vaak ik ook vroeg waar ik nu klant ben en wat ik nu betaal kreeg ik maar geen antwoord. De computer liep vast, mijn account was niet geupdate en meer van dat soort smoesjes.

Gelukkig ben ik mans genoeg om zelf online prijzen te vergelijken. Simpelweg gewoon een excel sheetje maken met daarin alle prijzen en mijn verbruik. Zet daar de prijzen van concurrenten naast (incl. de vaste kosten, die kunnen afwijken per aanbieder) en je kan precies zien wat je bespaard. 

Iemand die mij aan de telefoon al zegt dat ik goedkoper kan mag van mij de uitdaging aan gaan. Helaas haken ze allemaal af omdat ze niets kunnen inzien. En zo werken deze ongevraagde verkopers. Met hele leugens en halve waarheden een contract aansmeren. De enige manier om er van af te komen is het gesprek op te nemen en het op misleiding gooien. Vaak bellen ze naar kvk inschrijvingen waardoor je ook nog aan een zakelijk abonnement zit. Dan gelden er weer andere regels dan bij consumenten. Tenzij u kan wijsmaken dat er op het geleverde adres geen bedrijfswerkzaamheden zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 6, 2019 om 21:34
16860 Antwoorden / 202 Vragen
1

Recht hebben is soms iets anders dan ook gelijk krijgen. Beloftes nakomen is een goede regel en naleven van oivereenkomsen ook maar ook dat gaat helaas niet altijd op. Zie: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier  om eventueel nadere actie te nemen.

Br
door BrendaDJSenKarel - May 13, 2019 om 13:49
35 Antwoorden / Vragen
0

Nooit een abonnement nemen via de telefoon, altijd een probleem.

ed
door edosantos Jun 3, 2019 om 18:37
16 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, telefonische verkopers direct afkappen. Mooie praatjes allemaal, maar van hun berekeningen klopt niets. Vaak zijn contract die op deze manier zijn afgesloten niet rechtsgeldig dus ondanks dat de bedenktermijn voorbij is kun je er wellicht nog vanaf. Kassa heeft hier 2 uitzendingen over gehad, in april en in januari of februari. Zie: energiecontracten via telefonische verkoop vaak ongeldig

energiecontracten via telefonische verkoop vaak ongeldi

energiecontracten via telefonische verkoop vaak ongeldig

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer