Ma
door Marimelda Apr 14, 2017 om 21:52
Huishouden & energie

Meerdere foutieve namen op één en dezelfde postadres, hoe kan dat?

Voorafgaande opmerking:
Ik weet niet of deze vraag in één van de categoriën past, die hier op deze website vermeld staan. Ik heb het bij het huishouden & energie gezet.

Er is bij een kennis op één en hetzelfde postadres, post gekomen met wel vier verschillende namen, en allemaal personen die daar helemaal niet wonen en waarschijnlijk nooit in deze woning hebben gewoond. De brieven komen van verschillende instanties, zoals een cateringsbedrijf, een incassobureau, een teleshoppingsbedrijf, een Nederands Verzekeringsmaatschappij, een Onderzoekfonds (ziekte) en een adres onbekend, waarvan meerdere brieven, misschien herinneringen van rekeningen.

Bijzonder detail: De bewoner lag maanden in het ziekenhuis, en deze post met foute namen komen in de brievenbus van deze zieke persoon in die tussentijd. De bewoner heeft maar één naam en bij deze brieven stonden allemaal andere namen op. Naast deze brieven kreeg de bewoner wel gewone post op zijn eigen naam.

Waar is hier sprake van? Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad of meegemaakt. Dit is wel heel erg vreemd.

5163 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2017 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet zo moeilijk. Blijkbaar wordt zijn adres door anderen misbruikt. Laat die persoon in ieder geval bij de gemeente controleren of er niet iemand anders ook echt ingeschreven staat.

En laat hem al die post retourneren met op de buitenlant vermeld Persoon onbekend en dan in de bus van de post gooien.

Ma
door Marimelda Apr 15, 2017 om 22:45
58 Antwoorden / 11 Vragen

Eén naam heb ik kunnen traceren, alhoewel ik dan nog niet zeker weet of dit het juiste adres van de persoon is. Maar met drie voorletters is dat wel sneller mogelijk, en deze persoon heeft wel een oer-Hollandse naam. Zelf kreeg ik ook de indruk, dat er wellicht een of meerdere personen zijn die zijn adres misschien misbruiken.

Ik ga inderdaad hem wel adviseren, dit aan de gemeente te vragen en het meteen terug te sturen en onbestelbaar er op te zetten. Er zitten twee buitenlandse namen bij en één lijkt op een Franse naam en één Hollandse naam. Zeer divers. Het kan zijn dat  één van hen inderdaad wel daar heeft gewoond, al kan ik mij dat niet herinneren, maar van één naam weet ik dat hij er een brief heeft gehad, overigens was dat een incassobedrijf. Nu op dezelfde naam meerdere brieven, waarvan één ook een incassobedrijf.

Dank u voor uw antwoord. Deze namen schrijf ik op (advies elders hier), want het kan zijn dat hij er nog wel een paar krijgt.

fa
door familyman - Apr 14, 2017 om 23:02
888 Antwoorden / 1 Vragen

Die andere namen komen niet uit het niets. Iemand, mevrouw of meneer "Onbekend" zal / zullen kennelijk door één of meerdere personen ooit in het systeem van de briefverzenders een 'fake' naam hebben opgegeven. Misschien heeft dit adres wel ergens open en bloot op een een of andere site op internet gestaan.

Post die niet de echte geadresseerde is, retour sturen zoals Tijger1 ook adviseerd. Je kan eventueel nog de afzenders even noteren op een briefje als er niet door de afzenders gereageerd wordt na terugzending.

Ma
door Marimelda Apr 15, 2017 om 22:49
58 Antwoorden / 11 Vragen

Geen idee of dit allemaal nepnamen zijn. De afzenders zijn juist bedrijven, zoals bijv. een bekende provider, maar de namen corresponderen dus niet met het adres. Deze mensen wonen daar niet. Het beste lijkt mij onbestelbaar erop te zetten. Het gaat vanzelf retour afzender, dus naar al die instanties terug.

Dank voor uw antwoord, in ieder geval.

lo
door lovewinnie - Apr 15, 2017 om 09:20
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Iemand heeft misbruik gemaakt van de lege woning. Iemand de sleutel van de woning of stond achterdeur ofzo nog open? Besteld op het adres,  aangenomen op dat adres en klaar. Kan ook voor de deur wachten op de postbode en aannemen als zijne bewoner want meestal is er geen identiteit nodig.

Retour sturen met naam onbekend.

Ik ben bang dat er producten zijn geleverd en aan genomen en dus misbruik van het adres. Hij kan bewijzen dat hij opgenomen was en niks kon bestellen en of aannemen.  Dit soort praktijken gebeuren helaas vaker.  Verplichte identiteit controle zou bij zulke aankopen zou een feit moeten zijn

gerbera
door gerbera Apr 15, 2017 om 16:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Besteld op het adres,  aangenomen op dat adres en klaar.

Dan moeten ze wel in de rij gestaan hebben, het gaat al om 4 verschillende namen;-))

Ma
door Marimelda Apr 15, 2017 om 23:06
58 Antwoorden / 11 Vragen

+Gerbera. In de rij hebben ze niet gestaan. Het ging nu om een tijdsbestek van ca. drie maanden. Voor zover ik weet heeft hij niets besteld en zeker niet vanaf Internet. Dus daar kan het niet aan liggen. Hij neemt niet zomaar iets aan, wat hij zelf niet heeft besteld. Maar dat er iets vreemds aan de hand is, is mij wel duidelijk. Bedankt voor uw antwoord.

Ma
door Marimelda Apr 15, 2017 om 23:16
58 Antwoorden / 11 Vragen

+Lovewinnie,
Voor zover ik weet heeft hij nooit iets besteld en zeker niet via Internet. Er is sowieso iets vreemds aan de hand. Het advies retour te sturen, naam onbekend, dus onbestelbaar en de gemeente om inlichtingen vragen of al deze personen op dit adres hebben gewoond, lijkt mij zeer raadzaam. Verder de namen noteren, voor het geval dat er nog meer brieven komen.

Bedankt voor uw antwoord.

Het is goed zo, meer antwoorden zijn er niet nodig!

Ma
door Marimelda - Apr 15, 2017 om 23:19
58 Antwoorden / 11 Vragen

Alhier, 15 april 2017.

Beste mensen,

Nogmaals bedankt voor al uw feedback. Meer antwoorden zijn niet nodig.
Hartelijke groet,

Marimelda

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2017 om 23:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U begrijpt het niet helemaal. Als anderen weet hadden van de lange afwezigheid van de bewoner kunnen zijn iets op dit adres besteld hebben, wat natuurlijk niet bezorgd kon worden, maar wat een behulpzame "buur" aangepakt heeft.

Ma
door Marimelda Apr 16, 2017 om 01:13
58 Antwoorden / 11 Vragen

@TIJGER! 23:45
Wat gaat er volgens u dan gebeuren dan, na datgene wat u nu heeft gesteld om 23:45 uur.

Het gaat niet overigens niet om pakketten, het gaat alleen om brieven. Als u het zo stelt, dan zou hij veel  hebben besteld en alleen maar rekeningen gehad. Mochten er inderdaad deurwaarders aan de deur komen, hij kan laten zien wie hij is. Hij heeft een identitietsbewijs.

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2017 om 08:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk gaat het niet om pakketten, maar als er iets besteld is op dit adres en niet betaald, komen de brieven van incassobureaus.

Wat er gaat gebeuren? Niet veel, er zullen brieven blijven komen. Terugsturen met vermelding "persoon onbekend".

Het is verstandig een lijstje aan te leggen met een overzicht van de naam van geadresseerde, van de afzender en wanneer terruggestuurd.

Ma
door Marimelda Apr 16, 2017 om 22:27
58 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Tijger!. Dat lijkt mij ook het beste. Nogmaals bedankt.

jo
door jorisw Apr 19, 2017 om 08:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dus de buren hebben het gedaan???

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2017 om 10:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw. Lezen is moeilijk hè.

c.
door c.bonte - Apr 17, 2017 om 10:39
22 Antwoorden / 0 Vragen

Het komt voor dat mensen een adres opgeven om een uitkering aan te vragen. Zonder adres geen uitkering. Maar daar lijkt het hier niet op. Je zou denken dat het hier om mensen gaat die zoek willen raken om van de schulden af te komen.   Dit moet georganiseerd zijn . Of het is iemand die steeds een andere naam gebruikt. Oplichting dus. Bij de Gemeente informeren of ze echt ingeschreven staan en mogelijk is de Gemeente dan fout, want zonder toestemming van de bewoner mag dat niet. Succes.

Ma
door Marimelda Apr 17, 2017 om 23:01
58 Antwoorden / 11 Vragen

Het lijkt me inderdaad in dit geval zeker belangrijk om na te vragen of ze ingeschreven staan in de gemeente en/of dat ze op het adres van de bewoner gewoond hebben. Georganiseerd lijkt het me niet echt, want de namen zijn daarvoor te verschillend en de afzenders ook, lijkt mij. En of het oplichting is?? De gemeente kan wellicht uitkomst bieden. Het is beter niet verder te speculeren, want dat lost in de meeste gevallen niets op. Straks blijkt het een storm te zijn in een glas water.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 17, 2017 om 16:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ex bewoners komen soms jaren later nog met dit soort gevallen.
Als je kamers verhuurde omdat je geld nodig had haal je meestal mensen in huis die bij incasso en zo bekend zijn.
Ook worden kamers vaak erg kort verhuurd dus nooit bij jou bekende kunnen via vorige eigenaar tot vele jaren later nog problemen geven.

Gewoon 1x retour afzender en daarna bewaren en vooral niets doen.
Geadresseerde onbekend, woont hier niet...... is voldoende...

Ma
door Marimelda Apr 17, 2017 om 23:11
58 Antwoorden / 11 Vragen

Uw verhaal begrijp ik niet helemaal. Ik verhuur zelf geen kamers. Er is een Woningbouwverenigiing die de woningen verhuurt aan mensen die er komen wonen. En natuurlijk verhuizen mensen soms en komen er dan nieuwe bewoners in.

Ex-bewoners. Het kan toch niet zo zijn dat er bij de nieuwste bewoner er in een 3 maanden tijd nog een aantal brieven komen van meerdere ex-bewoners. Dit heb ik tenminste nog nooit meegemaakt in de tijd dat ik zelf woningen huurde. Wel dat er nog brieven kwamen van de vorige huurder. Maar dat loste zich altijd wel op. Meestal woonde ze dichtbij dan breng je de brief er gewoon even naar toe en anders stuur je het retour afzender.

Het komt wel goed. Ik heb al goede raad gekregen (zie elders) en ik ga er mee aan de slag.

mo
door mof - Apr 18, 2017 om 18:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Post wordt in NL op adres bezorgd en niet op naam. Wat er aan de hand is? Iemand heeft bewust geen goed adres doorgegeven omdat hij/zij iets niet wil afrekenenen of in ieder geval niet wil worden gevonden vervelend maar niet meer"