ep
door epit1969 Oct 13, 2011 om 23:05
Huishouden & energie

Belachelijk uurtarief?

I.v.m. de verbouwing van onze badkamer hebben we installatiebedrijf gevraagd of er wat leidingen verlegd konden worden. Vooraf is een medewerker van het bedrijf komen kijken om te zien wat er moest gebeuren en hoeveel/welk materiaal men bij zich moest hebben om de klus uit te voeren. De klus werd op nacalculatie uitgevoerd en het uurtarief van de loodgieter was € 47,50 excl. BTW per uur. Niet echt goedkoop maar voor een ervaren loodgieter leek ons dit redelijk en we zijn hier dan ook mee akkoord gegaan.
De klus werd uitgevoerd door 2 personen nl. een ervaren loodgieter (hij was al eens eerder bij ons geweest) en een jonge collega, die alleen maar van boven naar beneden op en neer liep om materialen/gereedschappen aan te geven. Verder is deze jongeman 1,5 uur weggeweest om materiaal te halen bij de groothandel (in ons dorp gevestigd). Hij was de weg kwijt zo verklaarde hij zijn lange afwezigheid.
Het installatiebedrijf rekende voor zowel de ervaren loodgieter als zijn jonge collega € 47,50 excl. BTW per uur. Via de site van Hyves, zo zagen we later, bleek de jonge collega 20 jaar te zijn en nog te studeren aan het ROC t/m 2012. Hij was dus stagiair of werkt via een leerovereenkomst. € 47,50 excl. BTW per uur vinden wij voor een ervaren loodgieter geen probleem, maar wij vinden het onaanvaardbaar dat hetzelfde uurtarief wordt gehanteerd voor iemand die nog studeert en alleen maar materialen/gereedschappen aangeeft. De discussie is dus het gehanteerde uurtarief wat niet in verhouding staat tot de zwaarte van de uitgevoerde werkzaamheden, in combinatie met de leeftijd en beperkte ervaring van de persoon in kwestie. Wij hebben het installatiebedrijf verzocht met een voorstel te komen echter dit weigert men. Vragen we hier nu iets onredelijks?? Wij dachten het niet.

41944 46 Rapporteer

ep
door epit1969 - Oct 14, 2011 om 06:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wij wisten van te voren niet wie er zou komen en of dat 1 of 2 personen zouden zijn, maar het tarief voor een stagiair/leerling kan niet redelijk en billijk worden genoemd. Ik werk bij een accountantskantoor en aan onze medewerkers hangen individuele tarieven afhankelijk van kennis en ervaring. Als wij een schoolverlater het tarief van een accountant zouden doorberekenen houden wij geen klant meer over....en terecht.

stacey
door stacey - Oct 14, 2011 om 08:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=epit1969 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 06:52] maar het tarief voor een stagiair/leerling kan niet redelijk en billijk worden genoemd. .

Kan wel zo zijn, maar goedkoper wordt het er niet op als ervaren loodgieter alles alleen zou doen
dan is het aantal werk/uren dubbel en dan ben je net zo duur.
Maar welk tarief ze voor wie ook vragen en of dat eerlijk is of niet daar kun je niets meer mee,
jij ging accoord met een uurtarief zonder daar een voorwaarde - ervaren of niet - aan te hangen.

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 14, 2011 om 09:03
842 Antwoorden / 1 Vragen

Je wist niet wie er zouden komen, maar vooraf had je wel een uurtarief voor 47,50 p/u voor twee personen afgesproken?

Wat is dan het probleem? De klus is geklaard! Pas als niet duidelijk was geweest dat ze met twee personen zouden komen, dan kun je je afvragen of het wel redelijk is om 47,50 te vragen voor een onuitgenodigde leerling. Maar of er nu twee "ervaren" krachten komen, of een ervaren en een "leerling", dat maakt natuurlijk vrij weinig verschil.

er
door ericw - Oct 14, 2011 om 10:58
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Wanneer de ervaren loodgieter zelf alles had moeten was het zelfs duurder geworden, ieder keer dat hij moet stoppen met zijn werkzaamheden en "opniew" moet opstarten zou hij meer tijd kwijt zijn geweest.

Dat er een stagair aan het werk bij u is (tenslotte beginnen we allemaal ergens) doet niets af aan de zaak, en dat een school weg zou kijken bij misbruik van een stagair zal eerder een uitzondering zijn dan regel

Mvg, Eric

robtien
door robtien - Oct 14, 2011 om 13:12
269 Antwoorden / 10 Vragen

echter kan die leerling ook een BBL oplieding voglen en dan word je gewoon normaal betaald zoals je anders betaald zou worden wie zegt dat het een simpele staiger is van maar een week of paar weken?? dat maakt ook niet zoveel uit. maar u vind het gewoon te duur. als hij een bbl oplieding volgt werkt hij dus gewoon en heeft hij recht op geld u werkt toch ook niet voor niks?? verdwaald de loodgieter ik ken een aantal loodgieters bedrijven en die hebben allemaal een tom tom in de auto dus verdwalen de dag van vandaag is niet echt meer nodig. dat ze dat weigeren is heel normaal een bedrijf is uit op zijn centen die gaan ze echt niet zomaar terug geven. vraag hun even om de reden waarom ze voor die persoon zoveel vragen?

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 13:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 14 okt 2011, 02:17]Wat een onzin @susannef . Je praat bedrog goed. Ik wou dat ik kon opperen. Via een school een leerling niets betalen en de klant wel doorberekenen voor vol tarief is oplichting. En niemand klaagt. De meest wegkijkende is de school. Die laat kinderen slagen en stagelopenbij een bedrijf en controle op misbruik is niet nodig.

Nou, een leerling die stage loopt krijgt wel degelijk loon, hoor. Mijn kleindochter loopt ook stage, en is uiteraard ontevreden dat ze niet genoeg ontvangt haha, en gaat 1 dag per week naar school.
Dat die jongen tussentijds "boodschappen moest doen" c.q. spullen halen hoort daar ook bij en moet ook betaald worden. Was die jongen er niet geweest was de ervaren loodgieter ook een tijd niet aanwezig geweest en had u dat ook moeten doorbetalen. Het installatiebedrijf staat volledig in zijn recht om niet op Uw voorwaarden in te gaan. Het uurloon gaat in zodra de loodgieter (of welke vakman ook) vanuit zijn bedrijf vertrekt.

ep
door epit1969 - Oct 14, 2011 om 19:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vanmiddag een gesprek gehad met iemand van mijn rechtsbijstandverzekeraar. Dossiertje overhandigd en doorgenomen en hij (jurist!) is met mij van mening dat een dergelijk uurtarief absoluut niet kan. De installateur gaat een dezer dagen een aangetekend schrijven ontvangen...wordt vervolgd!

su
door susannef - Oct 14, 2011 om 19:08
303 Antwoorden / 9 Vragen

De ervaren loodgieter had ook alleen kunnen komen en zelf heen en weer kunnen lopen om spullen te pakken. Ook dan had het u € 47,50 per uur gekost, met het risico dat u nog meer uren zou moeten betalen omdat de ervaren persoon niet constant aan de gang kan blijven.

Enige tijd geleden heb ik een badkamerverbouwing laten uitvoeren. Daarbij kon ik geld besparen door bepaalde werkzaamheden (opperen en andere hand- en spandiensten) zelf uit te voeren. Dit had voor u misschien ook een idee geweest.

Ik vrees dat u geen correctie op het uurtarief kunt vragen, tenzij u vooraf duidelijk hebt aangegeven dat u dit tarief alleen wenst te betalen voor een ervaren medewerker.

nb
door nbw - Oct 14, 2011 om 19:08
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wat een onzin @susannef . Je praat bedrog goed. Ik wou dat ik kon opperen. Via een school een leerling niets betalen en de klant wel doorberekenen voor vol tarief is oplichting. En niemand klaagt. De meest wegkijkende is de school. Die laat kinderen slagen en stagelopenbij een bedrijf en controle op misbruik is niet nodig.

stacey
door stacey - Oct 14, 2011 om 19:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=epit1969 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 19:07]is met mij van mening dat een dergelijk uurtarief absoluut niet kan.

En hij bepaald wat ze als uurtarief mogen vragen ?
Haha lijkt me niet ! Hij vraagt zelf waarschijnlijk het 4dubbele, maar volgens mij is bedrijf nog altijd vrij zelf te bepalen wat ze aan uurloon willen vragen, het is aan jou er niet mee accoord te gaan als het te hoog is naar je zin.

stacey
door stacey - Oct 14, 2011 om 19:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--U bepaalt als ondernemer uw eigen tarief--Info KvK

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 19:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

susannef en nbw, ik gun jullie beiden van harte jullie topantwoorden, echt.
Maar ik kan er dan, als gewoon mens niet bij dat de redactie 2 volkomen tegengestelde antwoorden op die manier beloond? Nou ja, dat zal wel weer aan mij liggen.
Nogmaals, geen jalouzie de metier.

birdies
door birdies - Oct 14, 2011 om 20:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Maar ik kan er dan, als gewoon mens niet bij dat de redactie 2 volkomen tegengestelde antwoorden op die manier beloond.........

Redactie doet niet aan topantwoorden. Het is topicstarter die een antwoord als topantwoord kan kwalificeren.

re
door renate07 - Oct 14, 2011 om 22:15
142 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde kun je ook bij de kapper meemaken, wordt je door een leerling geknipt maar wordt je ook het volle bedrag in rekening gebracht. Ik wil dus nooit door een leerling geknpit worden.

stacey
door stacey - Oct 14, 2011 om 22:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=renate07 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 22:15]Hetzelfde kun je ook bij de kapper meemaken, wordt je door een leerling geknipt maar wordt je ook het volle bedrag in rekening gebracht. Ik wil dus nooit door een leerling geknpit worden.

Dan moet je dat dus van te voren aangeven, maar wat kan jou het schelen of het leerling is voor vol tarief...................Als je haar maar goed zit !

rj
door rjw - Oct 15, 2011 om 22:50
3261 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=renate07 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 22:15]Hetzelfde kun je ook bij de kapper meemaken, wordt je door een leerling geknipt maar wordt je ook het volle bedrag in rekening gebracht. Ik wil dus nooit door een leerling geknpit worden.

Waarom niet? Uiteindelijk is de kapper verantwoordelijk dat er iets goeds geleverd wordt. Als de leerling het niet goed doet, zorgt een ervaren kapper er wel voor dat het goed wordt afgemaakt.

Als iedereen zou doen wat jij doet zijn er over een paar jaar geen kappers meer, want leerlingen krijgen dan nooit de kans om het vak te leren....

Ik neem aan dat jijzelf toch ook de kans heb gehad om jouw vak te leren. Hoe zou je zelf gereageerd hebben als je niks mocht doen omdat je het nog moest leren?

Een uurtarief wordt over het algemeen berekend als een gemiddelde voor alle soort medewerkers die een bedrijf biedt. Een senior is immers altijd duurder dan een junior medewerker, maar richting klanten is het ondoenlijk om deze verschillen door te berekenen en wordt er een vast uurtarief gebruikt waar . Verder zitten ook nog andere kostenposten in een uurtarief verwerkt.

tenormin
door tenormin - Oct 15, 2011 om 23:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

rjw, met de kapper gaat het in zoverre op, dat als een leerling het haar b.v. te kort knipt de "echte" kapper dan toch wel alle toeters en bellen uit de kast moet halen om er nog iets van te maken.
Zo'n loodgieter heeft, precies zoals je stelt, niet alleen zijn uurloon nodig maar zal zich ook hebben moeten verzekeren, a.o.w. afdracht en weet ik veel wat nog meer aan kosten daarbij komen. Okay, deze man werkt in loondienst als hij bij een installatiebedrijf werkt, maar dan moet die werkgever toch berekenen wat zijn medewerker moet kosten. Hij wil natuurlijk zelf ook nog een boterham verdienen, als TS het daar niet mee eens was (is) tja, had dan een Pool of een Bulgaar het werk laten doen. Zwart. Kun je ook niet reclameren in de meeste gevallen.

ep
door epit1969 - Oct 17, 2011 om 06:56
6 Antwoorden / 1 Vragen

Haha, ik zie wel aan de aard van de reacties dat hier een boel ondernemers tussen zitten die proberen recht te praten wat krom is...

eva369
door eva369 - Oct 17, 2011 om 08:32
308 Antwoorden / 2 Vragen

Verder is deze jongeman 1,5 uur weggeweest om materiaal te halen bij de groothandel (in ons dorp gevestigd). Hij was de weg kwijt zo verklaarde hij zijn lange afwezigheid.

hadden ze niet genoeg bij zich, of kwam er meerwerk bij? want normaal heb je al het materiaal toch al?

stacey
door stacey - Oct 17, 2011 om 10:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=epit1969 schreef op maandag 17 okt 2011, 06:56]Haha, ik zie wel aan de aard van de reacties dat hier een boel ondernemers tussen zitten die proberen recht te praten wat krom is...

Er is niets krom................en ik ben geen ondernemer.
Jij gaat zonder voorwaarden/uitzonderingen accoord met een uurtarief en dan ga je achteraf proberen daar onderuit te komen...........
Zo werkt het dus niet, als het werk volgens afspraak en goed is uitgevoerd snap ik het moeilijk doen overigens ook niet.
Jij hebt er verder Niets mee te maken wie een bedrijf stuurt en wat ze voor die persoon al dan niet betalen,
als ze doen wat afgesproken is is het klaar.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten moet je vooraf regelen............

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 11:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

epit1969, wat knap dat je kunt zien dat hier ondernemers beantwoorden. Met dit forum zitten we toch, hoop ik, niet op Skype. Ik vind dat uurloon van €47,50 best redelijk en ik lees ook geen voorrijkosten ook iets wat meestal aan bod komt. En nee, ook ik ben geen ondernemer maar behoor reeds lang tot de "vergrijzing" van onze samenleving. En heel misschien was die jongen wel zo lang weg omdat er een "lunchpauze" in zat. Nu weet ik niet of ze dit ook mogen doorberekenen, maar evengoed. Ik heb een hulp in de huishouding en natuurlijk let ik wel iets op de uren van komen en gaan. We drinken ook koffie en kletsen wat, moet ik dat dan ook van haar geld inhouden? Dacht het niet. Het bedrijf moet ook waar de jongen stage loopt gewoon alle kosten voor hem betalen, ook belasting en, nogmaals, je bent accoord gegaan met het uurloon.

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 11:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eva369 schreef op maandag 17 okt 2011, 08:32]Verder is deze jongeman 1,5 uur weggeweest om materiaal te halen bij de groothandel (in ons dorp gevestigd). Hij was de weg kwijt zo verklaarde hij zijn lange afwezigheid.

hadden ze niet genoeg bij zich, of kwam er meerwerk bij? want normaal heb je al het materiaal toch al?

Nee, vreemd genoeg hebben ze niet altijd bij zich wat ze wel in hun auto zouden moeten hebben, maar daar is over te praten en wordt meestal geaccepteerd door die tijd niet door te berekenen , is mijn ervaring na lang praten.

ep
door epit1969 - Oct 17, 2011 om 19:30
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als een aantal van jullie geen ondernemer is, dan heb ik hier klaarblijkelijk te maken met een stelletje hele suffe consumenten die klakkeloos betalen wat ze in rekening gebracht krijgen. Door jullie laksheid grijpen dubieuze ondernemers de kans om maar wat aan te rommelen en zomaar van alles te berekenen.
Natuurlijk ben ik akkoord gegaan met een uurtarief van 47,50 excl. BTW (zonder te weten wie of hoeveel er komen) en daarvoor mag je een ervaren loodgieter verwachten. Niks mis mee. Natuurlijk is het logisch dat er een jonge knul meegestuurd wordt om alleen maar van boven naar beneden te lopen om materiaal een gereedschap aan te geven en boodschappen te doen. Maar het is buiten alle proporties om hiervoor een uurtarief in rekening te brengen voor werkzaamheden die tariefsmatig absoluut niet gelijkgesteld kunnen worden met het uurtarief van een ervaren loodgieter. De jongeman is minstens 10 jaar jonger dan zijn ervaren collega; denk maar niet dat zij hetzelfde salaris betaald krijgen. Bovendien hoeven er voor zo'n jongen nog geen pensioenpremies betaald te worden en krijgt zijn werkgever voor dergelijke krachten een aardige loonkostensubsidie. De wetgever kan nooit bedoeld hebben dat de regelingen zoals die er zijn (leerovereenkomst/BBL) op deze wijze misbruikt worden.
Zo'n jonge gast kost de werkgever hooguit zo'n 13,00 per uur. Als ik dan bereid ben om 50% van 47,50 = 23,75 te betalen voor zo iemand dan is dat een hele redelijke prijs! Ga er maar van uit dat een rechter een dergelijk uurtarief van tafel zal vegen. Een rechter kijkt uiteraard naar de wet maar zeker ook naar redelijkheid en billijkheid en daarvan is in mijn casus absoluut geen sprake.

su
door susannef - Oct 17, 2011 om 19:40
303 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=epit1969 schreef op maandag 17 okt 2011, 19:30]Als een aantal van jullie geen ondernemer is, dan heb ik hier klaarblijkelijk te maken met een stelletje hele suffe consumenten die klakkeloos betalen wat ze in rekening gebracht krijgen. Door jullie laksheid grijpen dubieuze ondernemers de kans om maar wat aan te rommelen en zomaar van alles te berekenen.
Natuurlijk ben ik akkoord gegaan met een uurtarief van 47,50 excl. BTW (zonder te weten wie of hoeveel er komen) en daarvoor mag je een ervaren loodgieter verwachten. Niks mis mee. Natuurlijk is het logisch dat er een jonge knul meegestuurd wordt om alleen maar van boven naar beneden te lopen om materiaal een gereedschap aan te geven en boodschappen te doen. Maar het is buiten alle proporties om hiervoor een uurtarief in rekening te brengen voor werkzaamheden die tariefsmatig absoluut niet gelijkgesteld kunnen worden met het uurtarief van een ervaren loodgieter. De jongeman is minstens 10 jaar jonger dan zijn ervaren collega; denk maar niet dat zij hetzelfde salaris betaald krijgen. Bovendien hoeven er voor zo'n jongen nog geen pensioenpremies betaald te worden en krijgt zijn werkgever voor dergelijke krachten een aardige loonkostensubsidie. De wetgever kan nooit bedoeld hebben dat de regelingen zoals die er zijn (leerovereenkomst/BBL) op deze wijze misbruikt worden.
Zo'n jonge gast kost de werkgever hooguit zo'n 13,00 per uur. Als ik dan bereid ben om 50% van 47,50 = 23,75 te betalen voor zo iemand dan is dat een hele redelijke prijs! Ga er maar van uit dat een rechter een dergelijk uurtarief van tafel zal vegen. Een rechter kijkt uiteraard naar de wet maar zeker ook naar redelijkheid en billijkheid en daarvan is in mijn casus absoluut geen sprake.
Als je zo overtuigd bent van je gelijk, waarom stel je hier dan uberhaupt een vraag?

Nog ter (wellicht overbodige) info: ik heb een vast loodgieter voor het onderhoud en de storingen van mijn cv-installatie. Deze hanteert ongeveer hetzelfde uurtarief als jij noemt, maar daar kan ik geen enkele 'eis' stellen aan de werkervaring van degene die gestuurd wordt. Zoals een van de eerdere reageerders al zei: het genoemde uurtarief zal een gemiddelde zijn om tot eenzelfde uurtarief voor alle werknemers te komen. Ook heeft een bedrijf inderdaad meer kosten dan enkel en alleen de loonkosten van medewerkers die doorbelast kunnen worden. De administratie, huisvesting, aanschaf en onderhoud wagenpark + gereedschap e.d. moet ook gedaan worden, maar dat zijn allemaal zaken die niet apart gefactureerd (kunnen) worden.

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 19:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

epit1969, dit is geen behoorlijke reactie om dan maar de beantwoorders van je vraag met laksheid te betitelen. Stel je geen prijs op antwoorden
stel dan ook helemaal geen vraag, of heb je problemen met de verschillende inzichten. Nou, ik ga hier niet meer op in.

ep
door epit1969 - Oct 17, 2011 om 20:03
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ruim 15 jaar werkzaam in de accountancy en ik maak jaarrekeningen voor soortgelijke bedrijven (zelfs in deze branche!) dus ik weet heel goed wat wel of niet redelijk is en welke kosten er allemaal bij horen. Ik sluit niet uit dat deze ondernemer zoals zovelen in de branche het heel moeilijk hebben in deze tijd en maar proberen te factureren wat maar mogelijk is. De klant zou maar zo gek zijn om het te betalen!
Eenzelfde (gemiddelde) uurtarief voor alle medewerkers is flauwekul; in deze tijd van automatisering is het heel eenvoudig om meerdere tarieven te hanteren afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring. Als ons kantoor door een schoolverlater gemaakte uren zou doorbelasten met mijn uurtarief, dan houden we geen klant meer over!

stacey
door stacey - Oct 17, 2011 om 20:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=epit1969 schreef op maandag 17 okt 2011, 19:30].
Natuurlijk ben ik akkoord gegaan met een uurtarief van 47,50 excl. BTW (zonder te weten wie of hoeveel er komen) en daarvoor mag je een ervaren loodgieter verwachten. .

Ik vind jou wel erg kortzichtig, en erg onbeschaafd ook om iedereen voor dombo`s uit te maken als ze het niet met jou eens zijn.

Bovendien ben je zelf niet slim geweest enkel een uurtarief goed te keuren zonder te weten hoeveel mensen er tegen dat uurtarief dan kwamen...........

Bovendien, zoals gezegd is een uurtarief niet loon voor 1 specifieke arbeider,
ze berekenen niet per arbeider/volslagen of leerling verschillende tarieven.......
Het tarief is gewoon voor 1 uur arbied ongeacht door wie het gedaan wordt.

En dat jij weet dat dat allemaal leuk uitgesplitst kan worden mag dan zo zijn,
niet gezegd dat een ander dat wil of doet en dat zijn ze Nimmer verplicht.
Bedrijf maakt zijn eigen prijs, dat mag en daar heb jij als Accountancy medewerkstertje
voor de rest geen drol mee te maken............
Je had je rekenmachine beter even vooraf aan het werk kunnen zetten en goede prijsafspraken ed met bedrijf moeten maken en je wensen of zeg maar eisen duidelijk op tafel moeten leggen dan. ..........

Ik wens je succes bij de rechter, ik denk dat je daar een verdriedubbeling van het uurtarief aan kosten voor jezelf aan over zult houden als je daar straks met je onzinnige eis verliest.........

er
door ericw - Oct 17, 2011 om 20:29
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Wanneer u al zolang in de accountancy werkt heeft u dan zelf de afgelopen 15 jaar alleen de koffie verzorgt voor uw collega's . Wat een geneuzel om hier de vraag te stellen terwijl u zelf al 15 jaar "denkt"te weten hoe men factureert. Volgens mij zijn dit soort forums voor echte problemen en niet voor consumenten die alleen achter de komma kunnen denken, bah!!!!

Mvg, Eric

mi
door miraltje - Oct 17, 2011 om 20:47
462 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]Als ons kantoor door een schoolverlater gemaakte uren zou doorbelasten met mijn uurtarief, dan houden we geen klant meer over!

probleem is alleen dat niemand dat kan controleren, de bedrijven waarvoor u aan het werk bent, zijn niet bij u op kantoor.

accountancy zijn anders ook zeer goed in creatief boekhouden gezien het recente verleden.

acjzr1
door acjzr1 - Oct 17, 2011 om 21:10
295 Antwoorden / 3 Vragen

Ik mis bij de reacties iets heel erg belangrijks!
Ik citeer:

"Vooraf is een medewerker van het bedrijf komen kijken om te zien wat er moest gebeuren en hoeveel/welk materiaal men bij zich moest hebben om de klus uit te voeren." !!!

Waarom moet er dan iemand a 47,50 per uur "boodschappen gaan doen"???

Als bekend is wat men nodig heeft kan men dat vooraf bestellen en ligt het klaar voor men aan de klus begint.

Dat er voor een stagiaire betaald wordt is op zich niet vreemd.
Het uurtarief lijkt echter meer op diefstal.

De hele gang van zaken lijkt meer op oplichting en/of onkunde.
Als de eerste opname verkeerd was onkunde, maar ik vermoed het andere...

er
door ericw - Oct 17, 2011 om 22:02
124 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op maandag 17 okt 2011, 21:10]Ik mis bij de reacties iets heel erg belangrijks!
Ik citeer:

"Vooraf is een medewerker van het bedrijf komen kijken om te zien wat er moest gebeuren en hoeveel/welk materiaal men bij zich moest hebben om de klus uit te voeren." !!!

Waarom moet er dan iemand a 47,50 per uur "boodschappen gaan doen"???

Als bekend is wat men nodig heeft kan men dat vooraf bestellen en ligt het klaar voor men aan de klus begint.

Dat er voor een stagiaire betaald wordt is op zich niet vreemd.
Het uurtarief lijkt echter meer op diefstal.

De hele gang van zaken lijkt meer op oplichting en/of onkunde.
Als de eerste opname verkeerd was onkunde, maar ik vermoed het andere...

Boodschappen doen klinkt wel zeer neerbuigend, er moeten toch materialen worden gehaald? Wanneer men met een klus begint (er is namelijk bij de eerste vraagstelling niet duidelijk aangegeven wat er veranderd zou worden, anders was er niet op nacalculatie gewerkt) .

Er zitten op dit forum aan de antwoorden te zien een hoop ambtenaren en accountancy die niet weten hoe mensen die met hun handen geld verdienen (lees ambacht mensen) en daar geen geld voor over hebben daar ze zelf hebben geleerd en denken te weten hoe het werkt....

Mvg, Eric

PS: eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dan er voor dit soort consumenten ruimte is op het internet om bedrijven in een kwaad daglicht tez zetten!!!!

stacey
door stacey - Oct 17, 2011 om 22:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ericw schreef op maandag 17 okt 2011, 22:02]Er zitten op dit forum aan de antwoorden te zien een hoop ambtenaren en accountancy die niet weten hoe mensen die met hun handen geld verdienen (lees ambacht mensen) en daar geen geld voor over hebben daar ze zelf hebben geleerd en denken te weten hoe het werkt....

Mvg, Eric

Tja, die accounts hanteren zelf ook een rip off tarief dat niet afweegt niet af tegen de zwaarte van hun uitgevoerde werkzaamheden waar ts zo wakker van lig: De discussie is dus het gehanteerde uurtarief wat niet in verhouding staat tot de zwaarte van de uitgevoerde werkzaamheden, in combinatie met de leeftijd en beperkte ervaring van de persoon in kwestie--

Dat er ander materiaal nodig blijkt dan voorhanden is niet vreemd tijdens een klus, niet alles is te voorzien met dat soort klussen vaak en dan loopt de meter gewoon door.

Feit is en blijft dat ts zelf Geen duidelijke prijs- en ervaringsgehalte van personeel afspraken ed heeft gemaakt en dan achteraf gaat klagen.............
Werk is naar tevredenheid uitgevoerd blijkbaar, waar je heel blij mag zijn tegenwoordig dus geneuzel centje teveel betaald voor leerling .........Pff

Maar voor een niet afwegend tegen de zwarte van de arbeid tarief kan ts wel een advocaatje nemen wellicht:
--Een gangbaar advocatentarief is € 150,- per uur. Daar komt 19 procent BTW bij plus eventuele andere kosten, zoals reis- en deurwaarderskosten-- ;-)

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 22:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Stacey, je bent wel mild met de kosten van een advocaat. Aan de andere kant krijg ik de indruk dat TS zich best Bram M. kunnen veroorloven en begrijp dan aan de andere kant niet van de kruideniersgeest met deze verandering van wat pijpjes!

acjzr1
door acjzr1 - Oct 17, 2011 om 22:45
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ericw schreef op maandag 17 okt 2011, 22:02][quote=acjzr1 schreef op maandag 17 okt 2011, 21:10]Ik mis bij de reacties iets heel erg belangrijks!
Ik citeer:

"Vooraf is een medewerker van het bedrijf komen kijken om te zien wat er moest gebeuren en hoeveel/welk materiaal men bij zich moest hebben om de klus uit te voeren." !!!

Waarom moet er dan iemand a 47,50 per uur "boodschappen gaan doen"???

Als bekend is wat men nodig heeft kan men dat vooraf bestellen en ligt het klaar voor men aan de klus begint.

Dat er voor een stagiaire betaald wordt is op zich niet vreemd.
Het uurtarief lijkt echter meer op diefstal.

De hele gang van zaken lijkt meer op oplichting en/of onkunde.
Als de eerste opname verkeerd was onkunde, maar ik vermoed het andere...

Boodschappen doen klinkt wel zeer neerbuigend, er moeten toch materialen worden gehaald? Wanneer men met een klus begint (er is namelijk bij de eerste vraagstelling niet duidelijk aangegeven wat er veranderd zou worden, anders was er niet op nacalculatie gewerkt) .

Er zitten op dit forum aan de antwoorden te zien een hoop ambtenaren en accountancy die niet weten hoe mensen die met hun handen geld verdienen (lees ambacht mensen) en daar geen geld voor over hebben daar ze zelf hebben geleerd en denken te weten hoe het werkt....

Mvg, Eric

PS: eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dan er voor dit soort consumenten ruimte is op het internet om bedrijven in een kwaad daglicht tez zetten!!!!

Ik heb zelf voor een installatiebedrijf gewerkt!
Als er voor een klus iemand op de locatie was geweest werden de benodigde materialen besteld en lagen deze klaar voor het uitvoeren van de klus!
Enkel en alleen bij hoge uitzondering ontbrak er iets!
Fout van diegene die ter plaatse was geweest dus.
Ik spreek dus uit ervaring en niet van achter een bureau!

Voor het geval je het gemist hebt: Alles is vooraf opgenomen!
Dus ook de benodigde materialen...
I rest my case,

stacey
door stacey - Oct 17, 2011 om 22:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op maandag 17 okt 2011, 22:45]Ik heb zelf voor een installatiebedrijf gewerkt!
Als er voor een klus iemand op de locatie was geweest werden de benodigde materialen besteld en lagen deze klaar voor het uitvoeren van de klus!
Enkel en alleen bij hoge uitzondering ontbrak er iets!
Voor het geval je het gemist hebt: Alles is vooraf opgenomen!
Dus ook de benodigde materialen...

Tijd geleden dan misschien ?
Tarief is vandaag de dag bepaald niet buitensporig.......

En komt vaak genoeg voor bij klus dat er ze iets anders tegenkomen dan verwacht,
en misschien was het hier ook wel bij hoge uitzondering.

En vraagsteller is zelf accoord gegaan met --De klus werd op nacalculatie uitgevoerd-
Had je Vooraf andere prijsafspraak moeten maken........

Maar ts moet voortaan gewoon een paar polen voor een knaak laten opdraven....

su
door susannef - Oct 17, 2011 om 22:57
303 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 17 okt 2011, 22:51][quote=acjzr1 schreef op maandag 17 okt 2011, 22:45]Ik heb zelf voor een installatiebedrijf gewerkt!
Als er voor een klus iemand op de locatie was geweest werden de benodigde materialen besteld en lagen deze klaar voor het uitvoeren van de klus!
Enkel en alleen bij hoge uitzondering ontbrak er iets!
Voor het geval je het gemist hebt: Alles is vooraf opgenomen!
Dus ook de benodigde materialen...

Tijd geleden dan misschien ?
Tarief is vandaag de dag bepaald niet buitensporig.......

En komt vaak genoeg voor bij klus dat er ze iets anders tegenkomen dan verwacht,
en misschien was het hier ook wel bij hoge uitzondering.

En vraagsteller is zelf accoord gegaan met --De klus werd op nacalculatie uitgevoerd-
Had je Vooraf andere prijsafspraak moeten maken........

Maar ts moet voortaan gewoon een paar polen voor een knaak laten opdraven....

@stacey Zit wederom op één lijn met je.
Bij het meest recente project waarbij mijn werkgever mijn uren (ik ben secretaresse) allemaal kon doorbelasten aan de klant, moest die 45 euro voor elk gewerkt uur neertellen. Dat was ongeveer 4x het bedrag dat ik zelf per uur ontving... voor iemand die allemaal (dure) apparatuur gebruikt voor zijn werk, is dus een tarief van 47,50 euro niet extreem.

ep
door epit1969 - Oct 17, 2011 om 23:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alle duidelijkheid: 47,50 voor een loodgieter is niet extreem, maar wel voor iemand die nog de opleiding tot loodgieter volgt en slechts eenvoudig werk mag/kan verrichten. Dat klopt echt niet en ondernemers die zo bezig zijn houden het in de regel ook niet lang vol....

acjzr1
door acjzr1 - Oct 17, 2011 om 23:23
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 17 okt 2011, 22:51][quote=acjzr1 schreef op maandag 17 okt 2011, 22:45]Ik heb zelf voor een installatiebedrijf gewerkt!
Als er voor een klus iemand op de locatie was geweest werden de benodigde materialen besteld en lagen deze klaar voor het uitvoeren van de klus!
Enkel en alleen bij hoge uitzondering ontbrak er iets!
Voor het geval je het gemist hebt: Alles is vooraf opgenomen!
Dus ook de benodigde materialen...

Tijd geleden dan misschien ?
Tarief is vandaag de dag bepaald niet buitensporig.......

En komt vaak genoeg voor bij klus dat er ze iets anders tegenkomen dan verwacht,
en misschien was het hier ook wel bij hoge uitzondering.

En vraagsteller is zelf accoord gegaan met --De klus werd op nacalculatie uitgevoerd-
Had je Vooraf andere prijsafspraak moeten maken........

Maar ts moet voortaan gewoon een paar polen voor een knaak laten opdraven....

Nou... niet zo lang geleden....
Het tarief is voor een Vakman zeker niet buitensporig!
Voor een stagiaire of loopjongen wel!!!
Het ging duidelijk om een simpele klus!
De fout ligt dus bij de installateur.

stacey
door stacey - Oct 17, 2011 om 23:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=epit1969 schreef op maandag 17 okt 2011, 23:23]Voor alle duidelijkheid: 47,50 voor een loodgieter is niet extreem, maar wel voor iemand die nog de opleiding tot loodgieter volgt en slechts eenvoudig werk mag/kan verrichten. Dat klopt echt niet en ondernemers die zo bezig zijn houden het in de regel ook niet lang vol....

Je bent gewoon een zeiksnor...........
Blijkbaar heb je geen klachten over het geleverde werk, ook niet over het aantal eraan gewerkte uren............
Alleen dat een snottebel nu het tarief heeft gekost van een baardmans..........
Als er 2 baardmannen waren geweest voor dat geld had je niets te zeuren,
ook niet als er 1 baardmans dubbele uren had gedraaid.........
Puur gezever over niets dus.

Zoals gezegd een bedrijf bepaald zijn prijs en daar ga je mee accoord of niet
en je hebt zelf niet eens de moeite genomen hoeveel man er kwam en wat voor mannen of snotneuzen er dan zouden komen..........
Jij ging zonder voorwaarde/eis van een baardmans voor dat geld per uur accoord dus zit achteraf dan niet te zeveren over die paar euro............

En spreek in vervolg dan gewoon een totaalprijs af Met de Baardmans eis zou ik zeggen.

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 23:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

acjzr1
Four om niet alles bij zich te hebben of fout van stagiair mee te laten "lopen"? We hebben toch vaklieden nodig in de toekomst en die moeten toch leren.

birdies
door birdies - Oct 17, 2011 om 23:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=epit1969 schreef op maandag 17 okt 2011, 23:23]Voor alle duidelijkheid: 47,50 voor een loodgieter is niet extreem, maar wel voor iemand die nog de opleiding tot loodgieter volgt en slechts eenvoudig werk mag/kan verrichten. Dat klopt echt niet en ondernemers die zo bezig zijn houden het in de regel ook niet lang vol....

30 jaar geleden ging het niet anders: een ervaren vakman werkte vaak samen met een onervaren vakman, zodat ook de onervaren vakman later een ervaren vakman werd. Ook toen werden gewoon de volle tarieven berekend. Enige verschil: de mensen zeurden nog niet zoveel als tegenwoordig.

acjzr1
door acjzr1 - Oct 17, 2011 om 23:48
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 17 okt 2011, 23:36]acjzr1
Four om niet alles bij zich te hebben of fout van stagiair mee te laten "lopen"? We hebben toch vaklieden nodig in de toekomst en die moeten toch leren.

Natuurlijk!
Maar daar hoeft de klant toch niet extra voor te betalen?
De fout is toch gemaakt door de installateur!

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 23:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Vragen wij hier nu iets onredelijks? Wij dachten van niet! Hoe meer ik de vraag van TS lees hoe vaker ik denk: Ja, je wilt voor een kwartje op de eerste rang zitten. Accepteer dat je Onze Lieve Heer niet bent en dat je het heel vervelend vind dat er niet veel medestanders zijn.

stacey
door stacey - Oct 17, 2011 om 23:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op maandag 17 okt 2011, 23:48]
Maar daar hoeft de klant toch niet extra voor te betalen?
De fout is toch gemaakt door de installateur!

Wat voor fout ?!
Ondernemer maakt toch zelf uit wat hij wil vragen per uur werk.
Hij is ook niet verplicht half tarief te rekenen voor een stagair of iets......
Ts heeft toch zelf verder ook geen enkel moeite genomen te informeren naar Wie en Hoeveel wie-en er dan precies kwamen tegen dat tarief ?

wi
door wimverd - Oct 18, 2011 om 07:05
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 17 okt 2011, 23:36]acjzr1
Four om niet alles bij zich te hebben of fout van stagiair mee te laten "lopen"? We hebben toch vaklieden nodig in de toekomst en die moeten toch leren.

Ik kreeg laatst iemand over de vloer om telefoon- en internet aansluiting te maken. hij had ook een stageloper bij zich. Deze jongen heeft wat hand-en spandiensten verricht. Hier heeft dit bedrijf niets voor doorberekend. Ik ben zelf ondernemer met personeel. Ik zou in zo'n geval toch samen met de klant kijken naar een oplossing. Als een stageloper verdwaalt, kan je dit toch niet doorrekenen aan de klant??
Tariefhoogte wel of niet kan ik niet beoordelen. Een stageloper is er vaak maar een korte periode en hoeft niet betaald te worden door de werkgever. (krijgt wel vaak een vergoeding) Iemand die in een leer-werktraject zit heeft gewoon een contract met salaris. Bovenop zijn lage kosten staan hier wel meer begeleidingsuren/ kosten vanuit het bedrijf tegenover.
Het belangrijkste in dit geval zal toch zijn: heeft de stageloper de vakman werk uit handen genomen of niet? Als ondernemer kan je toch niet verwachten dat de klant voor alle opleidingskosten opdraait?

wi
door wimverd - Oct 18, 2011 om 07:11
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 17 okt 2011, 23:55][quote=acjzr1 schreef op maandag 17 okt 2011, 23:48]
Maar daar hoeft de klant toch niet extra voor te betalen?
De fout is toch gemaakt door de installateur!

Wat voor fout ?!
Ondernemer maakt toch zelf uit wat hij wil vragen per uur werk.
Hij is ook niet verplicht half tarief te rekenen voor een stagair of iets......
Ts heeft toch zelf verder ook geen enkel moeite genomen te informeren naar Wie en Hoeveel wie-en er dan precies kwamen tegen dat tarief ?

Als je een vakkundig bedrijf inhuurt mag je toch verwachten dat ALLES vakkundig is. Als je dit bij een zakelijke klant doet, hou je er weinig over. Uiteindelijk krijgt elke bedrijf de klanten die hij verdient. Als bedrijf moet je denk ik in deze tijd de kans grijpen om klanten te binden. Maar goed, we weten niet de kant van de ondernemer. Om goed te kunnen antwoorden moet je eigenlijk hoor- en wederhoor toepassen.