broei88
door broei88 Feb 29, 2024 om 11:49
Huishouden & energie

Ik ben opzoek naar muizenvallen die wel echt werken

Onlangs ben ik naar een ouder appartement in de binnenstad verhuisd en heb ontdekt dat ik te maken heb met een behoorlijk muizenprobleem. Ik heb de klassieke houten muizenvallen geprobeerd, maar ze lijken niet het gewenste effect te hebben. Vaak zijn ze 's ochtends leeg, zonder enig teken van succes, of ik vind ze getriggerd zonder vangst. Dit heeft me gefrustreerd en op zoek naar betere oplossingen.

Het lijkt erop dat deze slimme kleine wezens een manier hebben gevonden om de traditionele vallen te omzeilen of ze zijn gewoon niet effectief genoeg om het probleem aan te pakken. Ik ben op zoek naar advies over muizenvallen die daadwerkelijk resultaat opleveren. Zijn er specifieke merken, modellen of soorten vallen die beter werken dan de standaard houten varianten? Misschien iets dat sterker of slimmer is in het vangen van muizen?

Ik ben vooral geïnteresseerd in vallen die effectief zijn in een stedelijke woning, waar muizen zich snel kunnen aanpassen en moeilijk volledig te elimineren zijn. Alle suggesties of aanbevelingen uit persoonlijke ervaringen zijn zeer welkom. Alvast bedankt voor jullie hulp!

3865 21 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 29, 2024 om 11:53
2067 Antwoorden / Vragen

Een paar katten werken uitstekend en zijn biologisch.

broei88
door broei88 Feb 29, 2024 om 12:00
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben allergisch voor katten

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 29, 2024 om 12:13
2067 Antwoorden / Vragen

Ai, dat is jammer.

Ga
door Gargamel1900 Mar 1, 2024 om 12:15
10 Antwoorden / 2 Vragen

een kat biologisch,
ze vreten voer en schijten, dit is slecht voor het mileu

beter geen katten maar een goede muizenval

ju
door juliomariner - Feb 29, 2024 om 11:56
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Op Aliexpress staaan tientallen verschillende modellen. Misschien zit er voor u ook wat bij.
Koop echter geen lijmvallen. Dat is pure dierenmishandeliing. Koop of een levend val of een val waar de muis direct dood is.

broei88
door broei88 Feb 29, 2024 om 12:01
Antwoorden / 1 Vragen

Danku, ik zal er eens naar kijken. Nog een model dat u aanraad?

ju
door juliomariner Feb 29, 2024 om 12:26
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb  geen last van muizen ;-)

atlas1302
door atlas1302 Feb 29, 2024 om 13:05
341 Antwoorden / 13 Vragen

De muizen kennen ook alle modellen, daar trappen ze niet meer in. Een kat/poes schattig zo/n knuffel, en het werkt.

ju
door juliomariner Feb 29, 2024 om 13:13
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Er is een systeem maar dat is meer voor profi gebruik met een lokstof en de muizen wordne gedood met een stoot CO2.
Werkt erg goed maar is heel duur. https://www.youtube.com/watch?v=N4T_O6KNAPw

sira
door sira Feb 29, 2024 om 13:54
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb een elektronische, ze zijn in 1 keer dood t.g.v. 2 stroomstoten.

mahadma
door mahadma - Feb 29, 2024 om 12:10
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Google een naar ongedierte bestrijding in uw woonplaats, die zouden zeker effect moeten hebben.

he
door hendrikus650 - Feb 29, 2024 om 13:38
2 Antwoorden / Vragen

https://www.youtube.com/watch?v=dpfgikAee0w

he
door hendrikus650 - Feb 29, 2024 om 13:38
2 Antwoorden / Vragen

https://www.youtube.com/watch?v=dpfgikAee0w

sira
door sira - Feb 29, 2024 om 13:52
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb muizen, ik heb een kat en vele muizenvallen (ook diervriendelijke) en muizenverjagers uitgeprobeerd.

Vorig jaar een elektronische muizenval aangeschaft, het is de Protect Home van Victor en ik ben eindelijk van de muizen af.

Ga eerst op internet zoeken naar Protect Home en/of Victor muizenval.
Komt u er niet uit, reageer dan nogmaals en ik geef alsnog de naam van de webshop waar ik hem heb besteld.

Ja
door JannyBoe - Mar 1, 2024 om 07:27
519 Antwoorden / Vragen

Het is bij muizenvallen een soort van dagkoersen: de ene methode werkt wel en de andere niet...

Hier staat een vrij uitvoerig filmpje van eind zestiger jaren over het al dan niet werken van een net uitgevonden muizenval ;)

Supersic58
door Supersic58 - Mar 1, 2024 om 11:03
2 Antwoorden / Vragen

Had hetzelfde probleem, de houten vallen waren niet jut van het.

Mijn buurman raadde mij toen deze muizenvallen aan en moet zeggen dat ze een stuk effectiever zijn, merk wel dat je het aas wel echt moet vervangen naar een paar dagen als de val niet af gaat. Met het verse aas toch het meeste succes, gebruik zelf vaak pindakaas. Succes!

Ga
door Gargamel1900 - Mar 1, 2024 om 12:13
10 Antwoorden / 2 Vragen

met deze heb ik er veel gevangen van de zomer, grote en hele kleine.
de pindakaas er diep in stoppen.
Wonact Muizenval - Muizenvallen voor binnen en buiten - 6 stuks - Mouse trap -... | bol

t.
door t.de.jager - Mar 1, 2024 om 12:20
9 Antwoorden / 0 Vragen

De vallen op scherp zetten dan werken ze goed.

ka
door kaartendraak - Mar 1, 2024 om 12:42
182 Antwoorden / 2 Vragen

Beetje zout antwoord, maar neem 1 of meerdere katten. Zelfs als ze ze niet opeten, dan worden ze nog wel verjaagd door de geur van katten in huis.

Ci
door Ciskaaa - Mar 1, 2024 om 13:08
10 Antwoorden / Vragen

Deze hebben hier al 11 muizen gevangen:

Menselijke muizenvallen voor binnen en buiten, geen doden, levende vangst, muizenval, intelligente vallen die werken, dieren, knaagdieren vangen https://amzn.eu/d/iGqLIVM

zoekster
door zoekster - Mar 1, 2024 om 13:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Iedere keer als iemand met een muizenplaag zit  komt er weer het aloude antwoord: neem een kat. Alsof het de aanschaf van een stofzuiger is.
Je moet een kat nemen als je van katten houdt. Deze dieren willen aandacht en liefde.
Sommige katten zijn echte jagers en gaan inderdaad achter muizen aan, maar je hebt er ook die totaal geen interesse in ze hebben en laten ze zelfs uit hun voerbak mee-eten.
Verder: katten kosten geld. Dierenarts kosten, krabpalen, voer, kattengrit. Je moet de kattenbak verschonen en de uitwerpselen uitscheppen. Ze kotsen soms op je nieuwe kleed en scherpen hun klauwen aan je meubels als je niet uitkijkt. Gooien je planten van de vensterbank. Poepen in de tuin van je buren en komen thuis met vlooien als je begane grond woont. Lebberen aan je toetje als je even niet oplet. Met vakanties moet je voor oppas zorgen. Daarom... neem een kat als je van katten houdt en er tijd, aandacht en geld aan wilt besteden. Niet omdat je van je muizen afwilt. Mocht je nieuwsgierig zijn naar mijn situatie, ik heb een kat, ja, een echte jager, dus de muizen houden zich koest, maar daarom heb ik hem niet genomen. Ik hou van katten en heb de lasten ervoor over.

rj
door rjw Mar 4, 2024 om 11:00
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is de huidige zienswijze, gevoedt door alle luxe die we hebben. Van oorsprong hadden huisdieren een functie (bewaking, muizen wegjagen, etc), en niet alleen om mensen gezelschap te houden.

zoekster
door zoekster Mar 4, 2024 om 11:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat is zo. Maar nu willen we dieren een beter bestaan geven, waarin we ze vooral houden omdat we ze leuk vinden. Ik heb zelf overigens een kat die door zijn vorige baasje is mishandeld.

Jo
door JohnnyH - Mar 1, 2024 om 15:04
15 Antwoorden / Vragen

Houten vallen werken prima.
maar je moet ze wel goed wegzetten, tegen de muur e.d. en het stiftje/palletje moet met goed op 'scherp' staan.
Beet je pindakaas werkt het best, geen kaas.

gerbera
door gerbera - Mar 3, 2024 om 15:55
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Tjonge, er bestaan wat soorten vallen dus het zou wel moeten lukken ze te vangen. Zelf had ik 2 katten waarvan er een ging spelen met een muis die dan alsnog kon ontsnappen en de ander stak nog net zijn poot niet op om hem gedag te zeggen als er een muis voorbij kwam. Maar alle gekheid op meen stokje, ik zou eens kijken waar ze opaf komen en vandaan komen en dan de zaak zodanig maken zodat ze niet meer op visite kunnen komen. Heeft u een muizengat gevonden stop daar eerst een theezakje met daarop enkele druppels pepermunt olie in, gegarandeerd dat ze daar niet meer in de buurt komen.

na
door nammko - Mar 3, 2024 om 17:25
28 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mij in huis werken de houten muizenvallen prima, maar ik heb wel gemerkt, dat je ze goed en "scherp" moet zetten. Het is even een klusje om dat goed te doen.

ni
door nipe1 - Mar 4, 2024 om 11:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is een goede windbuks een oplossing!
Of een kat

ni
door nipe1 - Mar 4, 2024 om 11:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is de oplossing van Doris  ( Tom Manders) er een, blokje met een scheermesje) ;-)