mo
door moederstaz May 1, 2010 om 20:27
Huishouden & energie

Kristallen vaas

Ik heb mijn kristallen vaas met bloemen aan een buurvrouw gegeven toen ik op vakantie ging. Toen ik thuiskwam kreeg ik hem terug met een witte aanslag aan de binnenkant. Ik heb het met vaatwasmiddel, azijn en een krasvrij sponsje geprobeerd schoon te krijgen, maar niets helpt. Is er nog een andere mogelijkheid?

13740 6 Rapporteer

freya
door freya - May 1, 2010 om 20:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Al iets van antikal geprobeerd?

Freya

druifje01
door druifje01 - May 1, 2010 om 20:36
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Op de webside van AH staat onder het kopje "huishouden" dat kristal met bleek gereinigd kan worden. Maar U kunt daar ook zelf een vraag stellen.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2010 om 20:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo moederstaz,

Van infotalia:
Kristallen glazen en vazen

Wat je zeker niet in de vaatwasser mag steken, zijn kristallen glazen en vazen. Kristal kan niet tegen de warmte, zelfs als is het redelijk dik. Het glas is erg zacht en kan dus gemakkelijk beschadigd geraken.

Poets dergelijke glazen en vazen met de hand. Gebruik lauw water en wat vochtig zout.

Met vr.gr.

freya
door freya - May 1, 2010 om 20:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 1 mei 2010, 20:38]......
Wat je zeker niet in de vaatwasser mag steken, zijn kristallen glazen en vazen. Kristal kan niet tegen de warmte, zelfs als is het redelijk dik. Het glas is erg zacht en kan dus gemakkelijk beschadigd geraken
.....

Nou, dan doe ik zeker iets verkeerd? Ik heb hier een echte kristallen vaas die er nog schitterend uitziet en al zeker 20 jaar lang gewoon in de vaatwasser gaat.......

Freya

do
door dolfin - May 3, 2010 om 14:03
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kreeg van mijn hulp laatst een tip, biotex. Je vaas een nachtje in water met biotex leggen. En de volgende dag afspoelen. Bij mij erkte het perfect.

th
door theanieburg - May 3, 2010 om 16:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een perfecte oplossing , ook geschikt voor (kristallen) vazen met ingewikkelde stukjes om bij te komen, ;Bewaar aardappelschillen, doe ze in de vaas , warm water erbij, (let op niet te warm en op hout of een doek zetten , dit om de vaas niet te laten springen door het warmte verschil)., een nachtje laten staan , afspoelen, en je hebt een prachtige, glanzende superschone (kristallen vaas).
Alles van kristal en glas krijg je zo weer als nieuw.
succes,!