Foute meterstanden doorgegeven door NEM
Afgelopen november ben ik overgestapt naar NEM, heb keurig de meterstanden doorgegeven die dan weer aan mijn oude energievertrekken zouden worden doorgegeven en via hen wer naar de netwerkbeheerder.
Nu krijg ik van mijn oude leverancier Electrabel de afrekening (ik gebruik alleen electriciteit en kookgas) of ik even 6600 euo wilde bijbetalen. IK ben de standen maar gaan checken en op de afrekening staan meterstanden van november die ongeveer 10000 kwh hoger zijn dan de standen nu (in maart), ik zou in 2 aanden (let wel) 27000 kwh hebben gebruikt (normaal verbruik 7000 op jaarbasis.
Woon alleen met mn dochter dus we zijn geen grootverbruikers. Conac met electrabel: NEM heeft t niet goed gedaan alles naar hen opsturen en vragen om correctie. NEM gebeld, Electrabel heeft t niet door verwerkt....ja hoor en ik met een rekening van 6600 euro zitten.
Alles gekopieerd en opgestuurd naar NM met verzoek tot correctie, 13 maart is dit binnen gekomen bij hen maar tot op de dag van vandaag niets mee gedaan. De onwetende jongedame van t callcenter zei: betaalt u de rekening maar eerst even of tref een regeling anders kan t misschien wel een probleem worden...ik vroeg toen of ze wel geluisterd had...6600 euro even voorschieten vanwege een fout van een van hen??? Dacht t niet dus.
Maar goed een ander nummer als het callcenter hebben ze niet. Hebben meer mensen dit probleem misschien kunnen we dit bundelen en vragen of kassa hier iets mee kan?
--Zoek het adres van Natascha Froger --
Haha wilde ik ook net zeggen, de verradelijke Geldwolvin zou de `door haar gemaakte` slachtoffers nu toch wel ff gaan helpen ?! Dat ze zich leent voor zulke praktijken, walgelijk zulke geldgraaiende schijnheilige bonen.
Misschien moet ze de verdienste maar eens gaan storten bij de voedselbank ipv bij de BMW dealer.......
Sorry hoor maar dat moest ik nog wel ff kwijt ;-)
@stacey elke keer dat ik de reklame zie word het rood voor de ogen en krijg ik de neiging de tv het raam uit tegooien.
Het wordt tijd dat er een wet komt die bepaald dat reklame alleen is toegestaan als aantoonbaar is dat de boodschap ondubbelzinnig en 100% waar is.
En daarnaast maar eigenlijk het belangrijkste vind ik dat Nationaal bekende personen zich niet moeten lenen voor reklame doeleinden.
ps. mijn moeder(op leeftijd) zij altijd het was op tv dus zal het wel goed zijn.
hans
--dus zal het wel goed zijn.-- Zo werkt het helaas veelal, veel mensen zullen na die bijstandsfrogertjes denken dat de bep het beste met ze voor heeft en niet zomaar iets zou zeggen.
Helaas voor geld lullen hoop mensen uit hun nek, schijt aan de buren hè ;-( als het maar berg geld opleverd.
Heb de 2 publiciteits zoekers nooit gemogen, blijkbaar terecht ;-)
Hallo,
Hoe heeft u de meterstanden doorgegeven? Op papier, hoop ik toch. Zo niet, dan heeft u een probleem. Dan moet u het e.e.a. bewijzen. En wat gaat Electrabel nu doen? NEM heeft de verkeerde stand doorgegeven naar Eletrabel, maar dat moet Electrabel dan toch zo kunnen recht zetten? U moet m.i niet met de klojoos van de NEM in discussie gaan. U heeft een foute rekening van Electrabel. Die moet u [voorlopig] niet betalen. Zij, die twee energieboeren, moeten het onderling oplossen. Als u tenminste zeker en vast weet dat u de goed stand [SCHRIFTELIJK] heeft doorgegeven aan de NEM. Afijn, ik hoop voor u dat het ooit een keer goed komt.
Succes en hou vol, poltol [die het nummer van N. Fr. ook niet weet]
Hoi,
Ik zou ze nog eenmaal schriftelijk en aangetekend de gegevens toesturen met de vermelding dat je het nu per omgaande gecorrigeerd en geregeld wilt zien en dat je je anders tot de klachtencommisie zult gaan wenden, misschien lopen ze dan wat harder...
-- De Geschillencommissie Energie & Water
Mochten wij na uitvoerige correspondentie en overleg nog niet met u tot een acceptabele oplossing zijn gekomen, dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Energie & Water. Deze commissie doet een voor beide partijen bindende uitspraak, waaraan de Nederlandse Energie Maatschappij zich ook zal houden. ----------
Maar dit `goede` begin belooft niet veel goeds voor de toekomst dus ik zou per eerstvolgende mogelijkheid maken dat ik wegkwam daar, zorg dan wel dat je het allemaal zelf regeld, dan weet je in elk geval zeker dat het goed gaat.
Succes,
@puppie1957
http://www.nlenergie.nl/klachten
Bekijk bovenstaande link. Frogertje heeft in de gaten dat ze bij nader inzien haar huiswerk niet zo goed gedaan had. En zegt: 'ik ga 't oplossen, maar heb geen zin in negatief geneuzel'. Tsjaaa ..... money speaks??
Voorbeeldbrief klacht meterstanden
Wens je succes en zorg dat je gauw van die club af komt!! Ik zou zeggen: DOEN!!
heb inmiddels een klachten mail gestuurd naar NEM, de meterstanden zijn schriftelijk doorgegeven op demeterkaart die NEM mij toestuurde.
De standen nu op mijn meter zijn nog beduidend lager als de stand die zij op papier hebben staan in nov. Electrabel heeft nu (jaja) mij een maand uitstel gegeven om te betalen......maar zij werken ook niet mee hieraan das wel duidelijk. (volgens de dame van Electrabel verbruik je niet zoveel als zou je 10 hennepplatages hebben op zolder hahahahh)
bedankt voor de voorbeeld brief etc.
@puppie1957
Maand uitstel: als je nu al geen €6600,- kan ophoesten [er waarom zou je ook] heb je dat volgende maand ook niet in een ouwe sok zitten. Maar ja .... even adempauze heb je nu wel.
Meterstanden nu: heb je geen [digitaal] fotocameraatje? Zou foto van de meter maken. :-)
Sterkte met de afwikkeling!
Beste mevrouw/meneer.
Op het forum van Radar is een groot topic dat over de NEM gaat. Op dit topic worden veel meer klachten over de NEM gemeld dan op dit forum. De enige reden is dat de Radar forums jammergenoeg overzichtelijker en toegankelijker zijn dat de forums van Kassa. Op het Topic over de NEM zijn veel deskundigen actief, die u verder zouden kunnen helpen. Als u een reactie heeft geplaatst, waarop wordt gereageerd, wordt u daarvan via een mail in kennis gesteld.
Hier de link
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=862033#862033
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer