Onbekende hoge energiekosten Essent/Enexis
Sinds een jaar wonen wij in ons huidige huis. Na een paar maanden de verbruiksmanager van essent eens geraadpleegd. Bleek dat we bij de jaar afrekening dik zouden moeten bij betalen met ons huidige maandbedrag wat al op 250,- zat. Een aantal keren gebeld met essent om te vragen waar de hoge kosten vandaan kwamen. We moesten ons niet te veel van de verbruiksmanager aantrekken werd er gezegt zou wel meevallen met de afrekening. Nou mooi niet dus. Moesten bijna 1500,- euro bij betalen. Op de eindafrekening stond een erg hoog bedrag bij de netwerkkosten. Nu blijkt dat we een aansluiting hebben van 3x 35 amp ipv de gewone 3x 25 amp. Dit scheelt 600,- euro op jaarbasis. Als iemand ons dit nu vorig jaar al had gemeld hadden we toen al actie kunnen ondernemen. Maar nergens blijkt uit dat we zo'n zware aansluiting hebben zelfs niet op het contract. We voelen ons belaserd. Wij vinden dat essent/enexis dit aan ons hadden moeten melden toen we een gewone woonhuisaansluiting bij hun hebben aangevraagd.
Reactie Essent moet bij Enexis zijn en die leggen de verantwoording weer bij ons neer. Schiet dus niet op. Laat de geschillencommissie en advocaat dan maar een beslissing nemen.
Er is al een belofte gemaakt om de mensen die hierdoor veel geld moeten betalen te helpen door gratis andere zekering te plaatsen. En ookbij onwetendheid dit dus met terug werkende kracht terug te brengen naar de prijs van 3 x 25 Amp.
Volgens mij is dat in een consumentenprogramma kassa of radr beloofd.
Geachte jeroendh,
In uw bericht geeft u aan dat op uw jaarafrekening een bedrag in rekening is gebracht voor een meter van 3x35 Amp. Hiervan bent u niet op de hoogte gesteld. Ik kijk graag voor u na wat ik hierin kan betekenen.
Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van u nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw telefoonnummer en adresgegevens. Ik of mijn collega zal dan op korte termijn contact met u opnemen.
Ik zie u gegevens graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sarena
Enexis Webcare
maar ze geven mij nu zelf de schuld had ik blijkbaar moeten weten zou niet weten hoe klote bedrijf
Beste jeroendh,
zou je mij kunnen laten weten hoe dit verhaal nog afgelopen is?
Ik zit op dit moment namelijk met precies hetzelfde probleem.
Bvd.
Gr's
[quote=sandra2204 schreef op maandag 26 okt 2015, 13:28]Beste jeroendh,
zou je mij kunnen laten weten hoe dit verhaal nog afgelopen is?
Ik zit op dit moment namelijk met precies hetzelfde probleem.
Bvd.
Gr's
Geachte Sandra2204
U geeft aan dat u last hebt van een soort gelijk probleem. Ik kijk graag uw situatie na.
Hiervoor heb ik wel uw gegevens nodig. Daarom verzoek ik u om een omschrijving van uw klacht, uw adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres aan mij door te geven. Bij voorkeur ontvang ik uw reactie per e-mail op het e-mailadres webcare@enexis.nl. Zodra ik uw gegevens heb ontvangen neem ik contact met u op.
Stephanie
Enexis Webcare
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer