Contact
Ik heb in op 23-11-2023 een boxspring gekocht aan de Waldeck Pyrmonthkade in Den Haag bij Auping. Ik heb op voorhand vertelt dat ik Reuma heb, en dus een GOED matras moet hebben. Ik kwam op dit boxspring uit van in totaal € 5.520,00
Op 18 februari, later dan gepland wordt dit bed gebracht, en in elkaar gezet. Na een paar dagen verga ik van de rugpijn, en na 1 week ben ik er klaar mee, en ga ik terug naar de winkel. Ik moet meer medicatie slikken, en heb nu meer pijn dan dat ik OOIT gehad heb, en ik ben chronisch pijnpatient. Toen werd mij door Edina te verstaan gegeven, dat ik pas na 4 weken kan zeggen of 'n matras goed ligt. Dit heb ik nog NOOIT meegemaakt, en heb spijt als haren op mijn hoofd, dat ik een bed bij 'Koninklijk' Auping heb gekocht. Nachten slaap ik niet, en weet niet meer hoe ik moet liggen van de pijn. Op 18 maart ga ik terug, en zeg dat ik de zooi terug wil geven, wat een drama. De matrassen wijken, en ik moet 't maar opmaken als 1 groot matras, en krijg hoeslaken & molton mee.
Dit ZOEK en Wil ik niet. Ik wil van mijn pijn af, en een ander matras. Toen smeerde ze mij een 300 euro duurder matras aan, en ik moest maar klittenband kopen om onder het matras te doen, opdat het matras niet verschoof. Ik was hier ZO klaar mee, dat ik dinsdag met mijn zoon ben teruggegaan, en mijn beklag deed, dat ik voor 5500 euro toch wel een matras mag krijgen die goed ligt. Deze meneer vertelde mij dat ik 'm mocht omruilen voor dezelfde prijsklasse, en dat hij zijn best ging doen, om dit nieuwe matras zo snel mogelijk te laten bezorgen. Op woensdag 20 maart ben ik terug naar de winkel gegaan, nadat ik Auping had gebeld en met [naam medewerker] had gesproken, en hij vertelde dat ik in dezelfde prijsklasse een matras kon ruilen. Oh maar het nieuwe was al in de maak. En oh, er was toevallig een zachter matras over, dus dat moest snel geregeld kunnen worden. Mij werd toegezegd dat op 23 maart het matras zou worden bezorgd. Ik zit klaar om 8.30 en luister mijn voicemail af, dat ze het matras niet kunnen vinden, dit zou 5 april worden bezorgd. Vandaag word ik gebeld, dat ze het matras nog altijd niet hebben. Ik ben hier letterlijk doodziek van, er is niets service, er zijn alleen maar leugens, en geen inlevingsvermogen voor iemand met reuma. Ik wil dit bed DOLGRAAG teruggeven en mijn geld terug. EN als dit niet kan. ZO snel mogelijk een goed matras. Kunnen jullie mij hier alsjeblieft mee helpen?
[Edit redactie: enkele namen verwijderd]
Wij zijn geen bedden verkopers en kunnen u ook niet geld terug geven. Wij zijn hier vrijwilligers die om niet andere mensen te helpen.
U kunt ze een ultimatum brief EN email sturen met uw eisen, binnen 14 dagen te regelen en anders geld retour.
Op 18 maart ga ik terug, en zeg dat ik de zooi terug wil geven
U begint al goed tegen het bedrijf.
Vliegen vang je met stroop, niet met azijn.
Een matras is zo ontzettrend persoonlijk, niemand kan daar een 100% goed advies over geven. Vraag uw specialist om advies.
Een prijs zegt niets over een matras. Een duur matras ligt niet automatisch goed. Een matras is maatwerk voor iedereen en vele nette verkopers hanteren een periode waarin een matras uitgeprobeerd kan worden.
Zo snel mogelijk een ander matras word aan gewerkt. U kunt nu hooguit klagen dat ze een belofte gedaan hebben die ze niet kunnen waarmaken. Maar ja, er word nu ook van procedures afgeweken waardoor fouten kunnen ontstaan.
Inlevingsvermogen klinkt leuk, maar een fabriek gaat natuurlijk niet de bestaande orders opschuiven om iemand voorrang te geven.
Dat u klaagt over een (prijzig) matras: dat kan uiteraard. Maar het is uwerzijds niet zo fraai om namen te noemen die blijvend op het www blijven staan. U had natuurlijk ook gelijk kunnen vragen of u proef had kunnen slapen. Goede bedrijven bieden dit al uit zichzelf aan.
Waar u recht op heeft is zeer afhankelijk van de overeenkomst die u met de wikel heeft gesloten. Voor een aanschaf in een winkel geldt normaliter "koop is koop". U heeft dan alleen recht op garantie op het produkt en niet een garantie op goed kunnen slapen.
Heeft u uberhaupt proef gelegen op het geleverde matras of heeft u dit alleen vanuit de folder besteld een aangeschaft.
Sommige matrassen leveranciers geven een "niet goed slapen geld terug" garantie. Daar heeft u echter alleen recht als dit bij de aanschaf is afgesproken.
Is dat niet het geval dan geeft het feit u niet goed kunt slapen op een verder technisch goed matras geen recht op kostenloos omruilen of retourneren en geld terug.
Kortom wat staat er in de leveringsovereenkomst dat u afgeslotenm heeft met beteffend bedrijf.
Dat ze je vertellen dat je na 4 weken terug mag komen vind ik niet vreemd hoor, je lichaam moet ook even wennen aan de nieuwe matras.
Het is waarschijnlijk ook het geval met een andere /merk matras.
Ik slaap lekker op mijn Tempur matras.
'Op voorhand verteld dat ik een goed matras moet hebben'....was er geen mogelijkhied om te proefliggen? En dan niet maar 5minuutjes wat veel mensen doen, maar echt minstens een kwartier zo gaan liggen als je thuis ligt. Zeker als je wat mankeert moet je dat goed uittesten in een winkel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel
Beste Kassa,
Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.
Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een
...
Lees meer
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op
De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:
"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06."
Zie hier bijvoorbeeld
...
Lees meer
Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?
7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.
In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.
Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.
Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer