Amber89
door Amber89 May 1, 2023 om 19:39
Huishouden & energie

Onderdeel vervangen zonder overleg

Bij een storing van de CV ketel monteur gebeld. Deze konden snel komen en probleem was snel opgelost. Onze tevredenheid was helaas maar van korte duur. Toen de rekening aankwam bleek dat er een onderdeel was vervangen van 350 euro. Dit is echter nooit met ons gecommuniceerd. Toen we vroegen om documenten van overeenstemming kregen we te horen 'de monteur zegt dat dit overlegd is dus daar moeten we vanuit gaan'. Het apparaat is dik 15 jaar oud en als we dit geweten hadden, hadden we er waarschijnlijk voor gekozen een nieuw apparaat aan te schaffen. Vele mailtjes verder heeft de aannemer aangeboden 50 euro van de prijs af te halen, ondanks we hier niet blij mee zijn hebben we toegezegd dit te betalen mits in termijnen, maar hier gaat het bedrijf niet mee akkoord. Nu dreigen ze, als het niet binnen 5 werkdagen is overgemaakt, met een deurwaarder.

4062 8 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - May 1, 2023 om 19:41
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Betreft dit een erkende monteur die u vaker heeft gehad?

Het is vreemd dat dit vervangen niet vermeld is.

Amber89
door Amber89 May 1, 2023 om 19:51
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dit is een erkend monteur, Vosse BV, helaas zie ik in de recensies meerdere verhalen zoals die van ons. Stom dat we daar niet naar gekeken hadden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 1, 2023 om 19:53
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Amber ,

Over welk bedrijf gaat het?

Amber89
door Amber89 May 1, 2023 om 19:55
Antwoorden / 1 Vragen

Vosse BV

me
door mein33 - May 1, 2023 om 19:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoelang is er gewerkt en en over welk onderdeel gaat het ?
Is het onderdeel wel echt vervangen ?

Maar u bent uiteindelijk akkoord gegaan en zult zodoende uw betalingsverplichting moeten nakomen.
Gespreide betaling is een gunst en kan niet worden afgedwongen.

Amber89
door Amber89 May 1, 2023 om 20:00
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten... het gaat om de pomp. De monteur is hier maximaal 30 minuten geweest. De voorrij en arbeidskosten hebben we wel direct betaald.

me
door mein33 May 1, 2023 om 20:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een CV-pomp zou inderdaad zomaar een dikke € 300,00 kunnen kosten, afhankelijk van merk en type ketel.

Amber89
door Amber89 May 1, 2023 om 20:17
Antwoorden / 1 Vragen

Dat weten we, maar er is ons nooit gevraagd of we dit wilden repareren. Gezien de leeftijd van de installatie had het voor ons meer voor de hand gelegen om de hele installatie te vervangen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 1, 2023 om 20:46
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Amber,

Het staat in de algemene voorwaarden: bij punt 5 van artikel 8 (zie bijgevoegde foto): u had een aanneemsom moeten vaststellen.....

Klik op de volgende link:

https://www.vosse.nl/algemene-voorwaarden.html

sw
door swat1500 - May 2, 2023 om 10:40
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Een en ander is zeer afhankelijk van welke opdracht u de monteur heeft gegeven. Als u slechts heeft aangeven dat u reparatie wenste dan heeft de monteur dit correct gedaan.
U had vooraf moeten aangeven dat u geen reparatie wenste als de kosten te hoog zouden worden. Als de monteur van die afspraak was afgeweken had u een punt gehad.

Betaling in termijnen is (nog) geen recht. U kunt dit dus niet afdwingen.

ro
door ronny530 - May 2, 2023 om 14:25
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Best wel een beetje vreemd, u belt een cv ketel monteur laat hem zijn gang gaan en 30 minuten later was de cv ketel weer gerepareerd zonder te weten wat de oorzaak was. Daarbij moet u haast wel een reparatie bon ontvangen hebben omdat u de kosten van het voorrijden en de reparatietijd heeft voldaan maar de kosten van de pomp nog onbekend waren en op een later tijdstip gefactureerd zouden worden. E.e.a. moet u geweten hebben en dat wordt door de monteur in kwestie ook aangegeven. Blijkbaar was de cv ketel verder nog in goede staat en was de monteur niet van uw plan om bij een dure reparatie tot vervanging over te gaan op de hoogte gesteld. M.i. heeft u een reparatieopdracht gegeven en geen prijsopgave vooraf gevraagd en bent u met het voldoen van de eerst betaalde kosten met de reparatie akkoord gegaan. U schrijft ook dat u in het begin zeer tevreden was maar toen de rekening van de pomp op de mat viel dacht u blijkbaar dat een aanschaf van een nieuwe cv ketel waarschijnlijk beter was geweest maar gedane zaken nemen geen keer. Het blijft met dit soort reparaties altijd moeilijk want een klant wil de cv ketel direct gerepareerd hebben want zonder verwarming en warm water kan men het niet lang volhouden en hoort men enkel nog dat de cv direct gerepareerd kan worden en vergeet de helft van wat de monteur heeft verteld. Ik zou u adviseren om de rekening alsnog te voldoen want u heeft tenslotte de reparatieopdracht gegeven en die is naar behoren uitgevoerd.

ha
door harrybre - May 3, 2023 om 12:48
240 Antwoorden / Vragen

Allereerst: een DUERWAARDER komt pas NA een gerechtelijk bevel. In dit geval, tot nu toe, hoogstens een incassobureau.
Maar... wat is de levensduurverlenging van uw c.v. na deze reparatie ? Mijn vroegere CV heeft er 24 jaar ingezeten. Simpele vraag iedere keer: wat zijn mijn verwarmingskosten = prijs gebruikte gas + afschijving CV installatie. Wie weet, blijft us schateren als u in 2028 de nieuwe warmtepomp-combi laat plaatsen...

1paul
door 1paul - May 3, 2023 om 13:33
3161 Antwoorden / 0 Vragen

scheelt veel wat de opdracht is geweest en of u, van te voren, afspraken hieromtrent heeft gemaakt, heeft de monteur aangegeven de pom moet vervangen worden en u heeft ja geantwoord dan is het simpel betalen.

wel vreemd dat u in termijnen wilt betalen maar wel nadenkt over geheel nieuwe ketel!!