kl
door klanten May 25, 2004 om 14:00
Huishouden & energie

Kunststof kozijnen

Ik ben bezig met het uitzoeken van een leverantier voor kunststof kozijnen. We hebben ondermeer een offerte van de firma"keurkozijn"heeft iemand al ervaring met deze firma?

3254 14 Rapporteer

ee
door eeyore - May 31, 2004 om 16:35
23 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

heb zelf geen ervaring mee, maar deze vraag is hier al eerder gesteld en beantwoord:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=16059&cat=25476

Succes!

Joyce.

ni
door nietok - Jun 7, 2004 om 12:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad er staan al wat negatieve berichten op deze site; kortom niet doen. Momenteel al met advocaat en experts in de weer. Veel overlast weinig opvolging.

sp
door spongebob - Jun 7, 2004 om 13:39
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb nog niet zolang geleden een verkoper van Keurkozijn bij mij thuis gehad en ik moet zeggen dat het mij niet zo goed is bevallen.

Ik had hen gevraagd om offerte uit te brengen voor de renovatie van mijn kozijnen voor de benedenverdieping. Die verkoper begon gelijk, ondanks aangeven van mij dat ik uitsluitend geinteresseerd was in nieuwe kozijnen voor de benedenverdieping, met het opmaken van een offerte voor de renovatie van het gehele huis. Toen ik zei dat dit niet de bedoeling was begon hij over de mogelijkheden om de bovenverdieping via hun dan extra te financieren. Later heb ik gehoord dat dit eigenlijk hun belangrijkste doel is, jou een financiering aan te smeren voor een lange looptijd, het leveren en plaatsen van de kozijnen doen zij niet zelf maar laten zij over aan onderaannemers.

Tevens vond ik de offerte van keurkozijn nogal aan de hoge kant en leveren zij niet het beste glas, n.l. HR++ maar HR+ voor een hogere prijs dan hun concurenten.

Mijn advies is vraag ten minste 5 offertes aan bij bedrijven die zijn aangesloten bij de VKG en SKG. Deze keurmerken waarborgen zowel de correcte plaatsing van de kozijnen en het niet kwijt zijn van de voorschotbetaling in geval van faillisement van jou leverancier.

Ik zelf ben met Windowworld in zee gegaan en ben uitermate tevreden over de door hun geleverde kozijnen met HR++ glas. Zij waren welliswaar niet de goedkoopste, maar leveren op tijd en komen hun afspraken perfect na.

Ik zou zeggen kijk eens op hun website www.windowworld.nl

 Suc6

rb
door rbergmans - Jun 12, 2004 om 19:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Eind van de maand wordt bij mij ieder kozijn vervangen door KeurKozijn en heb daar het volste vertrouwen in. Een bedrijf met 30 jaar ervaring bestaat niet zolang als het prutsers zijn. Ieder bedrijf met veel klanten heeft weleens problemen, zolang het allemaal maar netjes wordt afgehandeld.

KeurKozijn zit overigens ook gewoon aangesloten bij VKG en verkoopt HR++ glas en geen HR+ glas zoals hier gezegd wordt. Ik heb zelf KeurKozijn benaderd een aantal jaren geleden omdat ik een indicatie wilde voor een aantal kozijnen. Deze verkoper heeft mij precies verteld wat ik wilde weten en heeft verder niets opgedrongen. Begin dit jaar heb ik besloten om alle kozijnen te laten vervangen en heb wederom KeurKozijn weer zelf benaderd. Ook dit keer geen aggressieve verkoper maar een hele correcte, die mij zelfs adviseerde om ook eens te kijken wat mijn eigen hypotheekverstrekker voor mij kon betekenen. Alle handelingen zijn tot nu toe heel correct en met een vooraf informeren en bevestigen uitgevoerd.

Het is jammer dat de ene verkoper aggressiever te werk gaat dan de ander en ik denk dat de houding van een verkoper ook een bepaalde houding bij de klant opwekt en andersom. Voor mij loopt het in ieder geval allemaal voorspoedig.

ni
door nietok - Jun 21, 2004 om 16:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik zie dat er ook enkele positieve reacties zijn en lijkt me ook logisch anders was men allang failliet. Enkele opmerkingen wil ik echter wel maken: let wel op dat de VKG keur enkel relevant is voor kozijnen. Voor eventuele andere zaken die men ook graag levert geeft dit keurmerk geen enkele garantie en stuurt men je met een kluitje in het riet. Tevens is het denk ik van groot belang hoe een bedrijf zijn fouten hersteld en de overlast probeert te beperken. in ons geval is met name dat laatste te triest voor woorden. Kortom mazzel als het allemaal goed gaat maar wee je gebeente als het niet helemaal goed gaat. Je bent wat dat betreft aan de goden overgeleverd. We hebben op dit moment al een advocaat in de arm en nog houdt men zich niet aan fatale termijnen, heeft men de laatste termijn al afgeschreven en is men nog steeds niet bereid om op een fatsoenlijke (en professionele) manier tot een vergelijk te komen. We blijven het dus absoluut afraden met deze firma in zee te gaan.

rb
door rbergmans - Jul 6, 2004 om 22:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb al eerder een antwoord geplaatst maar dat was voordat de kozijnen bij mij zijn geplaatst door KeurKozijn.

De kozijnen zijn nu geplaatst en ook nu kan ik weer niet anders reageren dan positief. Ook hier is het helemaal netjes verlopen. Er kwam geen eigen montage ploeg van KeurKozijn, maar een ingehuurde montage ploeg van een bedrijf waar ze vaker zaken mee doen. En die hebben alles heel netjs gemonteerd en afgewerkt.

jr
door jreenen - Jul 21, 2004 om 09:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben erg verbaasd over de reacties op het bedrijf Keurkozijn daar ik juist een enorm positieve ervaring heb met deze mensen, een jaar geleden heb ik een huis gekocht en kreeg tot mijn verassing een brief van KeurKozijn dat ik gratis een service beurt kon krijgen omdat ik Keurkozijn kozijnen heb. De achtergevel was nog niet voorzien van kunststof kozijnen en deze heb ik laten plaatsen door Keurkozijn ben zeer correct geinformeerd en het e.a. is snel afgehandeld. Na oplevering had ik nog 1 klacht die razend snel verholpen werd door een vriendelijke man van Keurkozijn.

ni
door nietok - Jul 21, 2004 om 21:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

beste jreenen, zoals ik al eerder had aangegeven behoor je kennelijk tot de groep die geluk heeft gehad. dat men de kozijnen komt inspecteren is netjes maar helaas heeft men bij ons de laatste reparaties nog steeds niet uitgevoerd ondanks de verschillende verzoeken van ons en een advocaat. wellicht is het voor ons ook mogelijk dat de 'aardige man' ons dossier is oppakt bij KK.

Tot overmaat van ramp is e.e.a nu ook nog gaan lekken (vanuit sandwichpaneel) dus zijn we bang dat we naast een slecht gevoel over de firma ook nog een slecht product hebben gekregen.

jr
door jreenen - Jul 23, 2004 om 12:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste nietok,

Zonder iets af te willen doen aan uw klacht, welke op zijn minst serieus te noemen is, denk ik toch dat een genuanceerder beeld op zijn plaats is. Zoals u zelf al aangeeft bestaan er ook positieve reactie's op de firma keurkozijn waaronder de mijne, dat u problemen heeft met dit bedrijf kan ik natuurlijk alleen maar betreuren en ik hoop dan ook dat deze problemen zo snel mogelijk voor u opgelost zullen worden maar zoals elk (groot) bedrijf denk ik dat ook Keurkozijn niet alleen maar tevreden klanten zal hebben.
Ik ben niet goed op de hoogte van uw situatie maar zoals Keurkozijn zich aan mij getoond heeft denk ik niet dat de problemen die bij u helaas bekent zijn aan de orde van de dag zijn bij klanten van deze firma. Ik hoop voor u natuurlijk dat uw contact met Keurkozijn uiteindelijk zal leiden tot een oplossing zodat u ook mijn mening/gevoel kunt delen.

In ieder geval succes!

ha
door haarlem_1 - Jul 28, 2004 om 18:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben 4 meranti houten hefschuifpuien van keurkozijn 4 jaar geleden laten plaatsen. alles is goed verlopen, alleen hadden we achteraf beter kunststof kunnen nemen, want ook nieuwe houten kozijnen moet je elke 5 jaar wel blijven schilderen. Op de puien kregen we zonder problemen trouwens het politiekeurmerk, dus ik neem aan dat het goede kwaliteit is. succes met de verbouwing.

pi
door pinky_1 - Jan 7, 2005 om 10:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf helemaal geen negatieve ervaring met Keurkozijn. Het viel mij juist heel erg op dat de verkoper niet opdringerig was en mij rustig zelf liet beslissen over de offerte. Toen ik nog wat vragen vond hij het helemaal geen probleem om nog een keer langs te komen om dingen door te bespreken en dat ging ook heel professioneel. Met het plaatsen heb ik zelf ook geen problemen ervaren. Alles werd netjes geplaatst, ook de afwerking was prima. En nu geniet ik nog steeds van de service die zij mij verlenen. Ik zou dus zelf zeggen: Mensen kunnen nog zoveel zeggen, je moet het toch eerst met eigen ogen ervaren.

vladja
door vladja - Jan 7, 2005 om 10:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Oud plastic draadje

Vladja

za
door zaanstad - Mar 3, 2005 om 13:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze wil ik iedereen waarschuwen voor de slechte werkwijze van de firma Keurkozijn. Ik heb zelf namelijk hele slechte ervaringen met Keurkozijn op het gebied van kunststof dakkapellen en een velux dakraam. Als je Keurkozijn vraagt om een offerte komt er eerst een verkoper langs, die een heel positief verhaal vertelt en je vervolgens meteen een koopovereenkomst aansmeert. Als je twijfelt, wordt er verteld dat ze toevallig net allemaal kortingen en aanbiedingen hebben. Hier ben ik dus ingestonken en achteraf bleek dat ze (ondanks de zogenaamde kortingen) ongeveer 2 keer zo duur zijn als andere bedrijven. Voor de kleinste maat velux dakraam betaalde ik 950 euro, maar later zag ik advertenties van andere bedrijven van 350 euro voor hetzelfde raam inclusief plaatsing en afwerking. Volgens de verkoper was het verkrijgen van een bouwvergunning een fluitje van een cent en alles zou verder door hen geregeld worden. Achteraf is gebleken dat ze, zonder vooronderzoek bij de gemeente, blindelings een vergunningaanvraag indienen. Als deze wordt geweigerd mag je als klant voor de legekosten opdraaien (in mijn geval 430 euro). Vervolgens moest ook de koopovereenkomst worden verbroken en daarvoor rekenden ze nog eens 350 euro. Ik was dus 780 euro kwijt en had dus geen dakkapel ! Wanneer je vervolgens belt of brieven schrijft, krijg je geen antwoord of doen ze net alsof er helemaal niets aan de hand is. Ook kreeg ik regelmatig onjuiste facturen toegestuurd. Als ik niet zo oplettend was geweest, dan had ik het velux dakraam nu al 3 keer betaald. Kortom: Ga niet in zee met Keurkozijn !

sa
door saroma - Mar 13, 2005 om 10:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Keurkozijn is vreselijk duur, voor wat zij bieden tevens zag ik dat iemand zij dat zij 30 jaar bestaan, dat zijn de onzin verhalen die ze altijd vertellen. ze bestaan nu ongeveer 10 jaar.

wees wijs en vraag het na bij de Kamer van Koophandel