fi
door fiedle8 Jan 24, 2023 om 16:57
Huishouden & energie

Is VAANSTER wettelijk verplicht tarief te geven voor energie plafondaftrek 22 en 23?

Ik wil na kunnen rekenen of hun berekening klopt. Twijfel nl. al jaren aan hun tarieven en na klachten volgt er altijd een herberekening in mijn voordeel. Als jij niets doet als klant steken ze het gewoon in hun zaak daar in Bilthoven. Mijn tarief was in Corona tijd al met de helft verhoogd en nu bijna driedubbele van oorspronkelijke tarief. Hebben meer mensen bij Vaanster dat? Ik hoop iets te horen van andere klanten.

8249 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 24, 2023 om 17:06
7342 Antwoorden / 3 Vragen
3

Een uitleg en een antwoord van Vaanster.

https://www.vaanster.nl/nieuws/prijsplafond-ook-van-kracht-voor-warmte-levering


https://www.vaanster.nl/nieuws/bekijk-onze-video-waarin-we-het-prijsplafond-eenvoudig-aan-u-uitleggen


https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/energie/afnemers-van-energie/warmte-informatie-voor-zakelijke-afnemers/warmtetarieven#:~:text=De%20ACM%20berekent%20hoeveel%20de,37%20GJ%20die%20u%20verbruikt.

U kunt uw tarieven terugvinden als u inlogt in uw persoonlijke account. Voor al onze rechtstreekse klanten zijn deze bekend. Als u via een woningcorporatie de woning huurt legt de woningcorporatie de tarieven vast. Is dat bij u het geval, dan kunt u hen vragen naar de tarieven voor 2023. Vaanster stelt deze dan inderdaad niet zelf vast.

U kunt eventueel een mail sturen naar klantenservice@vaanster.nl t.a.v. Priscilla als u nog nader hierover geïnformeerd wil worden hierover. 

Met vriendelijke groet,
Vaanster

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2023 om 17:10
16948 Antwoorden / 202 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2023 om 17:08
16948 Antwoorden / 202 Vragen
3

U bent niet de eerste die dit vraagt en zie o.a. deze https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/wat-kun-je-doen-als-energiebedrijf-geen-opgave-doet-v-tarieven en als u bovenin de balk bij 'zoek een vraag' 'Vaanster'invoert ziet u nog meer vragen en al gegeven antwoorden.

En daarin is ook al verwzen naar de reviews waar ik in ieder geval niet vrolijk van wordt en daar nietr mee in zee zou gaan of snel proberen over te stappen. (Zolang dat nog snel kan). https://nl.trustpilot.com/review/www.vaanster.nl

justmeagain
door justmeagain - Jan 24, 2023 om 23:43
623 Antwoorden / 8 Vragen
2

Als ik al jaren aan mijn energieleverancier zou twijfelen was ik al lang overgestapt.

anduril
door anduril - Jan 25, 2023 om 10:47
168 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat let je om aan het einde van elke maand je meterstanden te noteren en het verbruik in die maand te vermenigvuldigen met de tarieven die voor je contract gelden.  Op een spreadsheet is dat eenvoudig te doen.  De leverancier zet, als het goed is, elke maand de tarieven op zijn website, ook de (wettelijke) tarieven voor distributie en transport e.d.

1paul
door 1paul - Jan 25, 2023 om 10:50
3308 Antwoorden / 0 Vragen
1

tja voor je reageert zou je jezelf ook eens af kunnen vragen waarom TS dan niet overstapt, GEEN KEUS misschien????

mo
door mof - Jan 25, 2023 om 17:49
3620 Antwoorden / 3 Vragen
0

Daarvoor zult u bij Vaanster moeten aankloppen.

Gi
door Giedo Gezellig - Dec 18, 2023 om 10:58
1 Antwoorden / Vragen
0

Goedendag.

In ons appartementencomplex zouden we warmte moeten krijgen van Vaanster. Dat gaat erg moeizaam. Van de 68 appartementen zijn er zes waar het goed werkt.

Toevalligerwijs woon ik in één van die zes. Ik zou echter graag mijn verbruik willen zien. Mijn Vaanster is echter al heel lang niet meer bereikbaar. Als je Vaanster mailt krijg je de mededeling dat het de komende dagen gaat werken. Maar die komende dagen schuiven blijkbaar telkens op. Op deze manier kunnen ze dat natuurlijk jarenlang volhouden.

Wat nu te doen?

Mari

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer

Du
Duifje123 - Sep 15, 2024 om 19:00
Geldzaken & recht

BKR registratie

Hi!

Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren. 

Echte ... Lees meer

Re
ReeNee - Sep 18, 2024 om 11:57
Huishouden & energie

Klacht over Ista

Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen ... Lees meer