yo
door youdid Aug 11, 2009 om 00:22
Huishouden & energie

Doffe lederen bankstel door ikea ledercream?

Ik heb mijn lederen bankstel met Ikea Ledercream behandeld, maar daardoor lijkt hij eerder dof dan opnieuw glimmend te zijn geworden. Ben lichtelijk wanhopig, want hij zach er echt zo mooi uit, maar nu is het eerder een oud bankstel qua uiterlijk, dan een mooi nieuw bankstel, terwijl hij nog niet eens zou oud is.

Heeft iemand ervaring met Ikea Ledercream en weet iemand hoe ik met een bepaald olieachtig middel toch van mijn bank opnieuw een glimmend bankstel maakt?

Groetjes Judith

20814 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2009 om 02:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Judith, ik ken die Ikea ledercream niet, maar het kan zijn dat na het intrekken het effect na enige tijd verbetert of dat je nogeens met een schone droge doek over het leder heen moet. Ik maak leder meestal schoon met groene zeep of zadelzeep voor vlekken. Kijk anders nog eens bij onderstaande tips, en probeer het eerst op een klein, minder zichtbaar stukje uit:

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2009 om 02:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie dat de 1e link niet op de goed pagina belandt, dan boven in het zoekvakje intikken: leder bank.

vr.gr.

kenwel2
door kenwel2 - Aug 11, 2009 om 08:20
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Judith, wij hebben ook een (zwart) lederen bankstel, maar gebruiken om het te poetsen/onderhouden ledercreme van de Hema hiervoor, het is gewoon goed spul ,direct na aanbrengen met een oude lap goed uitpoetsen, en het blinkt weer als nieuw. De Hema verkoopt de creme in een rond blikje. Ik zou dit eens proberen, eerst op een plekkje wat niet direct zichtbaar is, en kijken  wat het resultaat is.

Succes.

Henri

yo
door youdid - Aug 11, 2009 om 09:31
18 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt alvast, voor deze tips. Ik ga eens kijken bij de Hema, vandaag en zal ook eerdere tips meenemen voor te toekomst.

Mijn excuus nog, voor de rare schrijffouten. ZACH = natuurlijk ZAG en MAAKT = MAAK (beetje gehaast geweest)

kenwel2
door kenwel2 - Aug 11, 2009 om 09:45
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Judith, bedankt voor de terugkoppeling, we zien je reaktie wel terug. en schrijffouten: da's niet belangrijk hoor, ik maak ze net zo goed! Voor een paar euro weet je of het ledervet van de Hema resultaat opleverd, het is overigens kleurloos ledervet. Wij gebruiken dit ledervet al jarenlang.

Succes, Henri

ja
door jalu - May 21, 2010 om 12:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kenwel2 bedankt voor bovenstaande tip over het kleurloze ledervet bij de Hema, toevallig ben ik daar ook naar op zoek voor mijn bruin lederen bankstel.

Fijne dag, groetjes, Janni

druifje01
door druifje01 - May 21, 2010 om 12:50
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ledervet is een goede créme voor het leder. Vraag ook eens bij de schoenmaker wat hij U kan bieden op dit gebied.

vladja
door vladja - May 21, 2010 om 13:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ledervet is een goede créme voor het leder, en schoensmeer is goed voor schoenen en bodylotion is goed voor je body en virkantengatenolie is goed voor het smeren van de vierkantengatenboor.

Vladja

druifje01
door druifje01 - May 21, 2010 om 16:05
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Vladja, schattig dwarsliggertje, de schoenmaker verkoopt meer verzorgende creme's dan schoencréme en kan zéker adviseren.

druifje01
door druifje01 - May 21, 2010 om 16:13
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Misschien heb ik een bijzondere schoenmaker, wie weet, maar hij weet enorm veel van leerverzorging.