ac
door achelhei Aug 11, 2011 om 11:32
Huishouden & energie

Koopovereenkomst Bruynzeel

Hallo,

ik wil wel iets weten want ik heb namelijk het volgende voor:

Ik woon net bij de grens in België en ik heb onlangs een koopovereenkomst getekend bij Bruynzeel keukens in Nederland. Vanwege een actie, moesten we diezelfde dag nog de overeenkomst ondertekenen en hebben we niet de kans gehad om nog ergens anders te gaan rondkijken of om er nog over na te denken. Jammer genoeg, zijn we er zo ingeluisd. Nu hebben we echter gezien dat ze 10 dagen voor de levering, 100% betaling vragen. Dit wil dus zeggen dat indien er iets misgaat, dat we dan erachter dienen te lopen. Nu zouden we dit graag willen veranderen en dus ervoor zorgen dat we 15% vooraf betalen, 45% bij levering van de materialen, 15% na de montage en de rest bij de facturatie.
Of zelfs liever willen afzien van de koop zonder de annuleringskosten van 30% te betalen want ze gaan niet akkoord om in delen te betalen omdat ze beweren dat ze dit nooit doen en dat ik maar moest afkomen met dossiernummers bij wie dit wel al gedaan is geweest. Maar deze heb ik natuurlijk niet want ik ken niemand bij ons in België die een keuken bij Bruynzeel heeft gekocht. Kan er iemand me misschien toch nog hiermee helpen?

Ter info, wij zijn gehuwd onder het gemeenrecht en enkel ik heb de koopovereenkomst ondertekend. (mijn man heeft niet getekend) Ben ik hier misschien wat mee om de koopovereenkomst zonder kosten te annuleren?

Is er nog een andere manier om van de koopovereenkomst af te zien zonder al te veel kosten?

Mvg,

1567 7 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 11, 2011 om 11:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens consuwijzer:
Dit is in strijd met de regels van het CBW waar de bedrijven bij zijn aangesloten. Het CBW schrijft voor dat de winkelier de klant bij het kopen van een keuken mag vragen om maximaal 15% van het bedrag vooruit te betalen. De rest van het bedrag moet de klant betalen als de keuken wordt geleverd.
consuwijzer beboet: klik

De internet site geeft aan dat ook Bruynzeel is aangesloten bij CBW en als de winkel waar u besteld heeft hier ook bij aangesloten is dan moeten zij conform de gedragregels CBW handelen.

Als deze winkel is aangesloten geeft daar dan aan dat u conform de CBW regels betaalt en dat u een klacht over de gang van zaken bij Bruynzeel bij Consuwijzer ingediend heeft.

tenormin
door tenormin - Aug 11, 2011 om 22:14
16877 Antwoorden / 108 Vragen

TS, tdehond heeft volledig gelijk met zijn antwoord, dus 10 dagen vóór plaatsing 100% betalen daar krijg ik spontaan het gevoel bij: "heremetiet, die gaan vast failliet". Dit klopt dus niet. Wat ik niet begrijp is dat uw stelling "ze hebben ons erin geluisd" in mijn opinie niet zo juist is. U had gewoon andere keukenzaken kunnen bezoeken en op uw gemak een keuken kunnen uitkiezen bij elke keukenzaak van uw keuze. Vanwege die actie moest u gelijk tekenen en dát heeft u zelf gedaan en zelf voor gekozen.
Dat u niet van de koop afkomt moge duidelijk zijn; echter, die 100% aanbetaling is dus niet im frage. De percentages van tdehond, ja die zijn 100%, en dat zonder kosten.

bg
door bghuizer - Aug 25, 2011 om 21:05
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn in de zelfde situatie terecht gekomen, door de orderlijst te tekenen waarna we fijntjes werden gewezen op het vinkje bij de betaling (10 dagen vooraf). Op ons protest kregen we een persoonlijke lening aangeboden, waar we geen behoefte aan hebben, want wij willen contact betalen bij overdracht van de goederen. We hebben aangeboden de 15% aan te betalen en een bankgarantie af te geven voor het restant. Bruynzeel antwoord ontwijkend, heeft geen gegevens, verschuilt zich achter de afdeling finance waar ik geen contact mee op kan nemen en verwijst me uiteindelijk naar de verkoper onder de vermelding dat ik tebnslotte heb getekend. Mijn vraag is nu: wat kan ik nu doen? Ik heb het idee dat wanneer ik 15% aanbetaal Bruynzeel gewoon niet levert. Hoe pak je dit verder aan?

er
door ericw - Aug 31, 2011 om 23:38
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Je hebt altijd tijd om verder te kijken maar je was bang dat je deze deal zou mislopen en nu is Bruynzeel de gebeten hond...bah....consumenten willen alleen maar hebben en nemen...

Mvg, Eric

sa
door sanma - Jun 3, 2014 om 17:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik een koopovereenkomst getekend bij bruynzeel voor een keu ken. Deze overeenkomst was ondervoorbehoud van financiering en er stond ook in dat mijn keuken nog mocht wijzigen. Ze zijn nog niet komen inmeten of iets...

Nu is het aankoopbedrag van het huis tegengevallen en hebben wij nu minder bouwbudget als verwacht. Daarom willen wij nu voor een andere keuken gaan in een andere prijsklasse.

Mijn vraag is of ik op basis hiervan de overeenkomst kan ontbinden of niet? En is het niet gemakkelijker en sneller om de keuken te wijziging naar alleen een paslat zodat ik de koopovereenkomst intact laat en geen annuleringskosten hoef te betalen ipv de €10.000 die nu op de overeenkomst staan.

Gr.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 3, 2014 om 17:57
937 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt beter een nieuw topic aanmaken gezien de leeftijd van dit topic.
Daarbij blijf ik me verbazen hoeveel mensen op voorhand iets kopen en/of tekenen... Dat is gewoon weg dom en moet men absoluut niet doen.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2014 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat voorbehoud van financiering hebt u niets aan, want ze geven u ook zo een persoonlijke lening.

Waarom een keuken kopen als u niet weet of u hem kunt betalen? Tussen vrijdag en nu, weet u dat het niet gaat lukken. Had een week gewacht.

En Bruynzeel eist 100% betaling vooraf, dus daar sowieso nooit kopen.