janfreak
door janfreak May 22, 2009 om 12:51
Huishouden & energie

Ledlampen

Volgens mij kan geen enkele Led het aangename licht van een gloeilamp vervangen.

1092 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 22, 2009 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe gaat dit in de toekomst met Dierenliefhebbers?

Heel veel mensen houden reptielen en andere dieren die dmv gloeilampen warm worden gehouden hoe gaan ze dit in de toekomst reguleren?

ve
door verwijderd - May 22, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het ogenblik is het zo dat de ledlampen de sfeer van gloeilampen nog niet kan vervangen.De straling van een gloeilamp is ond en van een led veel minder. Dit heeft tijd nodig.Het verschil zit hem in het energie verbruik, dat is minder al hoewel de aanschaf prijs voor de consument ook belangrijk is.

ve
door verwijderd - May 22, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mischien terugzetten in de natuur op de juiste plek waar ze thuishoren.

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Interressant zo'n uitzending over LED verlichting, helaas blijf ik met heel veel vragen zitten.

Mijn grootste vraag op dit moment is, LED lamp heeft waarschijnlijk de toekomst. Maar als ik op dit moment armaturen moet kopen voor mijn nieuwe huis wat moet ik dan doen. In de winkels wordt bijna alleen Halogeen armaturen verkocht, moet ik hieruit concluderen dat dit de toekomst heeft.

En ik in de toekomst (of nu al) LED moet gaan kopen die in een halogeenfitting passen.

Of moet ik de ouwerwetse E34 armaturen kopen (met een beetje zoekwerk zijn hier nog steeds een hoop van te koop). En als lamp een E34 spaarlamp of LED lamp kopen. En wat is op dit moment beter spaar of LED ?

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

De fabrikanten zeggen dat  een  led-lamp van 5 watt overeen komt met een gloeilamp van 40 watt. Daar schiet ik weinig mee op. Om de krant te kunnen lezen heb ik,op mijn ouderdom,  boven de tafel tenminste een gloeilamp van 100 watt nodig of andere lampen met gelijke lichtopbrengst.De vergelijkingen tussen de lampsoorten moet gaan hoeveel lumen de licht opbrengst is en hoe de verspreiding en de kleurtemperatuur ervan is.

Met vriendelijke groeten  Leo

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoorde bij de Kassa uitzending dat de Ledlampen nogal wat blindstroom verbruiken. Voor de consument is dat niet belangrijk, deze energie wordt niet door de kiloWattuurmeter aangegeven. Maar ik denk dat de energieleveranciers er niet blij mee zullen zijn, deze extra stroom gaat wel door de kabels en geven daardoor extra verliezen. Maar dan zullen we eerstdaags wel een extra rekening krijgen voor het blindvermogen dat onze Ledlampen gebruiken. Milieuvriendelijk is het ook niet want de extra verliezen worden wel als warmte doorgegeven aan het milieu, dus extra opwarming van de aarde. Ook al lijkt het niet veel, onderschat dit extra energieverlies niet.

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, ik dacht dat ik nog ingelogd was, vandaar dat ik als gast mijn verhaal over het blindvermogen verteld had.

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het zien van de kassa uitzending van vandaag heb ik besloten om een LED-lamp te bestellen. Aangezien de Pharox LED Eco er het beste uit kwam, en een redelijke prijs heeft, wilde ik deze bestellen.

Via de Kassa-website kwam ik uit op de website van Lemnis Lighting (www.lemnislighting.com) waar de lamp te bestellen zou zijn.

Op deze website kan ik nergens een 'webshop' vinden waarover gesproken wordt op de Kassa-website waar de lamp € 9,95 zou kosten. Door te zoeken met Google kom ik op een site van Amazone terecht waar de lamp $34,95 kost.

Heeft iemand wel de webshop gevonden waar Kassa het over heeft?

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het zien van de kassa uitzending van vandaag heb ik besloten om een LED-lamp te bestellen. Aangezien de Pharox LED Eco er het beste uit kwam, en een redelijke prijs heeft, wilde ik deze bestellen.

Via de Kassa-website kwam ik uit op de website van Lemnis Lighting (www.lemnislighting.com) waar de lamp te bestellen zou zijn.

Op deze website kan ik nergens een 'webshop' vinden waarover gesproken wordt op de Kassa-website waar de lamp € 9,95 zou kosten. Door te zoeken met Google kom ik op een site van Amazone terecht waar de lamp $34,95 kost.

Heeft iemand wel de webshop gevonden waar Kassa het over heeft?

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het zien van de kassa uitzending van vandaag heb ik besloten om een LED-lamp te bestellen. Aangezien de Pharox LED Eco er het beste uit kwam, en een redelijke prijs heeft, wilde ik deze bestellen.

Via de Kassa-website kwam ik uit op de website van Lemnis Lighting (www.lemnislighting.com) waar de lamp te bestellen zou zijn.

Op deze website kan ik nergens een 'webshop' vinden waarover gesproken wordt op de Kassa-website waar de lamp € 9,95 zou kosten. Door te zoeken met Google kom ik op een site van Amazone terecht waar de lamp $34,95 kost.

Heeft iemand wel de webshop gevonden waar Kassa het over heeft?

bovenstaande bericht is ook van mij maar er gaat de hele tijd iets mis!!

ve
door verwijderd - May 24, 2009 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel spaar als ledlampen zijn vele malen duurder dan de gloeilamp. Waarom?!
De opgegeven levensduur is discutabel. Wie zegt dan dat de kosten van deze belachelijk dure lampen er uit gehaald wordt? De rekensom die Kassa voorlegde was interessant maar is de aanschaf verwerkt hierin? Leuk natuurlijk dat het energiekosten bespaart maar deze ben je kwijt aan deze dure lampen. En mss als alles op een rijtje wordt gezet is de gloeilamp dan nog voordeliger, ondanks het hoge energiegebruik. Ten slot nog een opmerking over de spaarlamp. Hier zit een percentage kwik in wat grotendeels in het milieu terecht komt omdat deze meestal en massaal in de kliko belanden. Hoezo beter voor het milieu?!
Milieu is nog altijd een toverwoord. Zodra het woord milieu wordt ge(mis)bruikt gaat het de consument veel geld kosten.

ve
door verwijderd - May 24, 2009 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ik zie het wel, als het goedkoper wordt ga ik het proberen. Ik heb al zaklampen gezien van 2 euro met een stuk of 8 ledjes dus die idiote prijzen slaan nergens op.

ve
door verwijderd - May 25, 2009 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan geen webwinkel vinden en geen Pharox lamp voor 9,95.
Alleen de mededeling: binnenkort te koop.
Wie o wie?
Rob Meulenbelt

ve
door verwijderd - May 25, 2009 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Led-lampen bij de bouwmarketen zijn veelste duur, dat kan veel goedkoper.
zie test LED lampen door Kassa 25-05-2009
Ik heb een adres waar ze veel goedkoper zijn:
http://www.onlineonderdelenshop.nl/onderdelen/spaarlampen/index.spaarlampen.html
Even goed shoppen en je kan veel meer besparen.

ve
door verwijderd - May 25, 2009 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de bouwmarkten vind ik de led lampen nog steeds duur.
ik koop ze hier: http://www.onlineonderdelenshop.nl/onderdelen/spaarlampen/index.spaarlampen.html
euro`s goedkoper en het zijn nog de nieuwste in hun soort met alle type fittingen.

ve
door verwijderd - May 25, 2009 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de bouwmarkten vind ik de led lampen nog steeds duur.
ik koop ze hier: http://www.onlineonderdelenshop.nl/onderdelen/spaarlampen/index.spaarlampen.html
euro`s goedkoper en het zijn nog de nieuwste in hun soort met alle type fittingen.

ve
door verwijderd - May 25, 2009 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is eigenlijk dat gedoe met die

286: 287: 290: 291: Stacktrace:

ve
door verwijderd - May 25, 2009 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Error including template /view/forum/html/dialoog.jsp: Exception in JSP: /view/forum/html/dialoog.jsp:288

285:

ve
door verwijderd - May 25, 2009 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanavond bij Kassa gekeken naar de Led lampen. Zelf heb ik een webwinkel in Led verlichting en ik verkoop helemaal die bollamp met melkglas niet. En nu waarom niet??? Gewoon ze geven te weinig licht. Maar ik heb de echte vervanger van de Spaarlamp en wel de Led Spaarlamp. Met 66 leds die zo uit elkaar staan dat de maximale opbrengst uit de leds gebruikt worden. Deze kan duidelijk tegen de spaarlamp op en heeft ze 50 watt opbrengst in helder wit.

In warmwit is de opbrengst gewoon 25 procent minder dus zit je gauw op 35 watt opbrengst.

Zelf mag het team die de testen heeft gedaan mijn lamp van 3 watt testen.

[edit redactie; verwijderd ivm overtreding forumregels]

Met vriendelijke groet,

[edit redactie]

ve
door verwijderd - May 25, 2009 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste

Uw vraag is wat u nu moet doen heel makkelijk bekijk deze lijst eens.

Minder stroomverbruik 70 tot 80 procent.

Minder CO2 uitstoot door lager stoomverbruik.

Langere levensduur zeker 10 tot 25 keer langer dan de oude spaarlamp.

Weinig vervanging van de lampen wat arbeidt kosten scheelt.

Schokbestendig  dus kan meer hebben.

Geen warmte ontwikkeling zoals de gloeilamp en spaarlamp.

Geen start problemen die de oude spaarlamp daardoor een kortere levensduur geeft.

Milieu vriendelijk en mogelijk in aanmerking komen voor subsidie.

Verkrijgbaar in Wit en Warmwit.

Door berekening en  het goed plaatsen van de HI leds optimale opbrengst.

Mvg

[Edit redactie]

ve
door verwijderd - May 26, 2009 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gloeilampen hebben en rendement van 100%, als je deze tenminste benut.
Wat niet als zichtbaar licht vrijkomt is voornamelijk nuttige warmte, vooralin de wintermaanden als er weinig daglicht is. Een zeer klein deel van de energie (UV en andere stralingsfrequenties) is te verwaarlozen. LED verlichting leidt dus tot een hogere gasrekening.

Ook verbaast het mij dat er niet gestreefd wordt naar een zwakstroomcircuit in huizen en gebouwen t.b.v. LED verlichting (een enkele LED werkt op 1,5 Volt). Het aantal branden veroorzaakt door kortsluiting van leidingen, goed voor 3600 Watt,terwijl voor LED verlichting hier maar een fractie van nodig is. Tevens een verkwisting van koper!! Een zwakstroomcircuit kan ook eenvoudig aan zonnecollectoren, accus en kleine windturbines gekoppeld worden.

Joopi

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 02:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn wel degelijk led lampen die sfeervol zijn, ze lijk op meer op diodes maar zijn nog aan de prijzige kant. Ook blijken deze dimbaar te zijn. Er zijn een paar lampen winkels die ze hebben in Amsterdam.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2009 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

de reden om gloeilampen te verbieden is het enrgie gebruik, maar dat is veel minder belangrijk dan men zegt.
In Nederland heb je het grootste deel van het jaar verwarming nodig om warm te blijven en als je gloeilampen vervangt door spaar/led lampen, zal die gewoon harder moeten werken.
Aangezien meer dan 90% van de tijd dat een lamp aan is, de verwarming ook aanstaat, is de enrgie besparing dus minimaal en de terugverdientijd dus algauw een factor 10 langer dan vermeld, praktisch dus nooit voor lampen in woonkamers.