Mo
door Moniqueske Dec 30, 2015 om 16:09
Huishouden & energie

Enexis

Hallo
Ik heb een vraag over de enexis.Mijn stroommeter is stuk gegaan en heb dit zelf gemeld bij enexis. Nu blijkt dat er aan de meterstanden is geknoeid. De meterkast hangt er 15 jaar en ik woon er zelf 6 jaar. Nu krijg ik een rekening van 2000 euro. Wat kan ik er tegen aan doen tegen Enexis

2326 9 Rapporteer

Mo
door Moniqueske - Dec 30, 2015 om 16:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is er dan stukgegaan aan die meter? En wie zegt dat er aan geknoeid is? En waar heeft die rekening van € 2.000 betrekking op?

Mo
door Moniqueske Dec 30, 2015 om 16:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er hingen andere loodjes erop en de stoppen waren niet wat erin hoorde. Voor het vervangen van de meter +monteur. Nu heb ik de nieuwe meter ook nagekeken op internet en die deugd ook niet

pi
door pieterwolters - Dec 30, 2015 om 16:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft er met de meterstanden geknoeid? Jij kunt alleen een rekening krijgen over de afgelopen 6 jaar. Alles wat daarvoor geknoeid zou zijn is voor de vorige bewoner(s). Jouw verbruik is de huidige meterstand min de beginstand van 6 jaar geleden. Komen ze op basis daarvan op die 2000 euro?

Mo
door Moniqueske Dec 30, 2015 om 16:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ongeveer 1400 euro is verbruik kosten en de rest zijn kosten voor het plaatsen en nakijken van de meter

ph
door philip36 Dec 30, 2015 om 17:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Is de 1400 euro verbruik geschat, omdat door het geknoei, de meter minder verbruik aangaf?
Wat ging er precies mis met de meter, dat u gemeld heeft dat de meter stuk was?
Even wat meer duidelijkheid over welke periode en hoe Enexis tot die 1400 euro verbruik is gekomen.
Zonder deze informatie kun je niet beoordelen of het terecht is wat Enexis doet. En wat was uw jaarlijks stroomverbruik?

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wie heeft dat dan allemaal geconstateerd? U hebt het zelf gemeld. Hoe wist u dan dat de loodjes niet klopten en die stoppen? En waarom moest dan de meter vervangen worden? Er kon toch gewoon een correct loodje op en de juiste stoppen erin?

En over hoeveel jaar gaat dat meerverbruik?

Mo
door Moniqueske Dec 30, 2015 om 19:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

April is de stand doorgegeven en twee maanden van te voren ook. Een maal door enexis en daarna door telefonisch. Standen waren hetzelfde. Enexis heeft met het verwisselen van de stroommeter dit geconstateerd. Ik ga toch niet Enexis bellen als ik gefraudeerd hebt. Te goeden trouw heb ik gebeld

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waaruit blijkt dat er aan de meterstanden is geknoeid? Of is dat maar een aanname?

hansje klein
door hansje klein - Dec 30, 2015 om 17:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen
hansje klein
door hansje klein - Dec 30, 2015 om 17:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

"Knoeien" heet, dat iemand de meter beïnvloed heeft en in zijn voordeel heeft gemanipuleerd. Waarschijnlijk heeft uzelf daarvan ook voordeel gehad in de periode dat u deze gemanipuleerde meter gebruikte. Lijkt mij logisch, dat een navordering over beide gebruikers (de vorige gebruiker en u) verdeeld wordt......

Hoe de maatschappij zijn geld van uw voorganger binnenhaalt is daarbij niet uw probleem! Steeds daarvan uitgaande, dat u de meter niet heeft geopend! Blijft de vraag 'hoe bewijst ú dat' en/of hoe bewijst de electriciteitsmaatschappij een manipulatie uwerzijds, wanneer u een de vorige bewoner zweren, nooit iets veranderd te hebben?

Ik zou geen rechter willen zijn in dit geval!

ph
door philip36 - Dec 31, 2015 om 00:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe bent u erachter gekomen dat er verkeerde loodjes opzaten?

Neem aan dat er zwaardere zekeringen ingedraaid zijn, lijkt erop dat het gedaan is voor een wietkwekerij.
Zou aan de woningbouwvereninging en buurtbewoners vragen of daar iets over bekend is.
Het is wel zes jaar geleden maar je weet nooit.

Mo
door Moniqueske Dec 31, 2015 om 23:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Enexis heeft dit geconstateerd dat er mee gerommel is.Heb allang nagevraagd van wat er allemaal van te voren is gebeurt voordat ik kwam wonen. Alleen raar dat ik er voor moet boete voor iemand anders zijn daden.

ph
door philip36 Jan 1, 2016 om 11:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zegt

heb alang nagevraagd wat van te voren is gebeurd ...

En wat is daar voor informatie uitgekomen?
Kunt u met de informatie van de buurt enigszins aannemelijk maken dat de vorige bewoner aan de meter en zekeringen heeft zitten knoeien?

en
door enexiswebcare - Jan 4, 2016 om 08:06
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw,

U hebt een vraag over de elektriciteitsmeter en de afrekening. Om hier een inhoudelijke reactie op te kunnen geven verzoek ik u om uw adres- en contactgegevens aan ons door te geven. Dit kan via het Kassaforum of door een reactie te sturen naar klachten@enexis.nl.

Dave
Webcare Enexis