sa
door sanma Jun 3, 2014 om 17:38
Huishouden & energie

Koopovereenkomst bruynzeel ontbinden

Beste,

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik een koopovereenkomst getekend bij bruynzeel voor een keu ken. Deze overeenkomst was ondervoorbehoud van financiering en er stond ook in dat mijn keuken nog mocht wijzigen. Ze zijn nog niet komen inmeten of iets...

Nu is het aankoopbedrag van het huis tegengevallen en hebben wij nu minder bouwbudget als verwacht. Daarom willen wij nu voor een andere keuken gaan in een andere prijsklasse.

Mijn vraag is of ik op basis hiervan de overeenkomst kan ontbinden of niet? En is het niet gemakkelijker en sneller om de keuken te wijziging naar alleen een paslat zodat ik de koopovereenkomst intact laat en geen annuleringskosten hoef te betalen ipv de €10.000 die nu op de overeenkomst staan.

Gr.

2258 3 Rapporteer

getty
door getty - Jun 3, 2014 om 18:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u de keuken gekocht, terwijl de aankoop van het huis nog niet rond is/was? Dat is natuurlijk niet verstandig. U kunt zoals ik het lees alleen annuleren als u geen hypotheek kunt rondkrijgen en dat is hier (nog) niet het geval. U kunt natuurlijk wel annuleren maar dat kost u dan 30% van de aankoopprijs. U kunt denk ik nog wel wijzigingen in de keuken aanbrengen vooral ook omdat het nog niet is ingemeten, maar dit zal binnen het aankoopbedrag (of hoger) moeten passen.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2014 om 18:35
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Wat betekent dat 'wijzigen naar alleen een paslat'?

U moet nu met bewijzen komen dat u de keuken niet kunt financieren. Neem daarvoor contact op met uw bank. En dan een goedkopere keuken bestellen bij Bruynzeel.

Wel oerstom zeg, vrijdag een keuken kopen en dan dinsdag al weten dat je het niet kunt betalen. Dat belooft wat voor de toekomst.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2014 om 18:39
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens met 30% annuleringskosten hoeft u niet akkoord te gaan, daarvoor is er te weinig gedaan en de koop te recent afgesloten. Die 30% wordt regelmatig aangevochten en dan bijgesteld naar ongeveer 15%. Als u daar niet met Bruynzeel uitkomt, dan kunt u daar uw rechtsbijstandverzekeraar op zetten.
Als u voor annulering kiest moet u dat nu meteen per aangetekende brief en tevens per mail doen.
Maar u kunt beter voor een goedkopere keuken gaan, als de financiering niet rondkomt.