li
door liduin Jun 21, 2016 om 09:15
Huishouden & energie

Heeft iemand ervaring met een traplift en wat zijn ongeveer de kosten?

Ik wil een traplift aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast dank voor de antwoorden.

22602 13 Rapporteer

WieWatWaar01
door WieWatWaar01 - Jun 21, 2016 om 09:37
8 Antwoorden / 2 Vragen

Voor mijn moeder hebben we een half jaar geleden ook gekeken en we kwamen tot de conclusie dat je met een tweedehands traplift echt HEEL erg veel kunt besparen. Wij hebben destijds contact opgenomen met Tiptop Trapliften en zij hebben ons heel netjes geholpen en advies gegeven. Omdat we ons wel een beetje zorgen maakte over de kwaliteit hebben ze ook uitgelegd dat alle trapliften die ze inkopen helemaal worden gecontroleerd, gerepareerd en getest en ze aan de wettelijke kwaliteitseisen voldoen. Voor mijn moeder was het uiteindelijk een Otolift geworden en zijn hier heel tevreden mee. [verwijderd door redactie]
Succes ermee!

marita5
door marita5 - Jun 21, 2016 om 09:42
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Liduin ,

Hier vind u informatie waar u moet opletten bij het kopen van een traplift ., klik op de rode regels
Kiest u voor een leverancier , zoek dan eerst op google wat de ervaringen zijn met deze leverancier .

EDIT Redactie: (commerciële) links verwijderd

hansje klein
door hansje klein - Jun 21, 2016 om 12:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dezelfde vraag loopt momenteel ook op het forum van de Consumentenbond: LEES HIER VERDER

Sc
door ScouterErica - Jun 21, 2016 om 12:26
4 Antwoorden / Vragen

Beste Liduin, herkenbare vraag! En inderdaad, tweedehands kan je veel besparen op een traplift.

Er zijn veel websites met keuzehulpen, maar die zijn vaak van verkopers of het zijn webpagina's waar verkopers worden toegelaten om zich te promoten. Daarom maakten we op Scouters laatst deze onafhankelijke keuzehulp: https://www.scouters.nl/hulpmiddel-keuze/kies-de-beste-traplift-voor-jou/

Hopelijk helpt dit jullie verder.
En wellicht nog het overwegen waard zijn deze alternatieven voor de traplift: https://www.scouters.nl/nieuws/wat-als-je-traplift-niet-wordt-vergoed-2-alternatieven-om-toch-boven-te-komen/

Hartelijke groet, Erica Bouma

ro
door rosalina55 - Jun 22, 2016 om 12:49
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf nu een jaar een traplift. inderdaad ook diverse bedrijven aangesproken. Ik heb nu een traplift van oto liften. Niet duur en geweldige service. Zijn ook niet duur, waren een van de goedkoopste, maar hangt af van het aantal bochten en zo. Je kan informatie aanvragen via info@otolift.com. of telefoon 0182-352544 of via de website www.otolift.nl. Zou zeker eens informeren.

Met vr. gr.
Lettie van Kommer

renehk
door renehk - Jun 22, 2016 om 14:22
21 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik eraan toe ben koop ik in ieder geval geen traplift van Stannah. Voor mijn moeder hebben we destijds een Stannah traplift gekocht voor een prijs waar ik ook vandaag nog nachtmerries van krijg.
Er waren toen geen tweedehands liften te koop of te krijgen want daar had (zie verder) toen niemand belangstelling voor.
Toen mijn moeder overleden was, was Stannah niet bereid om het ding, desnoods gratis, te demonteren en af te voeren. Dat hebben we zelf moeten doen. Een gigantische- en rotklus.
Ook hebben we toen - eerst - overal in de buurt (onder meer bij alle verzorgingshuizen) het apparaat gratis aangeboden. Maar er was zelfs voor de stoel, die er werkelijk perfect uitzag, totaal geen belangstelling, ook niet bij het Chinese restaurant in de buurt, dat een zelfde merk traplift had.
Moraal: koop een traplift zo vroeg mogelijk, dan gaat hij misschien nog een paar jaar mee.
Ik heb onlangs gelezen dat een traplift gemiddeld 3 maanden gebruikt wordt, omdat veel mensen hem pas aanschaffen als het eigenlijk niet meer nodig is. Vandaar dat deze m.i. schandelijke handel zo winstgevend is en ze op een traplift vaak "levenslange" garantie geven. Wat is tenslotte 3 maanden garantie?
Maar ik herhaal: koop GEEN Stannah. Dat zijn vreselijke afzetters die geen enkele vorm van service geven.

audb
door audb - Jun 22, 2016 om 14:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Vergeet niet de kosten van het liftinstituut http://www.liftinstituut.nl/ het kan zijn dat uw gemeente eist dat de lift 1x perjaar wordt nagekeken.
De kosten zijn niet echt hoog maar zorgt er wel voor dat we niet een situatie krijgen als in de film gremlins waarbij de lift door een raam heen vliegt.

Wat ik daar mee bedoel is dat de lift na een tijd slijtage gaat geven en u wilt echt niet dat uw moeder midden in de trap vast komt te zitten omdat de stoppen zijn doorgeslagen of er een andere storing optreed.

ddr
door ddr - Jun 22, 2016 om 20:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ervaring over het aanvragen cq aanschaffen van een traplift heb ik niet.
Wel staat er bij een tante van mijn vrouw een traplift die voor een oom was aangeschaft.
De oom is overleden en de traplift kan niet worden weggehaald.
Natuurlijk zouden we als familie dat zelf kunnen maar waar laat je zo`n ding.
Voor gemeente zou er een data base moeten komen zodat bij een aanvraag zo`n lift in een gelijkwaardig huis kan worden gezet.
Hoeveel liften die vaak tijdelijk gebruikt zijn staan er zo ongebruikt?

li
door lisa1 - Jun 22, 2016 om 22:12
2 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels enige jaren geleden voor mijn vader een traplift besteld bij Handycare te Heerhugowaard.  Heerhugowaard heeft een toonzaal. Prijs is uiteraard ook afhankelijk van recht model of met ronding, keuze materaal stoel etc. U kunt diverse offertes opvragen bij leveranciers welke u vindt door op internet op trapliften te zoeken en deze prijzen te vergelijken. Men komt aan huis om de situatie te bekijken. Wij hebben voor Handycare gekozen m.b.t. prijs en kwaliteit. Succes.

ch
door chronisch zieke - Jun 23, 2016 om 01:50
18 Antwoorden / 0 Vragen

De hoogte van de prijs hangt héél nauw samen met de vorm van uw trap.

Heeft u een rechte trap, dan is dat héél wat goedkoper dan een trap met bochten en/of een plateau.

Een tweedehandse traplift is toch altijd moeilijk aan te schaffen, aangezien de rail per huis exact moet worden afgemeten. Het komt dan vaak neer op een tweedehandsstoel en toch weer nieuwe rails, op maat gemaakt.

En nee, goedkoop is het niet en in de loop der tijd hebben de gemeentes de prijzen van hulpmiddelen flink doen stijgen.

Dus als u nu noodzakelijkerwijs er zelf eentje aan moet schaffen, bent u toch best wel veel geld kwijt, maar meestal heb je dan ook geen andere keuze meer.

Een aanschaf van een traplift is, net als voor veel andere hulpmiddelen, echter niet meer belastingaftrekbaar, sinds een paar jaar.

Men doet tegenwoordig graag alsof iemand dat soort hulpmiddelen, uit luxe aanschaft i.p.v. uit noodzaak.

Laat u goed informeren, laat offertes opmaken en laat u niets wijsmaken van verkooppraatjes.

Succes!

tenormin
door tenormin - Jun 23, 2016 om 05:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als u 100% een traplift nodig hebt, beschouw mijn antwoord a.u.b. als niet geschreven. Momenteel zijn er, veel voordeliger zaken, als u nog enigzins kan lopen.
http://www.enocent.nl
"Vroeger" anno 2000 werd een dure traplift niet de moeite waard gevonden voor hergebruik, ook scootmobiel e.a. zaken. Heb ook geen idee hoe het tegenwoordig gaat, lees dat men nu wel 2de hands trapliften willen/kunnen installeren.

li
door liduin - Jun 23, 2016 om 09:23
7 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank iedereen voor de duidelijke antwoorden. Ik ga er mee aan de slag.
Liduin.

Bo
door Bonte Specht - Jun 23, 2016 om 10:32
45 Antwoorden / Vragen

Aanvragen bij het WMO, wil niet zeggen dat je deze krijgt, maar zoja, dan zijn de kosten niet voor jou, WMO plaatst dit zelf, je hebt zelf geen keuze in welke traplift.