bergseroel
door bergseroel Jan 28, 2015 om 09:47
Huishouden & energie

Garantie op Remeha ketel

Vorige week is onze Remeha 28C CV-ketel van 1,5 jaar oud helaas defect geraakt. Op advies van Remeha is er toen een installateur gekomen die het probleem opgelost heeft. Het ging om de driewegklep die defect bleek te zijn. Dit zou ook na telefonisch overleg met Remeha door de installateur binnen de garantie vervangen kunnen worden.
Echter, nu blijkt dat Remeha slechts bereid is de kosten van het onderdeel zelf voor rekening te nemen en niet de arbeids- en voorrijkosten.
Het gaat om een totale rekening van 201 euro, waarvan slechts 25 euro aan onderdelen.

Mijn vraag is of meer mensen hier ervaring mee hebben? Het lijkt mij toch vreemd dat alleen de onderdelen worden vergoed en niet de mansuren die noodzakelijk zijn om het betreffende onderdeel te kunnen vervangen(!). Dit ken ik ook niet van andere garanties op bv een auto of electronische apparaten.

429 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

19
door 1953 - Jan 29, 2015 om 04:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Op uw vraag een antwoord te geven: u heeft twee jaar wettelijke garantie! U diende wel eerst de verkopende partij op aan te spreken en uw garantieaanspraak c.q. garantieclaim voor te leggen. Verkopende partij heeft een herstelplicht, maximaal 3 keer.

De kosten van € 201,00 had u nooit mogen worden (door)berekend als dit via verkopende partij was gegaan. Naïviteit?!

De meesten maakten de fout door de fabrikant in te schakelen i.p.v. de verkopende partij, en die laatste mag u nimmer met een kluitje het riet insturen door gewoonweg u naar de fabrikant te verwijzen, immers herstelplicht.

bergseroel
door bergseroel - Jan 29, 2015 om 09:12
39 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dank voor de reactie, inmiddels heb ik bruikbare reacties gekregen op een vraag die ik stelde met dezelfde titel: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassavraagenbeantwoord%5Buid%5D=575167&cHash=e7b462be1ecd37a115fe4730db654a6b

De reden dat ik de verkopende partij niet in kon schakelen is omdat deze failliet gegaan is. Ik kon dus enkel de fabrikant aanspreken in deze.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ta
tango4 - Jan 4, 2024 om 19:50
Vrije tijd & tuin

Hoe kan ik Post nl bewegen om mijn post te leveren

Sinds 25 november 2023 krijg ik al bijna geen post meer van Postnl, terwijl volgens hun app wel post onderweg is en er zijn belangrijke poststukken bij zoals een sim kaart. Heb bij Lebara al 3 keer een sim kaart aangevraagd en terwijl ze op de app van Post nl staan worden ze maar niet geleverd. Het commentaar is dat ze er weinig aan kunnen doen en ik maar gewoon moet afwachten of dat ik teveel vri ... Lees meer

Be
Bereket - Jun 20, 2024 om 12:19
Vakantie & reizen

Ik wil graag weten of er meer klachten zijn over Canal Digitaal

Hallo ik heb een flex abonnement bij Canal Digitaal. Nu hebben zij in mei bij de Astra Sateliet de transponders veranderd waardoor ik geen ontvangt meer heb. Om weer via de sateliet te kunnen kijken moet eerst de software geupt-date worden via de dealer. Ik heb extra kosten moeten maken om tijdens de vakantie TV te kunnen kijken. Nu krijg ik wel een maand extra voor mijn flex abonnement maar mijn ... Lees meer

Bi
Biasp - Jun 20, 2024 om 10:41
Elektronica & tv
Tv kan bij plaatselijke ondernemer niet retourneren

Tv kan bij plaatselijke ondernemer niet retourneren

Wel als deze online bij hun gekocht zou zijn.
Er bestaat toch een herroepingsrecht.
Ik zou gewoon deze tweede TV a € 1199, ook moeten kunnen retourneren bij de plaatselijke ondernemer. nadat ik heb gezien dat wij blijkbaar wel een heel oud showmodel hebben gekocht. En het geld terug moeten kunnen krijgen. Lees meer