ge
door gerardknuvelder Jul 30, 2012 om 08:20
Huishouden & energie

Honde poep

Onze hond heeft een drol gelegd op ons parket. De vloer is beschadigd, hoe krijg ik die plek weer weg?

24831 26 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2012 om 10:37
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd dat u de poep niet gewoon heeft kunnen weghalen. Of had hij de race? En dan nog, zo lang kan het daar toch niet gelegen hebben dat het parket beschadigd is. Ik zou zeggen "hoppe hoppe, even lekker soppen en dan met uw parketglans erover heen. Moet toch weg zijn? Althans, mijn hond heeft ook wel eens een ongelukje gehad, maar dat was gewoon een bolus, dus ik kan me er niet veel bij voorstellen met "de vloer is beschadigd".

jantom
door jantom - Jul 30, 2012 om 12:22
377 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me in deze wel handig om te weten wat voor parket u heeft.
Ik neem even aan dat dat hout is. Van welke (hout)soort en waarmee is het hout behandeld geweest..???
En wat heeft uw hond wel niet gegeten om via zijn ontlasting uw parket te beschadigen.
Er komen nog meer vragen bovendrijven zoals: was het hout (àls het hout is) ter plaatse misschien al kaal... Alsdan is er aanleiding om de vloer eens onder handen te gaan nemen.
Maar ik ben nu aan het gissen.

ge
door gerardknuvelder - Jul 30, 2012 om 13:03
10 Antwoorden / 4 Vragen

Het is gewoon houten parket! De waslaag is al oud hoor. Ik vroeg me af of er een middeltje was om het laatste restje weg te krijgen?

ge
door gerardknuvelder - Jul 30, 2012 om 13:06
10 Antwoorden / 4 Vragen

Het is meer van dat de drolletjes, wel een afdruk hebben gemaakt op het parket. Met welk schoonmaakmiddeltje krijg ik het weer weg?
Het parket was ooit voorzien van een beschermlaag.

ak
door aksiram - Jul 30, 2012 om 13:11
9 Antwoorden / 2 Vragen

wat je kunt doen is de vloer inwrijven met olijfolie voor voeding van de houtenvloer en daarna nieuwe wax er over heen of parketpolish ter afscherming

ge
door gerardknuvelder - Jul 30, 2012 om 13:18
10 Antwoorden / 4 Vragen

We hebben het de vloer net ingesmeerd, bedankt voor de TIP

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2012 om 13:25
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Als de waslaag toch al oud is voldoet een sopje van biotex groen. Flink soppen, met doek droogmaken (even op gaan staan) goed laten drogen en dan toch wat parketolie er over heen doen; moet lukken, volgens mij dan. De plek krijgt daarna wel andere kleur t.o.v. de rest van de vloer, dus misschien tijd om hele vloer te schuren? Succes.

jantom
door jantom - Jul 30, 2012 om 13:29
377 Antwoorden / 0 Vragen

@gerardknuvelder

Uw parket is dus feitelijk kaal. Dan wordt het hout snel "bont". Dat is lastig en tijdrovend om weg te werken. Ik had dat probleem met gelakt hardhout aan de buitenkant van mijn woning. Ontweringswater heeft nooit wat geholpen - alleen schuren maar dat kan ook niet tot in het oneindige gebeuren....
U kunt ervoor kiezen de vloer integraal te schuren en te behandelen maar dat is een bereklus. Ik kan me voorstellen dat u een plaatselijke oplossing zoekt. Ik begrijp ook dat u al wat positief resultaat heeft behaald.

pino123
door pino123 - Jul 30, 2012 om 15:12
2768 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 30 jul 2012, 13:25]Als de waslaag toch al oud is voldoet een sopje van biotex groen. Flink soppen, met doek droogmaken (even op gaan staan) goed laten drogen en dan toch wat parketolie er over heen doen; moet lukken, volgens mij dan. De plek krijgt daarna wel andere kleur t.o.v. de rest van de vloer, dus misschien tijd om hele vloer te schuren? Succes.

Waslaag en parketolie?

he
door heenni - Jul 30, 2012 om 20:16
20 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zelf parket met een waslaag en mijn oude kater van 20 jaar braakt tegenwoordig regelmatig op het parket.
Dit veroorzaakt uitgebeten vlekken. Deze krijg ik weer weg door parketrenovator te gebruiken, te koop bij de drogist. Daarna weer een beetje was op de plek en je ziet er niets meer van.

le
door leenpres - Jul 30, 2012 om 21:17
79 Antwoorden / 7 Vragen

Het kan op twee manieren met de vlekkenzaag of de vlekken hamer
Bij allebij is de vlek weg

jantom
door jantom - Jul 30, 2012 om 21:30
377 Antwoorden / 0 Vragen

Algemene reactie:

Ook al is niet iedereen daarvan overtuigd (mede gelet op de allerlaatste reacties) er is toch behoefte (en behoefte hoeft niet altijd poep of pis te zijn...) om dit soort vragen beantwoord te krijgen..

En het goede nieuws is dat het geen verplichting is om op een ingezonden vraag te reageren. En àls men dat dan toch doet, ga dan niet de grapjas uithalen en laat dit onderwerp aan u voorbij gaan.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2012 om 21:46
16872 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=leenpres schreef op maandag 30 jul 2012, 21:17]Het kan op twee manieren met de vlekkenzaag of de vlekken hamer
Bij allebij is de vlek weg

Dat gereedschap word niet herkent door Google. Is het bargoens voor iets wat u gebruikt?

jantom
door jantom - Jul 30, 2012 om 22:47
377 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin

Ik herinner me in dit verband het gezegde "even een vlekje wegwerken". Maar dat had te maken met het gebruik van een alcoholische drank en niet met het gebruik van gereedschap.

Dat het maar weer de serieuze kant op mag gaan... dit onderwerp lijkt al voldoende behandeld te zijn (hoop ik).

Groet Jan

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2012 om 23:06
16872 Antwoorden / 108 Vragen

jantom, daar heb je gelijk in, dat het onderwerp voldoende behandeld is. Alleen, als ik woorden niet ken (niet in woordenboek en zelfs niet te herkennen door Google, de alleswetende): ik leer graag bij en vraag me dan af wat deze woorden/gereedschappen met een drol te maken hebben. Fijne nachtrust voor straks.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 30, 2012 om 23:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tsja Tenormin,

vlekkenzaag en vlekkenhamer was wel een hele moeilijke.
Met de vlekkenzaag zaag je het stuk met de vlek uit het parket.
Moeilijk he.
De hamer is nog veel moeilijker.
Wimmi helpt niet verder.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=tenormin schreef op maandag 30 jul 2012, 23:06: jantom, daar heb je gelijk in, dat het onderwerp voldoende behandeld is. Alleen, als ik woorden niet ken (niet in woordenboek en zelfs niet te herkennen door Google, de alleswetende): ik leer graag bij en vraag me dan af wat deze woorden/gereedschappen met een drol te maken hebben. Fijne nachtrust voor straks.

jantom
door jantom - Jul 30, 2012 om 23:17
377 Antwoorden / 0 Vragen

@Wimmi20

Ik ben bang dat "we" je hulp in deze niet nodig hebben. Maar bedankt voor de bijdrage tot nu toe - je zal de vragensteller hopelijk op het goede spoor hebben gebracht....
En de volgende keer nóg beter.
Ik sluit af en wens iedereen nog een fijne voortzetting van de avond.

fi
door fishman - Jul 31, 2012 om 19:54
4 Antwoorden / 2 Vragen

een vlekkenhamer! dat is handig waar kun je die kopen, werkt deze voor alle vlekken?

zoekster
door zoekster - Jul 31, 2012 om 20:35
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Vlekkenhamer, klik hier

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2012 om 20:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 31 jul 2012, 20:35]Vlekkenhamer, klik hier

Goed gevonden!
Jammer dat het niet op parket werkt. ;-)

zoekster
door zoekster - Jul 31, 2012 om 21:04
10966 Antwoorden / 34 Vragen

@edrick3, ha ha, je hebt gelijk. Nou ja, heb ik in ieder geval ontzenuwd dat het om een stuk gereedschap ging.
(We hebben het maar druk met die hondenpoep en kattenpies)

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2012 om 22:30
16872 Antwoorden / 108 Vragen

zoekster, dat heb je zeker. Omdat er stond een vlekkenhamer etc. dacht ik werkelijk niet aan een spray. Enfin, het is klaar.

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2012 om 16:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 31 jul 2012, 22:30]zoekster, dat heb je zeker. Omdat er stond een vlekkenhamer etc. dacht ik werkelijk niet aan een spray. Enfin, het is klaar.

Je snapt het duidelijk nog steeds niet!

Maar laten we het hier maar bij laten.

tenormin
door tenormin - Aug 1, 2012 om 16:48
16872 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 1 aug 2012, 16:40][quote=tenormin schreef op dinsdag 31 jul 2012, 22:30]zoekster, dat heb je zeker. Omdat er stond een vlekkenhamer etc. dacht ik werkelijk niet aan een spray. Enfin, het is klaar.

Je snapt het duidelijk nog steeds niet!

Maar laten we het hier maar bij laten.

O.T. Nee, kennelijk niet. Volgens u dan. Waar schrijf ik dat het dus niet voor een parketvloer is? Weer overbodig, as usual.

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2012 om 18:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

OT:
Tsja ....... Ga het toch niet nog een keer uitleggen. Tegen zoveel domheid kan ik niet op.

orgelmuts
door orgelmuts - Aug 8, 2012 om 14:23
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 30 jul 2012, 15:12][quote=tenormin schreef op maandag 30 jul 2012, 13:25]Als de waslaag toch al oud is voldoet een sopje van biotex groen. Flink soppen, met doek droogmaken (even op gaan staan) goed laten drogen en dan toch wat parketolie er over heen doen; moet lukken, volgens mij dan. De plek krijgt daarna wel andere kleur t.o.v. de rest van de vloer, dus misschien tijd om hele vloer te schuren? Succes.

Waslaag en parketolie?

@pino,

Dat heb je niet goed gelezen. Met een sopje van Biotex schoonmaken omdat de waslaag toch al oud is en waarschijnlijk niet al te dik meer opzit.
De parketolie alleen op de behandelde plaats.
Ik neem aan dat je een parketvloer met een waslaag ook niet nog eens met parketolie hoeft te behandelen. ;-)