Aswin
door Aswin Feb 4, 2016 om 21:33
Huishouden & energie

Enexis

Hallo, mijn ouders hadden tot 2000 een electriciteitsaansluiting van 3x40 ampere vanwege het boerenbedrijf dat zij runden. in 2000 zijn ze gestopt. Onlangs kwamen ze erachter dat ze al die volgende jaren hebben betaald voor een aansluiting van 3x40 ampere terwijl ze makkelijk toekonden met een aansluiting van 3x 25 ampere. Hierdoor hebben ze in 15 jaar tijd zo'n 9000 euro extra betaald. Ze hebben de kwestie voorgelegd aan Enexis maar de klacht is door hen afgewezen. Is hier nog iets aan te doen? wat kunt u adviseren? alvast bedankt voor uw reactie.

995 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt altijd naar de geschillencommissie. Maar het staat toch al jaren vermeld op de afrekening?

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 22:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1 heeft helemaal gelijk: het soort aansluiting staat op de jaarafrekening vermeld. Dit hadden ze dus al jaren eerder kunnen constateren.

Volg het advies van tijger1, niet geschoten, is tenslotte altijd mis.

emcede
door emcede - Feb 4, 2016 om 22:21
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ze betaalden voor wat ze afnamen. Hoe had Enexis dit moeten weten? Hebben ze ooit zelf een aanvraag ingediend om de aansluiting te laten veranderen?

me
door mein33 - Feb 5, 2016 om 13:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@aswin,

Indien zij destijds niet zelf hebben aangevraagd om de aansluiting te wijzigen van 3x40 amp. naar 3x25 amp, dan zijn zij zelf in gebreke gebleven.
Als er geen aanvraag/melding gedaan wordt, hoe moet de netbeheerder dan weten dat de situatie is gewijzigd.
Denk dat hier verder niets meer aan te doen is.

en
door enexiswebcare - Feb 8, 2016 om 14:36
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Aswin,

U vraagt om advies rondom de afwijzing die u ouders van ons hebben ontvangen. Om de situatie inhoudelijk te beoordelen en u meer uitleg hierover te geven ontvang ik graag aanvullende gegevens. De gegevens die ik nodig heb heb ik voor u op een rij gezet.

* Postcode en huisnummer waar het om gaat

* Tenaamstelling van u en uw ouders

* Uw telefoonnummer

Uw reactie mag u sturen naar webcare@enexis.nl onder vermelding van het dossiernummer 8008707005. Zodra ik uw reactie heb ontvangen neem ik telefonisch contact met u op om de klacht te bespreken.

Stephanie
Webcare Enexis