as
door asterix_1 Mar 23, 2004 om 12:00
Huishouden & energie

Kan een winkel weigeren om te ruilen

Wij hebben bij de woonstore in Alexandrium Capelle a/d IJssel een paar leuke kussens gekocht voor op de bank. Nu valt de kleur van sommige kussens tegen en 1 bepaald kussen staat erg mooi. Nu wilden wij die andere kussens omruilen en nu lees ik tot mijn stomme verbazing dat er niet geruild kan worden. Ik heb nog gebeld, maar er mag echt neit geruild worden. Nu dacht ik dat de consument tegenwoordig binnen een bepaalde termijn een koop ongedaan kan maken. Kunnen hun zomaar weigeren om te ruilen?? Ik wil geen geld terug, alleen maar tegen bijbetaling andere kussentjes.

2930 6 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:05
763 Antwoorden / 1 Vragen

In het geval er al dijdelijk aangegeven wordt dat de artikelen niet geruild kunnen worden is er weinig aan te doen. kijk daarom altijd even voordat je iets besluit te kopen, wat de betreffende winkelier als voorwaarden hanteert. of vraag even of je het eventueel kan ruilen en laat dit dan ook even op de bon zetten door de winkelier zodat je later op een mondeling gemaakte afspraak terug kan komen.

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ook als het niet staat aangegeven kun je artikelen niet zomaar ruilen of retourbrengen. Het is een groot misverstand onder veel mensen welke vaak tot onnodige problemen leidt. Het is iets anders als er iets aan het artikel mankeert.

ni
door ninanikita - Apr 16, 2004 om 13:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

heb zelf een winkel en wij ruilen wel maar het is aan de winkel eigenaar welke regels zij hanteren en als je deze informatie heb gekregen of het op de bon staat kan je er niks aan doen

sip
door sip - Apr 20, 2004 om 19:43
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ruilen of zelfs geld terug is een service die een winkel kan verlenen. Alleen als iets stuk is of niet werkt kun je eenproduct ruilen. Geld terug kan alleen als er geen vervangend of gelijkwaardig product voorhanden is. De meeste winkels ruilen echter wel, dit heeft met klantvriendelijkheid te maken. In de winkel waar u gekocht heeft kunnen ze dit wordt waarschijnlijk niet. U weet in ieder geval waar u niet meer moet kopen. Veel succes!

ja
door jaysiea - Jul 2, 2007 om 00:57
7 Antwoorden / 6 Vragen

ten 1e dit staat bij woonstore duidelijk vermeld

volgens is aan de hand bij woonstore..

woonstore verhuurd plekken aan groothandels en bedrijven die via woonstore spullen verkopen uit faillesement, overschot etc etc..

woonstore koopt zelf namelijk niet in, de handelaar die een plek huurt bepaald het assortiment en de prijs en wat hun dr mee doen, woonstore bepaalt dus niet of iets terug genomen mag worden of geruild... dit bepaald de gene die die plek huurt..

dit zorgt nogal voor verwarring en miscomunicaties..

uit eindelijk heb je voor niet veel geld, leuke kwaliteits meubelen en voortaan goed checken hoe het zit en ook de producten controleren

ja
door jaysiea - Jul 2, 2007 om 00:58
7 Antwoorden / 6 Vragen

@ sip, dit heeft niks te maken met woonstore maar het concept en de gene die een plek huurt in die winkel... dus zeg niet iets wat niet klopt...