to
door totaal Mar 7, 2010 om 15:34
Huishouden & energie

Ervaringen over werkspot

Wie heeft ervaringen met werkspot zowel goede als slechte.Ik ben van plan om er een opdracht op te zetten maar zie op verschillende forums dat er nog al eens wat misgaat via werkspot.

28479 7 Rapporteer

te
door testpanel - Mar 16, 2011 om 22:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn vakgebied zie ik prijzen die niet goed zijn. Het werk wordt vaak gedaan tegen kostprijs.
Of dit van toepassing is op alles klussen weet ik niet maar de kans is vrij groot. De mensen bieden tegen elkaar op om toch het werk maar binnen te krijgen. Ik ken een vakgenoot die bijna altijd extra werk er bij bedenkt om toch nog iets van winst te realiseren.
Wat mensen niet beseffen is dat mede dankzij de huidige economische situatie de zoekers bereid zijn om voor een tarief te werken waarmee je net uit de kosten komt.
Hoe leuk zou het zijn als je eigen salaris zo laag wordt dat er niets overblijft.
Als zelfstandige moet je ook geld reserveren om te kunnen investeren, dit met werkspot prijzen bijna niet mogelijk.
Persoonlijk hoop ik op het spoedige failliet van werkspot maar dit zal voorlopig niet gebeuren.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 16, 2011 om 23:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb dus een hele goede ervaring met hun. Iemand die daar een aanbieding met dakgoot maken heeft op dechalet van mijn zoon gereageerdt en het werk dus goed afgerond, maar overal zal er wel iets misgaan, of dat de klant het niet goed vertelt heeft en dan voor de zelfde aanbieding nog meer werkzaamheden verlangt.
Je heb dus altijd 2 kanten aan een verschil. Maar mijn zoon was in elk goed en veel goedkoper uit dan bij een bedrijf.Maar als het goed is staan er referentie's bij de aanbieder dus vraag eens door wat ze zoal gedaan hebben.

re
door renatec - Jan 17, 2014 om 07:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit al een aantal jaar op werkspot. En niets dan lof. De opdrachtgever krijg op deze manier een goed beeld van de verschillen in prijzen. Zou je een erge woekerprijs noteren zou dat ongeloofwaardig overkomen. Een opdrachtgever. Kan het uitvoerende bedrijf uitkiezen op basis van lokatie, geloofwaardige bedrijfsnaam en de referenties. Zo kan je ook gemakkelijk contact opnemen met wie je maar wil. En ook ik heb regelmatig en altijd vrij snel opdrachten.
Detail, als je als Ali schoonmaakbedrijf reageert op het schilderen van een trap. Zou ik daar persoonlijk niet mee in zee gaan.
Dus een tip voor sommigen....let daar op. Blijf bij je leest.

qw
door qwertyz - Feb 20, 2014 om 23:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Rekensom van een ondernemer:

Werkspot.nl kost mij voor het medium pakket 69 Euro per maand, excl. BTW. Hiervoor kan ik maximaal 240 x per jaar reageren. Stel dat 1/5 van de reacties leidt tot een opdracht, dan zijn dit 4 opdrachten per maand. Per opdracht moet ik dus 17,25 Euro excl. BTW (minimaal) aan mijn klant in rekening brengen zonder dat ik er zelf iets aan heb verdiend. Bovendien geldt dit minimumtarief alleen maar als ik over een heel jaar op 240 opdrachten kan reageren waarbij de scorekans meer dan 20% is. Er zijn vele consumenten die aan 3 of meer mogelijke vakmannen een offerte vragen, en de opdracht dan toch in het grijze circuit door vrienden of kennissen laten uitvoeren. Is de scorekans daardoor bijvoorbeeld slechts 10%, dan stijgen de door te berekenen kosten per opdracht al naar 34,50 Euro excl. BTW. Daarom adverteer ik niet op Werkspot.nl.

Het verdienmodel van Werkspot.nl is dus niet geschikt voor kleine opdrachten. Veel consumenten die kleine klussen hebben die niet meer dan enkele tientjes mogen kosten vergissen zich daarin. Hun normale reactie is dat zij schrikken van de geoffreerde prijzen en vervolgens afhaken om de klus daarna door vrienden of kennissen te laten doen. Het is niet redelijk dat je het eerste uur alleen voor de kosten van Werkspot.nl werkt en alleen voor je voorrijkosten, en daarna pas wat verdient (wat ook weer door de belastingen en de BTW wordt afgeroomd). Verder ben je als zelfstandig ondernemer (ZZP-er) niet vanzelf verzekerd voor alle sociale verzekeringswetten en bouw je niet vanzelf pensioen op. Waar de consument/opdrachtgever zich ook in vergist is dat alle extra's (klusgarantie, bedrijfsaansprakelijkheids-verzekering, sociale verzekering voor de ondernemer, gebruik van gereedschappen en instrumentarium, etc.) voor de ondernemer geld kosten. Het is niet te vermijden dat de consument dat in zijn prijsvoorstel terugvindt (Als je als ondernemer niet wil werken in het zwarte circuit).

Het gevolg is dat ik als ondernemer via Werkspot.nl ongeveer 5x het uurloon moet vragen van wat ik zelf netto wil overhouden. Een aantrekkelijk aanbod voor de consument begint dus met het beperken en het beheersen van mijn eigen kosten (door budgetteren).

Daarom geef ik u het volgende advies:

Contact zonder tussenkomst van intermediairs bespaart zowel voor u als voor mij onnodige kosten!

we
door werkspot - Feb 24, 2014 om 13:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste qwertyz,

Wij begrijpen jouw beredenering. Je moet inderdaad genoeg kleine opdrachten binnenhalen voor een rendabele omzet. Veel Werkspot vakmannen halen zowel grote als kleine klussen binnen, waardoor ze minder of niet met jouw probleem te maken hebben. Het is belangrijk dat je je beseft dat je niet alleen een opdracht, maar ook een nieuwe klant binnenhaalt via Werkspot.

Uit onderzoek onder consumenten die Werkspot gebruiken, is naar voren gekomen dat 30% binnen 3 maanden de vakman opnieuw benadert voor een vervolgklus. Ook zien we dat kennissen of familie vaak een vakman benaderen na een goed uitgevoerde klus. In de volgende video vertelt vakman Bram Boerdijk bijvoorbeeld over een kleine opdracht die uiteindelijk tot een grote opdracht heeft geleid: http://www.youtube.com/watch?v=KrVToDpU-Og&list=PLdEDWrzzXk_bp_AOSrrwwqazA7bht5o8i Dankzij de referenties die je bij Werkspot hebt, zien andere consumenten ook wat voor klussen je hebt gedaan. Ook dit kan je zien als jouw online visitekaartje.

Je kan ons altijd even bellen of mailen, wellicht kunnen we jou op een andere manier helpen: 088 - 93 757 93 of info@werkspot.nl. Onze Klantenservice is vandaag geopend tot 17 uur.

Met vriendelijke groet,

Werkspot

kriekra
door kriekra - Feb 24, 2014 om 13:31
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik heb wel een aantal keer een prijsaanvraag op Werkspot gezet, maar kreeg hier geen reactie op.
Het is sneller en makkelijker om via Marktplaats te zoeken. Daar kan je gewoon zoeken bv. op "stukadoor" en dan zie je een lijst met stukadoors die hun die hun diensten aan bieden, compleet met tarieven, specialisaties en reviews,

ro
door robert54321 - Aug 14, 2014 om 15:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mensen,

Werkspot is een risico voor vakmensen en consumenten. Werkspot is absolute ramp.
Ik maak de meest vreemde en vervelende dingen mee.
Opdrachtgevers / consumenten kunnen ongemeen hard en onbeschoft zijn. Vakmensen betalen de rekening van werkspot, maar de opdrachtgevers zijn spekkoper. Vakmensen worden op zo'n vreselijke manier tegen elkaar uitgespeeld dat er geen droog brood meer valt te verdienen. De concurrentie is moordend. De consument doet daar zijn voordeel mee. Maar helaas koopt de consument vaak een kat in de zak.
De vakman moet er zo goedkoop ingaan dat je niet meer kunt verwachten dat het werk op een goede manier gedaan word. Ik kan mij voorstellen dat als je het werk voor half geld moet doen dat de vakman op een gegeven moment denkt: 'je wilt het voor de bodemprijs?' dan krijg je ook wat je toekomt; 'ik pleur die verf er gewoon overheen!' Zelf als je € 25,00 per uur rekent vinden de meeste dat te veel. De opdrachtgever vraagt in veel gevallen zoveel offertes aan dat je het werk alleen krijgt als je er heel goedkoop in gaat of waneer jij je als vakman vergist hebt in het werk.
Een paar voorbeelden van wat ik aan de lopende band meemaak;

- Opdrachtgevers willen indicatieprijzen aan de hand van wat vage foto's of een plattegrond of een summiere omschrijving. Moet je aan de hand daarvan gaan zitten rekenen voor iemand die je nooit gezien of gesproken hebt en waar je misschien uberhaupt niet voor wil werken. Maar dat rekenen doe je niet alleen.., Nee! nog dertig anderen zitten te rekenen Als je voor een nette offerte een half uur tot een uur nodig hebt zeg drie kwartier, moet feitelijk de hele schilders-branche al meteen 13,5 uur in de klus te steken.
Als je dat dan gedaan hebt blijken het soms gewoon geluks zoekers die hopen op een zwartwerker die het voor een € 10,00 per/uur wil gaan doen. Maar jou aangeven dat je veel te duur bent.
Daarbij denk ik dan; ''wat moet je als opdrachtgever toch met een indicatieprijs? Het leid er alleen maar toe dat dat veel vakmannen er expres heel goedkoop in gaan in de hoop uitgenodigd te worden.
Als zij later worden uitgenodigd voor een offerte word het toch duurder. Een rot systeem van werkspot waar niemand wat aan heeft. Noch de opdrachtgever noch de vakman.

Als er dertig keer gereageerd is heeft werkspot al €150,00 verdient aan de geplaatste opdracht. Jawel!
Kassa! Een reactie geven op een opdracht kost de vakman €4,15 tot € 4,90 per keer.Ja ja €4,15 tot €4,90!!! Hoe moeilijker de tijden hoe meer werkspot verdient. Lees; 'aan andermans leed' Want hoe meer mensen op uw bericht reageren des te meer verdient Werkspot...

Als ik een fatsoenlijk berichtje stuur dat ik het werk graag wil komen bekijken en opnemen krijg ik soms een berichtje terug dat ik op die en die dag kan komen tussen b.v. 10.00 uur en 11.00 uur. Kom je daar aan loop je daar met nog twintig andere vaklui elkaar aan te gapen. De opdrachtgever staat erbij met zijn duivelse grijnsje en te denken dat hij oh zo slim is. Ook hier weer de tijd die een vakman er in moet stoppen twintig keer een uur of twee allemaal afgedraaid op de de hele branche. Dit heb ik al diverse malen meegemaakt. Respectloos zeg ik.

Sommige opdrachtgevers zijn zo wantrouwig dat er bijna niet mee te communiceren valt. Zie het bericht hierboven over prijsafspraken (ik lach me dood).

En Beun de haas zit inderdaad op Werkspot je kan met een clubje zwartwerkers onder één account en op naam van één K.v.knr makkelijk op Werkspot staan. Werkspot zegt te controleren. Maar wat controleren zij dan? Een inschrijving bij de K.v.k? Als ik morgen een uitkering zou moeten krijgen kan ik makkelijk mijn zoon zich laten inschrijven en vervolgens ga ik lekker zelf zwart bij klussen onder zijn naam. Geen uitkeringsinstantie die het merkt en ook Werkspot niet.
Ik kom opdrachten tegen waar ik toch heel scherp ben ingegaan. Toch wimpelen opdrachtgevers mij af met de mededeling dat een andere aanbieder het voor de helft van het geld doet. Ook een Werkspotter. Ik weet dan zeker; Beun is inderdaad onder ons is...

Dan de referenties: Heel makkelijk: Ik laat een vriend met zijn computer een opdracht plaatsen. Dus met een ander IP adres. Vervolgens reageer ik daar op met mijn eigen computer/ IP adres. we wachten twee weken en de klus is zogenaamd geklaard. Vervolgens laat ik mijn vriend een fantastisch stukje schrijven over de zo fantastische uitgevoerde klus. Een 9,5 of een 10. Great!
Als je daarnaast een keer een moeilijke klant hebt, en die zijn er echt, kunnen ze je maken of breken met die referenties. Dus als je een klus hebt ga je wel tot de bodem om te voorkomen dat je publiekelijk aan de schandpaal genageld word.

Verder ben ik bang dat in deze tijd, waarin de halve Nederlandse top van het bedrijfsleven zo corrupt is als de neten, het wel erg verleidelijk en ook heel makkelijk is om zelf opdrachten te plaatsen op Werkspot. Daar hoeven zelfs de meest integere werknemers van Werkspot geen weet van te hebben.
Als je bedenkt hoeveel opdrachten er geplaatst worden per dag is dat heel snel geld verdienen.
Het is voor een vakman volkomen oncontroleerbaar. Werkspot werkt onder het motto; "Veel beloven weinig geven doet de domme in vreugde leven" Maar ik geef het toe het is slechts speculatie ik kan dit niet bewijzen, slechts vermoeden. Ik geef het maar mee om over na te denken. Je betaald namelijk als vakman voor iets wat niet controleerbaar is... Door niemand.

Werkspot heeft zijn tijd gehad. De consument/opdrachtgever heeft de vakman volkomen in de zak. En die vakman mag zich blauw betalen ter ere en meerdere glorie van de eigenaren van het bedrijf Werkspot.

Ik ben er klaar mee en raad dan ook iedere vakman aan zich terug te trekken van Werkspot.
En als je als consument geen gesodemieter wilt hebben met Beun de haas. Zoek dan de vakman gewoon op via zoekmachines als google. Nodig drie bedrijven uit die je langs laat komen voor een fatsoenlijke offerte en maak dan een keus.
Werkspot is een bedrijf met andere belangen dan die van mij als vakman en die van u als consument!
Werkspot is een risico... Een groot risico....
Groet, Robert54321

Een half miljoen is zo gestolen...

Nog even een rekensommetje..,

Elke dag worden er honderden opdrachten geplaatst op werkspot mischien in de duizenden. Als Werkspot er zelf elke dag zeg; 30 opzet en op elk van deze opdrachten reageren, laten we het klein houden, reageren 10 vakmensen dan verdient werkspot daar alleen per jaar al 10 X €5 = €50,00 X 30 = € 1500,00 per dag.
Dat is per jaar 365 X € 1500,00 = € 547.500,00 Ruim een half miljoen door per dag 30 opdrachtjes te tikken.
Dat doe je in een uur tijd... Elke transparantie ontbreekt. De vakmensen kunnen niet zien waar ze nu precies voor betalen. Maar mogen zich wel alle klachten van consumenten laten welgevallen en zich uit de naad werken voor een paar centen. Nadat ze tegen elkaar zijn opgezet door Werkspot...
Geen hond die er naar kraait.., behalve ik dan...