ve
door ventje54 Feb 28, 2021 om 22:31
Huishouden & energie

Inspectie/ controle van je plastic afval klikko door twente millieu

De Hengelose Gemeente heeft gescheiden afval er door gedrukt. Nu blijkt dat de burgers volgens Twente millieu dat de plastic Klikko niet goed wordt gebruikt. Maw er zite verkeerd pastic in     en daardoor wordt de inhoud als "onrein"beschouwd en wordt de inhoud verbrand en kan dus niet worden gerecycled. Nu komen er dus mensen van twente millieu jou klikko met rest afvalplastic inspecteren op de juiste vulling. Mogen zij dat zomaar doen??? Ik vind dit een grote inbreuk op de privacy. Zit er wat verkeerds in dan            hoor je een juich kreet van de controleur/ se  dat er een "fraudeur ". Je krijgt een waarschuwing en bij ingebreke blijven een boete en wordt de klikko/ otto met plasti afval niet geleegd.
Belachelijke zaak dat er in MIJN otto/klikko wordt gesnuffeld. Er zijn veel mensen die zich aan deze vorm van controle ergeren. Zij vinden het ook een inbreuk  van de privacy. Per slot van rekening is het "jou "oto/klikko
Graag uw antwoord hier op. Wat vind u er van ?? Mag dit zomaar  gebeuren ??

2176 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2021 om 22:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van mij wel.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2021 om 22:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij die gekkigheid zou ik mijn plastic afval maar in de bak met het rest afval gooien.

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2021 om 22:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Niets mis met de handhaving van de Gemeente Hengelo. Hier worden, gelukkig, de grijze plastic afvalzakken die naast de container staan, door handhavers gecontroleerd en hopen ze op een adres in de zak te vinden. Dan is iemand de sjaak. Bijna iedereen in Nederland weet dat je afval moet scheiden. En ja hoor, dat controleren mogen ze "zomaar". Gelukkig. En wij de waarschuwing allang voorbij: "Jouw Otto" (dat dit nog bestaat): is jouw Otto en hoort dus in de papier, kartonbak, net zoals plastiek, flessen enz. gescheiden moeten worden. En vergeet uw batterijen niet. Ik erger me inderdaad ook: de manier waarop het slecht is aangeboden, door u.

mahadma
door mahadma - Feb 28, 2021 om 22:53
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik weet dat gemeenten hun afval verkopen, ja goed gelezen. Zo mag het papier in de papier in de papiercontainer niet meer als 2,5 % "vervuild" zijn volgens de regels van de opkoper, dan krijgen ze betaald. Is het méér als 2,5% vervuild moet de gemeente betalen. Dit betreft de grote container op de wijkstations.

Ik sluit niet uit dat het in Hengelo net zo geregeld is, dus zal er in uw container ook gekeken worden of u uw vuil correct aanbiedt, dat betekend dus ook dat er in uw eigen container gekeken gaat/kan worden. Wie moeten ze anders de boete geven als u uw vuil niet correct aanbiedt?

Wat uw privé betreft, als u uw vuil buiten zet, doet u afstand van uw vuil en wordt (voor zo ver ik weet) eigenaar van uw vuil. Ergo, privacy? Nietr van toepassing in mijn visie.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2021 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en bijvoorbeeld in Rotterdan mag het allemaal weer bij elkaar, want de machines op het afvalstation kunnen het veel beter scheiden dan de mensen doen. Dus grote onzin.

justmeagain
door justmeagain - Mar 1, 2021 om 06:52
623 Antwoorden / 8 Vragen

Oud plastic en privacy. Slaan we niet een beetje door?
Alsof het de controleur iets kan schelen dat u voorverpakte hutspot heeft gegeten en uw fruit in blokjes In de super koopt.
Of dat u bubbeltjesfolie van uw nieuwe vaas heeft weggegooid.
Veel te ver gezocht.

Als u een mobiele telefoon meeneemt in uw auto geeft u veel meer prijs. Des te recenter de auto des te minder privacy. Route, tijd, snelheid, adressen, alles geeft u prijs, zelfs de contacten uit uw telefoon.
Nee hoor laat ze naar lekker controleren op mijn lege gehakt verpakking, beter voor het milieu en een betere toekomst voor onze kinderen.

richard83
door richard83 - Mar 1, 2021 om 08:11
386 Antwoorden / 28 Vragen

privacy? Hoe moeten ze dan controle uitvoeren! Hier bij ons moeten we in transparant zak doen.

panter22
door panter22 - Mar 1, 2021 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Stop je dan stiekem  afval dat in de grijze container hoort bij het plastic?
Want voor het legen van de grijze container moet je betalen en voor het legen van de plastic container niet.
De controle is aangekondigd.
https://www.hengelo.nl/Welkom-in-Hengelo/Beheer/Nieuwsoverzicht/Twente-Milieu-controleert-verpakkingencontainers-op-vervuiling.html
en
https://www.hengelo.nl/Welkom-in-Hengelo/GPDC-Producten-catalogus-1/_Burger/Afvalcontainers-aan-huis.html\
en:
Handhavers van Avri doorzoeken het afval in mijn container. Mag dat wel?
,,Er zijn mensen die zeggen: het is mijn afval, dus mijn eigendom. Daar moeten ze vanaf blijven. Maar zo zit dat niet. Zodra je de kliko aan de weg zet, doe je afstand van je afval. Je biedt het aan de gemeente aan om het te verwerken.’’
https://www.gelderlander.nl/west-betuwe/bang-voor-een-bon-zet-je-kliko-zo-laat-mogelijk-op-straat-en-maak-een-foto~afdde326/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

va
door vanlotjegetikt - Mar 1, 2021 om 08:40
809 Antwoorden / Vragen

Uw gemeente zal zeggen Je maintiendrai. Dat mogen ze. Heeft niets met dat woordje te maken waar u mee schermt.
En heeft u Facebook??

sira
door sira - Mar 1, 2021 om 08:53
2346 Antwoorden / 24 Vragen

Troost u, er stoppen steeds meer gemeenten in Nederland met afvalscheiden door de burger. Achteraf scheiden is goedkoper dan de wijze waarop het nu wordt gedaan.

ne
door neodutchio - Mar 1, 2021 om 09:15
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Troost u, het is uw kliko niet. En ja, handhaving mag daar in kijken. En over welke privacy hebt u het? U zet toch zelf dit op de openbare weg. Wat voor belastend materiaal zouden ze kunnen vinden tussen uw plastic?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2021 om 09:30
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn reactie: Ja. En dat hoewel ook ik grote vragen zet bij de 'gescheiden afval inzameling'. De reden daravoor is vooral dat er mensen zijn die ander afval in de klilo's dumpen voor PMD, papier/kareton en GFT omdar voor het aanbieden als grjs afval in bijv. ondergrondse containers betaald moet worden (of hun troep er naast zetten). Er wordt dan wel vooral gezorgd voor het niet achterlaten van een adres (omdat in mijn Gemeente er dan een vordering volgt ad. € 75,00). Ook door extra moeten ophalen etc. zijn de kosten hoog, dat afgezien van overlast door bijv. ratten.

rj
door rjw - Mar 1, 2021 om 09:30
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Er is niets doorgedrukt door de gemeente. De gemeenteraad (waar ook jouw vertegenwoordiger in zit) heeft het goedgekeurd. En nu worden de regels die zijn overeengekomen uitgevoerd. Prima toch? Zal wat zijn als we wel regels invoeren, maar vervolgens gaan we die niet handhaven als ze worden overtreden.

borg queen
door borg queen - Mar 1, 2021 om 10:40
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou willen dat ze dat eens bij ons in de straat zouden doen, want veel mensen houden zich niet aan de regels. Ze gebruiken de plastic bak om gewoon huisvuil kwijt te raken, net als met de groene bak.

 Wees blij dat ze controleren en je vertellen wat er wel en niet in de plastic bak mag, dan help je het milieu, kan er gerecycled worden en hoeft er niet verbrand te worden, met weer meer schadelijke stoffen in de lucht.

Privacy? Het is iets dat je hebt weggedaan en heeft niets met privacy te maken. Zelf er op letten wat wel en niet in de plastic bak mag. Dat kan je hier bekijken, wat er in welke bak moet:

https://www.afvalscheidingswijzer.nl/

sira
door sira - Mar 1, 2021 om 11:34
2346 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben het wel eens met de TS dat de controleurs af en toe wel tè ver gaan. Vorig jaar in mijn gemeente iemand beboet, omdat er een sinaasappelschil in de plastic afvalcontainer zat die vermoedelijk door een wandelaar er in was gestopt.
Of deze: https://www.gelderlander.nl/tiel/woede-en-ongeloof-over-boete-van-de-klikowroeters-van-de-avri~a2bb6da1/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

1paul
door 1paul - Mar 1, 2021 om 11:55
3155 Antwoorden / 0 Vragen

JA dat mag, zij mogen kijken of dat wat er aangeboden word ook werkelijk in hoort, eenmaal het afval aan de straat staat is het namelijk niet meer van u maar van de afvalverwerker!!!!