Wi
door Wilmpje Aug 24, 2012 om 12:02
Huishouden & energie

Energiemeter

Ik wil de stroommeter laten ijken bij enexis,dat is ook onze netwerkbeheerder of is het beter een onafhankelijk bedrijf dat te laten doen.Wij hebben vastgesteld dat de meter 95% meer aangeeft dan wat wij verbruiken.Een elektricien heeft een 2de meter geplaatst op het netwerk voor controle. is dat legaal.De meter is van 1968.

848 3 Rapporteer

freya
door freya - Aug 24, 2012 om 12:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo sem1,

Ik zou in ieder geval een paar foto's maken waarop beide meters te zien zijn (indien mogelijk). En dan met tussenpozen van een paar dagen een opname maken, zodat te zien is dat de ene meter méér verbruik registreert dan de andere meter.

En verder, als je een extern bedrijf zou inschakelen om de meter te laten ijken (los van het feit of dat zou kunnen), dan gaat je dat enkele honderden euro's kosten, ongeacht de uitslag van de ijking. Als de meter duidelijk defect is, kun je dat gerust door de netbeheerder (ik neem aan dat die de eigenaar van de meter is) laten ijken. De kosten zullen dan ook voor rekening van de netbeheerder komen.

Een eventuele correctie op eerdere nota's geschiedt dan op basis van het verbruik uit het verleden.

m.vr.gr. Freya

Wi
door Wilmpje - Aug 24, 2012 om 12:42
23 Antwoorden / 23 Vragen

Hallo Freya,

alvast bedankt voor de tip met de foto's maken.

freya
door freya - Aug 24, 2012 om 12:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En je zou alvast contact kunnen opnemen met de netbeheerder en ze op de hoogte stellen van je bevindingen. Een verbruik van bijna 2x zoveel is niet kinderachtig. Ik neem aan dat je aan je afrekeningen kunt zien sinds wanneer dit 'probleem' speelt?
En mocht je nog geen afrekening hebben gehad, sinds het ontstaan van dit probleem, dan is het zeker zaak om snel te handelen, anders wordt je binnenkort geconfronteerd met een hele hoge bijbetaling plus een nieuw maandbedrag wat veel te hoog uitvalt.....

Freya