ti
door tinekepl Feb 24, 2012 om 10:37
Huishouden & energie

Niet bevriesbare buitenkraan

ik heb een niet bevriesbare buitenkraan, deze kan je ook met de vorst periode niet afsluiten , maar nu is de vorst periode voorbij en wilde mijn kraan gebruiken maar er komt nu geen water uit,
mijn vraag, hoe is dit mogelijk, en wat moet ik doen om er water uit te krijgen.
graag ontvang ik reacties, en bij voorbaat dank
Tineke

16591 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2012 om 10:42
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Er van uitgaande dat de kraan mogelijk nog bevriezingsverschijnselen vertoont, zou ik proberen om met een feun en een verlengsnoer de kraan te verwarmen of wat warm water over de kraan te gieten. Ere is sprake van een goede isolatie, maar die zorgt er ook voor dat warmte van buitenaf ook niet 1, 2, 3 naar binnen komt van de kraan. Misschien werkt het?

freya
door freya - Feb 24, 2012 om 11:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

feun....? Teveel naar inspecteur Clouseau gekeken? ;-)
Je bedoelt zeker een föhn?

Freya

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2012 om 11:10
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Freya,

de bedoeling is duidelijk, je hebt gelijk. Maar even off topic, het zijn wel geweldig leuke films.

hu
door huibs - Feb 24, 2012 om 15:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Leertje blijft plakken, draai de kraan helemaal open en geef een tik met de hamer op de kraan. Is vaak net voldoende om de kraan "los" te maken.

marjon1
door marjon1 - Feb 24, 2012 om 15:11
284 Antwoorden / 3 Vragen

@mahadma en freya,
Inderdaad geweldige films, maar om de feun en de reactie van freya heb ik net zo hard gelachen. Hahahaaaa Bedankt beide.

freya
door freya - Feb 24, 2012 om 15:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@marjon1:

Graag gedaan hoor ;-)

Freya

wimmi20
door wimmi20 - Feb 24, 2012 om 16:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

There is a beum in the reum with a feun.
Leunke seup !

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=freya schreef op vrijdag 24 feb 2012, 11:07:
feun....? Teveel naar inspecteur Clouseau gekeken? ;-)
Je bedoelt zeker een föhn?

Freya

ch
door christianusf - Feb 24, 2012 om 19:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een niet bevriesbare kraan werkt alleen wanneer deze binnen in een verwarmde ruimte uitmondt. Als je deze kraan in de wand van een onverwarmde schuur monteert en het vriest in de schuur, dan bevriest de kraan toch

ti
door tinekepl - Feb 24, 2012 om 19:31
1 Antwoorden / 2 Vragen

de kraan zit aan gesloten op de leiding van mijn bijkeuken waar tevens
ook de leiding van mijn wasmachine loopt en de bjkeuken is ook verwarmt dus zou de niet bevoren kunnen zijn

ro
door ron530 - Feb 24, 2012 om 19:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De kraan op zich bevriest niet, de toevoerleiding weer wel. Ergo de kraan is niet het probleem maar de leiding naar die kraan kan maarzo gebroken zijn . Kan nog wel eens enorme lekkage zijn. Stel je hebt een kraan die niet kan bevriezen maar de leiding er naar toe wel, koper plastic noem maar op, die gaan wel kapot. Simpel gesteld is niet de kraan kapot maar de leiding naar die kraan.

pi
door piet limburg - Feb 24, 2012 om 22:01
232 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=christianusf schreef op vrijdag 24 feb 2012, 19:16]Een niet bevriesbare kraan werkt alleen wanneer deze binnen in een verwarmde ruimte uitmondt. Als je deze kraan in de wand van een onverwarmde schuur monteert en het vriest in de schuur, dan bevriest de kraan toch

Klopt helemaal..........een niet bevriesbare kraan wordt verkocht met de bedoeling dat de afsluiter in een ruimte uitmondt waar het niet vriest.Helaas kun je deze dingen niet zomaar overal gebruiken of monteren.
Het beste is nog altijd om direct aan het ,,begin'' van de leiding naar buiten een stopkraan met aftapper te monteren.In de winter stopkraan dicht,aftapkraantje en buitenkraan open,vervolgens de leiding van buiten naar binnen leegblazen.
Bedoeling is wel om dat de doen als de vorst zich gaat aanmelden en niet als de boel al aan het bevriezen is,zoals dat maar al te vaak (onnodig) voorkomt.

groeten van piet

te
door terpstra - Feb 25, 2012 om 23:19
174 Antwoorden / 5 Vragen

Tieneke.
Een niet bevriesbare kraan is een dubbel of tweetraps kraan.
Hij zal niet snel bevriezen, maar het kan wel met zeer extreme kou.
Bij min tien in mijn garage is er geen probleem.
Werking: je draait de kraan dicht. Dat is de eerste afsluiter. Draai je door, dan gaat de tweede afsluiter aan de andere kant van de muur dicht.De eerste afsluiter weer open waardoor het stukje leiding leeg loopt.
Heb je een dergelijke kraan als buitenkraan. hang er met vorst een kistje om wat bekleed is met isolatie materiaal. Probleem opgelost.

te
door terpstra - Feb 25, 2012 om 23:34
174 Antwoorden / 5 Vragen

Tieneke,
En nu heb je met al deze antwoorden geen oplossing.
Waarschijnlijk blijft er een pakking kleven.
Geef met een nylon hamer een paar klappen op de afsluiter. Misschien schiet hij los. Vestopping door bevriesing is mogelijk, maar gelet op de beschrijving lijkt ma dat niet mer aan de orde. Ik weet het niet op afstand. Sterkte. We lezen het wel.