jubereva
door jubereva Jan 27, 2012 om 15:47
Huishouden & energie

Keukenkastjes na 2,5 jaar kapot. Brugman geeft niet thuis

in 2009 hebben we een mooie keuken gekocht bij Brugman in Utrecht. Er zijn de nodige problemen rond de levering geweest, maardat is inmiddels achter de rug. Nu hebben we problemen met de kraan, die dwars door het werkblad scheef trekt. Volgens iemand die er zicht op heeft, doordat het gat te groot geboord is. Helaas is de garantie van 1 jaar inmiddels voorbij en staan we met lege handen.
Ook laat de fineerlaag aan de beide bovenkasten aan weerszijden van de afzuigkap los. Brugman beweert dat dat door onze eigen schuld is en dus niet onder de garantie valt. Ik heb de kap altijd aan tijdens het koken, maar volgens Brugman hadden we moeten weten dat dit 10 minuten voor het koken al moest. Ik heb daar nog nooit van gehoord. Brugman wil niets doen. Wat kunnen we nog? Wat zijn mijn rechten?

612 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2012 om 19:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

jubereva, kan alleen maar spreken over gebruik van een afzuigkap. Het is inderdaad beter de kap 5 minuten voor gebruik gasfornuis (bij keramisch en inductie koken niet nodig) de kap aan te zetten. Daarbij is het ook van belang dat er voldoende lucht in de keuken is bij re-circulatie kap. Heeft u een kap met afvoer naar buiten ook dan moet er voldoende "verse lucht" in de omgeving zijn om het afzuigsysteem op zijn best te laten werken. Waar u dus schrijft dat de fineerlaag heeft losgelaten kan ik me voorstellen dat Brugman de fout toch bij u legt, mij lijkt het dat het inderdaad te vochtig is met koken. Niet dat u het terug kunt draaien, maar hout c.q. fineer is niet het fijnste materiaal voor een afzuigkap. Dat zou R.V.S. en andere materialen anders dan fineer moeten zijn. Zoals gezegd, over de problemen met de kraan heb ik geen idee.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer