redrose
door redrose Jan 6, 2016 om 21:19
Huishouden & energie

Klantenbinding Essent

Paar weken geleden bij de AH in in winkelc.Oosterhof was er in de AH een stand van Essent, man die daar was riep ons en vroeg of ik goedkoper uit wilde zijn met energie, hij heeft onze naam opgeschreven op een A4, links boven en adres en tel.nr. wel even tekenen (dit was geen contract) of dat alles klopte in geval ze ons belden. We zouden de voorwaarden per mail krijgen, dan konden we kijken of we nog geinteresseerd waren.
Tot mijn verbazing belde ons Energieleverancier vandaag op met de mededeling waarom we weg zijn gegaan, ik wist hier niks van en heb uitgelegd hoe dat is gekomen. Nou blijkt dat we al vanaf 27 december 2015 bij Essent zijn voor alleen stroom, heb geen contract gezien, ons werd verteld dat ze al vele klachten hadden gekregen hoe dit was gegaan, bleek niet de enige te zijn, Gelukkig wordt er nu geregeld dat alles weer bij het oude blijft. Voel me aardig genaaid door Essent, van mij ook beetje dom om zomaar een papiertje te tekenen waar mijn naam en adres op staat.

3101 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2016 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beetje dom? Beetje veel. Voortaan wat zuiniger zijn op uw handtekening.

redrose
door redrose Jan 6, 2016 om 21:31
64 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, dat ik een beetje dom was had ik al geschreven, maar ik had ook geschreven dat het een gewoon wit velletje A4 was waar alleen naam en adres op stond, als zoiets al geldig is dan weet ik het ook niet meer, het is wel zo dat ik nooit meer van wie dan ook een abonnement neem, wat ze me ook beloven, al krijg ik geld toe.

hansje klein
door hansje klein Jan 8, 2016 om 23:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Op dat velletje met alleen maar naam en adres zou achteraf ook geschreven kunnen worden dat u uw huis heeft verkocht aan......

Inderdaad:  a - niets ondertekenen, b - zonder kopie en c - zonder noodzaak

NOOIT meer!!

redrose
door redrose Feb 5, 2016 om 16:42
64 Antwoorden / 12 Vragen

Het is gelukkig allemaal in orde gekomen en heb alweer bij mijn oude leverancier een contract getekend, die hebben mij nota bene zelf opgebeld, was nl. niet de eerste en ook niet de laatste waarbij dit was gebeurd, zelfs AH wist helemaal nergens van dat ze in de winkel een contract konden afsluiten.
Wel heb ik Essent nog gesproken, die zei dat ze het contract per mail verstuurd hebben in december 2015, nooit wat gezien, maar volgens Essent heb ik dat ondertekend, toen ik vroeg of zij mij het contract nog een keer wilde toesturen zei de mevrouw dat ze daar niet aan deden. Ze hebben ook geen meterstanden van mij, weet zelfs geen contractnummer, dat wilde ze niet zeggen, als het tegenwoordig zo gaat durf je helemaal niks meer te doen en ook niks meer te zeggen, want mondelinge afspreken geldt ook. Het is nu wel zover gekomen dat ik helemaal nergens meer op inga, ook dingen die ik graag zou willen, ik koop alles los in de winkel. Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om te leren en dacht altijd dat mij zoiets niet zou overkomen.

gerbera
door gerbera - Jan 6, 2016 om 21:44
7390 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u per ongeluk ook gezien of er nog wat onder dat zgn. A4e zat. Zal mij niets verbazen als daar een aanmeldingsformulier onder zat. Ze zijn wat dat betreft erg doortrapt want elke nieuwe klant is voor hen "kassa". Waarom zou u anders een handtekening moeten plaatsen voor de simpele gegevens van naam en adres? En zoals eerder vermeld, wees zuinig met het verstrekken van een handtekening als het om dat soort zaken gaat.

redrose
door redrose Jan 8, 2016 om 19:27
64 Antwoorden / 12 Vragen

het was gewoon een los velletje papier van b.v. een printer, . maar mijn oude energieleverancier heeft al opgebeld en zei dat ze veel klachten over deze praktijken hebben ontvangen en gaat voor mij alles weer in orde maken.

jo
door jorisw - Jan 6, 2016 om 22:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom ga je in Godsnaam zoiets tekenen als het geen contract is????

sw
door swat1500 - Jan 6, 2016 om 23:41
3809 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraag is?

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 7, 2016 om 17:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Essent moet je niet willen, die vragen bijna 50 cent per automatische incasso en krijg jij centjes terug (of bijbetalen) moet je daarover ook nog eens bijna 50 cent betalen. Volgens Essent doet ieder ander berijf dit ook *facepalm*.

gerbera
door gerbera - Jan 8, 2016 om 23:01
7390 Antwoorden / 14 Vragen

@ Redrose, u schrijft in uw reactie "het was gewoon een velletje papier uit een printer" Zou ik het zgn contract eens opvragen bij Essent. Benieuwd of daar uw handtekening op staat. Met carbonpapier (ja dit bestaat nog) kun je bijzondere dingen doen.

redrose
door redrose - Apr 11, 2016 om 10:55
64 Antwoorden / 12 Vragen

Het is allemaal in orde gekomen, Eneco belde mij op dat ik was veranderd, had het allemaal uitgelegd en zij hebben alles kunnen terugdraaien. Dank u allen voor uw medeleven, gesloten.

redrose
door redrose - Apr 11, 2016 om 10:56