Collectief zonnepanelen Rabobank voorjaar 2022
Begin 2022 heb ik mij ingeschreven voor een collectieve aankoop van zonnepanelen via de Rabobank.
Uiteindelijk kwam hier de firma SolarNRG als beste aanbieder uit.
Ik heb de offerte gekregen, definitieve offerte laten maken ( €99,- betaald) en gekregen.
De offerte was naar wens en heb akkoord gegeven voor het plaatsen van zonnepanelen door SolarNRG. Netjes een opdrachtbevestiging gekregen dat ze gaan plaatsen, via de portal van SolarNRG zou je een afspraak kunnen plannen voor de installatie van de zonnepanelen.
Helaas tot op heden (bij schrijven 6 weken) geen mogelijkheid om een afspraak te maken, geen antwoord op e-mails, geen antwoord op berichten via social media, alleen een sumier antwoord op een review op trustpilot welke er op neer komt dat ze wel de opdracht hebben aangenomen terwijl ze nog geen monteurs hebben voor Noord-Nederland.
Dan vraag ik mij af waarom je een opdracht aannneemt terwijl je weet dat je geen mensen genoeg hebt om de opdracht uit te voeren.
Aangezien het collectief via de Rabobank ging ook geprobeerd om van de Rabobank actie te krijgen maar zij verwijzen alleen naar SolarNRG en doen verder niets.
Nu kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben. Zijn er nog meer mensen die wachten op zonnepanelen van SolarNRG van de Rabobank in Noord-Nederland? Heeft iemand een idee hoe en wat nu verder om überhaupt een zinnig antwoord te krijgen van SolarNRG en de Rabobank?
Mijn eerste reactie is: wat zegt men bij de Rabo Bank hiervan?
Dat is m.i. toch en kwestie van voorleggen, schriftelijk aan de directie van RaboBank Noord-Holland of misschien nog beter de directie in Utrecht.
De tweede is dat u formeel altijd tot onbinding van de opdracht kunt overgaan indein zaken andrs lopen dan u mocht verwachten op basis van de aanbieding en in alle redelijkheid. En zie dan o.a. : https://www.wetrecht.nl/overeenkomst-ontbinden/ of : Een overeenkomst kan (pas) worden ontbonden wanneer de andere partij tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen; oftewel wanneer afspraken niet worden nagekomen. De tekortkoming moet de ontbinding wel kunnen rechtvaardigen en mag dus niet te gering zijn.
De Rabobank medewerkers wijzen naar SolarNRG en vinden het natuurlijk vervelend voor me.
Ontbinding is niet persé wat ik wil. Ik wil weten waar ik aan toe ben zodat ik een keuze kan maken.
Ik gaf te kennen: een brief aan de directie aangezien de aanbieding bij hen vandaan komt.
En dan toch ook, indien u tot een andere keuze zou komen dient u toch te ontbinden indien u tot een andere keuze zou komen en aangezien u de offerte heeft geaccepteerd. (Men bij SolarNRG de opdracht ook heeft geaccepteerd op basis van uw instemming.)
M.a.w. Komt u tot een andere keuze, dan zit er niets anders op dan de opdracht /overeenkomst te doen ontbinden of alsdan voldoen aan de eventuele gestelde annuleringsvoorwaarden hetgeen normaliter de kwestie van schadevergoeding zal betekeken. Ter info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ waarmee u dan geconfronteerd zou kunnen worden (in plaats van SolarNRG door u).
Ik zie inmiddels ook de reactie van @MARITA5 waarin u op hetzelfde wordt gewezen.
Nog even dit: bent u lid van Vereniging Eigen Huis, dan kunt u ook daar juridischa advies krijgen.
Geen lid Vereniging eigen huis helaas.
Uit de gedeelde link:
Actievoorwaarden
Onze actievoorwaarden zijn per 16 maart gewijzigd omdat we installatiepartners hebben toegevoegd.
Oude actievoorwaarde teruglezen? Mail ons op zonnepanelen@rabobank.nl
Hallo Eentje ,
De voorwaarden , klik op de rode regel .
Artikel 4: Levering en eigendomsoverdracht
-
- 4.1 De levering van het Product geschiedt op het door Koper opgegeven adres, waarbij SolarNRG streeft naar een leveringstermijn van 3 maanden nadat SolarNRG de Overeenkomst is aangegaan;
- De in 4.1 genoemde termijn is geen fatale termijn. Indien SolarNRG niet tijdig levert, zal Koper SolarNRG in gebreke stellen en een redelijke termijn stellen voor nakoming. Alle aansprakelijkheid met betrekking tot niet tijdige levering door SolarNRG wordt hierbij uitgesloten, waaronder tevens, maar niet uitsluitend, financiële schade ontstaan door de niet gerealiseerde opbrengst van het Product;
- https://solarnrg.nl/algemene-voorwaarden/
Dat zijn niet de voorwaarden die bij de collectieve inkoop horen.
De geldende AV voor de overeenkomst is collectieve inschrijving Rabobank voorwaarden (4.1 is daar artikel 8)
Art 10 in deze voorwaarden komt op hetzelfde uit . Artikel 10. Vertraging bij aanvang of voortzetting van het werk 1. Indien SolarNRG haar verplichtingen terzake van de aanvang of de voortzetting van het werk niet nakomt, dan sommeert de Consument hem schriftelijk zo spoedig mogelijk met de uitvoering aan te vangen of het werk voort te zetten. De Consument kan er daarbij op wijzen dat hij de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst als ontbonden zal beschouwen indien SolarNRG 14 dagen na ontvangst van de brief in gebreke blijft. De Consument is in dat geval bevoegd het werk door een derde te doen uitvoeren of voortzetten.
Ik kom separaat nog even bij u terug omdat dit mogeijk toch best een goed onderwerp zou kunnen zijn voor aandacht van de Kassa redactie.
U gaat in op een aanbieding van Rabo en het bedrijf blijkt niet tijdig te kunne leveren resp. de overeenkomst niet 1,2,3 na te kunnen komen. Rabo wijzigt daarna en noemt meerder aanbieders en dat betekent m.i. dan toch dat men bij Rabo hiervoor een nadere verantwoordelijkheid dient te nemen. Hoe dan ook heeft men kennelijk (zie @SJOPPY) tijdens de wedstrijd de regels gewijzigd. kassa@bnnvara.nl is het reactie adres. Ik speel dit door naar de redactie.
Als je de link van Sjoppy leest, dan staat er onder artikel 3.5
Rabobank en homeQgo hebben het recht om een andere installateur een aanbod aan je te laten doen. Bijvoorbeeld als de installatiepartner(s) geen capaciteit heeft / hebben.
Alle partners zitten niet in Noord Nederland. De aanmeldingen zijn definitief na 30 april. Dan is bekend hoeveel mensen definitief gekozen hebben voor de actie. Duidelijk is op dit moment dat SolaNRG geen monteurs heeft voor Noord Nederland. Het kan dus zijn dat je in mei bericht krijgt dat de klanten in Noord Nederland een andere installateur krijgen.
@PANTHER22, Als u de vraag goed leest leest u dat er al een overeenkomst is met SolaNRG op basis van een goed geaccepteerde offerte. (Sorry)..
Inderdaad is er een leveringsovereenkomst met SolarNRG, MAAR als de Rabobank haar zorgplicht serieus neemt en zorgt voor een andere installateur voor hetzelfde geld dan ben ik de laatste die hier iets op tegen heeft.
Als je Liander nodig hebt voor een verzwaring van de meterkast voor de zonnepanelen, dan hoef je geen haast te maken.
Er is momenteel nog steeds een hoog ziekteverzuim. Plannen is heel erg moeilijk op het moment. En dan zullen de zolderkamerjuristen wel zeggen dat dat een probleem van de bedrijven is en dat ze dat maar op moeten lossen maar wat niet kan, kan niet.
Ik snap dat plannen moeilijk is, ik snap het helemaal dat ze personeelsproblemen hebben. Wat ik niet snap (en ik ben zelf ook ondernemer) dat er werk wordt aangenomen waarvan ze weten dat ze het niet kunnen uitvoeren en dan klanten aan het lijntje houden.
Ik heb ook panelen gekocht bij deze firma, toen via de vereniging Eigen Huis .
panelen zijn uiteindelijk wel geplaatst, maar niet door de firma zelf, maar door een aantal niet Nederlandssprekende monteurs.
SolarNRG lijkt mij dan alleen een kantoorbedrijfje, welke voor daadwerkelijke werkzaamheden losse monteurs in huurt.
en die een hoop werk haalt uit collectieve inschrijvingen. Maar net zoals wij deze graag door hem laten uitvoeren vanwege de lage prijs, wil SolarNRGG deze ook zo goedkoop mogelijk laten uitvoeren door zo goedkoop mogelijke derden. En aangezien zij ook wel weten dat ze goedkoop zijn gokken zij erop dat de gemiddelde Nederlander erg veel geduld heeft. En voor de lage inschrijfprijs moet u zich realiseren dat u niet voor een dubbeltje op de eerste rang zit.
gezien het wereldwijde tekort op de chip-markt zou het ook zomaar kunnen zijn dat er bijvoorbeeld een tekort is aan omvormers.
feit blijft wel dat SolarNRG niet uitblinkt in communicatie.
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Wil alleen maar dat ze hun beloftes nakomen. Ik durf namelijk te wedden dat op het moment dat de zonnepanelen geplaatst zijn en ik 8 - 10 weken langer wacht met het betalen van de eindafrekening ik wel een deurwaarder aan de deur krijg en dan kom ik ook niet weg met de mededeling dat ik geen personeel genoeg heb en mijn planning te vol is.
Het probleem is vrij gebruikelijk - een (ver-)bouwproject laat op zich wachten. Maar samen met de antwoorden is het interessant. Laten gezamenlijke zonnepaneel-inkopers zich een rad voor de ogen draaien door een slimme leverancier? SolarNRG is volgens de KvK een groothandel, daarnaast zijn er nog drie BV's: Holding, Trading en Administratiekantoor. Hebben Vereniging Eigen Huis en de Rabobank dat niet onderzocht?
Ik herken het jammer genoeg. Ook ik heb de aanbetaling gedaan aan solar en toen was het stil. Na een heleboel contact met de rabobank 2 week geleden te horen gekregen dat er een andere installateur komt. Ook deze geven aan een wachttijd van 6-8 week te hebben.
Ondertussen zelf ook offertes bij anderen aangevraagd welke wel allemaal op korte termijn kunnen leveren.
Contact met de rabobank gehad of de gegeven korting door de rabobank niet naar deze partij toe verrekend kon worden.
Het antwoord laat zicht raden..
Allemaal erg bijzonder juist omdat de rabobank het verduurzamen hoog in het vaandel heeft staan.
Ondertussen krijg ik nergens meer een offerte qua bedrag als eind 2021 begin 2022..
Rabobankt lult veel doet weinig voor zijn klanten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren
Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer