hu
door huibertuse Jan 5, 2017 om 12:55
Huishouden & energie

NEE NEE sticker

Ondankst dat er een NEE NEE sticker op de brievenbus aanwezig is, word het huis aan huisblad Het Woerdje in de brievenbus gedeponeerd.
Daar heb ik natuurlijk de bezorger op aangesproken, deze zegt dat hij het maandblad in de brievenbus moet doen van zijn opdrachtgever, ondanks dat er dus een NEE NEE sticker aanwezig is?
Nu heb ik met meerdere telefoontjes met het Woerdje een poging gedaan, zonder resultaat om het blad niet te ontvangen. Nu een keer een mail naar de redactie van Het Woerdje, met als reactie:
Beste mevrouw/meneer [edit],
Het spijt ons dat u geen enkele interesse hebt in het wel en wee van de wijk waarin u woont
Het team van wijkblad Het Woerdje bestaat geheel uit vrijwilligers die in hun vrije tijd trachten de wijkbewoners op de hoogte te houden van gebeurtenissen in hun wijk. Bovendien is het ondoenlijk bij te houden wie eventueel toch geen wijkblad wil zien. Wij verzoeken u daarom het wijkblad toch te ontvangen en het dan maar direct bij het oud papier te deponeren.
Met vriendelijke groet,
[edit - red.]
Wijkblad Het Woerdje [edit]

Nou, de afvalberg word er in 2017 niet kleiner op als het aan het Woerdje ligt.

7403 18 Rapporteer

ar
door arnojansen - Jan 5, 2017 om 13:16
11 Antwoorden / 3 Vragen

Melden bij reklame code commissie: https://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?paginaID=141&hID=102
Zij spreken de uitgever er op aan. Heb ik ook gedaan, men dient de sticker te respecteren. Na mijn melding geen problemen meer ondervonden.

hu
door huibertuse Jan 5, 2017 om 13:42
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de tip reklame code comissie, heb nu de klacht daar ingediend.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2017 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zouden die net uw klacht moeten doen!

hansje klein
door hansje klein - Jan 5, 2017 om 14:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Met een hogere gedrukte en verdeelde oplage geeft deze uitgever naar de adverteerders bewust verkeerde cijfers door. Het is een delict ergens tussen misleiding en frauderen, wanneer in opdracht de Stickers geïgnoreerd moeten worden. Volg de klachtenprocedure die collega's hier zonder twijfel zullen aangeven.

ha
door halex - Jan 5, 2017 om 15:18
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het Woerdje is geen huis-aan-huis blad. Het is het krantje van de buurtvereniging.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 5, 2017 om 15:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dan zal de reclamecodecommissie ook weinig kunnen doen, het is geen reclame. Toch maar advies van de uitgever opvolgen en direct weggooien.

ja
door jackyh Jan 5, 2017 om 16:41
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is wel een verrijking voor de buurt zo'n bewoner.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2017 om 17:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

NEE-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus.

TS heeft een terechte klacht, een wijkblad is een huis-aan-huisblad. En ze hoeven niets bij te houden, ze hoeven alleen maar het blaadje niet in de bus te gooien waar een nee-nee sticker zit.

ha
door halex Jan 5, 2017 om 18:06
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nope. Een huis-aan-huis blad is een verkapte reclamefolder waar wat nieuws in staat. Het buurtkrantje van de wijkvereniging is een krantje ter bevordering van de sociale cohesie. Het gaat er om of er een commerciële gedachte achter zit. Dat is bij huis-aan-huis wel, bij een buurtkrantje niet.

diumenge
door diumenge Jan 5, 2017 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Yep. Colofon Wijkblad Het Woerdje is het orgaan van Wijkvereniging Rijkerswoerd en wordt gratis huis-aan-huis verspreid in de wijk Rijkerswoerd met uitzondering van Appelgaard. http://www.rijkerswoerd.info/filesrijkerswoerd/Woerdje%202016-7w.pdf Het staat overigens vol met reclame.

diumenge
door diumenge Jan 5, 2017 om 18:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

^^^^ s van https weghalen om een werkende link te krijgen ^^^^

pi
door pieterwolters Jan 5, 2017 om 20:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

@Diumenge: de typische huis-aan-huis-bladen zijn een vehikel om geld te verdienen middels advertenties. Dit blaadje heeft advertenties om te kunnen draaien. Dat is toch een fundamenteel verschil. Vergelijk het met publieke omroep vs. commercieele omroep. Een publieke omroep gebruikt reclameinkomsten om programma's te maken, terwijl een commercieele omroep programma's maakt om reclame te kunnen verkopen en daar geld mee te verdienen.

diumenge
door diumenge Jan 5, 2017 om 20:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@PieterWolters, ik begrijp ook wel dat het doel van de typische huis-aan-huisbladen anders is dan dat van een wijkblaadje. Ik heb zelf daarnaast ook niets tegen dat soort blaadjes. Echter, Het Woerdje wordt huis-aan-huis verspreid en staat barstensvol met advertenties/sponsors en is uiteindelijk dus hetzelfde voor de ontvanger die er niet op zit te wachten, ook al is het doel van het wijkblaadje anders. Als je dus een nee-nee sticker hebt, dan moeten ze dat simpelweg respecteren.

ha
door halex Jan 5, 2017 om 21:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Voor de nee-nee sticker en de reclamecodecommissie is het van belang of er een commercieel belang achter zit. Dat is er niet bij wijkkrantjes zoals Het Woerdje, dus die vallen niet onder de reiktwijdte van de sticker (en de rcc). Kunt u wel bijdehand gaan zitten te doen, maar daarmee blijft u gewoon ongelijk houden.

diumenge
door diumenge Jan 5, 2017 om 22:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie kan het wat bommen wat het belang van de RCC is? Nee is nee. Je reactie is te triest voor woorden, iemand plakt een sticker op zijn of haar deur dat ie geen krantjes en reclames wenst. Dan wens je geen krantjes en reclames, zo simpel is het. Heeft niets met bijdehand te maken. Wel iets met simplisme als je dat niet kan of wil begrijpen.

Cookies
door Cookies Jan 5, 2017 om 23:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Halex begrijpt blijkbaar het woord NEE niet. En 2x NEE betekent dat iemand ook geen huis-aan-huisbladen wil. Dat wijkkrantje valt OOK onder huis-aan-huisbladen!

ha
door halex Jan 6, 2017 om 08:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een eigenwijsheid. Veel plezier met beter weten!

diumenge
door diumenge Jan 6, 2017 om 11:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar ben jij kennelijk de expert in...

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2017 om 18:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben het met @diumenge eens. Een nee/nee sticker betekent dat je die rommel niet wilt. Dat hoort gerespecteerd te worden. En dat antwoord van dhr. [edit-red.] slaat natuurlijk helemaal nergens op (ondoenlijk bij te houden enz.). De vrijwilliger hoeft alleen maar te kunnen LEZEN.

En natuurlijk, er zijn grotere problemen en natuurlijk kun je dat zo in de papierbak gooien, maar daar gaat het hier helemaal niet om. Puur financiële belangen, daar gaat het blijkbaar om, want hoe groter de oplage, hoe meer adverteerders.

Ik zou dhr. [edit] nog een keer mailen dat hij geen k-smoesjes moet verzinnen, hij alleen door mensen dat krantje laat verspreiden die kunnen lezen en dhr. [edit] de nee/nee sticker heeft te respecteren.

En speciaal voor @jackyh: ik ben geen aanhanger van GL (sowieso van geen enkele linkse club).

ha
door halex Jan 5, 2017 om 21:09
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nope. Het commerciële karakter ontbreekt. Kunnen we met z'n allen vanalles van vinden, maar zo zit het nu eenmaal. We kunnen de feiten hier niet veranderen.

Cookies
door Cookies Jan 5, 2017 om 21:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo het commerciële karakter ontbreekt? Advertenties leveren geld op! En wat doet dat er allemaal toe? Nee/nee betekent dat je die papieren rommel niet in je brievenbus wilt.

ha
door halex Jan 5, 2017 om 21:46
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee dat betekent het niet. Het wijkkrantje wordt niet uit commerciele overwegingen uitgegeven. De sticker ziet alleen op reclame- en verkapte reclamedrukwerk (h-a-h).

tr
door trofaiac Jan 6, 2017 om 12:26
57 Antwoorden / 4 Vragen

@carola 83, Hr/Mw Jansen heeft de klacht ingediend.

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2017 om 20:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling.

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2017 om 23:09
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe vaak verschijnt het blad. Wees blij dat u nog een active wijkraad heeft die u op de hoogte houdt van de gebeurtenissen in uw wijk.  Blijkbaar bent u niet geïnteresseerd in wat er in uw wijk gaande is. Maar dan straks niet roepen "daar wist ik niets van" als er iets gedaan wordt waar u het niet mee eens bent. En als u het bij het oud papier deponeert wordt het ook nog gerecycled, dus die afvalberg valt wel mee. Buiten dat waarom de naam en telefoonnummer er bij vermelden. Wij zullen meneer [edit-red.] heus niet gaan bellen dat die moet stoppen.

pe
door pebk Jan 6, 2017 om 15:48
581 Antwoorden / 0 Vragen

Papier kan maar zeven keer hergebruikt worden. Daarnaast wil de TS het gewoon niet ontvangen. Dat is een recht. TS hoeft helemaal niet blij te zijn met iets dat zijn/haar interesse niet heeft.

mo
door mof - Jan 6, 2017 om 11:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet een aangetekende brief met klacht sturen. Als het dan niet stopt kun je bij de reclamecodecommissie een klacht indienen onder bijvoeging van de geschreven klacht aan Woerdje. Mag trouwens ook een email aan Woerdje zijn. Als je maar bewijs bijvoegt aan de reclamecodecommissie

he
door henk.aa - Jan 6, 2017 om 11:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je wordt dan ook niet gewaar als er iets in de buurt te doen is.
Of zoals dat hier gebeurde met de nieuwe patat zaak waar ieder een gratis zakje patat kon halen .Behalve die met een stikker op de deur.

do
door don45 - Jan 6, 2017 om 12:37
57 Antwoorden / 21 Vragen

Hier word al 4 maanden niet bezorgd door SPOTTA die toch een plicht heeft naar hun opdrachtgevers.
als je mailt bellen ze terug met dat ze geen bezorger kunnen vinden. (maar nergens kom ik tegen dat ze voor onze wijk een bezorger zoeken)
de winkeliers betalen SPOTTA toch om hun folders te verspreiden maar spotta blijft al 4 maanden in gebreke.
ondanks dat vele mensen hier in de straat wekelijks klachten insturen verandert deze niet en krijgen wij in Maasniel/Roermond nog steeds de folders niet bezorgd. Wij blijven hier van vele aanbiedingen verstoten, kortingbonnen ontvangen wij niet en zonder deze bon geven de winkels de kortingen niet.
We gaan een zaak starten om schade op Spotta te verhalen.

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2017 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Spotta staan ook op internet.

do
door don45 Jan 16, 2017 om 12:49
57 Antwoorden / 21 Vragen

er zijn ook oudere mensen hier die geen internet hebben.
verder heeft Spotta een bezorgplicht, daar betalen de opdrachtgever hen voor.
Waardeloos bedrijf, ze zeggen geen bezorgers te kunnen vinden maar nergens kom je tegen dat ze bezorgers zoeken.

ru
door ruitenboer - Jan 6, 2017 om 12:52
64 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de moeite zou nemen om Het Woerdje één keer te lezen zou je ook weten dat je voor de verspreiding bij iemand anders moet zijn dan bij de redactie van Het Woerdje.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden al wat er in de wijk gebeurde op deze manier gepresenteerd werd. En ja, er staat reclame in. Iemand moet uiteindelijk betalen voor de kosten die vrijwilligers maken. Ik begrijp niet goed wat je tegen onderstaande informatie hebt:

Kom lekker zitten op deSiza Sofa!, Puzzel, RijnWaalpad korter en veiliger, Renovatie winkelcentrum, Column, Heerlijk nieuw wandelgebied nabij onze wijk, Musical-talent (8-11jr), gezocht! ,De vuilniswagen achterna; het verslag, Oog in de wijk, KinderWijkteam maakt onze wijk schoon, Experimentele woningen:Het Web, Lopen voor Edukans, Activiteitenkalender, Opruimdag volkstuinvereniging de Tuinmaat, Effe tijd voor jezelf Wijkvereniging Rijkerswoerd, Colofon, Servicepagina Rijkerswoerd, Groenteportret: Palmkool, Bezuinigingen opbouwwerk, De Green Bag-service.

Zoals ik al schreef in de eerste zin. Je moet je klacht op de juiste plaats neerleggen (Bron: Milieucentraal).

"Als je een sticker hebt geplakt op jouw brievenbus en toch nog reclamedrukwerk ontvangt, dien dan telefonisch of schriftelijk een klacht in bij de adverteerder (dus niet de redactie) of de verspreider (en die staat keuring in Het Woerdje vermeld) . Het adres van de adverteerder hoort op de folder te staan, zodat je het drukwerk gemakkelijk 'Retour afzender' kunt sturen; vaak staat ook het telefoonnummer vermeld van de verspreider."

ka
door kaartendraak - Jan 6, 2017 om 13:09
182 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe kunnen ze in hemelsnaam beweren dat het ondoenlijk is om bij te houden wie het wijkblad niet wil? Daar IS die NEE/NEE sticker toch voor verdorie? Ik zou een heel jaar die krantjes opsparen en ze vervolgens vergezeld van een hoop smeerboel in een doos bij de redactie laten bezorgen dat je een NEE/NEE sticker hebt en deze krantjes daarom niet in de bus horen, misschien respecteren ze die NEE/NEE dan wel?

gerardk
door gerardk - Jan 6, 2017 om 16:54
175 Antwoorden / 8 Vragen

Krantje inpakken met de met die mail je naar de redactie verzonden hebt erin en ZONDER postzegel en zonder een aan de buitenkant zichtbare afzender per post naar het redactie adres sturen en dit herhalen tot het gestopt is. De redactie krijgt dan stafport waardoor ze het wel afleren.

frits
door frits - Jan 6, 2017 om 17:50
146 Antwoorden / 5 Vragen

Een Wijkkrant is geen drukwerk als zodanig, wij geven 4x per jaar een Wijkkrant bedoeld voor de bewoners van van ons stadsdeel en deze wordt aan alle bewoners huis aan huis bezorgd ook bij brievenbussen met sticker nooit geen klacht ontvangen. Die we wel kregen toen ze er niet bezorgd werden bij de sticker adressen omdat ze het krantje wel wilden lezen (staat ook geen reclame in)

il
door iljaha - Jan 6, 2017 om 19:06
179 Antwoorden / 3 Vragen

Een wijkkrantje is voor de wijkbewoners, DUS bent u geadresseerde. Niet zo moeilijk doen dus. (en waarom zou u geen belangstelling hebben voor hetgeen in uw wijk gebeurt?)

hu
door huibertuse Jan 7, 2017 om 10:44
Antwoorden / 1 Vragen

Je kan wanneer je wilt het maandblad Het Woerdje online lezen, daar hoef je het blad niet voor in de brievenbus te gooien.