yv
door yvonne panbakker Jun 20, 2017 om 13:21
Huishouden & energie

Betaal je meer met de slimme meter

Ze willen een slimme meter installeren
maar ik ben bang dat ik meer ga betalen

17880 32 Rapporteer

simon55
door simon55 - Jun 20, 2017 om 13:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als U slim bent , neemt u m niet

frits
door frits Jun 21, 2017 om 11:42
146 Antwoorden / 5 Vragen

je zult tzt wel moeten, anders kom je voor hoge instalatie kosten te staan,

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2017 om 11:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@frits. Dat is onzin.

jhogaarts
door jhogaarts Jun 21, 2017 om 13:28
101 Antwoorden / 1 Vragen

In 2020 zijn ze landelijk verplicht, dus ontkom je er helaas niet aan. Maar zou em wel uit laten schakelen. Neem je hem niet dan zul je de installatiekosten in 2020 moeten betalen.

hansje klein
door hansje klein - Jun 20, 2017 om 13:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik wil dat ding ook niet ...

U leest cowboy-verhalen, waarin wordt geklaagd over hogere energierekeningen na het plaatsen?

Dat ligt voornamelijk in het feit, dat al diegenen die minder zijn gaan betalen, dit nergens vertellen.

Maar ... geef uw bron en/of leverancier vrij en we gaan het verhaal voor u fileren.

Lees eerst deze post door: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/slimme-meter#no10

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2017 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hoeft dat stomme ding niet te nemen.

costnix
door costnix Jun 21, 2017 om 11:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Je moest juist dat stomme ding nemen, niet dat slimme ding ;-)

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2017 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar ik ben bang dat ik meer ga betalen
Onzin.
En je hoeft die meter niet te nemen.
Wat info: https://www.consuwijzer.nl/thema/het-slimme-meter-loket

getty
door getty - Jun 20, 2017 om 15:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ben heel tevreden, zou hem van harte aanbevelen.

lo
door lovewinnie - Jun 20, 2017 om 20:25
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een slimme Meter en ben er blij mee. Alweer 3 jaar. Betaal gewoon het zelfde. Gebruik is ook stabiel. Samen icm thermostaat via internet kan ik mijn gebruik exact volgen zowel gas als stroom

fl
door flipflipsen - Jun 21, 2017 om 11:43
17 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik op mijn "niet slimme meter" kijk, kan ik het verbruik ook exact volgen. Daar heb ik geen slimme meter voor nodig.

Nadeel van die slimme meter is, dat je de verwarming al kunt aanzetten, als je van je werk naar huis gaat.

Lekker warme woning, maar dan heb je dus wel meer verbruik, omdat je anders de verwarming pas  aanzet als je thuis bent.

Voor mij geen slimme meter, ik heb die niet nodig.

de
door deon Jun 21, 2017 om 12:00
12 Antwoorden / 1 Vragen

De slimme meter heeft m.i. niets te maken met de verwarming aanzetten. Dat doe je met een slimme thermostaat.

Cookies
door Cookies Jun 21, 2017 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@deon: je hebt helemaal gelijk.

me
door mein33 Jun 21, 2017 om 12:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

een slimme thermostaat.

Maar die slimme thermostaat meet toch ook ?? Alleen niet het gas- of stroomverbruik.
Maar hij meet wel heel slim de oplopoende temperatuur in de kamer en gasverbruik daarvoor kan je dan weer terug lezen op de slimme gasmeter of hoe al die slimme apparaten ook mogen heten.

simon55
door simon55 Jun 21, 2017 om 13:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Die heten allemaal stommertje

1paul
door 1paul - Jun 21, 2017 om 11:47
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ze kunnen u monitoren 24 uur per dag, als u daar geen probleem mee heeft gewoon doen al zijn er velen die ineens meer gaan betalen dan eerst...

wilt u hem niet dan weigeren, staat een telnr in de brief die u gekregen heeft welk u gewoon kunt bellen om deze af te zeggen, u hoeft ook gene electrische meter te nemen en kunt gewoon de meter houden die u nu heeft mits deze nog steeds is goedgekeurd...

fabeltje dat je door deze slimme meter minder gaat gebruiken is natuurlijk onzin als ook dat u meer inzicht heeft, als u even naar de meterkast loopt kun je ook het gebruik in de gaten houden met 1 blik op de meter(s)...

lo
door lovewinnie Jun 21, 2017 om 12:11
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Dit kunt u ook uitzetten. Dan heeft u een slimme Meter maat kunnen ze er niet in
 Moet je alsnog meterstanden doorgeven

me
door mein33 Jun 21, 2017 om 13:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

ze kunnen u monitoren 24 uur per dag,

Worden dan ook o.a. de hartslag, bloeddruk, het zuurstofgehalte en het alcoholpercentage in het bloed gelijktijdig gemeten of is dat nog toekomstmuziek ;-))

simon55
door simon55 Jun 21, 2017 om 13:18
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Daar wordt aan gewerkt

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2017 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein. Dat nog niet, maar wel de activiteiten op dit forum.:-))

1paul
door 1paul Jun 21, 2017 om 17:45
3101 Antwoorden / 0 Vragen

zoek maar eens op kwartierwaarden, men wil in de toekomst de meter elk kwartier uit gaan lezen om zo het opwekken van stroom aan te passen aan het landelijke gebruik...

voor de rest, leuk allemaal maar voegt weinig toe!!!

als je het uit laat zetten kan men dit ookw eer aanzetten, zet je het uit hou dna gewoon de oude meter, heb je hetzelfde...

bigmark
door bigmark - Jun 21, 2017 om 12:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja de mogelijkheid zit erin dat je meer gaat betalen.

netwerk beheerders liegen er lustig op los maar het feit is dat met een aantal spaarlampen en een dimmer veel electronische meters fout gaan meten, LET OP dus OOK de niet slimme electronische meters kunnen fout gaan meten.

Zo ook bij mij, na verplichte plaatsing van een 'domme' electronische meter heb ik aantoonbaar een dubbel hoog electra verbruik(wordt ook bevestigd door mijn energieleverancier), de netwerkbeheerder doet alsof hun neus bloed en je kan je meter laten herijken op eigen kosten, maar dat heeft totaal geen nut want tijdens de herijking sluiten ze een zuiver Ohmse belasting aan en dan klopt de electronische meter, maar een huishouden is GEEN zuiver Ohmse belasting, denk maar aan led/spaarlampen, telefoon opladers, allerlei adapters, tv, radio enz deze zijn vrijwel allemaal schakelende voedingen en daar gaat de electronische meter niet goed mee om waardoor ze dus tot 6 keer zo veel kunnen rekenen dan wat er daadwerkelijk verbruikt wordt, de metingen van verschillende universiteiten hebben dit dus ook aangetoond.

Er wordt door de electronische meters namelijk geen echte RMS meting gedaan.

Met klachten loop je gewoon tegen een muur van onwil aan van de netwerkbeheerder, ook via consumentenprogrammas bereik je helemaal niks.

En je zit aan de netwerkbeheerder vast dus bezint eer gij begint aan de Russische roulette die electronische(slimme)meter heet, weiger nu het nog kan tot ze stiekem je oude meter afkeuren en je verplicht een electronische(slimme)meter moet laten plaatsen.

(voor de duidelijkheid ik ben zelf gediplomeerd elektricien )

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2017 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zou ik, als slimme electricien, maar eens een tussenmeter plaatsen, zodat u kunt aantonen dat de meter niet correct meet.

Ook kunt u de meter laten vervangen door een gewone meter, wel op eigen kosten.

su
door sultan Jun 21, 2017 om 16:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou bij dubbel energieverbruik toch maar heel snel gaan kijken wie er in uw pand een wietkwekerij met illegale aftap is begonnen.Moet voor u als gediplomeerd electricien niet zo moeilijk zijn dit op te sporen. Zo niet, dan schrijft u pure onzin.

Ik heb ook al ruim 3 jaar slimme meters (elektra en gas) en heb nog geen seconde het gevoel of bewijzen gehad dat ik meer zou betalen.In tegendeel ik betaal ieder jaar zelfs minder omdat je bewuster met elektra en gas omgaat. Mijn verbruik is voor beide sinds 2013 met ruim 18% voor elektra en 21% voor gas, verminderd.

Het grote voordeel zit m.i. in het feit dat nu geen meteropnemers etc. meer rond moeten gaan en dat de Elektriciteits maatschappij, indien nodig kan waarschuwen wanneer er plotseling grote verschillen in gebruik worden geconstateerd. (Bijv.illegaal aftappen,defecte koelkast etc.)
En als je echt geen slimme meter wilt is 1 telefoontje voldoende om een gewone meter te behouden.

Ge
door Genee Jun 22, 2017 om 13:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat u gediplomeerd elektriciën bent had u beter niet kunnen vermelden.

Vertellen dat u aantoonbaar dubbel energieverbruik hebt en dat maar gewoon accepteert, domme electriciën dan.

de
door deon - Jun 21, 2017 om 12:03
12 Antwoorden / 1 Vragen

Je gaat niet meer betalen met een slimme meter, tenzij de meter natuurlijk kapot is. Bij het monitoren van zonnepanelen is het reuze handig.

maffy1948
door maffy1948 - Jun 21, 2017 om 12:06
45 Antwoorden / 0 Vragen

Alle vernieuwingen zijn geen verbeteringen, maar ik heb er geen last van gehad. Dus mijn oude meter werkte ook goed.
Kan ook zijn dat die en de nieuwe geen van tweeen goed werkten/werken

Mi
door MissQuick - Jun 21, 2017 om 12:08
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb afgezien van de slimme meter omdat ik het niet vertrouw (Nuon gebruikt meters die getest zijn en niet deugen), leidt tot hoger verbruik doordat ze "anders" het verbruik meten. En ik noteer zelf mijn meterstanden.
Daarnaast ben je de sjaak als je de slimme meter hebt in combinatie met zonnepanelen en het terugleveren als over een paar jaar de salderingsregeling is afgeschaft of versoberd!

me
door mein33 Jun 21, 2017 om 14:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

(Nuon gebruikt meters die getest zijn en niet deugen),

NUON is geen netbeheerder en plaatst dus geen meters.

hansje klein
door hansje klein - Jun 21, 2017 om 12:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

- Voor de slimme meter betaalt men nú niet méér ...
- De gebruikte energie blijft hetzelfde ... (alhoewel de meter zèlf gering stroom nodig heeft)
- U hoeft de slimme meter niet te nemen, behalve wanneer de meter wordt afgekeurd
- Enkele modellen meten niet exact, maar dat is inmiddels in onderzoek

maar ... ...  zònder slimme meter schiet u zich uiteindelijk in de eigen voet,

in de pipeline is het variabele energietarief, hetgeen inhoudt, dat de tarieven toekomstig per uur kunnen gaan veranderen, afhankelijk van de hoeveelheid stroom die door de makelaars geboden of gevraagd wordt. Indien u de gratis ingebouwde slimme meter nú weigert, zult u op een later tijdstip alleen een meter op verzoek laten plaatsen wanneer u gebruik wilt gaan maken van wisselende top- en daltarieven, die u alleen op de actieve slimme meter kunt zien.

... en dàt zal dan wèl uw eigen geld gaan kosten. Ten eerste de inbouwkosten en ten tweede kunt u de dalprijzen niet zien.

Johkwe
door Johkwe - Jun 21, 2017 om 12:57
44 Antwoorden / Vragen

Ik heb hem nu 9 mnd. en ben tevreden niks mis mee.
Ik krijg ieder kwartaal aut. een overzicht van NUON over het verbruik
en hoe de verhouding is met andere verbruikers.
Zit er tot nu toe altijd onder.

ro
door ronald3 - Jun 21, 2017 om 13:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als consument heb je echt geen 'slimme' meter nodig om te besparen. Ook met een slimme meter moet je zelf je verbruik in de gaten houden. Dat kan – voor elektra – ook met de ouderwetse meter, of met een verbruiksmeter, die je tussen je apparaat en het wandcontact plaatst. Ik noteer elk einde van de maand de meterstanden en zet dat in een spreadsheet. Handig! Een 'slimme' meter heb ik dus afgewezen.
     Zelf heb het duidelijkst profijt gehad van een programmeerbare thermostaat, die via wifi grafieken kan laten zien. Daardoor kon ik beter inschatten hoe laat ik 's avonds de thermostaat lager kon zetten zonder noemenswaardig comfortverlies. Aanrader! Bovendien weet ik zo dat de verwarming elke avond op tijd neergedraaid wordt... Dat werkt!

er
door erky - Jun 21, 2017 om 13:03
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi YP,
De prijs van energie is opgebouwd uit een aantal delen. De prijs per kubieke meter / kilowatt, de vastrechtkosten, opslag voor de netbeheerder, energiebelasting en BTW. De prijs van vastrecht en de kale energieprijs (m2 / kWh) kunt u beïnvloeden door een contract met een leverancier af te spreken. Zie https://www.gaslicht.com/. De slimme meter beïnvloedt de prijs niet. Wat wel een tip is dat de slimme meter 'ziet' of u wel of geen zonnepanelen heeft. De slimme meter is onvoordeliger als er zonnepanelen zijn omdat de teruglevering aan het net van stroom ongunstig wordt belast door de energieleverancier en de verrekening van de BTW.
De reden waarom diverse mensen opstuiven over de slimme meter is dat de energieleverancier niet langs hoeft te komen om de meter op te nemen. Dus kijkt de leverancier mee met het energieverbruik en dat schuurt aan privacy schending.

Ook is gebleken dat er wel eens slimme meter partijen zijn geïnstalleerd die onbetrouwbaar bleken en het is een heel gedoe als particulier om 'KOSTENLOOS' te zorgen voor een nieuwe betrouwbare meter.
Maar doe rustig uw eigen overwegingen. Het is trouwens toegestaan een slimme meter te weigeren. Nog wel ...
Succes,
Erky

no
door nobel - Jun 21, 2017 om 13:12
6 Antwoorden / 0 Vragen

De slimme meter staat niet "vooropgezet" in het belang van de client maar voor de energieleverancier zelf;
zij besparen zich de "meteropnemer" en kunnen nu op afstand uw verbruikscijfers waarnemen en periodiek
met u afrekenen zonder dat er iemand aan uw deur geweest zal zijn.
De betrouwbaarheid van die slimme meter alsmede een mogelijk aantal risico's staan ter discussie maar het
is ieder mogelijk om die slimme meter te weigeren; het is heden nog géén "verplichting" dus de keus is
beslist aan uzelf.

kleinepier
door kleinepier - Jun 21, 2017 om 13:18
42 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben er een van eneco en totaal geen last van werkt prima maar er zijn ook een hoop lul verhalen ik houd het ook zelf strak in de gaten . maar dan ook totaal geen last van werkt uitstekend .

me
door mein33 Jun 22, 2017 om 11:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@kleinepier,

Ook uw bijdrage valt in de categorie van '..." verhalen aangezien u geen slimme meter kunt hebben van Eneco omdat Eneco geen netwerkbeheerder is, maar alleen een energieleverancier.
Nog maar eens op zoek naar de 'echte' netwerkbeheerder in de regio waar u woonachtig bent. ;-))

no
door northface - Jun 21, 2017 om 13:30
11 Antwoorden / 4 Vragen

U hoeft hem nu niet te nemen, maar houdt er wel  rekening mee dat als u om wat voor reden dan ook in de toekomst  toch een nieuwe moet laten plaatsen dat dan de kosten voor eigen rekening zijn.

ba
door bartbo - Jun 21, 2017 om 13:58
37 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb de (oude,normale) meter,maar kan via de termijn manager precies zien of mijn gebruik meer of minder is,trouwens dit is bij Nuon.Is voor mij slim genoeg.

be
door bejo52 - Jun 21, 2017 om 13:59
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een slimme meter gas x electra ik ben juist minder gaan betalen oude meter  gaf teveel aan ( electra ) er werd gevraagd of de gas meter ook vervangen mocht worden ik heb er geen spijt van ik krijg 4 x per jaar een mailtje met de standen wat je zelf kan controleren bij de meters plus je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven .

la
door lampje55 - Jun 21, 2017 om 14:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Die meter is niet slim en je kunt er ook geen energie meer besparen het is alleen dat ze hem op afstand  kunnen  uitlezen maar dat kun je uit laten zetten en iedere  week na het plaatsen  op zaterdag avond  om 23.00 uur de status  of wel je standen  op schrijven ik heb ook zo meter al vier jaar maar bij mij doet hij het wel goed

johanv1100
door johanv1100 - Jun 21, 2017 om 15:40
63 Antwoorden / Vragen

Je gaat echt niet meer betalen aan je netbeheerder voor deze electronische meter .Laat je niet wijsmaken dat je zo'n meter niet moet nemen ,want op den duur wordt je analoge meter afgekeurd door de netbeheerder en moet ie alsnog vervangen worden door een electonische meter.Uitlezen op afstand kan je desgewenst uit laten zetten.Dat gezwam over privicy moet je met een korreltje zout nemen.Hoe je verbruik gemeten wordt een kub meter is in alle gevallen een  een kub meter net zo goed dat een kilowatt een kilowatt is Dus als je slim bent neem je hem wel.

1paul
door 1paul Jun 21, 2017 om 17:48
3101 Antwoorden / 0 Vragen

er is al reeds bewezen dat bepaalde apparaten invloed hebben op de meter, wat jij hier stelt is dus niet perse de waarheid!!!

johanv1100
door johanv1100 Jun 21, 2017 om 20:30
63 Antwoorden / Vragen

Onzin.Oxxio is zo'n 10 jaar geleden begonnen met het plaatsen van slimme meters .Ik ben daarom benieuwd  welke apparaten de meetfunktie verstoren , want dat zou ook tellen voor ander elektronische meters .Mijn toen ca 6 jaar oude  Oxxio slimme meter is inmiddels vervangen door een verbeterde versie van Liander.

1paul
door 1paul Jun 22, 2017 om 07:28
3101 Antwoorden / 0 Vragen

GEEN onzin, radar heeft hiet een heel item aan gewijd zelfs...

me
door mein33 Jun 22, 2017 om 11:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Onzin.Oxxio is zo'n 10 jaar geleden begonnen met het plaatsen van slimme meters

@johanv1100,

Inderdaad een beetje onzin wat u schrijft.
Oxxio is geen netwerkbeheerder maar een energieleverancier en plaatst dus geen slimme meters.

johanv1100
door johanv1100 Jun 22, 2017 om 16:20
63 Antwoorden / Vragen

Oxxio plaatste wel degelijk slimme meters in combinatie met een 3 jarig contract. Bij voortijdig overstappen moest je de installatie kosten van de meters alsnog betalen.De huur van de meters moest je aan Oxxio betalen .Van de netbeheerder toen nog NUON kreeg je aparte rekening minus het bedrag  van de huur analoge meters .Kortom Oxxio was eigenaar van de meters.Radar is dat niet het programma dat het al 20 jaar over woekerpolissen heeft.Nou die zijn inmiddels betreft de privicy wel van gedachte veranderd.Meegaan met de tijd noemen ze dat.Je bent als je een mobiele telefoon hebt op de meter nauwkeurig te volgen. Maar nou weet ik nog steeds niets over verstoring.IPAUL

mrnn
door mrnn - Jun 21, 2017 om 16:00
67 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij ga je wel degelijk meer betalen. Ik geef nu 1 stand door met mijn teruglopende meter en daar wordt dan van alles over berekend. Met die slimme meter moet je 2 standen doorgeven: wat je verbruikt hebt en wat je hebt teruggeleverd. Dus je betaalt de volle mep over je verbruik en je krijgt alleen de elektraprijs terug voor wat je geleverd hebt. Dus schiet je er behoorlijk bij in.

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2017 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is onjuist.

audb
door audb - Jun 21, 2017 om 17:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ja en nee het ligt er aan hoe oud uw meters waren.

Bij hele oude meters wordt gewoon te weinig gemeten dat is iets wat velen vergeten.

De tellers hebben een tandwiel wat vergelijkbaar is met die van een fiets en als die verslijt gaat de teller ook trager lopen.

Nu werkt een nieuwe meter met electronische tel- meganisme en die wijkt amper af met als gevolg dat je de juiste gebruik betaald en daarom denken mensen dat ze meer zijn gaan betalen wat dus onzin is.

En niet nemen? dan hebben ze de recht om uw energie aansluiting af te sluiten de meters worden verplicht geinstalleerd.

Wel mag u het op afstand meten laten uitschakkelen en ook daar zijn echt onzin verhalen over verteld sinds een paar jaar is het niet meer mogelijk door derden deze uit te lezen.

1paul
door 1paul Jun 21, 2017 om 17:49
3101 Antwoorden / 0 Vragen

GROTE KUL, wat jij hier schrijft!!!

tijger1
door tijger1 Jun 22, 2017 om 08:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die meters zijn dus (nog steeds) niet verplicht. En er wordt helemaal geen energie afgesloten als je ze niet neemt.

Cookies
door Cookies Jun 22, 2017 om 09:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......En niet nemen? dan hebben ze de recht om uw energie aansluiting af te sluiten de meters worden verplicht geinstalleerd.... Oh, ben ik daarom afgesloten? Hoe krijg je het voor elkaar dergelijke volslagen onzin neer te zetten?

ma
door mariodonna - Jun 21, 2017 om 19:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige slimme aan zo'n meter zijn de bedrijven die trachten wijs te maken dat je met die meter bespaard! Wat een onzin!! Verwarming aanzetten als je op weg naar huis bent? Dus meer gebruik tegenover thuis aanzetten. Minder verbruiken omdat je makkelijk kan zien wat je verbruikt? Wat een larie, alsof je dan opeens de wasmachine bij wijze van spreke uit zet! Kortom, wederom Nederlands onzin product uitgevonden om extra inkomsten te generenen!

me
door mein33 Jun 22, 2017 om 11:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Verwarming aanzetten als je op weg naar huis bent?

@mariodonna,

U bent kennelijk in de war met een kamerthermostaat en die heeft weer niet te maken met die zgn. slimme meter.

de
door denotto - Jun 22, 2017 om 13:28
66 Antwoorden / 17 Vragen

Beste Door,
Ben in 2014 verhuisd naar een appartement, daar zit gewoon een slimme meter in...
Leverancier geeft mij om de 2 maanden een opgave van het verbruik, krijg niet de indruk dat er teveel erekend wordt.

gossy
door gossy - Jun 22, 2017 om 15:40
35 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben nu ongeveer 4 jaar zo een slimme meter, dat moest omdat we een Toon kregen.
Nu lees ik heel veel verhalen dat zo een meter je meer geld gaat kosten.
Bij ons is het tegendeel waar, wij kregen juist geld terug en niet zo een beetje ook.
Met onze vorige meter was het vaak maar een paar euro en deze werd dan verrekend met de nieuwe maand ( nee ik betaal niet extra veel om meer terug te krijgen).
Of de oude meter gaf minder aan dan hoorde en de nieuwe geeft het juiste verbruik aan.
Of je oude meter gaf een hoger verbruik aan en de nieuwe het juiste, dat is wat je je kan blijven afvragen.
Welke is nu goed of fout.
Het heeft ons in iedergeval geld opgeleverd en dat is ieder jaar zo.

Als er iets niet goed is dan lees je dat vaker terug op het internet, maar wanneer iets positief is word dat minder gedeeld daarom lees je meer negatiefe berichten over een artikel dan positive.
Je kan voorlopig kiezen voor je oude meter maar of dat verstandig is dat moet je zelf bepalen.
De 1 gaat meer betalen en de ander minder.

il
door iljaha - Jun 22, 2017 om 17:06
179 Antwoorden / 3 Vragen

Je gaat alleen meer betalen als de oude meter te weinig registreerde. Bij ons geen enkel verschil!

ps
door psoentjens - Jun 23, 2017 om 12:29
8 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een hoop onzin wat hier op deze vraag als antwoord wordt gegeven.
De meeste slimme meters zullen technisch écht wel in orde zijn, en als dat niet zo is, is dit waarschijnlijk vrij snel merkbaar als je daarvoor ook het verbruik geregeld bijhield.
De enige goeie reactie vind ik van degeen die stelt, dat je dan op afstand je verwarming al aan kunt zetten en dan is het logisch dat je meer verbruikt, want het is dan dus ook langer warm in je huis.
Ook het veel gebezigde verhaal dat een Ferrarismeter (terugloopmeter) bij zonnepanelen voordeliger zou zijn dan bij een slimme meter is (tegenwoordig) pure onzin en een "broodje aap"verhaal. Want wij hebben nu al bijna drie jaren een slimme meter met zonnepanelen en er wordt eerst altijd netjes het TOTALE verbruik (dag en nacht) met de teruggeleverde energie verrekend tot 0. Het meerdere wordt dan netjes volgens de voorafgesproken regels verrekend en dat betekent dus dat ik per saldo geen energiebelasting etc. betaal over mijn eigen verbruik dat gelijk is aan de teruglevering.
En oppassen: als je nu de slimme meter wijgert moet je later wel een hoog bedrag betalen voor aansluiting van de slimme meter dan alsnog. Als hij nu door je netwerkleverancier wordt aangeboden, is dit gratis.

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2017 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als het later echt zou moeten, is het ook gratis.