er
door erikange May 17, 2013 om 23:39
Huishouden & energie

Enexis noteert verkeerde meterstand

Enexis heeft mijn oxxio slimme meter vervangen en daarbij de meterstand moeizaam opgenomen , wat blijkt nu de meterstand klopt niet. Mijn jaarafrekening is veel te hoog , door een fout van die meteropnemer kan ik nu een jaar lang 175 euro p maand betalen ,mag oxxio die stand niet doorgeven ? Het is een slimme meter dus oxxio en ikzelf zien precies wat mijn verbruik is , waarom moet ik dan toch eerst betalen ???

4288 15 Rapporteer

sl
door slobberbone - May 18, 2013 om 05:47
508 Antwoorden / 2 Vragen

Hoeveel te hoog bij aantal te veel kW/m3 ,s kunnen ze correctie toepassen maar voor elektra is dat meer Dan 1000 kW/h is het lager laten ze het staan dan zul je volgend jaar minder betalen.

er
door erikange - May 18, 2013 om 09:34
6 Antwoorden / 4 Vragen

Het is zeker 1.000 kw/m3 teveel, hoe kunnen ze dan een correctie dan ?

sl
door slobberbone - May 18, 2013 om 11:39
508 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is moeizaam overgenomen en het is wel erg onwaarschijnlijk dat een meteropnemer verkeerde standen bij je thuis overneemt (ik sta er zelf altijd bij en de standen worden luid ingevoerd )

Mocht toch verkeerd zijn zou ik een klacht indienen:

https://www.enexis.nl/consument/klantenservice/klachten?pageid=36

er
door erikange - May 18, 2013 om 12:11
6 Antwoorden / 4 Vragen

toch wel hoor, het betreft een oude meter van oxxio, die komen ze niet vaak tegen, ik zag hem al twijfelen welke stand hij nu moest hebben, helaas kon ik uit die meter ook geen wijs, ik heb idd al een klacht bij enexis weggelegd, maar die zijn niet zo snel, ik moet ook nog een mail van hun ontvangen met alle meterstanden pff

sl
door slobberbone - May 18, 2013 om 13:08
508 Antwoorden / 2 Vragen

Oude meter Oxxio zo oud ka dat toch nooit zijn, en dan is het analoog nou daar is niets moeilijk aan.

Zal wel een digitale zijn, en die telwerken spreken ook voor zich, ik snap werkelijk niet wat daar nou zo moeilijk aan is, was wel verstandig om voor die tijd van vervanging foto,s van hebt gemaakt met alle standen mocht ze vast blijven houden aan hoger verbruik heb je bewijs.

Ik doe dat altijd zeker bij verhuizing en dergelijke, en meters vervangen door energieaanbieders dat is mijn ogen toch beetje het kat op spek binden.

er
door erikange - May 18, 2013 om 13:18
6 Antwoorden / 4 Vragen

Het was geen analoge meter, enexis wil gewoon dat iedereen dezelfde meter heeft van enexis, dat is niet zo vreemd, ik had er inderdaad fotos van moeten nemen, maar ja, je denkt toch dat zon man er verstand van heeft..

ro
door ron530 - May 18, 2013 om 13:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De meteropnemer heeft moeizaam de standen opgenomen en zelf kwam u er ook niet uit, hoe kunt u dan weten dat de standen verkeerd zijn opgenomen?. KW/m3 duidt meer op warmte dan elektra (kilowatt per kubieke meter). Elektra wordt berekend in KWH (kilowatt per uur). Heeft u ook gigantisch veel bij moeten betalen of is enkel het voorschotbedrag hoger geworden die wordt namelijk bepaald op toekomstig energie gebruik.

er
door erikange - May 18, 2013 om 13:32
6 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat over 4 maanden, daarna is de stand van mn nieuwe meter en die is wel goed, ik kan het zelf ook zien wat ik verbruik heb via de energiemonitor, ik moet juist veel bijbetalen en het voorschotbedrag ging ook ineens gigantisch omhoog, maar dat heb ik terug laten zetten, omdat ik niet zo veel verbruik, ik ben best wel zuinig in mn energie , dus dan valt deze stand wel erg op !

sl
door slobberbone - May 18, 2013 om 16:05
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=erikange schreef op zaterdag 18 mei 2013, 13:32]Het gaat over 4 maanden, daarna is de stand van mn nieuwe meter en die is wel goed, ik kan het zelf ook zien wat ik verbruik heb via de energiemonitor, ik moet juist veel bijbetalen en het voorschotbedrag ging ook ineens gigantisch omhoog, maar dat heb ik terug laten zetten, omdat ik niet zo veel verbruik, ik ben best wel zuinig in mn energie , dus dan valt deze stand wel erg op !

Hoe weet jij wat je hebt verbruikt in die 4 maanden en weet jij wel de uiteindelijke meterstand van oude meter ?

Kijk dat Enexis verkeerde meterstanden noteert prima, is mij ook overkomen bij het overstappen (kreeg een meterstand die ik pas maanden later zou bereiken toegewezen)

Wordt niet veranderd want is lager dan 1000Kw/h prima maar dan moet nieuwe energiemaatschappij die ook overnemen en dat zouden ze doen anders betaal ik de verbruikte Kw/h,s 2 x.

Ook voorschotbedrag gaat ineens omhoog? Dat bepaal ik zelf aan hand van daadwerkelijk verbruik. Zo betaal ik met overstap exact hetzelfde.

en
door enexiswebcare - May 24, 2013 om 08:38
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Erikange,

U geeft aan dat wij uw meterstand onjuist hebben opgenomen. Graag kom ik hierover met u in contact.

Ik verzoek u om uw adresgegevens in combinatie met uw tenaamstelling naar mij toe te sturen. Daarnaast ontvang ik ook graag uw contactgegevens. Op deze manier heb ik de mogelijkheid om de situatie voor u te controleren en dit met u te bespreken. U mag uw gegevens via e-mail sturen naar webcare@enexis.nl. Zodra ik uw gegevens heb ontvangen neem ik uw klacht verder in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Stephanie
Webcare Enexis

er
door erikange - Jun 4, 2013 om 16:14
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb intussen een email gestuurd, ik hoop dat ik nu goed geholpen word, en dat mijn rekening van 2000 euro vervalt,

dearagain
door dearagain - Jun 4, 2013 om 16:15
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*na eerst intern geklaagd te hebben kun je bij geen sukses daarna altijd een klacht indienen bij de Geschillencommissie in Den Haag

er
door erikange - Jun 6, 2013 om 00:42
6 Antwoorden / 4 Vragen

Toen werd het stil bij enexis, die geschillencomissie,ik heb op die site gekeken maar daar zitten ook kosten aan verbonden, ik ga proberen het zo opte lossen, alleen jammer dat oxxio niet samenwerkt met enexis en ik voor administratieve medewerker moet spelen door te kijken waar de fout zich bevind..

sl
door slobberbone - Jun 6, 2013 om 08:47
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=erikange schreef op donderdag 6 jun 2013, 00:42]Toen werd het stil bij enexis, die geschillencomissie,ik heb op die site gekeken maar daar zitten ook kosten aan verbonden, ik ga proberen het zo opte lossen, alleen jammer dat oxxio niet samenwerkt met enexis en ik voor administratieve medewerker moet spelen door te kijken waar de fout zich bevind..

Kijk eens op Klachtenkompas.nl (van Consumentenbond) Is daar Enexis aanwezig dan maak je daar een klacht aan dan is het zo opgelost.

Succes.

en
door enexiswebcare - Jun 6, 2013 om 09:11
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Erikange,

Uw e-mail en uw melding via www.klacht.nl heb ik ontvangen. Ik neem hierover contact met u op via e-mail.

Met vriendelijke groet,

Stephanie
Webcare Enexis