Foute beginstanden op de eindafrekening.
Hallo Kassa,
Ja hoor ook hier weer een bizar verhaal over een energieleverancier die zijn werk niet goed doet.
Ik zal proberen in het kort te vertellen wat het probleem is. Ik ben radeloos en daarom dit bericht.
September 2008 heb ik een huis gekocht. Ik zat toen bij Greenchoice(nooit problemen mee gehad) en stom dat ik ben, ben ik overgestapt naar EON. Tijdens het overstappen waren ze super vriendelijk en handelden snel. Ik woon alleen in een appartement en ben zelf een energiezuinig persoon. Overal spaarlampen waterbesparende douchekop, enrgiezuinige wasmachine etc etc. Zij gaven een maandbedrag van energie met gas van 250 euro p/m. Wat belachelijk is voor een 1 persoon die 40 uur per week werkt. Ik heb het toen laten verlagen nar 140 p/m. In mei 2009 kreeg ik mijn eindafrekening. Tot mijn grote schrik moest ik 856,29 bijbetalen. Mijn maandbedrag zou van 140 naar 202 p/m gaan. Belachelijk. Volgens hen had ik meer dan 4000 kwh verbruikt van de periode november 2008 t/m mei 2009. Ik diende een klacht in. De standen konden niet kloppen. Meerdere keren contact gehad met ze en een verzoek ingediend om een correctie in te dienen. Zowel de gas stand als de de stroomstand waren veel te hoog. De gasstand werd na 4 maanden gecorrigeerd, nu nog de stroomstand. Behoorlijk overstuur belde ik naar Enexis die mij in 5 minuten kon vertellen dat de beginstand anders was dan die op mijn energierekening stond. Dit weer voorgelegd aan EON, ik heb dus zelf het probleem achterhaald. EOn had dus de fout gemaakt. Ik weer een correctie in laten dienen. Eind sept j.l heb is eindelijk na zoveel maanden de correctie opgemaakt en zou ik rond de 840 terug krijgen. Kort voordat de correctienota op werd gemaakt hebben ze de foute jaarafrekeing alsnog in rekenng gebracht. EON gaf aan dat ik dit bedrag kon storneren. Tot mijn grote verbazing is begin deze week dus weer de foute jaarafrekening geincasseerd. Gisteren heb ik gebeld met een mdw van klantenservice. Erg aardige vrouw en kort uitgelegd dat er ten onrechte geincassserd is want terugkijkend op het geheel heb ik in totaal maar 7 euro terug gehad. MAAR DE GEHELE FOUT LIGT BIJ EON. Ik ben radeloos want ik sta nu hartstikke in het rood doordat ze weer hebben geincasseerd. Er wordt nu een laatste poging door de mdw van EON gedaan om het helder te krijgen want ook zij snapt niet waarom er alsnog wordt geincasseerd voor een nota's die op voorhand nooit opgemaakt had mogen worden met die standen. Ik hoop op goed geluk maar ik ben bang dat zij mij niet kan helpen ondanks haar geweldige inzet die ik tot voor kort niet had gezien van EON. Mocht het haar ook niet lukken dan weet ik het echt niet meer.
Kunnen jullie mij helpen???Wat moet ik doen, de fouten blijven maar opstapelen, het terugbetalen gaat zo langzaam maar het incasseren daar zijn ze heel GOED in!!!!
Alvast bedank
Samah El Awadi
@misscleo55
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Energie
Lees de link: Eindafrekening > Geld tegoed.
Voorbeeldbrief Geschillencommissie Energie en Water
Meteen EON blokkeren bij je bank. Dat is mogelijk en dan kunnen ze geen geld meer bij je 'weghalen'.
Succes
Eon blokkeren, dan moeten ze acceptgiro sturen en kun je kontroleren of het bedrag klopt, de rekening die afgeschreven is wederom storneren.
Eon een (aangetekende) brief sturen met uw bezwaar en bevindingen en laat ze het dan maar oplossen.
Komen ze met dreigbrieven van deurwaarders niet op reageren u heeft immers bewijs dat u alles betaalt heeft en zelfs nog geld tegoed, laat u dus niet bangmaken mocht er wel een deurwaarder langskomen hoeft u alleen maar de bewijzen te tonen en ze zijn zo weer weg en leggen hun rekening dan bij Eon neer.
succes.
Heb ook zoiets gehad met cogas na een verhuizing.
ze gingen nadat ik al 3 mnd verhuisd was groene stroom afschrijven op het oude adres.
Ook hier geld terug halen en veel telefoneren, en later het via de jaarafrekening weer innen.
Ik heb tijdens ons laatste telefoon geprek wat niet soepel verliep gedeigd met aangifte van diefstal.
Ben toen ook meteen naar het dichtsbij zijnde kantoor gegaan!
het was toen binnen 5 min opgelost.
Hallo,
Het blokkeren bij de bank is een goed advies. Ik had daar nog niet aan gedacht. Ik hoop inderdaad dat ze dan een acceptgiro sturen want deurwaarders op mijn nek wil ik ook niet ondanks dat het geheel onterecht zou zijn.
Bedankt voor de reactie.
Gr Samah
Hallo,
Het blokkeren bij de bank is een goed advies. Ik had daar nog niet aan gedacht. Ik hoop inderdaad dat ze dan een acceptgiro sturen want deurwaarders op mijn nek wil ik ook niet ondanks dat het geheel onterecht zou zijn.
Bedankt voor de reactie.
Gr Samah
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem gehad met Oxxio. Na ruim een jaar was het probleem eindelijk opgelost. Ik heb daarbij wel de klachtenbond ingeschakeld. Die bemiddelen en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Waar ik een jaar voor heb gestreden was met hun hulp opeens binnen paar weken geregeld. Daarbij wil ik wel even melden dat als je je automatisch incasso bij de bank blokkeert je niet moet wachten op een acceptgiro van de leverancier. Die komt ws niet of ze rekenen extra kosten. Dus gewoon zelf maandelijks het bedrag overboeken.Zet deze overboeking gewoon in de agenda bij het internetbankieren. Dan gaat die ook automatisch. En het door hen ten onrechte geincasseerde bedrag, kun je bij de bank gewoon terug laten boeken.
Succes en groetjes Karly
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Betalingsherinnering Postnl
Kreeg van Postnl een paar weken geleden een kaart om €4,56 te betalen: iemand had mij iets gestuurd waar te weinig postzegels op was geplakt. Met hen in contact getreden van wie de post zou moeten zijn. De afzender was helaas onbekend. Aangezien ik (tegenwoordig) alleen nog post ontvang van de Bank, mijn Zorgverzekering en de Belastingdienst, (en 1 keer per jaar Eneco): heb ik niets ontvangen. I ... Lees meer
Fixit faster
Wie ook een rekening gehad bij fixit faster
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf
wie ook niet betaald
Lees meer
Annulerigskosten Fatbike-discounter
Hallo,
3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com
na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail
maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen
1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering)
2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestel
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer