Leverancier dakkapel komt afspraken reparatie niet na
Ik heb kortgeleden een dakkapel laten plaatsen. Nu heeft mijn eigen aannemer ontdekt dat een en ander niet (goed) is afgewerkt en lichte lekkage veroorzaakt doordat er een rij dakpannen mist.
Na veel moeite een reparatie afspraak in laten plannen maar die zijn ze niet nagekomen. Geen bericht niets.
Ondanks diverse telefoontjes met verschillende personen van het bedrijf mailtjes is het me niet gelukt een nieuwe afspraak in te plannen. De telefoon wordt zelf opgehangen en er worden opeens allerlei obstakels opgeworpen. Dit hoort zo, hout gaat rotten, je garantie vervalt en nog meer excuses.
Nu lees ik dat het verstandig is een aangetekende brief te verzenden waarin je ze aansprakelijk stelt en sommeert het op te lossen binnen een redelijke termijn.
Maar ik zit met 2 dingen:
1 de bereidheid om tot een oplossing te komen is tot nu toe niet gebleken. Wat als het bedrijf doet wat ze tot nu toe hebben gedaan en gewoon niet komen?
2 als dit de kwaliteit van werken is en er zo luchtig over wordt gedaan geeft het geen vertrouwen dat als het al gerepareerd wordt dit op een goede manier gebeurd. Kan ik het eventueel door een een andere partij laten repareren en de kosten verhalen? En hoe zit dat dan met de garantie?
Wat kan ik hier mee doen?
Hallo Yodaag ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen
Topantwoord
In beginsel zult u een onafhankelijke partij het gedane werk moeten laten keuren. Als die van mening is dat de verrchte werkzaamheden onder de maat zijn uitgevoerd dan moet u de aannemer in de gelegenheid moeten stellen een en ander te herstellen. Dit herstelwerk zult u ook moeten laten keuren uiteraard.
U kunt een termijn stellen waarbinnen een en ander dient te geschieden en dat als de andere partij niet reageert u een en ander door een derde zal laten herstellen en die kosten op de aannemer zal gaan verhalen.
Dat laatste klinkt eenvoudig maar de kans is groot dat u naar de rechter moet om dit te kunnen effectueren.
Wellicht dat de aannemer echter door uw brief en het keuringsrapport toch in actie komt en de boel naar behoren oplost.
U stuurt ze een brief met een uiterste datum waarbinnen zij het opgelost moeten hebben, bijv. eind januari. Tevens stelt u ze aansprakelijk voor alle schades die mogelijk kunnen ontstaan en die het gevolg zijn van hun nalatigheid. Ook stelt u in de brief dat wanneer zij het niet voor die datum hebben opgelost of zelfs hebben gereageerd dat u de werkzaamheden zult uitbesteden aan een andere partij, maar dat de kosten hiervan voor hun (hun = de dakkapelleverancier) rekening zullen komen, alsook de eventuele gerechtelijke of buitenrechtelijke kosten en dat hier in rechte geen beroep op kan worden gedaan.
Deze brief stuurt u ze per gewone post en per e-mail, dit geeft u ook aan in de brief en de e-mail (verzonden per gewone post en per e-mail). U kunt zelfs in de brief vermelden dat u een kopie naar uw jurist cq advocaat heeft gestuurd.
Later kunt u altijd nog een aangetekende brief sturen. Een aangetekende brief kunnen ze weigeren, maar een gewone brief en een e-mail komen altijd binnen.
In de tussentijd kunt u eventueel contact opnemen met DAS, die doen tegenwoordig ook losse zaken of u moet een andere jurist weten, misschien bent u lid van Vereniging Eigen Huis en vraag het hun.
Hoort u de hele maand januari niets, dan stuurt u weer een brief en e-mail (aangetekend of niet) en refereert aan de inhoud van bovenstaande brief en dat u ze nog eenmaal in de gelegenheid wilt stellen te reageren of het op te lossen. Daar maakt u een week van.
Gebeurt er dan nog steeds niets, dan weet u dat er geen reactie meer zal komen en kunt u de zaak uit handen geven, maar u heeft dan in ieder geval het voorbereidende werk gedaan en dat scheelt u in de kosten.
In principe kunt u de aannemer vragen het op te lossen, maar u moet de rekening van hem wel betalen en dan komt u in het traject dat u een vordering heeft op de dakkapeleverancier en deze vordering kan via een deurwaarder.
Bewaar alle correspondentie (brieven + e-mails) goed, desnoods print alles uit, want u heeft die correspondentie in het slechtste geval nog nodig als bewijs, bijv. bij de deurwaarder.
Lijkt me een goed idee om hier Wordt u al geholpen in te schakelen. Mail naar info@vincenttvproducties.nl
Neem allemaal foto's en eventuele antwoorden van die "pannenbakker". En stuur dat mee in uw mail. Veel succes.
Wat is er nu mis? Alleen een rijtje dakpannen vergeten terug te plaatsen. Verder niets?
Als dat het geval is, waarom heb je je eigen aannemer niet gevraagd de dakpannen terug te leggen?
Er zijn toch nog wel dakpannen overgebleven na het plaatsen van de dakkapel.
Een ding is zeker, de dakkapelfirma gaat niets doen.
Een aangetekende brief met een alleen sommatie zal daar geen verandering in brengen.
Het is winter, regen straks misschien sneeuw, dit kan zo niet blijven.
Wat ik zou doen, is de eigen aannemer de dakpannen laten plaatsen.
Een aangetekende brief schrijven dat je na het bellen en mailen duidelijk is geworden dat de firma niets gaat doen.
Dat je zelf om verdere schade aan het dak en het huis te voorkomen,zeker in deze wintertijd, je eigen aannemer ingeschakeld hebt.
En dat je verwacht dat de rekening binnen 14 dagen wordt betaald. Zo niet, dat je dan rechtsmaatregelen gaat nemen.
Een offerte bijsluiten. De brief ook per mail versturen.
Is de firma misschien aangesloten bij een geschillencommissie? Dan is dat een goedkopere mogelijkheid tot klagen.
Benader https://www.eigenhuis.nl/ maar indien men daar iets voor u zal doen zal wel men vragen om lid te zijn indien u dat nog niet bent.
M.b.t al andere gegeven adviezen inzake zenden brieven, zie dan dit: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ of https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-niet%20nakomen/
In die brief dient u dan ook te stellen dat u bij niet nakomen een ander de opdracht zal verlenen en de kosten op hen zult verhalen.
Echter, dat zal u toch enige moeite kosten en in ieder geval de kosten van het aantekenen van de brief. Daarbij is het twijfelachtig hoe dan de reactie kan zijn.
U stelt dat het één rij pannen is, is het dan toch niet 'handiger'om uw aannemer dit snel te laten herstellen en dan de kosten ervan de claimen. dat vooral gelet op de tegenwerking die u al ontving bij het melden van uw klacht en het proberen om een oplossing te regeln. Dat betekent dan wel dat u in de brief m.b.t. de claim dat duidelijk aangeeft.
Hoe men met garantie omgaat moet u nu toch al duyidelijk zijn?
U zult een aangetekende brief moeten sturen anders verloopt uw garantie op zeker moment. Door de brief te sturen heeft u bewijs dat het probleem binnen de garantietermijn is ontstaan. Dat stuit de afloop van de garantie. Ookals de aannemer niet bereid is verder te werken is dit belangrijk bij eenrechtszaak.
Als u de vrief heeft gestuurd en de aannemer doet niets kunt u de kosten op hem verhalen door een andere aannemer in dienst te nemen. Daarvoor moet u de brief sturen, de aannemer de kans geven te reageren binnen redelijke termijn ( zet een ulrimatum in de brief). Doet hij niets dan kunt u de schade ( door lekkage etc en kosten derde partij) bij de rechter aanbrengen en een vergoeding vragen. Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft zou ik die proberen in teschakelen.
maar altijd een brief sturen!
Jammer dat u uw eigen aannemer de dakkapel niet hebt laten plaatsen maar wel heeft laten kijken naar neem ik aan de lekkage. Dan is het makkelijk gezegd dat ( hun concurrent ) er een rij dakpannen te weinig gelegd is. Dat had je direct na plaatsing al met het blote oog kunnen zien.
Wat zouden de totaal kosten van herstel zijn?
U moet sowieso de leverancier de gelegenheid geven de dakkapel lekkagevrij op te laten leveren. (Mogelijk zelfs zonder een extra rij dakpannen te plaatsen. ) Als het bedrijf in de buurt zit zou ik er zelf langsgaan en persoonlijk met een verantwoordelijke een afspraak te maken zonder daarbij direct bedreigend over te komen met een bla bla bla jullie hebben je werk niet goed gedaan ( vliegen vang je met stroop en niet met azijn ). Succes ermee en laat eens weten hoe het afliep.
Vergeet niet als je een e-mail stuurt de ontvangst- en leesbevestging aan te zetten. Kunnen ze nooit zeggen dat ze de mail niet gehad hebben.
succes
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer