Ma
door Maggie136 Mar 27, 2024 om 15:32
Huishouden & energie

Kosten vraag aan de klantenservice van Eneco

Op 26 november contact gehad met de chatbox. Dat leverde geen bevredigende uitkomst op mijn vraag op, dus was ik genoodzaakt met een medewerker contact op te nemen. ENECO gebeld op mij bekend nummer. Moest nieuw nummer bellen, kosten 120 eurocent per minuut

Na wachttijd dame aan de telefoon die mij doorverbond met Eneco. Wachttijd. Aardige jongeman aan de telefoon, mijn vraag verteld. Die moest e.e.a. uitzoeken.  Wachttijd 5 minuten. Na overleg moest er weer iets nagevraagd worden. Wachttijd 4 minuten.  Tijdens ons gesprek daarna werd door mijn provider de verbinding verbroken.  Ik was 20 Euro over mijn beltegoed heen gegaan !! Kosten van een vraag stellen aan Eneco Klantenservice €20,00 .

De medewerker heeft mij daarna netjes teruggebeld. Heeft iemand dezelfde ervaring ?

Dit is niet normaal toch ?

1092 7 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Mar 27, 2024 om 15:40
515 Antwoorden / Vragen

Hallo, kan het zijn dat u met een betaalde doorschakelservice te maken had voordat u daadwerkelijk bij Eneco belandde? Zie ook info van de Rijksoverheid.

Die zogenaamde 'service' is bedoeld om geld uit uw zakken te kloppen helaas.

tenormin
door tenormin - Mar 27, 2024 om 15:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@maggie136, ben het helemaal met @jannyboe eens: u heeft met een doorschakelnummer gebeld. Normaliter krijgt men Eneco echt aan de lijn. Tegen het geldende, normale tarief.

Ma
door Maggie136 - Mar 27, 2024 om 15:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat klopt. Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen.  Ik had een oud nummer van Eneco gebeld uit mijn adressenboekje.   Ik ben nogal opgelicht.
Dus mijn item zou ik weg kunnen halen, ik kan alleen niet vinden hoe dat moet.
Ik ga nog even bij de info van de Rijksoverheid kijken.
Tx

tenormin
door tenormin Mar 27, 2024 om 16:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@maggie136, dat weghalen kunt u, als u snel bent, doen tot 16:42 uur. Ga op uw vraag staan, potloodje moet nog te zien zijn, alles "uitgummen", sterretje bij het onderwerp zetten en dan op de rode balk opslaan drukken. Als het goed is, is het dan weg.

@q
door @qwerty@ Mar 27, 2024 om 16:27
68 Antwoorden / 1 Vragen

Dus mijn item zou ik weg kunnen halen, ik kan alleen niet vinden hoe dat moet.
@ MAGGIE136 Kijk, dat is dus JUIST NIET de bedoeling, hier kunnen anderen van leren, dus lekker laten staan.

tenormin
door tenormin Mar 27, 2024 om 17:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, kan alleen binnen een uur. Daarna blijft het staan.

hereistom
door hereistom - Mar 27, 2024 om 16:26
733 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad verkeerde nummer gebruikt, dit is het goede nummer van de klantenservice van Eneco: 088 - 895 5955

@q
door @qwerty@ - Mar 27, 2024 om 16:26
68 Antwoorden / 1 Vragen

Dus mijn item zou ik weg kunnen halen, ik kan alleen niet vinden hoe dat moet.
@ MAGGIE136 Kijk, dat is dus JUIST NIET de bedoeling, hier kunnen anderen van leren, dus lekker laten staan.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 27, 2024 om 16:28
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Laat de vraag gerust staan,daar leren anderen weer van.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 27, 2024 om 19:21
2055 Antwoorden / Vragen

De vrijheid om domme dingen te doen komt met de verplichting de rekening dan ook te betalen. De maatschappij laat hier kwetsbare mensen in de valkuil trappen, met een beetje gerichte big brother software zou dit voorkomen kunnen worden, maar zo rollen we niet in dit land.