grandpa
door grandpa Jun 22, 2011 om 08:44
Huishouden & energie

Ongeldige overstap Essent energie direct

Ik heb in December een telefoontje gehad van Essent, of ik over wilde stappen.
Ik ben overeen gekomen dat zij mij papieren zouden sturen, en dat ik dan binnen 10 dagen een telefoontje kreeg of ik dan wel dan niet zou overstappen.
Niets meer gehoord,n februari emaar eens gebelt waar die paieren bleven.
Antwoord, was iets fout gegaan waren niet verstuurd, ik zij ok dan laat maar.
Kreeg excuus en we hingen op.
En nu lkrijg ik allemaal papieren binnen van Essent en of ik maar ff een voorschot wil betalen.
Natuurlik meteen weer aan de telefoon , en kreen weer een excuus was een foutje.
inmiddels ook een brief gehad met een exCuus, maar het .

Dacht dat ik er vanaf was, maar nee dus.

Er is deze maand geen voorschot afgehouden door energie direct.
ik heb gebelt en afgesproken dat ik elke maand 10 euro meer zou betalen om in te lopen.
want dit kwam omdat ESSENT mij afgemeld had bij Energie direct, volgende maand zou ik weer gewoon voor schot betalen.

Maar nu komt het, ik kreeg een eindafrekening van Energie drect van 245 euro, wordt deze maand afgehouden.
ik meteen weer gemaild, want de berekening is gedaan door een opgegeven meterstand van Essent waar zij mee starten.
Hoe kan Essent mijn meterstand weten, heb ze er nooit een gegeven,
Contact met Energie Direct levert op dat ik dat gewoon moet betalen, omdat zij zeggen dat ik klant ben van ESSENT.
de een zegt het is in orde, de ander zegt weer van niet.
ik heb een mail waar ESSENT zegt 23 MEI, door gegeven te hebben dat er geen overname is.
Ik wil dit bedrag laten blokkeren of terug laten storten, want Ja ik leef van de bijstand en moet dadelij kook mijn huur betalen, heeft iemand een idee wat ik het nbeste kan doen.
Kan ik hier ESSENT aansprakelijk voor stellen.
Ik zit echt met de handen in het haar.

5320 30 Rapporteer

gs
door gscager - Jun 22, 2011 om 13:31
200 Antwoorden / 110 Vragen

hallo ik heb ook zoiets gehad na overstap van nuon , kreeg ook grote rekening te betalen , hadden foute berekening van gebruik en vervolgens via nieuwe bedragen het verschil berekend hier valt weinig aan te doen deze bedrijven kunnen alles recht lullen wat krom is .
bij essent ging ook van alles mis ,kreeg ineens een jaar afrekening hoewel mijn acuont nog niet eens in gegaan was , maar dit zou een ander adres zijn met de een of andere verkeerde code ,fraude of zo iets mischien?

is nu hoop ik wel weer goed gekomen na allerlei bedragen heen en weer te sturen en te storneren.
ik hoop dat je hier wat aan hebt ,strekte verder .

a5
door a53 - Jun 22, 2011 om 14:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben begin v.h. jaar overgestapt naar een andere leverancier. 1e helft juni ben ik telefonisch benaderd of ik weer terug wilde keren bij Essent en werd er een offerte gedaan. Heb gezegd dat ze terug konden bellen (binnen 14 dagen op hun verzoek) omdat ik eerst een goed vergelijk wilde hebben. Ben 20 juni teruggebeld en dan blijkt uiteindelijk dat ze een tariefsverhoging hebben doorgevoerd en het aanbod van juni dus niet geldt!!! De bedragen worden pas genoemd als je feitelijk accoord gaat en dat gedeelte v.h. gesprek opgenomen wordt. Ze schermen maar met het feit dat het om BTW of andere bijkomende leveringskosten enz. gaat die er wel of niet bij berekend zijn. gelukkig had ik alles zelf duidelijk genoteerd uit het 1e gesprek.Heb het aanbod geannuleerd omdat ik duurder uit zou zijn i.p.v. goedkoper en hoop nu maar dat het goed afloopt en ben gewaarschuwd door bovenstaande.

la
door lageurtse - Jun 22, 2011 om 14:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan iedereen een goed advies geven als ze gebeld worden door een energieleverancier, direct de haak van de telefoon opleggen en gesprek beëindigen. Het gesprek wordt opgenomen en naderhand zo gewijzigd alsof u akkoord bent gegaan met de overstap. Als u van energieleverancier wilt veranderen doe dat dan via de website van de desbetreffende energieleverancier.

grandpa
door grandpa - Jun 22, 2011 om 15:05
26 Antwoorden / 8 Vragen

Het wordt nog mooier.

Ik heb bewijzen dat Essent 11 mei per mail Energie direct hebben laten weten dat de overstap ilegaal was, en dat ik dus klant bleef bij Energie Direct.
Dat hebben ze 23 mei nogmaals gedaan maar toen per telefoon, ik heb daar bewijzen van.

Maar vandaag dus 22 Juni krijg ik een rekening van Essent of ik ff 2 maanden voorschot wil betalen,
Dat is dus 182 euro naar Essent, en 245 euro naar Energie direct,
Hoe krijg je iemand in de bijstand kapot, wel voer een telefoon gesprek met Essent en je hangt zou ik zeggen.
Maar goed ik ga dit aankaarten bij elke TV zender die nederland heeft, is er allicht een bijdie mij wil helpen, in een of ander programma..

mieke474
door mieke474 - Jun 22, 2011 om 15:06
29 Antwoorden / 4 Vragen

ik ken dit verhaal!!! althans het lijkt sterk op dat van mij! al ben ik al een tijdje klant van essent... volgende is er gebeurd:

ik belde omdat ik een vraag had, na het gesprek vroeg de medewerker mij of ik interesse had in de 3 jaar zekerheidsgarantie... dat leek me wel wat aangezien het steeds duurder wordt. ik gaf wel aan dat ik wilde overleggen met mijn partner, maar ze zei me dat ze papieren zou opsturen met prijzen e.d.

niets meer van gehoord, tot enkele maanden later... ik dacht al dat het niets was geworden en had me er ook niet meer druk over gemaakt. maar toen kreeg ik opeens een contract opgestuurd dat het was ingegaan daar ik niet meer van me had laten horen...

ik natuurlijk met hun bellen en vragen waar de de 1e bevestiging was, en dat ik natuurlijk die eerst in wilde kijken voor ik akkoord ging... ze zouden me deze toesturen en weer zou ik bedenktijd krijgen...

niets van dat, na weken te hebben gewacht heb ik via hun site een klacht ingediend en nog enkele weken later kreeg ik een brief waarin precies alles stond wat ik wilde weten en ik kreeg ook nog uit coulance een korting op mijn volgende termijnbedrag... deze is inmiddels met de beloofde korting afgeschreven...

dus ik zou zeggen, dien een klacht in en kijk wat er uit komt, want als je niets doet, krijg je ook niets :) en nu ik hoor dat de prijzen per 1/7 flink omhoog gaan, ben ik nog blij ook dat ik uiteindelijk akkoord ben gegaan :)

ik wens je succes!

grandpa
door grandpa - Jun 22, 2011 om 15:10
26 Antwoorden / 8 Vragen

Klacht indienen, man je moest eens weten.
heb 2 excuus briefen liggen, omdat ze fout zaten.
En toch willen ze geld zien.
Ik doe niks anders dan klagen, maar het schijnt steeds erger te worden, laatste mailtje schreven ze dat ik gedult moest hebben.
ik zeg mooi dat gedult hebben, maar wie betaald mijn huur volgende week.

mieke474
door mieke474 - Jun 22, 2011 om 15:16
29 Antwoorden / 4 Vragen
ri
door riebnj - Jun 22, 2011 om 15:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit al zolang ik me kan herinneren bij Essent en nooit geen problemen. Die krijg je pas als je steeds van energiemaatschappij naar energiemaatschappij overhupt. Waarom wil iedereen toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?? Je ziet nu dat je er alleen een hoop ellende door krijgt, rekeningen van allerlei energiemaatschappijen en een welles nietes spelletje en dan nog maar te zwijgen van de telefoonkosten, want iedere keer moet je toch wel weer reageren op een onterechte rekening. Ik zou zeggen, blijf zitten waar je zit, scheelt een hoop geld en nog belangrijker een hoop stress. Toch bij deze sterkte gewenst.

energiedirect
door energiedirect - Jun 22, 2011 om 15:34
37 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kwam je bericht tegen en merk dat er iets mis is gegaan. Als je wilt kun je een e-mail sturen met daarin je NAW-gegevens naar: onlineservice@energiedirect.nl. Dan kan ik je persoonlijk advies geven en je in deze situatie verder helpen. Groetjes. ^Renske van energiedirect.nl

grandpa
door grandpa - Jun 22, 2011 om 15:47
26 Antwoorden / 8 Vragen

Ja en daar zit het hem dus, ik wil niet overstappen, ik heb eeb gesprek gehad waar ik gezegt heb dat ik er over na zou denken.
Ik zit al ik weet niet hoelang bij energie direct, en als je alle prijzen vergelijkt zijn ze allemaal hetzelfde.
zal aan het eind van het jaar niet veel schelen denk ik.

Kijk als ik nou gezegt zou hebben dat ik over zou stappen, ok dan zou het terecht zijn wat Essent doet.
Daty gesprek is 18 Dec van het vorige jaar geweest, kun je nagaan.
Nee ik ben niks nie overgestapt, dat heeft Essent er van gemaakt.

fo
door forumessent - Jun 22, 2011 om 16:09
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste grandpa,

In uw bericht van 22 juni op dit forum geeft u aan dat u niet aangemeld bent bij Essent, maar toch rekeningen ontvangt .
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Petra
Essent medewerker

grandpa
door grandpa - Jun 22, 2011 om 16:12
26 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo renske, was jij ook al niet diegene die mij dat advies begin Mei al had gegeven.
En hebben wij daarna ook al geen correspondencie gehad.
Wel je ziet wat we er mee opgeschoten zijn he.

Kijk Mail van Februarie.

=== Verwerkingskenmerk: GFK / ESS000002733867 ===

Geachte heer [edit red.],

In uw bericht geeft u aan dat u niets heeft gehoord van een eventuele overstap naar Essent. Graag geef ik u in deze e-mail een reactie.

Ik heb in ons systeem gekeken wat er gebeurd is. Hierin zie ik inderdaad dat u telefonisch bent benaderd door ons.
Ik heb een vermelding dat u niet ingaat op ons telefonisch aanbod. Wij hebben dus ook geen overstap in gang gezet ,Bla Bla Bla

Met vriendelijke groet,
[edit red.]
Afdeling Klantenservice
Essent

grandpa
door grandpa - Jun 22, 2011 om 16:20
26 Antwoorden / 8 Vragen

Ik weet dat het allemaal wel goed bedoelt is, maar je wilt niet weten wat ik al aan telefoonkosten kwijt ben, en ik weet niet hoeveel gesprekken ik niet heb gehad.
Zit nu te w88 op energie direct die zouden mij vandaag terug bellen, maar ja die w88 liever totdat ik bel, kost mijweer 10 cent per ninuut.
Ik blijf niet aan het bellen, het moet maar eens afgelopen zijn.
Ben nu zo ver dat ik ga informeren of er misschien een advokaat is die dit van me wil op lossen, op kosten van Essent en Energie drect natuurlijk.
Je hebt
Das je goed recht
Je Hebt
oplichters
Je Hebt Radar
en wat heb je nog al niet meer.
Ik heb er zo genoeg van he.
Echt ik kan er s avonds niet meer van slapen zo erg is het.

energiedirect
door energiedirect - Jun 22, 2011 om 16:46
37 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil je graag helpen, om een en ander voor je uit te zoeken wil ik je nogmaals vragen om je gegevens te sturen in een e-mail.

Groetjes,
^Renske van energiedirect.nl

mieke474
door mieke474 - Jun 22, 2011 om 17:12
29 Antwoorden / 4 Vragen

lol, nu willen jullie deze klant wel helpen... is het mss omdat hij op het forum van kassa zit????

grandpa
door grandpa - Jun 22, 2011 om 17:17
26 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is het gewoon, ze willen wel helpen, hoor zit al de hele dag op telefoon te wachten, ze zouden mij bellen.

Het is nu Kwart over 5, niks gehoord.
morgen kan ik weer gaan bellen a 10 ct per minuut.
Ik ben al ik weet niet hoeveel kwijt aan telefoon kosten, naar essent en naar energie direct.
Ik ga echjt niet meer bellen, ik geef het uit handen.
Bedragen die van mijn rekening worden gehaald, laat ik meteen terughalen door de bank daar heb ik al contact mee gehad.
Denk daar aan mensen ze kunnen wel een volmacht hebben voor incasso, meer een telefoontje naar de bank en ze halen het terug.

grandpa
door grandpa - Jun 24, 2011 om 12:26
26 Antwoorden / 8 Vragen

Dat Mail je ze dat je het terug laat boeken, krijg je dit als antwoord.

Gelijk ff zeggen dat het 2 euro kost met acceptgiro lol.daar hebben ze meteen antwoord op.

Het is natuurlijk mogelijk om de door u aan energiedirect.nl verstrekte machtiging voor automatische incasso in te trekken. Stuur hiervoor een ondertekende rode kaart op. Deze is verkrijgbaar bij uw bank of u gebruikt het document in de bijlage. Na ontvangst van een ingevulde kaart passen we uw betaalwijze aan.

Onze adresgegevens:
Energie:direct
Postbus 266
5680AG BEST

Voor het gebruik van acceptgiro's brengen we maandelijks 2,00 euro aan administratiekosten in rekening.

We helpen onze klanten graag verder. Als er nog vragen over dit onderwerp zijn, reageer dan gerust op deze e-mail.

tdehond
door tdehond - Jun 24, 2011 om 12:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=lageurtse schreef op woensdag 22 jun 2011, 14:51]Ik kan iedereen een goed advies geven als ze gebeld worden door een energieleverancier, direct de haak van de telefoon opleggen en gesprek beëindigen. Het gesprek wordt opgenomen en naderhand zo gewijzigd alsof u akkoord bent gegaan met de overstap. Als u van energieleverancier wilt veranderen doe dat dan via de website van de desbetreffende energieleverancier.

Beter is u aanmelden bij Belmenietregister en tevens gebruik maken van uw recht van verzet als u gebeld wordt door bedrijven waar u klant bent of was.
Verzoek dan om geplaatst te worden op de lijst van mensen waarmee geen telefonisch contact opgenomen mag worden.

..
door ... - Jun 24, 2011 om 12:52
104 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn mening;

Essent stuurde U deze hoge rekening omdat U binnen de minimale looptijd eerder weg ging dus boete.

Maar als je niet op tijd de berichten kreeg is het geen geldig contract.
Via Energie Direct kun je dit het beste laten ontbinden.

Dus Essent nooit opzeggen, want dan geld boete maar Ontbinden.
Als zij zich niet aan de afspraak houden en later verkeerd het contract alsnog regelden is er niet geleverd volgens afspraak en is ONTBINDEN toegestaan.

Betaal niets en laat ook de in de Essent periode geleverde energie via Energie Direct lopen en laat hun alles regelen.

Koop nooit meer iets via telefoon want je zit helaas erg zwak in het bewijs en vaak hebben ze uitsluitend een Ja, Ja, Ja bandje zonder de rest.
Hun bewijs is dus zwak en door juist alleen het einde op te nemen is het moeilijk er onderuit te komen.

Doe dus wat Energie Direct gevraagd heeft en laat hun alles regelen.
Stuur hun ook alles wat U van Essent kreeg en met volledige verhaal erbij.

grandpa
door grandpa - Jun 24, 2011 om 13:15
26 Antwoorden / 8 Vragen

Denk dat je niet alles gelezen hebt.
Ik heb niks afgesproken bij wie dan ook, ik ben bij energie direct, en WAS niet van plan over te stappen.
Dus ben ik volgens mij nog steeds bij Direct.
Maar noch Direct Noch Essent weten waar ze mee bezig zijn.
Volgens Essent hebben ze via Mail en Telefoon 23 Mei, laten weten aan Direct dat het een ongeldige overstap is.

Dus volg je het nog LOL.

la
door lalala - Jun 24, 2011 om 19:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste grandpa,

Enige dagen geleden dit bericht + de antwoorden daarop even snel doorgenomen. Nu toch maar een accountje aangemaakt op dit forum om even te reageren.

Nooit telefonisch uw gegevens doorgeven, ook niet voor het ontvangen van vrijblijvende info, updaten gegevens, vrijblijvende aanbiedingen of wat dan ook. Je weet dan niet zeker of degene die je aan de lijnt hebt wel echt is wie hij/zij zegt te zijn. Identiteitsdiefstal/fraude is dan 1 van de gevaren die op de loer liggen, evenals hetgeen u nu is overkomen (i.p.v. vrijblijvende info meteen een contract afgesloten). Beter voortaan zelf eerst aanbiedingen opzoeken en beoordelen op papier/ een website/ andere (onafhankelijke?!) bronnen. U heeft dan meer tijd om prijs en voorwaarden te bestuderen, overdenken en te verglijken.

Over uw probleem:
Natuurlijk kunnen alle reacties nuttige tips bevatten. Maar ik zou u willen adviseren nu verder niks meer op eigen houtje te doen, anders wordt het straks nog erger. Daarom:

Ga zo spoedig mogelijk met alle relevante gegevens (mailtjes, brieven enz enz) naar het Juridisch Loket bij u in de buurt. Leg daar het verhaal duidelijk en volledig uit. Zeg dat er echt spoed achter zit, omdat u anders op korte termijn in financiele problemen komt (met huur en andere betalingen deze/komende week al) etc.

Zij kunnen uw concrete situatie (juridisch) beoordelen, evenals de bewijsmiddelen die u heeft. Zij kunnen dat beter dan wij hier op afstand. Daarnaast kunnen zij namens u brieven schrijven/contact opnemen met deze bedrijven, zonder er een nog groter zooitje van te maken (zij weten immers hoe en wat er in brieven moet staan, wat uw rechten zijn, wat de wettelijke termijnen zijn etc). Ook kunnen zij u doorverwijzen naar een jurist/advocaat mocht het op een procedure/rechtszaak o.i.d. uitlopen (voor mensen met minder inkomen is er een regeling/tegemoetkoming in de kosten, zie site). Zij kunnen u ook helpen met een eventuele schadevergoeding en/ of het herstellen van de oude situatie.

Laat hen precies uitleggen en formuleren wat u wanneer moet doen. Ook wat u precies in brieven moet zetten etc. Nog beter is het ditalles door hen te laten regelen, omdat u er er simpelweg te weinig/geen verstand van heeft (niet lullig bedoeld, maar wel realistisch nu even). Zo snel mogelijk langsgaan dus!

Met vriendelijke groet,

lalala

la
door lalala - Jun 24, 2011 om 19:26
5 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig bericht even snel getypt en browserscherm doet een beetje raar (erg trage reactie tijdens typen), dus niet heel erg netjes. In ieder geval nog even de link van het Juridisch Loket met relevante info, adressen, etc):

www.juridischloket.nl

En misschien heeft u ook iets aan de sociaal raadslieden:

www.sociaalraadslieden.nl

Succes!

grandpa
door grandpa - Jun 24, 2011 om 20:42
26 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb het nu zover voor elkaar, dat Essent mij gezegt heeft dat ik die voorschotten niet hoef te betalen
Dus daar ben ik vanaf.
Energie Direct heb ik nu mee afgesproken dat de boete 2X 25 eurp per direct wordt terug gestort, en dat het verdere bedrag, van de eindnota zal verekend worden met de voorschoten.
Dat komt dan weer overeen omdat ze deze maand geen voorschot hebben agehouden.
Dus eindconclusie, als ze bijde woord houden is de situatie opgelost.

la
door lalala - Jun 24, 2011 om 21:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Oke gelukkig, dan zal het waarschijnlijk wel opgelost worden.

Probeer de toezeggingen wel zoveel mogelijk schriftelijk (brief) en/of per mail bevestigd te krijgen en blijf in de gaten houden of alles volgens de afspraken wordt opgelost + of er weer niet foutief wordt afgeschreven/ je een foutieve rekening/acceptgiro/ jaarafrekening/ termijnrekening o.i.d. krijgt. Daarnaast moet het allemaal wel op een redelijke manier opgelost worden natuurlijk (en naar draagkracht).

Als er weer iets niet klopt in deze zaak, zou ik alsnog zo snel mogelijk naar het Juridisch Loket gaan, anders blijf je bezig en blijf je bellen a x cent per minuut. Ook kan men dan middels een officiele aangetekende brief partij(en) in gebreke/aansprakelijk/ in verzuim/whatever stellen en eisen dat het probleem binnen x aantal dagen wordt opgelost, na al herhaaldelijk (telefonisch) contact inmiddels. Uit eigen ervaring blijkt dat ook van toezeggingen/verekeningen niet altijd evenveel terrecht komt namelijk.

Ik hoop dat het snel in orde wordt gemaakt (of reeds is na laatste contact)

Gr, lalala

grandpa
door grandpa - Jun 24, 2011 om 21:25
26 Antwoorden / 8 Vragen

Ok ik hou het in de gaten bedankt voor je reactie.
Trouwens iedereen bedankt voor de reacties.

la
door lalala - Jun 24, 2011 om 21:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

En ohja, rekeningen, bankafschriften, mailtjes, brieven en overige relevante gegevens jarenlang bewaren!

Je hoort ook nog weleens dat men na enige tijd alsnog met een incassobureau op de proppen komt voor een "onbetaalde rekening" o.i.d. n.a.v. een eerder geschil/probleem wat toendertijd allang opgelost was. Als je dan na bijv 2 jaar alles hebt weggegooid, kun je niks meer bewijzen/aantonen en zit je er wer mee (alleen dan misschien nog 10x erger).

la
door lalala - Jun 24, 2011 om 21:42
5 Antwoorden / 0 Vragen

Geen dank!

En nog even ter aanvulling op bovenstaande: langsgaan bij het Juridisch loket en vragen stellen/situatie uitleggen/advies krijgen e.d. kost geen geld. Alleen als men echt een procedure begint en je een advocaat nodig hebt o.i.d, dan wel (maar voor lagere inkomens heb je dus die regeling met een kleine, relatieve eigen bijdrage, zie site loket voor meer info en zal men u daar ook vantevoren uitleggen indien ooit van toepassing).

de
door dekredietboer - Aug 23, 2011 om 14:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Overstappen is ongelooflijk maar waar altijd riskant. Laat ik het anders zeggen, kontakt hebben met energie leverancieers is gevaarlijk. Ik ben de mening dat als ik denk dat ik bij mijn huidige leverancier teveel betaal ik zelf dan ga onderzoeken bijvoorbeeld op Essent ervaringen of en zo ja waar naartoe ik overstap en dan neem ikzelf contact op met die bewuste leverancier. en dat altijd via Email zodat ik wat op papier heb. Telefonisch contact weiger ik met die bedrijven pertinent.

de
door dekredietboer - Aug 23, 2011 om 14:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Advies van mijn kant. Tenminste zo doe ik het altijd nadat ik Energie Direct ervaringen gelezen had. Al het contact op papier cq Email. Ten eerste kost dit je geen geld. Als je belt en je in de wacht gezet wordt is de teller al gestart. Ten tweede heb je alles op papier staan. Natuurlijk worden de gesprekken ook wel opgenomen maar die zijn dan in het bezit van de leverancier en die gebruiken alleen die gesprekken die voor hun goed uitkomen.

grandpa
door grandpa - Aug 23, 2011 om 14:57
26 Antwoorden / 8 Vragen

Ja excuses alom, maar geen vergoedingen noch van Essent Noch van Energie direct.

Ik denk nu inderdaad aan overstappen, maar het zal Essent niet worden denk ik.