er
door erwinsilvia Jul 27, 2011 om 08:31
Huishouden & energie

Mammoet meubelen

eind februari kocht ik 6 eetkamerstoelen bij Mamoetmeubvelen in Woerden. De levering zou tussen de 8 en 10 weken duren. Na 12 weken, waren nog geen stoel. Toen ik belde, werd me beloof dat de week daarna zouden ze er zijn. Na 17 weken en 6 telefoontjes verder, nog steeds geen stoelen. Na 20 weken, besloot ik de orde te annuleren. Dit was prima volgens een medewerker. Ik moest een e-mail sturen na ene Michel. de week daarna heb ik een aangetekende brief met mijn bankrekening nummer en de mededeling dat de aanbetaling binnen twee weken binnen moest zijn! Nu na 24 weken, nog steeds geen antwoord op mijn 6 e-mailen, telefoons en geen aanbetaling terug!
Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen!
hoe moet ik nog mijn geld terug krijgen?
Verder waren de medewerkers iedere keer erg onbeschoft aan de telefoon, erg slecht geen stijl!
MENSEN GEEN MEUBELEN KOPEN BIJ MAMMOET.
Silvia

4230 23 Rapporteer

er
door erwinsilvia - Jul 27, 2011 om 08:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=erwinsilvia schreef op woensdag 27 jul 2011, 08:31]Eind februari kocht ik 6 eetkamerstoelen bij Mamoetmeubvelen in Woerden. De levering zou tussen de 8 en 10 weken duren. Na 12 weken, waren nog geen stoelen. Toen ik belde, werd me beloof dat de week daarna zouden ze er zijn. Na 17 weken en 6 telefoontjes verder, nog steeds geen stoelen. Na 20 weken, besloot ik de orde te annuleren. Dit was prima volgens een medewerker. Ik moest een e-mail sturen na ene Michel. De week daarna heb ik een aangetekende brief met mijn bankrekening nummer en de mededeling dat de aanbetaling binnen twee weken binnen moest zijn! Nu na 24 weken, nog steeds geen antwoord op mijn 6 e-mailen, telefoons en geen aanbetaling terug!
Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen!
Hoe moet ik nog mijn geld terug krijgen?
Verder waren de medewerkers iedere keer erg onbeschoft aan de telefoon, erg slecht geen stijl!
MENSEN GEEN MEUBELEN KOPEN BIJ MAMMOET.
Silvia

di
door didykars - Aug 18, 2011 om 15:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn moeder heeft medio mei 2011 meubels besteld voor 2500,- en heeft 500,- aanbetaald. Mammoet Wonen & slapen is NIET meer telefonisch bereikbaar. Is deze zaak failliet? De telefoonnummers bestaan gewoonweg niet meer!
Wat kunnen we doen om het geld terug te krijgen?

tdehond
door tdehond - Aug 18, 2011 om 16:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U krijgt het geld niet terug. Dit bedrag wordt afgetrokken als u b.v. elders een nieuwe bestelling plaatst zie a.v.

Zie algemene voorwaarden CBW
klik hier

Schrijf dus een aangetekende brief, zie artikel 17.

Copie brief + verzendbewijs bewaren.

ti
door tiguan - Aug 18, 2011 om 18:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=erwinsilvia schreef op woensdag 27 jul 2011, 08:31]eind februari kocht ik 6 eetkamerstoelen bij Mamoetmeubvelen in Woerden. De levering zou tussen de 8 en 10 weken duren. Na 12 weken, waren nog geen stoel. Toen ik belde, werd me beloof dat de week daarna zouden ze er zijn. Na 17 weken en 6 telefoontjes verder, nog steeds geen stoelen. Na 20 weken, besloot ik de orde te annuleren. Dit was prima volgens een medewerker. Ik moest een e-mail sturen na ene Michel. de week daarna heb ik een aangetekende brief met mijn bankrekening nummer en de mededeling dat de aanbetaling binnen twee weken binnen moest zijn! Nu na 24 weken, nog steeds geen antwoord op mijn 6 e-mailen, telefoons en geen aanbetaling terug!
Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen!
hoe moet ik nog mijn geld terug krijgen?
Verder waren de medewerkers iedere keer erg onbeschoft aan de telefoon, erg slecht geen stijl!
MENSEN GEEN MEUBELEN KOPEN BIJ MAMMOET.
Silvia

er
door erwinsilvia - Aug 18, 2011 om 19:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=didykars schreef op donderdag 18 aug 2011, 15:03]Mijn moeder heeft medio mei 2011 meubels besteld voor 2500,- en heeft 500,- aanbetaald. Mammoet Wonen & slapen is NIET meer telefonisch bereikbaar. Is deze zaak failliet? De telefoonnummers bestaan gewoonweg niet meer!
Wat kunnen we doen om het geld terug te krijgen?

Ze zijn falliet........

er
door erwinsilvia - Aug 18, 2011 om 19:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=didykars schreef op donderdag 18 aug 2011, 15:03]Mijn moeder heeft medio mei 2011 meubels besteld voor 2500,- en heeft 500,- aanbetaald. Mammoet Wonen & slapen is NIET meer telefonisch bereikbaar. Is deze zaak failliet? De telefoonnummers bestaan gewoonweg niet meer!
Wat kunnen we doen om het geld terug te krijgen?

Als ze officieel failliet zijn verklaar door een rechter, kunnen wew ons geld via de curator terug krijgen

di
door didykars - Aug 19, 2011 om 07:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de KvK in Woerden zijn ze nog niet officieel failliet. Het KvK-nummer is op 17 mei jl. overgeschreven op Mammoet wonen & slapen. Je kunt er echter niet meer terecht, want volgens de medewerkster van de KvK (ze zitten in dezelfde buurt) is de zaak niet meer open.
Advies was website Mammoet in de gaten houden.

di
door didykars - Aug 19, 2011 om 10:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

De firma is nog niet failiiet verklaard, maar CBW geeft aan dat ook zij weten dat Mammoet niet meer bereikbaar is.
zie www.cbw-erkend.nl/veiligkopen/actuele faissementen.

Sinds vandaag is ook de website van Mammoet niet meer bereikbaar.

We zullen het advies van tdehond (dank u wel daarvoor) opvolgen, maar ondertussen kun je als concument geen kant op.

su
door superklaver - Aug 20, 2011 om 18:02
68 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie net op de site van de kvk dat mammoet wonen uitgeschreven is bij het handelsregister.

ti
door tiguan - Aug 21, 2011 om 14:27
3 Antwoorden / 2 Vragen

Tiguan

Ben zaterdag 20 aug nog bij Hoogland in Mijntrecht lang geweest maar het zelfde a4je met het verhaal erop dat ze nog niet failliet zijn dus maar afwachten

lv
door lvanveen - Aug 22, 2011 om 09:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

In april jl. een eettafel besteld bij Mammoet en € 290,- aanbetaald ( zij wilden de helft aanbetaling maar daar gingen wij niet mee accoord) , levering zou in week 29 plaatsvinden, in week 27 een voicemailbericht ingesproken (!) door medewerker Mammoet: levering in week 31, na week 31 verschillende keren gebeld met klantenservicenummer, standaardriedel: vacantieplanning, leverancier niet bereikbaar enz.,vanaf vorige week is het klantenservicenummer niet meer bereikbaar, afgesloten, naar Woerden gereden en daar mededeling op de deur: wegens omstandigheden gesloten, naar Montfoort, magazijn Meubitrans, leeg en in de verhuur, verder naar Mijdrecht Hoogland en je raadt het al....winkel dicht, ik heb de website in de gaten gehouden maar die is nu ook "uit de lucht", wel nog aangesloten bij CBW? en ingeschreven bij Kamer van Koophandel? ik vraag het me af, is er nog via via iets terug te vorderen of kan de gehele aankoop geannuleerd worden?

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2011 om 10:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ IvanVeen
Zie mijn antwoord in dit topic op

( tdehond) donderdag 18 aug 2011, 16:01

el
door ellyv - Aug 23, 2011 om 20:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op 8 januari 2011 dachten wij het nieuwe jaar goed te beginnen met de aankoop van een bankstel en 6 stoelen bij Mammoet in Woerden. De levering liet heel lang op zich wachten maar uiteindelijk kwam het bankstel op 28 mei. Alles in orde, dus nu was het wachten op de stoelen. Deze zijn tot op heden niet gekomen en nu ik deze site lees heb ik er geen hoop meer op. Ik heb steeds een uiterst vriendelijke dame aan de telefoon gehad, telkens weer als ik belde. Menig keer heb ik georganiseerd dat er iemand thuis kon zijn omdat ze 'volgende week' binnen komen. Ik voel me zwaar besodemieterd. Zit nu 8 maanden op oude stoelen, ben 450,- lichter en ik kan mijn agressie niet kwijt. Wat nu???

tdehond
door tdehond - Aug 24, 2011 om 07:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

In de gaten houden wanneer bedrijf failliet verklaard is en dan brief aan CBW sturen. Zie a.v. CBW.

lu
door lucasv_1 - Aug 30, 2011 om 17:31
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Hier hetzelfde probleem maar dan met hoogland wonen en slapen Mijdrecht.

we hebben 21-5-2011 een aanbetaling van 625,- gedaan,
het bankstel zou medio week 32 bezorgd worden...

probeer al dagen contact op te nemen,
ik heb diverse tel.nrs. gevonden geen van allen geeft gehoor.

Heb zonet op kvk gevonden dat de filialen mijdrecht en woerden zijn uitgeschreven uit het register.
daarom zeggen ze dus dat ze niet failliet zijn..
wat hier gaande is word heel smerig gespeeld,
probeer maar eens een aangetekende brief met koopcontractontbinding te regelen als het filiaal niet meer "gebruikt" word.

Ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld zij gaan er een jurist op zetten.

morgen ga ik aangifte doen van diefstal op bureau mijdrecht, heb om 1400uur een afspraak staan.

bij deze een oproep aan allen met soortgelijke problemen;
doe aangifte!
je geld terug krijgen gaat waarschijnlijk niet lukken,
het gaat om een aantal (nu)loze bv's

Als je aangifte gaat doen zorg ervoor dat je een dossier maakt met o.a. reacties van de diverse fora's, ik heb er al zat gevonden.
zoek al de b.v's op en neem ze mee in de aangifte, vermeld erbij dat er meerdere aangiftes gedaan zijn hoe meer aangiftes hoe beter.

zo zorgen we er samen voor dat deze constructie afgebroken word met de verantwoordelijke partijen erbij.

meld je a.u.b. want samen staan we sterker als alleen.

Als we de koppen bij elkaar kunnen krijgen bestaat de mogelijkheid dat we de toko failliet laten verklaren als schuldeiser zijnde.
Daarmee kunnen we op termijn via een curator (mischien....) nog een deel terug krijgen

mvg.
Lucas

lv
door lvanveen - Aug 31, 2011 om 19:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Lucas, waar heb je precies aangifte van gedaan en werd je serieus genomen?
Ik heb via een mail naar het CBW in Zeist de vraag gesteld of Mammoet wonen en slapen te Woerden op het moment van aankoop, in ons geval 24 april jl., CBW erkend was, hierop heb ik geen bevredigend antwoord teruggekregen zij meldden alleen dat Mammoet nog niet failliet was. Verder heb ik mijn licht opgestoken bij de Consumentenbond en Consu wijzer. Verder ben ik nog niet gekomen. Na heel wat gegoogle ben ik me rot geschrokken, het probleem met Mammoet speelt al jaren, Kassa heeft in Sept. 2009 al een item hierover in de uitzending gehad.
Balen, ik dacht dat ik een kritische consument was maar ben er toch ingetuind.
Benieuwd hoeveel "slachtoffers" er zijn want dan is het zeker geen gek idee de koppen bij elkaar te steken. vrgr. Marja

lu
door lucasv_1 - Aug 31, 2011 om 20:20
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marja,

Ik heb aangifte gedaan van oplichting, bij politiebureau Mijdrecht.
ik heb de details ook gepost in het forum leveringsproblemen mammoet wonen en slapen..
de agent in kwestie was erg begripvol en nam mijn verhaal serieus op.

Je tekst hier...

ik dacht zelf ook wel kritisch te zijn, ze hebben ons een warme worst voor te houden door de folder van cbw bij aanbetaling mee tegeven.

vandaar mijn aangifte van oplichting, ze zijn niet aangesloten bij cbw..

als je de factuur\order bekijk klopt er ook een aantal dingen niet,
lees het onderschrift maar eens:
ingeschreven bij kvk nieuwveen?!?! jeah right nieuwveen heeft geen kvk..
cbw logo is nergens terug te vinden..

dit had al een bel moeten doen rinkelen,
daar let je niet echt op je verheugd je op je nieuwe meubel..

cbw komt ook niet echt tegemoet met hun fantastische openingstijden voor telefonisch contact (0900u tot 1100u)

heleboel frustratie lol

suc6 allen en doe aangifte bij politie!

mvg,
Lucas

lu
door lucasv_1 - Aug 31, 2011 om 20:25
10 Antwoorden / 0 Vragen

hmm gaat iets niet helemaal goed,
je tekst hier is de link naar het andere forum..

sorry foutjebedankt maar de link werkt wel (bij mij dan)

br
door brigitte26 - Aug 31, 2011 om 21:30
11 Antwoorden / 0 Vragen

is mammoet nou geregistreerd bij het cbw????

zo nee, dan ga ik ook actie ondernemen en me advocaat eropzetten

ov
door overdijkink - Sep 4, 2011 om 11:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ook wij hebben meubels gekocht bij Mommoetwonen en € 1000,00 aanbetaald! Hoe krijgen we dat terug? Bij wie kunnen wij ons aanmelden, zodat we met elkaar één vuist vormen tegen die wanbeleid. We hebben onze oude meubels weggegeven en zitten nu bijna in een kale kamer. Wat nu ? Wie helpt ons, zodat we de krachten kunnen bundelen ? Krijgen we dit geld nog terug? Wij dachten dat we na een failliet verklaring gewoon ons geld terug zouden krijgen, nu wordt je dus verplicht om in speciale winkels te kopen. Help ons !!

br
door brigitte26 - Sep 4, 2011 om 12:22
11 Antwoorden / 0 Vragen

mammoet was cbw erkend dus je krijgt een waarde cheque met een max van 25 procent van je aanbetaling!

je kan pas aanspraak maken op deze regeling als mammoet falliet is verklaard door de rechter, daarna volg je de stappen op de cbw site

wij gaan zo lekker winkelen op zoek naar nieuwe bank en zie die waardecheque wel tegoemoet als het zover is gaan niet langer wachten en gebruik die cheque wel voor wat ander meubiliair twv 545 euro dat was onze aanbetaling

gegroet

ov
door overdijkink - Sep 4, 2011 om 12:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dus van die € 1000,00 zien we dan maar € 250,00 terug ??????Dat is toch gewoon ook oplichterij? Wij dachten dat je gewoon je geld terug kreeg!!! We hebben dus gewoon teveel aanbetaald en moeten nu op de blaren zitten....Wat een pech......we hebben het geld niet voor het oprapen. Goed we wachten het af, wat kunnen we dan dan gaan doen? Afwachten, of zijn er mensen die iets willen bundelen? Dan zijn wij de eerste die zich zullen aanmelden! Iedereen veel sterkte en succes !!

zi
door zittenopdesign - Sep 12, 2011 om 08:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Aan alle gedupeerden van bovenstaande bedrijven,

Wellicht kunnen wij voor u uitzoeken waar uw order is gebleven.
(banken, slaapkamers, woonprgramma's etc)
Wij werken nl. ook samen met diverse leveranciers die zij ook hadden.

Misschien kunnen wij u van dienst zijn!
Bij contact graag uw (ingescande/gefaxte ) bestelbon en adresgegevens,
en
- aankoopdatum - ordernummer- op wiens naam staat de bon?
- wat had u besteld? tafel, dressoir, bank, slaapkamer.
- opstelling? ( bijv hoekbank, bankstel) en de naam hiervan?
- kleurnaam? stof of leer? leertype?

Voor meerdere mensen hebben wij al orders kunnen traceren en worden zij inmiddels door ons verder geholpen!
Wij bezorgen zelf door heel Nederland.
Het is geen garantie dat het lukt maar we proberen het graag voor u.

Aangezien wij niet CBW aangesloten zijn, vragen wij ook geen aanbetaling.
De aanbetaling die u reeds deed, kan niet verrekend worden met ons maar....
wij geven uw wel een scherpe korting om enig leed te verzachten.

Vragen ? Bel of mail gerust.

Zitten op Design Oss, info@zittenopdesign.nl