yu
door yuriw Nov 14, 2013 om 12:48
Huishouden & energie

Kunstof kozijnen Wanders

Enige tijd geleden hebben wij besloten om langzaam onze houten kozijnen te gaan vervangen voor kunstof kozijnen. We hebben ons via internet laten informeren. In totaal hebben wij in Nederland 10 offertes opgevraagd. Op de offerte aanvragen hebben wij slechts 1 reactie ontvangen.In de tussentijd hadden wij ook zeer positieve berichten van de firma Wanders in Duitsland gezien. Dus hup de auto in en offerte laten maken. We hebben een heel fijn gesprek gehad en daarbij ook een rondleiding door het hele bedrijf. Ze zijn zelfs bij ons thuis geweest om alles na te meten. Toen de offerte, die was voor ons iets te hoog, maar we zijn er toch uitgekomen. De firma Wanders geeft ons het gevoel dat we klant zijn en komen leuke ideeen waar wij eigenlijk helemaal niet aan gedacht hebben. Wij hebben de opdracht aan deze firma gegund en begin volgend jaar worden de kozijnen geplaatst. Wordt dus vervolgd....

2946 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 14, 2013 om 13:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je hebt helemaal geen verantwoordelijkheidsgevoel.

De Nederlandse bedrijven vechten om het hoofd boven water te houden en met de Duitse economie gaat het prima, dus waarom hier reclame maken die Duitsers? Stop liever wat in de stroppenpot van Europa.

En waar moeten we nu over discussiëren? Of je wel of niet namens Wanders hier een topic opent? En dat jij dan gaat zeggen dat je 'echt waar' een consument bent?
Worden we voortaan op de hoogte gehouden van het kluswerk van Wanders?

Get a life!!

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2013 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel fijn dat u zo tevreden bent over de offerte. Straks is er een probleempje, moeten ze uit Duitsland komen. Ziet u het gebeuren? Hoeveel korting hebt u bij voorbast bedongen voor deze reclame uiting?

Rondleidingen door het bedrijf kunt u hier ook krijgen.

ha
door hanzev - Feb 19, 2014 om 12:09
11 Antwoorden / 0 Vragen

Beste yuriw,

ik ben wel benieuwd naar hoe de zaken verder verlopen / verlopen zijn.
Ik zit in net zo'n situatie, we willen onze oude houten kozijnen vervangen door kunststof kozijnen met goede isolatiewaardes (mbv lening bij het Energiebespaarfonds, sinds kort ingesteld).
Ook wij hebben tot nu toe maar 1 offerte ontvangen na 10 aanvragen.
En dan ook nog 50% bij opdracht, 40% voor aanvang en 10% na oplevering.
(En ik ben Gekke Henkie en ga daar intrappen jaja dacht het niet. Kan niet eens met het oog op de financieringswijze.)
Duidelijk is wel dat de meeste bedrijven niet zomaar een prijsopgave willen doen zonder dat ze eerst op je in hebben kunnen praten, terwijl wij juist graag eerst een globaal prijsbeeld willen hebben voor we met enkele bedrijven verder praten. En het hoeft niet het allergoedkoopste te zijn, we willen gewoon voor de komende tientallen jaren goed zitten, maar met fiets en OV kun je nu eenmaal niet overal even makkelijk "effe" naar toe dus een voorselectie is wel zo prettig.

Ook Wanders is een optie, we wonen relatief vlakbij op zo'n 21km, maar da's toch nog een flink eind fietsen als je geen auto hebt en je met OV niet naar Duitsland kunt.
Ze worden op de fora (ik ben al een tijdje aan het rondkijken) zowel bejubeld als afgekraakt (alle positieve opmerkingen zouden door henzelf geplaatst worden), en ze zijn ook één van de bedrijven die (nog) niet gereageerd hebben op de offerte aanvraag maar als ik ze daar op afreken kan ik nog heel wat andere bedrijven ook doorstrepen.

Maar goed, dat is de achtergrond van mijn interesse, ben dus wel benieuwd naar het resultaat. Zijn jullie nog steeds tevreden met jullie keuze?

Onee wacht! Ik heb pas sinds vandaag een account én noem meteen de naam Wanders in mijn eerste post dus moet ik wel weer een nieuw alias van Wanders zelf zijn het is overduidelijk.
Sorry jongens bij deze dan maar even excuses dat ik tot nu toe meer een forumlezer was en geen deelnemer maar zo zijn jullie hier ook ooit terechtgekomen.
En ja, gezond wantrouwen is mij niet onbekend maar ik houd ver op de achtergrond ook nog vaag rekening met de vergezochte mogelijkheid dat niet élke positieve opmerking op een forum automatisch nep en poging tot reclame is, al zijn vele dat wel.

Ik weet het, ik ben naïef.

zoekster
door zoekster - Feb 19, 2014 om 13:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hanzev schreef op woensdag 19 feb 2014, 12:09]

Onee wacht! Ik heb pas sinds vandaag een account én noem meteen de naam Wanders in mijn eerste post dus moet ik wel weer een nieuw alias van Wanders zelf zijn het is overduidelijk.
Sorry jongens bij deze dan maar even excuses dat ik tot nu toe meer een forumlezer was en geen deelnemer maar zo zijn jullie hier ook ooit terechtgekomen.
En ja, gezond wantrouwen is mij niet onbekend maar ik houd ver op de achtergrond ook nog vaag rekening met de vergezochte mogelijkheid dat niet élke positieve opmerking op een forum automatisch nep en poging tot reclame is, al zijn vele dat wel.

Ik weet het, ik ben naïef.

Dat geeft toch niets dat je naief bent? Eigenlijk is dat juist prettig, want dan ben je het proefkonijn dat niemand anders wil zijn. En ik vind dat we allemaal één zijn, dus je bent dan die mier die zich opoffert voor de mierenkolonie en zo draag je toch je steentje bij aan het goede doel. En misschien is Wanders wel geweldig, wie zal het zeggen.

Om toch mijn mierensteentje bij te dragen. Ik heb een beetje rondgesnuffeld voor je en ik krijg de indruk dat er op zich niets mis is met Wanders, maar wel behoorlijk aan de prijs.

Dit vond ik op Radar

"ik heb nu 6 offertjes liggen. duurste wanders 37000 Zonder twijfel wordt het goed gedaan moet er zeker bij gezegd worden! Maar keralit plaatsen arbeidloon van ruim 12000 vragen voor 3 a 4 dagen werk is niet normaal.

Bedrijf in de buurt waar ze 2 huizen gedaan hebben in de straat en met stelkozijnen plaatsen kom ik nog onder de 20.000 en vkg aangesloten.
"

Overigens, bent je niet @harrief die een offerte heeft aangevraagd bij de 'kozijnmeesters'? Of is het zo'n dag dat iedereen kunstoffen kozijnen wil laten plaatsen?

Mijn advies, vraag zoveel mogelijk offertes op, maar teken NIETS. Verder moet je er rekening mee houden dat als een bedrijf niet bij een geschillencommissie is aangesloten, je in geval van een klacht naar de rechter zult moeten en in geval van een buitenlands bedrijf je naar de buitenlandse rechter moet.
Een geschillencommissie is veel goedkoper dan een juridische procedure.

Succes!

Op het Radarforum is nog een lange draad over kunstofkozijnen.

klik HIER

ha
door hanzev - Feb 19, 2014 om 13:38
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo zoekster,

dank je wel voor het meedenken.
Het radarforum had ik al gelezen (ben al weken aan het rondkijken), ook het stukje van de dure offerte maar misschien is Keralit gewoon niet hun ding (ook niet het mijne dus dat komt goed uit).

En wees gerust, ik ga echt nog wel bij verschillende bedrijven kijken (ook met verschillende profielleveranciers) en de eerste die probeert me zonder bedenktijd te laten tekenen is meteen de eerste die afvalt, daar heb ik dan geen goed gevoel meer bij. Ik teken dan ook zeker geen offerte, een offerte is alleen maar een aanloop naar een opdracht en pas dan moet je tekenen, als alles in goed overleg uitgewerkt is in een opdracht.

Je opmerking over de geschillencommissie "houden we er nog even in", is zeker een pluspunt bij vergelijken.

Oh, ennuh: ja, blijkbaar is dit zo'n dag. :)
(ikke is dus niet @harrief)

otto65
door otto65 - Feb 19, 2014 om 17:52
24 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er in 3 weken tijd al 3 aan de deur gehad die kozijnen kwamen slijten. Irritant gewoon. Zou bijna overwegen om zo'n sticker op mn brievenbus te doen van aan de deur wordt niet gekocht.

ha
door hanzev - Feb 19, 2014 om 18:10
11 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps niet bij stil gestaan.

Misschien moeten we die van ons er weer een tijdje vanaf halen?

:):):)

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2014 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=hanzev schreef op woensdag 19 feb 2014, 18:10]Oeps niet bij stil gestaan.

Misschien moeten we die van ons er weer een tijdje vanaf halen?

:):):)

Moet u goed doen ;-), dan kunt u hier over een tijdje een topic openen, met als reden dat u aanbetaald hebt, maar dat de kozijnenboer gevlogen is.

yu
door yuriw - Feb 19, 2014 om 18:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een reacties. Zijn jullie nu echt van mening dat ik Wanders ben?? Wat een niveau. Feiten zijn er, en mogen verteld worden. Als je kozijnen leverancier bent in NL zorg er dan voor dat je beter bent dan Wanders ipv het internet afstruinen naar dit soort topics. Leer er wat van. Binnenkort worden de kozijnen geplaatst. Zal laten eeten hoe het gelopen is.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2014 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@yurkw

Waarom hebt u eigenlijk dit topic geplaatst bij discussie?

ph
door philos31 - May 5, 2014 om 14:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

@hanzev, ik heb in februari ook Kunstof kozijnen laten plaatsen (en zonnepanelen) en die gefinancieerd met de energiebespaarlening. Ik ben er nog iedere dag blij mee.

Heel toevallig komen ook deze kozijnen bij bovengenoemde leverancier vandaan.
Nu klinkt het helemaal als reclame, maar dat is niet zo, als je op omroep flevoland zoekt naar energiebespaarlening kom je een item tegen over dit onderwerp omdat minister Blok op bezoek kwam.
Als je op youtube zoekt op: Nieuwe Kozijnen Almere kun je het bedrijf aan het werk zien aan mijn huis.

Ik ben positief over dit bedrijf, de afwerking is werkelijk boven verwachting. Ik herken mij dus ook meer in de positievere klantreakties.