Co
door Corbeekh Apr 6, 2019 om 11:26
Huishouden & energie

Brugman

Mijn installateur heeft geen persrapport gemaakt na het aansluiten van het gas. Brugman ontkent alle verantwoordelijkheid. Nu heb ik een gaslek gehad door een aansluitfout. Wie is aansprakelijk?

3010 10 Rapporteer

ro
door ron503 - Apr 6, 2019 om 11:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Uw installateur is verantwoordelijk maar wat bedoeld u eigenlijk met een persrapport?

he
door henkie.penkie Apr 8, 2019 om 16:47
149 Antwoorden / 0 Vragen

Daar bedoelt deze mee, het afpersen van de gasleiding. Hiermee kunnen ze na gaan of er ergens in de gasleiding nog een lek zit. Indien er een nieuw aansluit punt wordt gemaakt voor een gasleiding dient men eigenlijk dit door een erkend Gawalo installatie bedrijf te laten doen, deze persen na het aanleggen van een nieuw aansluit punt de leiding af ter controle voor eventuele lekkage.. Heb je het zelf aangelegd of door een klusjesman die geen erkenning heeft dan ben je er "zelf" voor verantwoordelijk. Dit is niet het geval als het bijgemaakte door een erkend Gawalo installateur is gebeurd.. de netwerkbeheerder je energie leverancier is hiervoor ook niet verantwoordelijk. Deze kan wel in dien er gevaar dreigt de gaskraan verzegelen en je de opdracht meegeven om dit zo snel mogelijk te laten herstellen Achter de gasmeter is alles voor je eigen rekening. Dit is mijn bevinding over een gaslek. Heeft Brugman deze keuken geplaatst en is dit door een ingehuurd bedrijf gebeurd dan is Brugman en je zelf mede verantwoordelijk hiervoor. Brugman is een keukenleverancier en is geen erkend gawalo installatie bedrijf

gerbera
door gerbera - Apr 6, 2019 om 12:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Een persrapport wordt opgemaakt als er geheel nieuwe gasleiding in de woning wordt aangebracht. Bij een "simpele" aansluiting van toestellen is controle op lekkage voldoende. Dit heeft de installateur blijkbaar achterwege gelaten en kunt u deze er op aan te spreken en eventuele kosten die gemaakt zijn voor herstel bij deze neerleggen.

ne
door neodutchio - Apr 6, 2019 om 15:14
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee wat Brugman met uw gasleidingen te maken heeft, deze sluit een kooktoestel aan op de gaskraan. Als er in de gasleiding een lekkage komt, dan is dat de verantwoordelijkheid van diegene die het geplaatst heeft. Dus uw installateur is verantwoordelijk tot en met de gaskraan en brugman vanaf de aansluiting voor het kooktoestel.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2019 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar had u een lek?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2019 om 10:52
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Wie heeft wat waarop aangesloten? Ik neem aan dat U Brugman keukens bedoelt en er sprake is van het aansluiten van een kaskooktoestel.
Hoe dan ook behoeft er dan nooit geperst te worden en behoeft er ook geen rapport over het persen te worden gemaakt.

U heeft een faslek gehad. Wie heeft dat hersteld? Heeft u dat lek aan Fa. Brugman gemeld en is daar een monteur voor geweest? Dan is Brugman aansprakeijk. Heeft u dat niet gedaan, dan is dat lastiger omdat de bewijslast dan wel bij u ligt en zeker als er iemand anders van vanuit/in opdracht van Brugman het lek heeft verholpen.

ne
door neodutchio Apr 7, 2019 om 11:06
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er helemaal aan waar het gaslek zat. Als de gaskraag bv lek was, dan heeft Brugman daar niets mee te maken.

ma
door malty - Apr 7, 2019 om 12:36
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U wilt weten wie aansprakelijk is maar geeft zelf geen antwoord op vragen van de forumleden, mag daar uit geconcludeerd worden dat Brugman het opgelost heeft?

panter22
door panter22 - Apr 7, 2019 om 16:12
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je schade gehad door de aansluitfout?
Want als je Brugman aansprakelijk wilt stellen, dan moet je wel schade hebben. Er is toch hoop ik geen brand ontstaan?

He
door Henkwenning - Apr 8, 2019 om 16:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

het is meestal zo wie het.laatst aan de gasinstallatie heeft gewerkt is aansprakelijk volgens de wet aansprakelijkheid misschien moeilijk te bewijzen

mo
door mof - Apr 8, 2019 om 22:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het een aansluitfout is, kunt u dit blijkbaar als zodanig aantonen, dan is de installateur verantwoordelijk