Onterechte eind nota eneco
Ik heb al 10 jaar Eneco als energieleverancier.
nu heb ik sinds een paar weken nieuwe buren. Deze buren hebben energie aangevraagd via leverancier ENGIE. ENGIE heeft mijn EAN code gebruikt voor het nieuwe energie contract van mijn nieuwe buren.
hierdoor is mijn Eneco contract beëindigd en heb ik een eind nota van Eneco ontvangen. Een fout, waar ik in principe niets mee te maken heb.
nou komt het ergste van alles. Eneco verplicht mij de eind nota te betalen en deze te zien op een voorschot van mijn 'nieuwe' Eneco contract. Als ik weiger, zoals ik nu doe, worden er kosten in rekening gebracht door Eneco.
Dit is toch omgekeerde wereld?
Topantwoord
Dit is een compleet foute gang van zaken Eneco kan in ieder geval onmogelijk bewijzen dat u uw overeenkomst met hen heeft beëidigd en men heeft dus klakkeloos een fout van Engie overgenomen.
Zie deze info m.,b.t. het indienen van een klacht https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier en/of deze https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/klacht-energieleverancier met daarbij mijn opmerking dat men bij Eneco onrechtmatig handelt en men u dus niets kan verplichten. Strikt gesproken zou u hen zelfs al in gebreke kunnen stellen. (https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/) maar probeer er eerst op aangegeven wijze uit te komen.
Dank! Vervelende is, is dat ik er zelf achteraan moet... heb wel betere dingen te doen. Eneco blijft wel bij zijn punt... ik heb gezegd dat ze het dan maar voor moeten laten komen. Bedrag valt in principe mee (110 euro). Maar het gaat om het hele idee erachter..
Ik kom toch nog even bij u terug. Ik begrijp nu dat u wel klant bleef bij Eneco maar wel een nieuw contract kreeg. Dat is dan volgens mij ook eenzijdig handelen omdat normaliter een overeenkomst zoals deze zonder opzegging normaliter wordt voortgezet. Er is sprake is van een 'eindafrekening'. U zou hoe dan ook een eindafrekening ontvangen (indien u geen slimme meter heeft) maar het gegeven van mogelijk extra kosten etc. verbaasd mij ook in hoge mate en dat kan toch echt niet het geval zijn m.i.
Hoe dan ook, bezwaar maken op de wijze zoals geadviseerd (en ook aansluitend door @MARITA5)
Dat is wel heel raar. Ik zou tegen Eneco zeggen dat ze nog één keer de kans krijgen alles terug te draaien en als ze dat niet doen dan betaalt u de eindnota en stapt u fijn over naar een andere maatschappij, bent u zeker ook nog goedkoper uit.
Dat laatste is wel een erg stellige conclusie. Je lijkt wel zo'n energiecolporteur die altijd zeggen dat ze het goedkoper kunnen zonder eerst gevraagd te hebben wat iemand nu betaald en wat het gebruiksprofiel is.
Zit als tien jaar bij Eneco! Een slaper heet dat in het jargon, die kunnen echt gegarandeerd goedkoper en als dreigen met overstappen ze niet over de streep trekt moet je toch je conclusie trekken, of niet maar dan moet je ook niet zeuren dat je slecht behandeld wordt.
Hallo Meneersmit ,
Neem contact op met Consuwijzer / of het Juridisch Loket , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Klacht Eneco ,
https://www.eneco.nl/klantenservice/klacht-indienen/
Heb je Engie al een e-mail of brief gestuurd met het dringend verzoek hun gemaakte fout te corrigeren bij Eneco?
Gedaan! Engie zou het rechtzetten, maar Eneco blijft bij zijn standpunt. Ik moet betalen, punt.
Leg de kosten bij Engie neer. Zij hebben je omgezet, dus de fout ligt bij hun.
Ik begrijp niet wat Eneco zegt om de eindafrekening te zien als een voorschot van uw nieuw contract.
Met de eindafrekening heeft u alle kosten betaald tot einde contract.
Met een nieuw contract begint u met een schone lei.
De eindafrekening had ook kunnen zijn dat u geld terug kreeg, had u dat dan terug willen storten?
Niet moeilijk doen en de €110 van de eindafrekening betalen.
En kijk die eindnota heel goed na.
Er wordt nog wel eens een boete berekend wegens contractbreuk.
Die boete kan gewoon teruggevorderd worden ook onder de noemer onterecht berekend omdat........
Jammer,
Als je niets afgesloten hebt Engie laten leveren en niets betalen.
Zonder contract betaal je niets meer en Eneco... die komt later wel weer,
Engie maakte fout dus die mogen dit dan oplossen.
Onzin.
Als je geen fout maakte hoef je toch ook niets af te nemen....
De persoon die de fout maakte moet dit regelen.
Engie kan alles vragen maar U hoeft niet bij hun energie af te nemen.
Je werkt voor jezelf en gezin, niet voor een Energie Verkoper!
Als je al 10 jaar bij Eneco zit, dan heb je vast een contract voor onbepaalde tijd.
En de afrekening komt aan het eind van het kalenderjaar?
Betaal die €110. en wijzig je maandelijkse termijnbedrag. Trek er €10 af en dan zou je aan het eind van het jaar weer ongeveer op 0 moeten uitkomen.
https://www.eneco.nl/klantenservice/overstappen-verhuizen/termijnbedrag-aanpassen/#:~:text=Je%20termijnbedrag%20aanpassen&text=Pas%20het%20direct%20aan%20in,eind%20van%20het%20jaar%20bijbetalen.
Ik ben een alleenstaande moeder met dus een huishouden van mijzelf en een 4 jarig jongetje ik heb 1,5 jaar geleden een contract afgesloten. Nooit doen!!! Ze hebben mij na een jaar naar beneden gezet want ik verbruikte zogenaamd te weinig dus moest minder betalen prima, nu na 1,5 jaar zeggen ze dat ik nooit mijn meterstanden heb door gegeven en kan dit niet bewijzen (heb het huis van mijn ouders gekocht) ik weet zeker dat ik ze heb door gegeven!! Maar nu is het hun woord tegen de mijne! Ze willen let op: dat ik €6200,- bij betaal boven op mijn kosten die ik 1,5 jaar heb betaald 140-150 euro per maand let op zesduizend tweehonderd euro voor een alleenstaande moeder met kind extra boven op de maandelijkse kosten!!!! Ik bellen zouden terug bellen niet gedaan brieven reageren ze niet maar wel incasso kosten van 600 euro per keer sturen als ik 2 dagen te laat ben!!!!! Ik ga nu zwaar de schulden in door een bedrijf dat mij oplicht!!! Vreselijk!!! Nooit afsluiten!! En als iemand mij hiermee kan helpen bedankt alvast!
En wat heeft dat met de vraag van ts te maken? Niks.
Open uw eigen topic.
Toen je het huis van je ouders hebt gekocht, heb je nooit de meterstanden opgenomen?
Of doorgegeven aan de energiemaatschappij.
Hebben je ouders altijd wel de juiste meterstanden doorgegeven?
Of mankeert er iets aan de meter?
Kortom zoeken waar het mis gegaan is en niet zomaar de energiemaatschappij beschuldigen van oplichting,
Alleenstaande moeder met kind? Dat heeft niets met stroom levering te maken.
En 1½ jaar verbruik, denk dat een groot deel geen gebruik maar incasso kosten zijn wegens te laat of niets betalen is.
En slimme of oude meter?
Je moet bij oude draaischijf die wel doorgeven en controleren hoeveel je gebruikte.
Tot ziens bij nieuwe vraag met gelijk duidelijke cijfers van begin en eindstand en facturen graag....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer