Fe
door FerryV May 5, 2021 om 17:11
Huishouden & energie

Kosten retour seats and sofa's

Mijn vriendin heeft nog geen 3 maanden geleden een 2+3 zits bank bij Seats and Sofa's gekocht  waarvan er bij één het houten binnenwerk finaal is gebroken.
Nu moet ze hem op eigen kosten retourneren door een koerier omdat ze hem in hun filiaal in Deventer laten repareren.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je door n slecht product zelf kosten moet maken om een reparatie gedaan te krijgen? Ondanks dat er in hun algemene voowaarden beschreven staat dat men zelf voor afhalen en retourneren dientbte zorgen, zou ik verwachten dat de consument schadeloos gesteld zou moeten worden bij reclamatie van een defect product (mits het onder garantie valt)

6915 15 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 5, 2021 om 17:22
7188 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt dit melden bij klacht .nl

mahadma
door mahadma - May 5, 2021 om 17:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

S&S staat bekend om de parkeerplaats vol met busjes en aanhangers. Bezorgen kost van daar naar u thuis geld. Ergo, van u thuis naar S&S, tja, dat is ook rekening koper. Dat weet je van het bedrijf met de meeste klachten en slechtste reviews. Èn het staat in hun algemene voorwaarden, die u kennlijk gelezen heeft.

ne
door neodutchio - May 5, 2021 om 18:01
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En toch bestaan ze al 25 jaar met die geweldige service. Hoe kan dat toch.
Tja, u hebt gekocht en afgehaald in de winkel, dan is het ook aan u om dit weer in de winkel te krijgen om het op te lossen. Dat is het nadeel van een groot artikel en gekocht bij een bedrijf met 0,0001 service (die 1 aan het eind is voor de gigantische korting die je kan krijgen).

rj
door rjw May 5, 2021 om 18:51
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ook hier zal het (grote) aantal klachten deels te maken hebben met de grootte van het bedrijf. Hoe meer klanten hoe meer klachten. Hoe goed een bedrijf ook is. De mensen die ik ken die daar toevallig gekocht hebben zijn heel tevreden. Ik moet er zelf niet aan denken maar ieder z'n smaak.

panter22
door panter22 - May 5, 2021 om 18:31
6599 Antwoorden / Vragen

Je vriendin moet niet alleen op eigen kosten de bank naar Deventer brengen, maar ook de kosten na reparatie van Deventer naar huis  Dus zoek maar iemand met een aanhanger, want op deze manier wordt het een dure reparatie.
Je kunt van alles verwachten, maar je weet toch wel dat S&S niet bezorgt  Je moet zelf de spullen vervoeren.
In de algemene voorwaarden staat onder artikel 5:

2. Aflevering geschiedt af bedrijf van verkoper.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 5, 2021 om 19:23
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom is dit gebroken?

Seat & Sofa zal eerst willen kijken of het een productie foutje is  of  volwassen mensen die het als Trampoline misbruikt hebben.

Ja,  ik heb een sterk vermoeden  dat het goedkope binnenwerk  wel vaker sneuvelde maar  je moet  bij deze leverancier
gewoon heel voorzichtig  gaan zitten en er nooit na lange dag werken zomaar in ploffen!

Als je heel voorzichtig doet gaat er zelden  een meubel stuk!
Mijn  ervaring is dat als ik zonder regenpak ga fietsen ze prima  Capucino  aangeboden hebben,  de meubels
water vrij  licht gewicht  en dat voelde niet echt degelijk aan.

Ik heb slechts een deel  geprobeerd, en dat zat prima.
Zodra het droog was   weer  opgestapt en niets gekocht.
Ik lees hier en bij Radar al jarenlang en weet dat   ze vaak de goedkoopste zijn.....

Een mooie winkel met uitstekend personeel,  dan moet die lage prijs en vele reclame toch betaald worden en dan  kan zo wel.....
Gewoon wegwerp  meubels  verkopen, en  ik haal  enkele meters  als ik deze  op tilde.

ju
door juliomariner May 5, 2021 om 22:19
1327 Antwoorden / 2 Vragen

En nu graag in begrijpelijk Nederlands

gerbera
door gerbera - May 5, 2021 om 21:47
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kent u de reclame van S&S, "vandaag kopen vanavond zitten" dus u krijgt iets uit de showroom waar al op "geracht" is. Er ontbreekt echter wat aan die reclame nml, de zin, binnen 1 jaar doorzakken, en dan bedoel ik hiermee niet door drankgebruik. De service is tot aan de deur en dan maar hopen dat de boel echt gerepareerd wordt maar ben bang dat de latjes gewoon aan elkaar gespijkerd worden. Kan uw vriendin binnenkort weer "doorzakken".

sw
door swat1500 - May 6, 2021 om 01:29
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou u dat mogen verwachten als een en ander duidelijk in hun voorwaarden staat? Als het defect onder de garantie valt is er recht op kosteloze reparatie niets meer en niets minder.

mo
door mof - May 7, 2021 om 12:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, als het in de algemene voorwaarden zo staat, dan heeft u die bij koop geaccepteerd. Seats and Sofa moet ergens geld verdienen bij zoveel aanbiedingen!

He
door Helen 66 - May 7, 2021 om 14:12
119 Antwoorden / Vragen

S&S wil alleen maar  verkopen en na betaling houdt de "service" op. Beter iets meer betalen en dan netjes thuis laten bezorgen,laten  uitpakken  en voor je in elkaar zetten, zoals bij Profijt meubel. Zo kan het ook.

lo
door lovewinnie - May 7, 2021 om 15:09
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je de bank laten bezorgen ? Dan moeten hun hem ook ophalen voor reparatie .

Heeft u hem opgehaald moet u hem zelf terug brengen voor reparatie.

Zelf ook soort gelijk gehad met Seats en Sofas jaren geleden. Bank opgehaald in Eindhoven ( komen uit Tilburg) , na maand doorgezakt. Moesten hem terug brengen voor reparatie. Weer opgehaald en 6 maanden later zelfde aan andere kant. Of we weer kwamen brengen. Nou elke keer vervoer regelen, aanhanger, op en neer. was er klaar mee. Timmerman heeft extra lat gemonteerd en andere kant zakte na 3 mnd ook weer door.

Nog een keer aanhanger gehuurd en hem naar de stort gereden. Weg 2700 euro . Was er zo klaar mee ????. Garantie van niks maar juridische loket zei toen dat ze in hun recht staan. En zelf moest brengen en ophalen .

Zou dan ook iedereen aanraden niet te bezuinigen op bezorgen . En bedrijf dat niet bezorgd, weg blijven. Heeft een rede dat ze niet bezorgen

gj
door gjvw - May 8, 2021 om 17:08
25 Antwoorden / Vragen

Google voor je koop bij die club.

Marjan H
door Marjan H - Oct 10, 2021 om 08:50
1 Antwoorden / Vragen

Beste Ferry,

Je vriendin heeft wel recht op vergoeden van de vervoerskosten. In de voorwaarden staat dat de vervoerskosten voor de klant zijn, zoals bij elke stoelen winkel, maar een klant mag niet de dupe worden van een ondeuglijk product.

Bij ons is tot 3 keer een defecte bank geleverd ( foutekleur ,stiksels scheef etc). Koop ontbonden en vervolgens wilde S en S de vervoerskosten niet vergoeden. Dat heb ik niet geaccepteerd. En helaas pas na berichten op Facebook en klachtencompas te hebben geplaatst erkende het bedrijf dat ze de vervoerskosten wel moesten betalen. Al het geld nu teruggekregen. Volhouden dus. Sterkte ermee.
En is dit niet iets voor in het programma Kassa? Redactie?

rj
door rjw - Oct 10, 2021 om 10:43
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Weer zo iemand die een premium service verwacht voor budgetprijzen. S&S is onder andere zo goedkoop omdat ze alles uit de keten hebben gesneden wat maar kon. Net zoals met alle andere budgetaanbieders (ook op andere gebieden): als het goed gaat is prima, maar zodra er iets fout gaat zie je de verschillen met duurdere aanbieders die doordat ze duurder zijn meer aan service kunnen besteden.

Er bestaat al ik weet niet hoe lang de uitdrukking "voor een dubbeltje op de eerste range willen zitten". Dit is weer een perfect voorbeeld daarvan.

hutch
door hutch - Oct 10, 2021 om 14:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Artikel 21 BW7 lijkt mij toch wel duidelijk in dit geheel:

"1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
2 De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht."

De verkoper (S&S) verkoopt een artikel welke niet (bepaald) aan de overeenkomst beantwoordt.
Er wordt terecht een beroep gedaan op de garantie.
Waarom zou de klant nu wel de kosten moeten dragen om het artikel gerepareerd te kunnen krijgen, dus het brengen naar die winkel?
De wet maakt geen uitzondering voor S&S en/of situaties.

Een betrouwbaar bedrijf zal zich niet verschuilen achter allerlei (onzin) smoesjes en haar verantwoording wel nemen.
Uiteraard is dit bedrijfje bij geen enkele branchevereniging aangesloten, waardoor de 'klant' zich dient te wenden bij een kantonrechter om haar gelijk te krijgen.

Dit laatste noemt men 'demotiverend optreden', zoals al (vele) jaren gebruikelijk is bij dit bedrijfje.