ja
door jacqueline1_1 Aug 26, 2010 om 18:27
Huishouden & energie

Hoe bestrijd ik kleine bruine beestjes

Hallo allemaal,

Al een hele tijd vind ik steeds kleine bruine beestjes in produkten in mijn keukenkastjes. Bv in meel, rijst maar ook in hagelslag ed. Meteen alle kastjes schoongemaakt en gereinigd met chloor. Alle produkten heb ik weggegooid. Kastjes een week leeg laten staan en geen last meer van beestjes. Maar meteen als ik weer nieuwe etenswaren bewaar in de kastjes heb ik bezoek van de bruine beestjes.

Heeft iemand een idee hoe ik deze beestjes voorgoed kan uitroeien? (schoonmaken en alles nieuw aanschaffen heb ik dus al meerdere malen gedaan!)

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken en je antwoord.

133474 39 Rapporteer

robert11
door robert11 - Aug 26, 2010 om 18:41
310 Antwoorden / 25 Vragen

Een middeltje is bakkersgist erbij te doen. Vermoedelijk heeft u wormen (meelworm) gehad. Bestrijding ervan is idd elke kier schoonmaken en alle (!) etenswaren weg gooien!
Zeker geen pretje, maar u moet radicaal te werk gaan!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 27, 2010 om 00:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag jaqueline,

Heb je ergens in een keukenkastje vissenvoer bewaard?

Hardware ERror MAN.

knoop4x9
door knoop4x9 - Aug 27, 2010 om 09:39
533 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je er ook bloem instaan? kan je noch het beste en ook andere meelsoorten in de koelkast bewaren.

Mvrgrt Nico

edwardus
door edwardus - Aug 27, 2010 om 10:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Die bruine beestjes denk ik te kennen, een soort miniatuur kevertje dat zelfs kan vliegen maar vooral kruipt, maar als het is wat ik denk dan is het geen meelmijt. Wat het wel is en waardoor ze af en toe komen weet ik ook nog niet, daar ben ik ook benieuwd naar.

robert11
door robert11 - Aug 27, 2010 om 11:14
310 Antwoorden / 25 Vragen

@edwardus,
Dit is de broodkever! De larven voeden zich vooral met harde, droge zetmeelrijke voeding. Om ze te vermijden bewaar je pasta, bloem, hondenbrokken etc. best op een koele en droge plaats.

inekel1953
door inekel1953 - Aug 27, 2010 om 11:49
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste jacqueline1,

Bij deze een link met afbeeldingen van ongedierten in huis.
Mogelijk kan dit u helpen, het beestje bij de naam te noemen en van daaruit een oplossing proberen te vinden.

http://www.google.nl/images?hl=nl&q=ongedierte+in+huis&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=BIl3TMWvLpKCOK6x3N4G&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CEEQsAQwAw

Tevens wil ik u erop wijzen dat in iedere gemeente, dus ook uw gemeente een afdeling mileudienst heeft. Neem contact met ze op want deze mensen kunnen u vertellen wat u het beste kunt doen of laten doen om dit vervelende probleem op te lossen.

Hoop dat u hiermee iets kunt.

M.vr.gr. Ineke L

am
door amber11 - Aug 27, 2010 om 12:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook steeds van die klein beestjes ze kruipen en vliegen ook, maar dan gewoon in de woonkamer ben er nog steeds niet achter wat het zijn
spuit met insectide maar heb het idee dat ze door de muur bij het raam komen

er
door erica60 - Aug 27, 2010 om 12:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

misschien is het een idee om de produkten niet in de orginele verpakking te bewaren maar in luchtdicht afsluitbare plastic voorraadbakjes.

littlemissg
door littlemissg - Aug 27, 2010 om 12:28
44 Antwoorden / 1 Vragen

Als je al die producten in glazen goed afsluitbare potten bewaard heb je ook geen last meer van die beestjes....

wh
door wharting - Aug 27, 2010 om 12:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

Had er ook last van. Ontdekte een aantal in een pak bloem dat over datum was.
Vervolgens alle poeder-/meelprodukten nagekeken en zonodig weggegooid.
Probleem opgelost.

ka
door kaatjevbeek - Aug 27, 2010 om 12:35
14 Antwoorden / 1 Vragen

Het zullen inderdaad broodkevertjes zijn. Je hebt er goed aan gedaan alles weg te gooien en het kastje een week leeg te laten staan. Maar is er ook achter de planken schoongemaakt en alles verwijderd? Bewaar niets meer in de originele verpakking. Maar alles in afgesloten en schoongemaakte bussen, dozen en trommels.En vooral: contrleer regelmatig. Ze zijn alleen maar lastig. Ik heb nooit gehoord dat ze gevaarlijk voor de gezondheid zijn, maar toch kun je ervan griezelen...
Kaatje.

oldyeller
door oldyeller - Aug 27, 2010 om 12:44
54 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft last van broodkevertjes.
Kleine bruine bolletjes, die een grote voorliefde hebben voor allerlei droge voedingsmiddelen die in onze keukenkastjes te vinden zijn.

Als u de keukenkastjes steeds leeg heeft gemaakt en ze blijven terug komen, dan is hun broedplaats ergens anders.

Een vergeten hondenkluifje, een pakje vogelvoer, een potje visvoer, of iets anders wat voor hun eetbaar is, kan al snel een grote kolonie bevatten.
En van daaruit is de weg naar de keukenkastjes een soort van snelweg voor de uitgekomen larven.

Er zit niets anders op, dan dat u uw huis naloopt en op zoek gaat naar het nest.
Bij mij was het een vergeten pakje eivoer, wat was omgetoverd tot een complete burcht!
Het stond ergens tussen spullen die ik zelden gebruik.

Verder is het handig om voorraadbussen te gebruiken.
Deze knagertjes laten zich niet tegehouden door karton of plastic.
Kleine ronde gaatjes wijzen op hun aanwezigheid.

he
door henkriavera - Aug 27, 2010 om 13:03
12 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jacqueline 1.

Wij m'n vrouw en ik hebben ook zo iets meegemaakt namelijk kleine wormpjes en die liepen ieder keer naar het plafond en daar werden het als je ze niet had gezien vliegjes mijn vrouw werdt er gek van we hadden een kast in de keuken staan met levensmiddelen we hebben de kast uitgepakt en alles wat geopend was hebben we weggegooit en alles wat nog afgesloten was hebben we na dat we de kast helemaal schoon hadden gemaakt we hebben hem zelfs op de kop gezet om de onderkant goed te bekijken daarna hebben we de dichte spullen weer in de kast gezet en wat zien we de volgende morgen weer van die beestjes op de muur m'n vrouw werd nog gekker ze zij hoe kan dat nu we hebben alle losse spullen weggegooit.
We hebben toen alle dichte spullen voorzichtig open gemaakt en wat scherts onze verbazing in een dicht pak crackers zat in het midden een heel nest met van die wormen en die kwamen er een voor een uit door een heel klein gaatje.
We hebben toen alles weg gegooit en alles nieuw gekocht was een mooie strop voor ons.
Dus het kan ook in een gesloten pak zitten wandt wij hebben het mee gemaakt -EN DIT IS NIET GELOGEN.
Hopelijk heeft U er wat aan,P.S bij ons waren het geen zwarte beestjes maar kleine witte rupsjes !!
Hartelijke groetjes en cucses met je zoektocht want het kan overal in zitten.
Henk

oldyeller
door oldyeller - Aug 27, 2010 om 13:03
54 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je misschien ergens een laagje water onderin een bloempot staan?
Of is de potgrond erg vochtig?
Daar komen die piepkleine vliegjes op af.
Weet niet hoe ze heten, maar weet wel dat ze daar gek op zijn.

En dan heb je natuurlijk de fruitvliegjes.
Zijn gek op gevulde fruitschalen.

Echt bestrijden valt niet mee.
Spuiten helpt hooguit 2 dagen, daarna zijn ze er weer.
Door muren zullen ze niet komen, maar wel door de luchtroosters. :)

=amber11 schreef op vrijdag 27 aug 2010, 12:17: ik heb ook steeds van die klein beestjes ze kruipen en vliegen ook, maar dan gewoon in de woonkamer ben er nog steeds niet achter wat het zijn
spuit met insectide maar heb het idee dat ze door de muur bij het raam komen

mbloe
door mbloe - Aug 27, 2010 om 13:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee wat het zijn, maar eh, ik heb ook wel eens last van ongdierte, maar dan in de natte ruimtes.
Het zijn kruipertjes, ze kunnen ook springen ofzo. Ik probeer ze wel eens te "pletten", dan lijkt het net of het een hagelslagje was. (het zijn dus absoluut geen vlooien!)
Ze zijn maar heel klein en gaan voornamelijk over de voegen. Ik heb er wel een foto van, maar die kan ik denk ik niet plaatsen??

Iemand enig idee wat dit zijn?
Soms zie ik ze weken niet, en dan ineens weer vaak achter elkaar! :-(

jannyholtrop
door jannyholtrop - Aug 27, 2010 om 13:20
84 Antwoorden / 1 Vragen

De beestjes die je bedoelt is mijt!!!!!
Deze komen voor in bijvoorbeeld meelproducten als bloem, brinta , rijst etc.
De enige manier om ervan af te komen is het product weggooien, de inhoud van andere pakken/bussen goed controleren en de kast waarin het "besmette" product stond helemaal leeghalen en goed reinigen en vooral goede drogen.
Het kan iedereen overkomen, want soms is een pak al besmet als je het koopt!

Succes met schoonmaken en vooral weggooien.
Janny

edwardus
door edwardus - Aug 27, 2010 om 13:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=robert11 schreef op vrijdag 27 aug 2010, 11:14]@edwardus,
Dit is de broodkever! De larven voeden zich vooral met harde, droge zetmeelrijke voeding. Om ze te vermijden bewaar je pasta, bloem, hondenbrokken etc. best op een koele en droge plaats.

Hee bedankt, ik denk inderdaad dat dat 'm is.Broodkever.

littlemissg
door littlemissg - Aug 27, 2010 om 13:46
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mbloe schreef op vrijdag 27 aug 2010, 13:10]Geen idee wat het zijn, maar eh, ik heb ook wel eens last van ongdierte, maar dan in de natte ruimtes.
Het zijn kruipertjes, ze kunnen ook springen ofzo. Ik probeer ze wel eens te "pletten", dan lijkt het net of het een hagelslagje was. (het zijn dus absoluut geen vlooien!)
Ze zijn maar heel klein en gaan voornamelijk over de voegen. Ik heb er wel een foto van, maar die kan ik denk ik niet plaatsen??

Iemand enig idee wat dit zijn?
Soms zie ik ze weken niet, en dan ineens weer vaak achter elkaar! :-(

Zijn t mischien zilvervisjes ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje

inekel1953
door inekel1953 - Aug 27, 2010 om 13:55
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mbloe,

Onderstaand een link waarop u afbeeldingen kunt zien van zilvervisjes en papiervisjes.

http://www.google.nl/images?hl=nl&q=zilvervisjes&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=-aZ3TLjeFYeaOPicxcAG&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CD8QsAQwAw

Als u wilt weten, hoe deze te bestrijden, kijk dan bij Kassa onder de link "Tip" of zoek nij "Vraag en antwoord" naar zivervisjes, u leest daar de oplossing voor uw probleem.

Succes!

M.vr.gr,. Ineke L

vr
door vrolijkedame - Aug 27, 2010 om 14:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er nu na 25jaar minder last van,ze blijven maar terug komen steeds.Ik kreeg er last van toen ik boodschappen won 25jaar geleden bij AH en daar zaten ze in een pak bloem,die ik gelijk weg gegooit heb.Maar ze sluipen overal heen,ze zaten jaren later in de snoepkast van mijn zoon.ook in 1 keuken kast.Brood heb ik daar nooit in en geen meel en bloem,in die kast zitten ze niet meer.Ik heb er al zoveel aan gedaan van insectenspray tot gloor,zelf aminiac in een soppie,maar die krengen blijven komen.soms zie ik ze maanden niet(maar ze zijn er wel ergens) dan zie ik ze weer als ik in de kast kopjes of iets pakken moet.UITROEIEN kan je ze echt niet.

jo
door joke15 - Aug 27, 2010 om 15:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Meel-en poederproducten waarvan je een beetje hebt gebruikt, niet in de oorspronkelijke doos bewaren maar direct in Tupperware of Curver dozen doen. Dan heb je nauwelijks last van beestjes.

if
door ifm - Aug 27, 2010 om 15:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Soms zitten die beestjes al in de winkel erin, en als de winkelier dit niet in de gaten heeft, dan heb je ze weer als je een nieuw pak koopt.

Een goedkope oplossing is: alle nieuwe pakken met een goedkoop plastic inpakken en helemaal van boven met plakband dicht plakken.
Zo weet je binnen een paar dagen waar het begin van de beestjes vandaan komt.
Zo ben ik er achter gekomen dat het bij mij van een appeltaart-mix vandaan kwam.

Steeds als ik bloem of macaronie gebruikt had deed ik het weer inpakken.

jaap58
door jaap58 - Aug 27, 2010 om 16:49
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jannyholtrop schreef op vrijdag 27 aug 2010, 13:20]De beestjes die je bedoelt is mijt!!!!!
Deze komen voor in bijvoorbeeld meelproducten als bloem, brinta , rijst etc.
De enige manier om ervan af te komen is het product weggooien, de inhoud van andere pakken/bussen goed controleren en de kast waarin het "besmette" product stond helemaal leeghalen en goed reinigen en vooral goede drogen.
Het kan iedereen overkomen, want soms is een pak al besmet als je het koopt!

Succes met schoonmaken en vooral weggooien.
JannyDit is volgens mij het enige goede antwoord, want die "beestjes" mijt zit eigenlijk altijd al in een meel product (eitjes) en komen dan onder, voor hen goede omstandigheden (temperatuur/ vochtigheid) uit.
Dus voorkomen gaat alleen als je alles (nieuw product) in de koelkast zet.

fo
door foxy lady - Aug 27, 2010 om 17:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jacqueline,
Volgens mij heb je stofmijten in je keuken. Die had ik vorig jaar in mijn vorige woning. Ik heb de ongediertebestrijder laten komen en deze wist mij te vertellen dat ze 1. vaker voorkomen dan je denkt , 2. in etenswaren zitten, maar ook op je muren en vloer lopen 3. ze gedijen goed bij vocht (dus niet gaan uitsoppen die kastjes, maar met de stofzuiger te lijf gaan en de zak daarna weggooien) 4. ook al is het een vies idee, beestjes in je eten, je wordt er niet ziek van, ze kunnen geen kwaad.
Ik heb alle voorraad weggegooid, zelfs alle kruiden, zout etc., bij Blokker een aantal luchtdicht afsluitbare potten gekocht, en daarin nieuwe etenswaren gedaan. De rest bewaarde ik tot mijn verhuizing in gesealde plastic zakjes, gewoon van de supermarkt. Het flatgebouw waar ik woonde had daklekkage en daardoor had ik last van vocht. Vandaar dat de stofmijten het in mijn keuken waarschijnlijk een paradijs vonden. Ik hoop dat ik je hiermee help. Succes!

mbloe
door mbloe - Aug 27, 2010 om 17:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

@littlemissg en @inekel:

Ik heb het beest als profielfoto ingesteld.
hij zit hier op de tegel.
om zijn grootte te schatten, heb ikeen stukje van de voeg laten zitten, die is grijs.
de foto is dus sterk uitvergroot....
:-)

inekel1953
door inekel1953 - Aug 27, 2010 om 18:10
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mbloe,

Helaas is uw afbeelding niet goed te zien, toch heb ik een afbeelding van een zilvervisje geplaatst als afbeelding.

Het verschilt wel met uw afbeelding, het lijf van een zilvervisje loopt taps toe en bestaat uit één geheel, dus één sigment met schubben op de kop en lijf.

Uw afbeelding heeft zo te zien een lijf en een aparte kop, dus 2 sigmenten zeg maar.
Om de link te gebruiken die ik u gaf, kunt u dit met de linker knop van de muis selecteren (blauw kleuren) daarna plaatst u de adresbalk dit in uw startpagina, dus achter de letters "http://www.

Probeer het gerust, dat helpt u meer dan ik nu kan doen deze via deze tekst.

littlemissg
door littlemissg - Aug 27, 2010 om 18:12
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mbloe schreef op vrijdag 27 aug 2010, 17:38]@littlemissg en @inekel:

Ik heb het beest als profielfoto ingesteld.
hij zit hier op de tegel.
om zijn grootte te schatten, heb ikeen stukje van de voeg laten zitten, die is grijs.
de foto is dus sterk uitvergroot....
:-)

Thanks maar moeilijk te zien, al denk ik niet dat t een zilvervisje is...

littlemissg
door littlemissg - Aug 27, 2010 om 18:14
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mbloe schreef op vrijdag 27 aug 2010, 17:38]@littlemissg en @inekel:

Ik heb het beest als profielfoto ingesteld.
hij zit hier op de tegel.
om zijn grootte te schatten, heb ikeen stukje van de voeg laten zitten, die is grijs.
de foto is dus sterk uitvergroot....
:-)

Mischien is t dan toch een hagelslagje, een gemuteerd dan wel :P:P:P

inekel1953
door inekel1953 - Aug 27, 2010 om 18:56
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mbloe,

Helaas is het voor mij niet te achterhalen welk ongedierte op de foto staat.

Mijn advies aan u is, maak een afspraak met de milieudienst van uw gemeente en neem de foto die u gemaakt dan mee. Mogelijk weten deze mensen wel wat voor dier het is en kunnen u ook meteen vertellen, of u ze kunt verwijderen en zo ja, hoe dat het beste gedaan kan worden.

Soms voert de milieudienst deze werkzaamheden uit.

Ik hoop dat mijn antwoord u verder kan helpen.

M.vr.gr., Ineke L

inekel1953
door inekel1953 - Aug 27, 2010 om 18:58
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste jacqueline1,

Ook voor u het advies, probeer er een foto van te maken en ga ermee naar de milieudienst in uw woonplaats, zij kunnen u in ieder geval anwoord geven op uw vragen.

M.vr.gr.,
Ineke L

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 27, 2010 om 22:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@@@:

Jaqueline antwoordt niet op vragen of suggesties. Misschien al opgegeten door die beestjes....?

H.

Em
door Emmap - Aug 27, 2010 om 23:39
162 Antwoorden / 8 Vragen

Probeer de bron te vinden, dat kan inderdaad al bij een nieuw gekocht produkt zijn.
Probeer uit te vinden wat voor soort beestje het is, via Google en afbeeldingen of wikipedia en al genoemde suggesties kun je een eind komen.
Google op: plaagdieren
Diverse sites waar je informatie en advies kan vinden.

Bewaar je je voedsel in de keukenkastjes onder het aanrecht? Die hebben misschien een minder goed 'klimaat' voor het bewaren van voedsel dan de keukenkastjes aan de muur, boven het aanrecht. Misschien te vochtig?

Heb je een oud(er) huis, er kan wat schuilgaan achter de afwerking van je kastjes, maar het meest aannemelijk lijkt me, dat het al IN een of meer producten zat toen je die kocht.

Succes ermee, want lastig en vervelend is het wel!

PS: Het valt me op dat sommigen wel heel makkelijk en stellig zijn in hun bewering 'het is X of het is Y' zonder duidelijke foto of ander onderzoek, maar goed.
Verder, wat in nogal wat reacties voorkomt, 'insecticide', 'spuiten' - ik denk dat de beestjes zelf minder schadelijk zijn dan in het wilde weg spuiten. (Ik geef toe, goed gedoseerd, weten wat je doet, weten wat je bestrijdt, en daar het juiste middel bij zoeken, het kan soms 'nodig' zijn - wat heet nodig, maar goed).

invalide
door invalide - Aug 28, 2010 om 00:32
787 Antwoorden / 5 Vragen

Goed sluitende plastic voorraad bussen houden naast langer vers ook dit soort plagen tegen.
Als je dus alle zowel aangebroken als nieuwe verpakkingen in deze plastic dozen doet heb je geen last omdat ze wegens eten tekort dan vanzelf verdwijnen.
Ik heb een grote box die onder het bed stond gebruikt voor nieuwe verpakkingen en zo alle diertjes in oud en lastig te bestrijden huis uitgehongerd.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 28, 2010 om 00:56
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ invalide:

Dan heb je nooit last gehad van zilvervisjes, want die leven van papier (cellulose), tot behangpapier en bekleding van gipsplaten aan toe.

En paneermeel kun je in zo'n box ook niet van leng vrijwaren. Dat lukt alleen in de koelkast.

H.

littlemissg
door littlemissg - Aug 28, 2010 om 08:29
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=emmap schreef op vrijdag 27 aug 2010, 23:39]Probeer de bron te vinden, dat kan inderdaad al bij een nieuw gekocht produkt zijn.
Probeer uit te vinden wat voor soort beestje het is, via Google en afbeeldingen of wikipedia en al genoemde suggesties kun je een eind komen.
Google op: plaagdieren
Diverse sites waar je informatie en advies kan vinden.

Bewaar je je voedsel in de keukenkastjes onder het aanrecht? Die hebben misschien een minder goed 'klimaat' voor het bewaren van voedsel dan de keukenkastjes aan de muur, boven het aanrecht. Misschien te vochtig?

Heb je een oud(er) huis, er kan wat schuilgaan achter de afwerking van je kastjes, maar het meest aannemelijk lijkt me, dat het al IN een of meer producten zat toen je die kocht.

Succes ermee, want lastig en vervelend is het wel!

PS: Het valt me op dat sommigen wel heel makkelijk en stellig zijn in hun bewering 'het is X of het is Y' zonder duidelijke foto of ander onderzoek, maar goed.
Verder, wat in nogal wat reacties voorkomt, 'insecticide', 'spuiten' - ik denk dat de beestjes zelf minder schadelijk zijn dan in het wilde weg spuiten. (Ik geef toe, goed gedoseerd, weten wat je doet, weten wat je bestrijdt, en daar het juiste middel bij zoeken, het kan soms 'nodig' zijn - wat heet nodig, maar goed).

P.s t valt mij ook op dat sommige mensen info geven die al tig x genoemd is zonder te lezen of die er al staat ..;)

joost12
door joost12 - Aug 28, 2010 om 16:37
52 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb jaren in het buitenland gewoont en daar had ik er ook last van. Ik heb al mijn etensware uit de verpakking gehaald en in plastieke en glassen potten gedaan, het meel heb ik vaak gezeeftd voor dat ik het er in deed, nooit geen last meer gehad van die beestjes, ook hier in nederland doe ik het zelfde.

edwardus
door edwardus - Aug 28, 2010 om 23:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=littlemissg schreef op zaterdag 28 aug 2010, 08:29] t valt mij ook op dat sommige mensen info geven die al tig x genoemd is zonder te lezen of die er al staat ..;)
Ja littlemissg, dat is helaas een overbekend fenomeen, met name bij vragen die in de nieuwsbrief zijn geplaatst, want mensen denken niet na, lezen niet, nee ze pletteren gewoon blind een reactie neer. Daar is niks anders aan te doen dan hopen en vragen dat mensen eens gaan lezen voordat ze reageren.

mi
door mineola - Sep 17, 2010 om 17:40
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Henkriavera

Ik zou toch wel ff een heel onaardigmailtje sturen naar die crackertjesfabrikant
En wel ff vertellen dat je je hele voorraadkast heb moeten verwijderen
En dan nog maar niet te spreken over het gek worden van je vrouw
Daar mag toch wel minimaal 1 jaar gratis crackertjes tegenoverstaan