ch
door chrisantonis Mar 5, 2012 om 15:24
Huishouden & energie

Diefstal bij PostNL

Heeft er iemand ervaring met diefstalgevallen bij PostNL,
of veel vermiste zendingen, waarschijnlijk diefstallen bij het distributiecentrum in Amsterdam. Ik heb heel veel last van diefstal, zendingen komen niet verder als Amsterdam!
Heb opengeneden verpakkingen teruggeskregen, zendingen naar buitenland voor het laatst in Amsterdam gescand. Dit is nu al maanden zo en er word volgens mij niets mee gedaan.
Om te bellen is niet meer te doen voor mij, iedere keer 45 cent/min. om the horen, wij zullen een formulier toesturen. Dan krijg je 50 euro terug, maar je bent iedere keer 75 euro kwijt aan artikelen, die je moet terugbetalen, plus de telefoonkosten, al honderd euro de laatste maanden!! Nu een zending naar US, voor de tweede keer verzonden!!! Twee keer verdwenen!!!

6729 17 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 5, 2012 om 15:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zelf geen ervaring mee gelukkig, maar hoor wel steeds meer klachten, ook bij oa selectvracht,
mi gevolg van slechte arbeidsvoorwaarden/geen vast (contract) personeel
(geen hart meer voor de zaak/slecht loon ).........
Niet dat dat een goed excuus is natuurlijk,
maar dat lijkt helaas dit soort dingen -in toch ook al slechte tijden- wel in de hand te werken.

mousy32
door mousy32 - Mar 5, 2012 om 15:53
179 Antwoorden / 8 Vragen

Als ik post krijg uit Denhaag kan t of weken duren of t verdwijnt gewoon. Al meerdere keren meegemaakt en post.nl doet niets

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 5, 2012 om 16:03
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je een pakket iets duurder aangetekend verzend met waarde opgave is het beter dan zomaar alleen de pakket kosten.

Helaas is het oude staatbedrijf wat ooit betrouwbaar was er niet meer.

re
door remi16 - Mar 5, 2012 om 16:55
101 Antwoorden / 41 Vragen

Ik vestuur alleen nog maar met DHL for you , ervaring is wel dat het iets langer duurt dan via Post.nl,maar is ook aanzienlijk goedkoper,en niet z'n dieve bende als bij Post.nl.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Mar 5, 2012 om 17:02
149 Antwoorden / 12 Vragen

Ik denk niet dat PostNL het u in dank zal afnemen dat u ze dieven noemt. Diefstal zal toch bewezen moeten worden voor u iemand mag beschuldigen. Als ik PostNl zou zijn zou ik u toch even aanpakken ivm smaad.

jo
door jorisw - Mar 5, 2012 om 17:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ultraglide1998 schreef op maandag 5 mrt 2012, 17:02]Ik denk niet dat PostNL het u in dank zal afnemen dat u ze dieven noemt. Diefstal zal toch bewezen moeten worden voor u iemand mag beschuldigen. Als ik PostNl zou zijn zou ik u toch even aanpakken ivm smaad.

Dat lijkt me overigens wel leuk als een bedrijf dat weer eens zonder juridische onderbouwing aan de schandpaal wordt genageld stappen onderneemt :-)

Ik vraag me ook of mensen het zouden accepteren als een ontevreden klant van het bedrijf waar ze zelf werken de medewerkers crimineel noemt.

ch
door chrisantonis - Mar 5, 2012 om 17:48
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=remi16 schreef op maandag 5 mrt 2012, 16:55]Ik vestuur alleen nog maar met DHL for you , ervaring is wel dat het iets langer duurt dan via Post.nl,maar is ook aanzienlijk goedkoper,en niet z'n dieve bende als bij Post.nl.

I wilde wel dat ik dit kon doen, alleen de markt is afgeschermd tegen concurrentie!!
DHL for you is alleen voor verzending binnen nederland, mijn zendingen gaan allemaal naar het buitenland! Ze zeggen wel eens iets over Polen en Russen, maar mijn zendingen komen daar allemaal aan! Het is Nederland!!!

ch
door chrisantonis - Mar 5, 2012 om 17:54
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 5 mrt 2012, 17:19][quote=ultraglide1998 schreef op maandag 5 mrt 2012, 17:02]Ik denk niet dat PostNL het u in dank zal afnemen dat u ze dieven noemt. Diefstal zal toch bewezen moeten worden voor u iemand mag beschuldigen. Als ik PostNl zou zijn zou ik u toch even aanpakken ivm smaad.
Gaarne, dan komt het tenminste allemaal boven water!!!! Liever vandaag als morgen, dan kan ik al het andere aankaarten!!! Waarom moet ik wel voor track trace betalen, maar kan ik er geen gebruik van maken omdat het niet werkt?? Kan ik meteen aan de rechter dat geld terugvragen!!
En trouwens diefstal was al bewezen, in tien dagen tijd, 4 zendingen naar Israel verdwenen!! Twee teruggekregen, opengesneden, inhoud eruit, met procesverbaal erbij van de bedrijfsrecherche!!! Teruggevonden op de groene strook in het sorteercentrum van Amsterdam!!! Moet ik dan nog iets bewijzen???

ch
door chrisantonis - Mar 5, 2012 om 18:02
63 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vraag me ook of mensen het zouden accepteren als een ontevreden klant van het bedrijf waar ze zelf werken de medewerkers crimineel noemt. [/quote

=remi16 schreef op maandag 5 mrt 2012, 16:55: Ik vestuur alleen nog maar met DHL for you , ervaring is wel dat het iets langer duurt dan via Post.nl,maar is ook aanzienlijk goedkoper,en niet z'n dieve bende als bij Post.nl.

Ik zou zeggen, als iedereen van het bedrijf waar je werkt de medewerkers bestempeld als crimineel, je er misschien iets aan gaat doen om dat ongedaan te maken en niet je ogen sluit en denkt, zolang het niet mijn spullen zijn doen ze maar!!! Het heeft toch veel te maken met de kwaliteit van de medewerkers en hun integriteit. De vaste, betrouwbare medewerkers worden op straat gesmeten en worden vervangen door....(mag ik hiet niet schrijven) van het geld wat daarmee uitgespaard word, worden zoals vandaag weer in het nieuws was, miljoenen bonussen uitgedeeld!!!!!

postnl webcare
door postnl webcare - Mar 8, 2012 om 14:18
25 Antwoorden / 0 Vragen

Beste chrisantonis,

Uiteraard zeer vervelend dat het misgaat met de verzendingen naar het buitenland. Het is wel degelijk aan te raden om navragen te starten voor deze zendingen, opdat het kan worden uitgezocht. Wanneer je bericht krijgt van de bedrijfsrecherche, kan je ervan uit gaan dat dit goed wordt onderzocht. En bij vermoeden van diefstal zullen er wel degelijk stappen worden ondernomen

Wat betreft de schadevergoeding van "maar" €50, dit is vermoedelijk omdat je voor Aangetekende Brief hebt gekozen als verzendwijze. De maximale verzekering is dan €50. Verstuur je artikelen die meer waard zijn, raad ik aan om te kiezen voor Brief Verzekerservice (verzekerd tot max €5500,-), Pakket Aangetekend (verzekerd tot max. €500,-) of Pakket Verzekerservice (verzekerd tot max €5500,-).

Het klopt dat de laatste scan in Amsterdam is voor zendingen naar het buitenland, omdat ze vanaf daar het land verlaten. De eerstvolgende scan hoort dan die te zijn die gemaakt wordt door de buitenlandse postorganisatie, dat de zending aldaar is binnengekomen. Op onze website staat aangegeven welke landen Track&Trace ondersteunen, en dan nog zijn wij afhankelijk van de snelheid waarmee statusinformatie aan ons wordt doorgegeven door de betreffende landen.

Zendingen naar USA kan je overigens met de Nederlandse barcode vaak verder volgen via USPS.com.

Met vriendelijke groet,

Francis
PostNL Webcare

we
door wearnolf - Mar 23, 2012 om 08:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfde ervaringen.

Inmiddels alweer 2 pakjes kwijt. PostNL heeft het wel laten onderzoeken maar (surprise surprise) ze konde het niet vinden, helaas pindakaas, verzendkosten kwijt en de waarde van de pakjes.

Het is toch gek dat je betaald voor een dienst en om er zeker van te zijn dat het goed gebeurd je het nog extra moet verzekeren? Come on!

Als jullie de interne processen niet onder controle hebben dan moet de consument hier de dube van worden? Is dit de manier hoe PostNL tegen services aankijkt, blijkbaar...want op vervolgvragen aan de servicedesk krijg ik in ieders geval geen reactie meer.

Dit lijkt trouwens standaard procedure bij hun callcenter -> vervolgvragen nadat gemeld is dat een pakje kwijt is worden niet beantwoord (case closed)

Advies aan PostNL: alle pakketen zijn standaard verzekerd, wil je dit niet dan krijg je korting.

tdehond
door tdehond - Mar 23, 2012 om 08:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou eens kijken of er andere koeriersdiensten zijn die uw pakket kunnen verzenden waarbij de kans dat uw pakket ongeopend aan komt groter is.

Zelf selecteer ik het liefst een webwinkel die niet Postnl gebruikt als bezorgdienst als er een pakket bij mij bezorgd moet worden.

BTW track en trace via bijvoorbeeld DPD verloopt tot nu toe bij mij probleemloos. Als pakket geregistreerd staat als: klaar voor aflevering, dan wordt het ook op die dag bezorgd.

likkepot68
door likkepot68 - Mar 30, 2012 om 16:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas wel ervaring met diefstal uit een pakket.
Vorig jaar was er een aandrijfriem voor een bromscooter uit de doos verdwenen was aan de zijkant opengesneden. Als je dan belt met de klachtenlijn van postnl wassen ze hun handen in onschuld. Onverzekerd pakket dus ja je hebt geen poot om op te staan. In de tijd dat de post nog een stats bedrijf was , was het wel anders gesteld met de service van dit bedrijf. Privatiseren ( of wel vooruitgang) is niet altijd erg positief.

ec
door ecuras - Apr 19, 2012 om 19:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook aangetekende pakketten raken zogenaamd zoek , denk eerder dat het gestolen word , van mijn juwelier zijn vier pakketten zoek aangetekend verstuurd .Daar zat de ring van mijn overleden moeder in onderweg naar de goudsmid maar verder als post.nl is hij niet gekomen,voor mij van groot belang dat hij terecht komt maar post .nl knoeit maar door

sa
door sandranldb - Dec 6, 2012 om 19:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Toch alweer zeer actueel nu.
Alweer met diefstal in het nieuws op 5 december.
En geloof me....sinterklaas is het niet geweest.
Post NL noemt het bedrijf zich tegewoordig. Helemaal fout...!!!!

Nu zo'n beetje alle Nederlanders bij dit bedrijf zijn ontslagen kunnen ze zich beter post BL gaan noemen. Tegenwoordig komt er echt geen Nederlander meer aan de deur om de post te bezorgen. Lezen kunnen ze amper en Nederlands spreken is ook al erg moeilijk. Gelukkig willen ze wel werken voor hun geld. Of heb ik het nu verkeerd begrepen en werken ze alleen maar bij de post omdat ze dan dicht bij het vuur zitten en er met de pakketjes of de inhoud ervan vandoor kunnen gaan?

Om de haverklap staat er hier een BL aan de deur met een pakketje dat in een heel andere straat bezorgd moet worden. En al vele malen is mijn post ( waardevolle zendingen) gewoon in de brievenbus gestopt bij de buren. Ja het is als pakketje verstuurd maar is klein en past in de brievenbus. Dus...... dan bel je als postbode niet meer aan bij de ontvanger, maar stop je het lekker meteen in de brievenbus. (Bij voorkeur de verkeerde of helemaal niet ) je geeft aan op je terminmal dat het bezorgd is en zoef..... weg weer naar de volgende deur. Zo ben je lekker snel thuis....

Gevolg is dat ik met mijn leverancier in discussie moet over het feit dat ik meer dan eens een zending niet heb ontvangen. IK wordt er dan op aangekeken dat de zending zoek is..... IK sta straks als crimineel te boek en krijg niet meer geleverd. Enkel en alleen om dat post BL verzaakt zijn diensten, waarvoor de afzender meer dan genoeg betaald, met zorg en aandacht uit te voeren.

Oeps...... alweer fout.....!! De bezorgers werken wel met zorg en aandacht. Helaas alleen in hun eigen belang. En dit lieve mensen is een geïmporteerd probleem, want zoals u wellicht al begrepen heeft staat de BL achter post voor Buitenlanders. Oh ja..... nog even over het feit waarom de pakjes naar Polen en Rusland wel aankomen. Daar zitten die gasten die op diefstal uit zijn niet. Die zitten allemaal in Nederland. Want hier kunnen ze ongestraft hun gang gaan.

Wanneer gaat de Nederlandse regering nu eens inzien dat het overgrote deel van de probleme die wij hier hebben met diefstal, overvallen, moord en doodslag een geïmporteerd probleem is. Dat Nederland al bijna geen Nederland meer is......... Pas als ze dat in durven zien en er wat mee doen, dan zal het hier veranderen en zal ook het post probleem zich oplossen!

lo
door lotte1995 - Apr 26, 2015 om 19:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Diefstal door PostNL medewerkers? Ik heb aangetekend een iPhone 5 retour gestuurd voor garantie naar het bedrijf HandySell via PostNL, echter is tijdens het transport het onopvallende kartonnen doosje opengemaakt de iPhone 5 eruit gehaald (verschil in gewicht) en daarna leeg verstuurd naar de ontvanger. Zoals te verwachten voelt PostNL zich niet verantwoordelijk! Zeer slechte afhandeling. Tip! verstuur geen waardevolle zaken met PostNL zelfs niet aangetekend.

bo
door boiler - Apr 26, 2015 om 19:35
64 Antwoorden / 0 Vragen

Ach...webcare schreef op 8-3-2012 al:

Wat betreft de schadevergoeding van "maar" €50, dit is vermoedelijk omdat je voor Aangetekende Brief hebt gekozen als verzendwijze. De maximale verzekering is dan €50. Verstuur je artikelen die meer waard zijn, raad ik aan om te kiezen voor Brief Verzekerservice (verzekerd tot max €5500,-), Pakket Aangetekend (verzekerd tot max. €500,-) of Pakket Verzekerservice (verzekerd tot max €5500,-).

Gewoon niet doen hoor.....