pe
door pentacle Feb 23, 2009 om 16:54
Huishouden & energie

Levensduur wasmachine

Wat voor levenduur mag ik verwachten van een indesit wi142 wasmachine
in een 2 persoons huishouden zonder kinderen

8889 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Indeshit een jaar of 5

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Basismodelletje, na 5 jaar is het einde oefening.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte:dat heeft met vele faktoren te maken.BV wast u altijd op lage temperaturen,overbelast u de machine?? enz. Bij normaal gebruik kan deze machine tot 5 jaar zonder problemen draaien.Groet T

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je wat geluk hebt zo'n maximaal 4 jaar, (oud modelletje overigens) Als vervanger zou u kunnen kijken naar de Indesit WIAL143

Succes met uw wasmaschine.

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is natuurlijk afhankelijk van de draaiuren van de machine.

Ik heb zelf een goedkope Indisit-wasautomaat gehad (2 kinderen) Na 11 jaar last van roestvorming binnenin de vast kuip.

Heb ook een Indisit koelkast gehad.Deze moest ik na 30 jaar, zonder mankementen,vervangen omdat de kunsstof binnenin aan alle kanten begon te breken.

Nogmaals 5 jaar is wel een laag gemiddelde als je ervan uitgaat dat je met zijn tweeen bent.Als de machine dagelijks loopt zou dat kunnen.Met z'n tweeen pak je dat toch zo aan dat je zorgt dat de trommel redelijk goed gevuld is alvorens een wasgang te starten.Tenzij je niet voldoende reserevkleding hebt.

Groeten van Piet.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pentacle: FF nog een waarschuwing, als u genoemd type al gekocht heeft: Er worden nogal veel meldingen gegeven van een snelle defekte klok(binnen 2 jr.!!, vooral bij dit type!! (wi 142)

Kijk dus uit met WAT u gaat kopen...het is niet een echte aanrader....sterker nog, 4 jaar is zelfs nog veel te hoog gegrepen voor dit model van Indesit, u bent gewaarschuwd!

Succes met uw (eventuele) aankoop.

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar het hier om gaat is het volgende we draaien 2 a 3 wasjes per week meestal een koude was 30/40 graden en een hete was 90 graden ,deze maschine is op dit moment 2.5jaar oud en nu wil het dat afgelopen week het lager van de trommel eruit is gelopen , hij wast nog wel maar tijdens het centrifugeren lijkt het wel oorlog in de badkamer , tevens gebruikt hij bij dezelfde hoeveelheid was( zelfde aantal badlakens ) de ene keer meer water dan de andere keer.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pentacle

Zoals al aangegeven, een Indesit gaat ca. 5 jaar mee.

Lees de link, volg de pijlen .... het maakt u wellicht [nog] iets wijzer.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja als je kijkt naar prijs/kwaliteit, is 5 jaar redelijk lang.

In de volksmond heet dit merk ook wel "In de Shit" Wij hebben zelf een Miele, dat is pas perfect spul !

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

appieh,

Miele is sowieso beter en duurzamer.Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat,als ik voor een Miele wasautomaat 3 tot 4x meer moet betalen dan voor een Indisit,ik dan ook wel 3 tot 4x meer mag verlangen.

Mijn dochter heeft zelf (een vrij dure) Bauknecht.Na 1 jaar en 1 maand lagers vast doordat de siemmerring lek werd.Gelukkig toen gebruik kunnen maken van gratis vervanging van de hele binnentrommel (complete set).Nog geen 4 jaar later hetzelfde euvel.Met enige vaardigheid beide lagers,siemmering en nieuwe achterdeksel,zelf kunnen vervangen.Als je dan ziet welke siemmerring in de Bauknecht gebruikt wordt,rijzen je de haren ten berge.Lijkt wel een rubber-speelgoedringetje.De onderdelen-zaak liet me het verschil zien tussen de ring van Bauknecht en Miele.Zie je meteen wat duurzaam is.

De vragensteller heeft aan zijn Indisit hetzelfde probleem.Siemmerring lek,water in de lagers en hup......daar begint het oorverdovend gekrijs.Net zolang totdat de lagerring fijn-gemalen is.Dan is het helemaal einde oefening.Als je beurs of bankrekening het toelaat, is het inderdaad raadzaam te kiezen voor (duurdere)kwaliteit.

Groeten van Piet

ve
door verwijderd - Feb 24, 2009 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pentacle, tje, daar komen de problemen dus al, al de genoemde levensduurjaren genoemd hier (5 jaar?) zijn dus veel te hoog gegrepen voor dit model/merk wasmaschine. Persoonlijk gaf ik er nog geen (euro)cent meer uit aan dit rot apparaat......

Kies liever en goed merk...maar dat is aan u natuurlijk. Reparatie? Kan nog wel eens net zo duur zijn dan een ander (goedkoop merk) wasmaschine....

Groeten, succes met de wasmashine indeshit..

Henri

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je drie wasjes per week draait en nu de lagers er al uit dan is dat echt een hopeloze rampmachine.
Geef paar centen meer uit en koop een bovenlader.
Heb hier een AEG bovenlader en draai minimaal 10 keer per week was en na jaar of 4,5 nieuwe koolborstels er in gekomen en nu na totaal 6 jaar niks aan de hand, prima ding...

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frisian,

Na 2,5 jaar lagers defect......het is voor bijna 100% zeker dat de rubber siemmerring defect is en dan komt water in de lagers (en daar kan geen enkel lager tegen).Gevolg hels kabaal omdat de kogels van de lagers hun werk niet meer kunnen doen.

Als je mijn eerdere bericht leest dan zie je dat de dure Bauknecht van mijn dochter al na amper 1 jaar zover was.Heeft dus niet altijd met kwaliteit van de hele wasmachine te doen.Veelal het monteren van siemmerringen of andere onderdelen die niet op duurzaam of intensief gebruik berekend zijn.En dat heb je nou meestal bij goedkoop apparatuur.

Piet

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nu ruim 35 jaar getrouwd, en hebben nu onze 3e wasmachine in gebruik, de eerste was een zanker, de 2e ook een zanker, de 3e een AEG, deze 3e hebben we in 1999 gekocht, en heb EEN keer een reparatie gehad (zelf gerepareerd) de deurschakelaar was defect, kosten: 35 euro, en deze wasmachine draait (bijna) elke dag wel een keer.....deze wasmaschine kostte destijds zo'n 1600 gulden.

Met indesit hebben we slechte ervaring opgedaan: Eens een keer een vaatwasser van gehad, slechte kwaliteit, afbrekende onderdelen, schakelaars slecht, kortom: Opgedoekt, en een Bosch gekocht, draait ook al weer zo'n jaartje of 10 mee nu....zo'n 3 keer per week.

Succes, Groeten. Henri