ma
door marcoo Aug 25, 2011 om 13:15
Huishouden & energie

Overstap te vroeg gedaan door Energiedirect

Ik ben via Gaslicht.com overgestapt van E-ON naar Energiedirect.nl. Energiedirect zou dit regelen door naar mijn einde contract datum te kijken en mij dan aansluitend over te zetten.

Nu blijkt dat men mij 2 weken te vroeg heeft overgezet, 23 juli ipv 9 augustus. Hierdoor gaat E-ON mij een opzegvergoeding in rekening brengen. Die vergoedt Energiedirect wel. Maar er is ook een kans dat ik mijn premie die ik van E-ON gehad heb, zijnde 170 euro moet terug betalen omdat ik voor einde contract weggegaan ben. Ik heb nog geen rekening gehad, maar de kans is aanwezig. De dame van E-ON die ik aan de telefoon had, was niet verbaasd toen ze hoorde dat ik naar Energiedirect ging. Die staan erom bekend hier slordig mee om te gaan.
In reactie op een email naar Energiedirect, kreeg ik dat ze die terugbetaling van de eventuele premie niet vergoeden. Dit terwijl het toch duidelijk een ingebreke blijven is van Energiedirect.

Wie heeft hier ervaring mee?

1886 12 Rapporteer

ridder_1
door ridder_1 - Aug 25, 2011 om 13:49
376 Antwoorden / 8 Vragen

Heeft u bij de overstap naar EnerieDirect wel schriftelijk laten noteren dat er ook een E-ON premieregeling van toepassing was. Dan kunt u verhaal halen bij de administratie van ED. De opmerking van de mevrouw van E-On is kinnesinne, ze doen het andersom ook omdat een directe overstap op dezelfde dag praktisch niet mogelijk is aangezien ze met 2 aparte systemen werken ook vanwege het afrekenen en de alg. heffingen over o.a. milieutoeslag. Is ED u niet behulpzaam, dan gewoon per eersvolgend jaar "belonen" door weer over te stappen naar een andere leverancier. Kijk dan wel even beter naar de voorwaarden t.a.v. de door ED nu betaalde overstapboete.

ma
door marcoo - Aug 25, 2011 om 14:43
10 Antwoorden / 3 Vragen

Nee dat heb ik niet.

Op haar website en in de info wordt door Energiedirect beweerd dat ze je aansluiten, aansluitend op het einde van je oude contract. Dan mag je daar ook van uitgaan vind ik. Tenzij er echt een hele lange periode tussen zit. In mijn geval was het anderhalve maand. Je hebt een maand opzegtermijn en je moet hen dus ook de tijd geven om het te regelen. Dus ik heb het 1,5 maand van te voren aangegeven.

Dat aansluiten op dezelfde dag een probleem is, door systemen, is mijn zorg niet als klant vind ik. Dat horen zij binnen hun dienstverlening te regelen. Zo ben ik al 2 keer overgestapt van internetprovider. Elke keer netjes op het einde van het contract van de ander, op dezelfde dag zonder enig probleem.
Het moet toch niet zo zijn dat ik als klant van een bedrijf moet gaan nagaan wat voor hobbels er in hun werkwijze/systemen/procedures zit om de door mij afgenomen diensten te kunnen leveren op juiste momenten? Dat vind ik tegenwoordig een ding wat je steeds vaker ervaart. Je kan er niet meer van uitgaan dat wat je afneemt/beloofd wordt ook zo afgeleverd/handelt wordt, ondanks dat jij er je geld aan besteed. Service moet je steeds vaker afdwingen.

Dat overstappen per jaar is een feit. Dat krijg je als je een jaarcontract afsluit. Bij die leverancier blijven is vaak niet aantrekkelijk.

ridder_1
door ridder_1 - Aug 25, 2011 om 15:04
376 Antwoorden / 8 Vragen

zit zelf ook bij ED en ik heb tot op heden geen problemen.
Ik ga mee met de (jaarlijkse) collectieve inschrijving via vereniging eigen huis
waar ED steeds als voordeligste energieaanbieder uitkomt. Eigen Huis heeft als extra een eigen afd. waar problemen met dit soort overschrijvingen worden
uitgezocht en worden geregeld met ED. Door de vele inschrijvers via eigen huis hebben ze ook een vuist om mee te slaan en wordt e.e.a. volgens mij dan ook beter geregeld dan dat je als eenling de strijd met ED aangaat.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik best tevreden ben met ED en de vrij open manier van communiceren, wel weet ik dat als je net een 1 dag te laat ben met betalen de vordering direct uit handen wordt gegeven aan de b..venbende van Intrum Just.. te 's Gravenhage ( nee geen den Haag !!) en dan heb je er weer een langdurig probleem bij. Wanneer worden energiebedrijven eens echt klantvriendelijk ???

ma
door marcoo - Aug 25, 2011 om 15:12
10 Antwoorden / 3 Vragen

Het begon met onjuiste tarieven op mijned.nl
Daar stonden de dag/nacht tarieven ipv continu tarief. En deze dag/nacht tarieven waren ook al hoger dan wat in contract stond als je deze zou afnemen.
Na twee keer bellen en checken hebben zij dit gecorrigeerd en inmiddels staan de juiste tarieven op mijned.nl staan. Redelijk positief dus.
Lees op internet verhalen van mensen die niet gereageerd hebben hierop en nu dus een probleem hebben. Belachelijk.

Dat van de vordering uit handen geven is alles behalve redelijk.
Tja via EH waren de afgegeven tarieven niet goedkoper moet ik zeggen. Daarom ben ik daar niet in meegegaan. Het scheelde wat ik mij herinner flink wat met wat ik op Gaslicht vond. Maar zeg nou zelf, het moet toch niet zo horen te zijn dat je je uit angst voor problemen moet aansluiten bij een groep en dan maar meer moet betalen ?? Heb gelukkig een rechtsbijstand verzekering.

wolfenjong
door wolfenjong - Aug 25, 2011 om 15:36
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Lees dit Klik hier...

Succes er mee

stacey
door stacey - Aug 25, 2011 om 15:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=marcoo schreef op donderdag 25 aug 2011, 13:15]In reactie op een email naar Energiedirect, kreeg ik dat ze die terugbetaling van de eventuele premie niet vergoeden. Dit terwijl het toch duidelijk een ingebreke blijven is van Energiedirect.

Denk dat je er verder weinig mee kunt, je bent en blijft ten alle tijde ZELF verantwoordelijk voor je opzeggingen, dus dat soort dingen uit handen geven is een risico en wel een risico ten koste van jou dus.

ma
door marcoo - Aug 25, 2011 om 15:52
10 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op donderdag 25 aug 2011, 15:36]Hallo

Lees dit Klik hier...

Succes er mee
Dank je wel!

ma
door marcoo - Aug 25, 2011 om 16:40
10 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 25 aug 2011, 15:46][quote=marcoo schreef op donderdag 25 aug 2011, 13:15]In reactie op een email naar Energiedirect, kreeg ik dat ze die terugbetaling van de eventuele premie niet vergoeden. Dit terwijl het toch duidelijk een ingebreke blijven is van Energiedirect.

Denk dat je er verder weinig mee kunt, je bent en blijft ten alle tijde ZELF verantwoordelijk voor je opzeggingen, dus dat soort dingen uit handen geven is een risico en wel een risico ten koste van jou dus.

Ze verkopen/bieden het aan als zijnde het een onderdeel van hun dienst, dus m.i. hebben ze productverantwoordelijkheid. Wanneer je je jas afgeeft in een (betaalde) garderobe en er gebeurd iets met je jas, is dit ook niet je eigen risico.

stacey
door stacey - Aug 25, 2011 om 16:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=marcoo schreef op donderdag 25 aug 2011, 16:40][Ze verkopen/bieden het aan als zijnde het een onderdeel van hun dienst, dus m.i. hebben ze productverantwoordelijkheid. Wanneer je je jas afgeeft in een (betaalde) garderobe en er gebeurd iets met je jas, is dit ook niet je eigen risico.

Ja, maar zo werkt het niet echt, contract staat op jouw naam en is daarmee jou verantwoordelijkheid en die kun je niet overdragen.............
Vergelijking Appel/ei verhaal, Je jas kun je (door)verkopen, je contracten niet ;-)

ma
door marcoo - Aug 25, 2011 om 16:59
10 Antwoorden / 3 Vragen

je jas kan je doorverkopen, een contract niet.. dat lijkt me niet waar het om gaat.

stacey
door stacey - Aug 25, 2011 om 17:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=marcoo schreef op donderdag 25 aug 2011, 16:59]je jas kan je doorverkopen, een contract niet.. dat lijkt me niet waar het om gaat.

Waar het om gaat is dat het contract op Jouw naam staat en dat jij er verantwoordelijk voor bent en blijft, ongeacht aan wie -met wat voor mooie beloften - je het ook meegeeft..................
Gaat er iets fout dan betaal jij daarvoor dus de prijs.....

ma
door marcoo - Aug 29, 2011 om 15:38
10 Antwoorden / 3 Vragen

Beste allemaal,

Ik ben overgestapt via Gaslicht.com. Daar heb ik dit probleem ook neergelegd.
Zij hebben voor mij met Energiedirect contact opgenomen. En daar waar ik tegen een muur van de klantenservice aanliep, heeft gaslicht contact opgenomen voor mij.

Energiedirect geeft nu de fout toe en als ik nu ook de premie moet terugbetalen, krijg ik die kosten van Energiedirect terug. (Blijf klein beetje sceptisch tot het werkelijkheid is). Fijne service van Gaslicht.com !!

Thanks nogmaals Wolvenjong. En zo zie je maar Stacey, ze geven zelf aan dat ze niet aan hun belofte voldaan hebben.