mathijs_b
door mathijs_b Jun 12, 2023 om 23:15
Huishouden & energie
Essent verandert ongevraagd 1 jaars contracten in 3 jaars contracten

Essent verandert ongevraagd 1 jaars contracten in 3 jaars contracten

We kregen een aanbod om bij Essent ons variabele contract om te zetten naar een vast contract.


We kozen voor één jaar vast.


Nadat de aanvraag verstuurd was kregen we per email een 3 jarig contract toegestuurd.


Het lijkt erop dat Essent zo ongevraagd 3 jarige contracten verkoopt.


Ik heb wel de mogelijkheid dit contract te annuleren. 


Vraag: Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben en wat gebeurt er als ik het contract annuleer?


Ik heb geen vertrouwen meer in Essent dus verwacht ik weer verassingen.


Op de foto is te zien waar ik klikte op "Ik kies deze aanbieding".


 


 

1014 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 12, 2023 om 23:22
1820 Antwoorden / 31 Vragen
3

Geachte Mathijs, 

Ik raad u aan om even te bellen met Essent.

Mabelle
door Mabelle - Jun 12, 2023 om 23:27
496 Antwoorden / 1 Vragen
1

Het lijkt erop dat Essent zo ongevraagd 3 jarige contracten verkoopt.

Moeten ze dat eerst vragen dan of ze 3-jarige contracten mogen verkopen?

wat gebeurt er als ik het contract annuleer

Dan wordt het contract geannuleerd en heb je weer een variabel tarief. Het is geen boevenbende hoor.
Gewoon even bellen of chatten om te annuleren.

Ik kreeg trouwens zowel een 1-jarig als een 3-jarig contract aangeboden. Misschien heb je zelf wel op de foute aanbieding geklikt.
En ook een bedrijf kan een foutje maken. Annuleren en je probleem is opgelost.

hereistom
door hereistom - Jun 12, 2023 om 23:39
744 Antwoorden / 1 Vragen
4

Ook voor een 1 jarig contract zijn de tarieven veel te hoog.
Zou even kijken op de vergelijkingssites naar beter vast contract en Essent bellen om alles te annuleren met bevestiging per e-mail.

1paul
door 1paul - Jun 13, 2023 om 07:16
3201 Antwoorden / 0 Vragen
1

ook bij Essent werken mensen die zich kunnen vergissen al kan dit ook een foutje in het computerprogramma zijn, bel ze op met de mededeling dat u ervan afziet....

Pe
door PeterKriek - Jun 13, 2023 om 14:54
2 Antwoorden / Vragen
1

Heb zelf nooit meegemaakt dat een energieleverancier me het verkeerde contract toestuurde. Hoogstwaarschijnlijk een foutje in hun systeem. Het beste is om nu contact met ze op te nemen om het contract te annuleren of omzetten naar 1 jaar. Ik zou wel persoonlijk aanraden om nog even verder te kijken. Essent 1 jaar tarieven lijken me aardig prijzig als ik hun website zo bekijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer