Wi
door Wilmpje Aug 24, 2012 om 12:02
Huishouden & energie

Energiemeter

Ik wil de stroommeter laten ijken bij enexis,dat is ook onze netwerkbeheerder of is het beter een onafhankelijk bedrijf dat te laten doen.Wij hebben vastgesteld dat de meter 95% meer aangeeft dan wat wij verbruiken.Een elektricien heeft een 2de meter geplaatst op het netwerk voor controle. is dat legaal.De meter is van 1968.

848 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

freya
door freya - Aug 24, 2012 om 12:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0


Hallo sem1,

Ik zou in ieder geval een paar foto's maken waarop beide meters te zien zijn (indien mogelijk). En dan met tussenpozen van een paar dagen een opname maken, zodat te zien is dat de ene meter méér verbruik registreert dan de andere meter.

En verder, als je een extern bedrijf zou inschakelen om de meter te laten ijken (los van het feit of dat zou kunnen), dan gaat je dat enkele honderden euro's kosten, ongeacht de uitslag van de ijking. Als de meter duidelijk defect is, kun je dat gerust door de netbeheerder (ik neem aan dat die de eigenaar van de meter is) laten ijken. De kosten zullen dan ook voor rekening van de netbeheerder komen.

Een eventuele correctie op eerdere nota's geschiedt dan op basis van het verbruik uit het verleden.

m.vr.gr. Freya

Wi
door Wilmpje - Aug 24, 2012 om 12:42
23 Antwoorden / 23 Vragen
0

Hallo Freya,

alvast bedankt voor de tip met de foto's maken.

freya
door freya - Aug 24, 2012 om 12:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0


En je zou alvast contact kunnen opnemen met de netbeheerder en ze op de hoogte stellen van je bevindingen. Een verbruik van bijna 2x zoveel is niet kinderachtig. Ik neem aan dat je aan je afrekeningen kunt zien sinds wanneer dit 'probleem' speelt?
En mocht je nog geen afrekening hebben gehad, sinds het ontstaan van dit probleem, dan is het zeker zaak om snel te handelen, anders wordt je binnenkort geconfronteerd met een hele hoge bijbetaling plus een nieuw maandbedrag wat veel te hoog uitvalt.....

Freya

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer