ms
door mschouten86 Sep 29, 2015 om 14:15
Huishouden & energie

Geld terug vragen Ideal betaling (want ze leveren niet)

Ik heb lampen besteld in de webshop van Italights.nl. Hier werd een levertijd aangegeven van 2-5 dagen. Echter is het nu 18 dagen later en meerdere telefoontjes en e-mails en ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord over wanneer (en of) de lampen geleverd worden. De service is erg slecht en afspraken worden (letterlijk) nooit nagekomen. Aangezien ik geen vertrouwen heb in deze zogenaamde winkel wil ik mijn geld terug vragen via Ideal. Echter lees ik op internet veel verschillende dingen, maar nergens hoe dat kan.

Wat zijn hier de mogelijkheden in?

74908 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 29, 2015 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klopt dat je nergens leest hoe dat kan, want betalingen via ideal kun je niet terug boeken!

ms
door mschouten86 - Sep 29, 2015 om 14:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ok, maar waarom wordt er dan geadverteerd met "veilig betalen"? Want ze duiden hier niet alleen op het veilig in de "digitale" vorm.

Zoals ik Ideal ken is het veilig, omdat ze als vertrouwenspersoon een tussenpersoon zijn?!

Cookies
door Cookies - Sep 29, 2015 om 14:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Italights is onderdeel van E-shops.nl, dat is wel een shop die gewoon levert. Zitten wel een paar fouten in hun alg. voorwaarden.

Het komt wel vaker voor, ook bij bijv. MediaMarkt, Bol.com enz. dat de levertijd niet gehaald wordt en dat het dus enkele weken langer duurt dan op de site staat aangegeven.

Ik ga er van uit dat je bestelling wel geleverd wordt. Ik zou nog een paar weken geduld hebben als je de lamp graag wilt en eventueel kun je altijd de bestelling annuleren en je geld terug vragen.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 15:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mschouten86,

Via Ideal kun je je geld niet terugkrijgen; dat is alleen een betaalmogelijkheid.
Het 'veilig' slaat op de manier van betalen.

Als een webshop niet levert zou je de koop kunnen ontbinden: lees hier.

Suc6

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2015 om 15:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als een bedrijf zijn afspraken niet nakomt en u in het onzekere laat wanneer de bestelling wordt geleverd, dan kunt u beter de overeenkomst ontbinden. Dat kunt u nu meteen doen. U hoeft niet te wachten totdat er geleverd wordt en dan weer terugsturen. Daar is al genoeg jurisprudentie over. Moet je daar ook nog aangetekend terugsturen, wordt een dure grap zo.
Bij ontbinding van de overeenkomst moet een webwinkel binnen 14 dagen uw betaling terugstorten.

De algemene voorwaarden van de webshop zijn hopeloos verouderd en ze zijn nergens bij aangesloten, dan krijg je dat.

Er zijn genoeg webshops waar het een stuk beter is gesteld met de leveringsvoorwaarden.

ms
door mschouten86 - Sep 29, 2015 om 16:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt zoekster!

Ik ga zeker actie ondernemen om de levering te annuleren.

hereistom
door hereistom - Sep 29, 2015 om 22:40
736 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad kan je helaas niet via iDeal terug laten storten.
Daarom heb ik een gratis account via PayPal, daaraan heb ik mijn bankrekening gekoppeld. Daar heeft nu bij deze betaling helaas niks meer aan, maar wel veilig bij volgende online aankopen.
Dit biedt PayPal o.a.;

"Bescherming voor kopers
Als een in aanmerking komend object, dat u online heeft gekocht, niet wordt geleverd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, vergoedt PayPal Aankoopbescherming het volledige bedrag (inclusief verzendkosten). PayPal Aankoopbescherming dekt al uw online aankopen wanneer u PayPal gebruikt.[/I]"

diumenge
door diumenge - Sep 29, 2015 om 23:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet de webwinkel weld betalen via PayPal aanbieden...

audb
door audb - Sep 30, 2015 om 12:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Jammer voor u maar een web winkel heeft het recht tot 30 dagen na de bestelling is geplaatst de bestelling af te leveren.
Wel zou u de bestelling moeten kunnen annuleren en dan hebben ze alsnog de verplichting het bedrag binnen 3 weken na het verzoek terug te storten,

zoekster
door zoekster - Sep 30, 2015 om 13:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 29 sep 2015, 23:08]Dan moet de webwinkel weld betalen via PayPal aanbieden...
En sommige webwinkels laten je extra betalen als je met paypal betaalt.

hereistom
door hereistom - Sep 30, 2015 om 13:39
736 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 29 sep 2015, 23:08]Dan moet de webwinkel weld betalen via PayPal aanbieden...
Als het een onbekende site is dan zou ik er dus niet kopen!

[quote=zoekster schreef op woensdag 30 sep 2015, 13:04]
En sommige webwinkels laten je extra betalen als je met paypal betaalt.
Dan koop ik er niks als ze de klant er voor laten betalen!

zoekster
door zoekster - Sep 30, 2015 om 13:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je hebt zelfs webwinkels waar ze je voor iDeal laten betalen.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 30, 2015 om 18:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat creditkaarten, Paypal en Ideal doen : de handelaar moet een percentage van de betaling aan de betaalorganisatie afdragen.
Daar merkt de "betaler" meestal niets van, maar de winkelier levert een stukje van zijn winst in.
Daarom laten sommige handelaren de klant betalen voor hun mindere winst.

labren
door labren - Oct 1, 2015 om 18:55
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je het via je eigen bank hebt overgestort kan je het gewoon storneren

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2015 om 19:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=labren schreef op donderdag 1 okt 2015, 18:55]als je het via je eigen bank hebt overgestort kan je het gewoon storneren

Houd je die onzin nou nog steeds vol?
Storneren kun je alleen een onterecht afgeschreven automatische incasso.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 1, 2015 om 20:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Die Labren ! hahahahahahi,

Labren heeft het over geld overstorten.
Nou wordt er wel gezegd : geld stinkt niet.
Maar van het geld van Labren weet ik het eigenlijk niet.
Want de enige betekenis van overstort is : het is een onderdeel van het rioolstelsel.
Hahahahahi.
En zoals gebruikelijk bij onze Labren : het antwoord klopt niets van.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++==================

=labren schreef op donderdag 1 okt 2015, 18:55: als je het via je eigen bank hebt overgestort kan je het gewoon storneren

Al
door AllesWeter90 - Mar 3, 2016 om 11:18
36 Antwoorden / 8 Vragen

Wat vervelend zeg. Je kunt het beste bestellen in een webwinkel met een Webwinkel Keurmerk. Indien je dan een klacht hebt kun je die bij hen indien en gaan zij je best doen voor je. Er zijn in Nederland veel webshops die lampen verkopen en die aangesloten zijn bij een keurmerk instantie. Daarnaast is het raadplegen van onafhankelijke websites die recensies of reviews verzamelen van webshops altijd verstandig. Je kunt hierbij denken aan trustpilot of KiyOh. Ik zelf heb goede ervaringen met deze webshop die lampen verkoopt.

Cookies
door Cookies Mar 3, 2016 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@allesweteer: lekker belangrijk 6 maanden later!

Al
door AllesWeter90 Mar 3, 2016 om 14:50
36 Antwoorden / 8 Vragen

Oeps!