Ro
door Roland987654321 May 1, 2023 om 20:59
Huishouden & energie

Overval

Krijg ‘out of the blue’ een welkomst-mail van Vattenfall. Ze heten me welkom, vertellen dat we een overeenkomst zijn aangegaan, dat ze mijn huidige leverancier op zullen zeggen en geven aan welk bedrag ze van mijn bankrekening af gaan schrijven. Heel onwerkelijk. Ik heb nooit contact met ze gehad of gezocht. Blijkbaar hebben ze ergens een databestand gekocht en sturen nu op goed geluk dit soort dreigende emails.
Ben natuurlijk in verweer gegaan maar de juristen van zo’n club zullen hun verhaal al wel voorbereid hebben. Afwachten dus.


 


Kunnen jullie me helpen als het nog vervelender dan dit gaat worden?

5856 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sira
door sira - May 1, 2023 om 21:01
2408 Antwoorden / 24 Vragen
1

Blijkbaar hebben ze ergens een databestand gekocht en sturen nu op goed geluk dit soort dreigende emails

Dat denk ik niet. Misschien heeft iemand verkeerde gegevens (zoals postcode of huisnummer0 ingevuld of iemand haalt een "geintje" met u uit.

Waarom altijd alles meteen zo negatief bekijken?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 1, 2023 om 21:25
1820 Antwoorden / 31 Vragen
3

Geachte Roland,

Heeft u al contact opgenomen met Vattenfall?

Ik raad u aan om de mail uit te printen en uw klacht per post te sturen naar Vattenfall (zie bijgevoegde foto), bewaar een kopie voor uzelf.

Klik op de volgende link voor meer contact soorten :


https://www.vattenfall.nl/klantenservice/contact/

rj
door rjw May 2, 2023 om 18:56
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zou je die mail printen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 3, 2023 om 00:10
1820 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

Hoe moet TS anders die mail per post versturen?

Ozymandias
door Ozymandias May 4, 2023 om 15:02
182 Antwoorden / Vragen

Waarom zou je het per post doen? Tegenwoordig heeft post een veel grotere kans op kwijtraken dan een mail aangezien postkamers nauwelijks nog bestaan in bedrijven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 4, 2023 om 16:14
1820 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

Hoe komt u erbij ,dat postkamers nauwelijks nog bestaan bij bedrijven?

Het krioelt van de pakketbezorgers....

sjjoppy
door sjjoppy - May 1, 2023 om 22:08
7246 Antwoorden / 3 Vragen
1

Licht uw huidige leverancier in misschien kan deze u ook nog behulpzaam zijn.

Franske1958
door Franske1958 - May 2, 2023 om 08:25
437 Antwoorden / 2 Vragen
0

De oorzaak van dit soort ongewenste overstappen ligt vaak niet aan van klanten gekochte  gegevens maar dit komt door mensen ergens in uw wijk die benieuwd zijn naar de nieuwe energie prijzen, maar als ze die proberen op de vragen op de website van een andere leverancier, dan blijkt dat al deze sites volledig ontoegankelijk zijn zonder volledig adres en huisnummer op te geven. Omdat veel mensen niet dat gedoe willen hebben van oneindig veel ongewenste telefoontjes in de trant van "U hebt onze prijzen opgevraagd, wanneer stapt U over"  Dus vullen mensen dan maar een fantasie postcode en huisnummer in van ergens dicht in de buurt, dit om toch de nieuwe prijzen te weten te komen zonder veelvuldig lastig gevallen te worden. Helaas zorgt dit ervoor dat dit door de nieuwe leverancier gaat worden gezien als een opdracht tot overstap. Ook al is er geen oude leverancier of klantnummer of kloppen mailadres is opgegeven. 


Ozymandias
door Ozymandias May 4, 2023 om 15:03
182 Antwoorden / Vragen

Het lijkt me stug dat dat wordt gezien als een opdracht tot overstap. Je zal daar voor echt heel wat meer gegevens in moeten vullen dan alleen je postcode en huisnummer. Dingen zoals je vorige leverancier, je rekeniggevens, je machtiging, je naam, etc.

sw
door swat1500 - May 2, 2023 om 10:30
3806 Antwoorden / 0 Vragen
1

Door collega reageerders is al aangegeven waar het "mis" kan zijn gegaan.
Het is wel apart dat Vattenfall wel uw mailadres weet en kennelijk ook uw bankrekeningnummer.
Als er een link in de mail staat dan daar NIET op klikken er namelijk een aanmerkelijke kans dat dit een phishing mail is en men hoopt dat de ontvanger in "paniek" raakt en de link gaat gebruiken.

Controleer bij uw huidige leverancier of zij inderdaad een opzegging van uw contract hebben ontvangen. Zo ja, dan direct aangeven bij hen dat u niet wil overstappen en dat een dergelijke opdracht niet door u is gegeven.
Zij moeten dit dan oplossen met Vattenfall.

va
door vanlotjegetikt - May 3, 2023 om 08:49
809 Antwoorden / Vragen
0

Kijk eens in uw afschrijvingen ik kwam erachter wat er aan de hand was toen er niet werd geincasseerd voor mijn maandbedrag.

St
door Steinmann - May 3, 2023 om 11:02
2 Antwoorden / Vragen
0

De mogelijkheid bestaat dat Vattenfall een 'omgevallen' leverancier heeft overgenomen!

To
door Tonus - May 3, 2023 om 12:44
4 Antwoorden / Vragen
0

Hallo,
ik heb hetzelfde met Eneco meegemaakt. Ik heb ze beschuldigd van oplichting en Diefstal.
Ik ben aangifte gaan doen bij het politiebureau.Werd niet aangenomen.
Zulkebedrijven worden ook nog eens ingedekt door de overheid.
De meeste energiebedrijven zijn boeven,oplichters en dieven.
je kunt ze ook niet bereiken. Ik in elk geval niet. Het geld dat ze illegaal van je rekening halen,laat ik door de bank weer terugboeken.
verder ga is ze altijd aansprakelijk stellen voor de kosten en tijd die ik kwijt ben.
van Eneco heb ik nog €560 te goed. Ik zal net zo lang strijden totdat ik het geld binnen heb.
Zulke oplichters zijn niet waard dat ze een bedrijf hebben.

hartelijke groet,Tiny van Tongeren

va
door vanlotjegetikt May 4, 2023 om 14:46
809 Antwoorden / Vragen

Smaad en laster is strafbaar dus kijk uit met wat u op het internet achterlaat.

Ozymandias
door Ozymandias May 4, 2023 om 15:04
182 Antwoorden / Vragen

Ik wens je succes met je zinloze strijd die je absoluut niet gaat winnen. Al je aantijgingen raken sowieso kant noch wal en gaat je zaak absoluut geen goed doen.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - May 4, 2023 om 13:09
118 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedemiddag,

Logisch dat je hier vragen over hebt. Wij kijken graag even met je mee om te zien wat er aan d ehand is en hoe we dit kunnen oplossen. Hiervoor hebben we gegevsn van je nodig.  Wil je daarom contact met ons opnemen via: https://www.vattenfall.nl/klantenservice/contact/

Vriendelijke groet,

Joeri, Vattenfall

Ozymandias
door Ozymandias - May 4, 2023 om 15:06
182 Antwoorden / Vragen
0

Je kan ook even bellen en vragen in plaats van meteen beginnen met een 'verweer'. Ik heb dit ook een keer meegemaakt, was een vergissing van mij zelf en ondanks dat is het ook gewoon terug gedraaid. 

Altijd meteen die overtrokken reacties doen je zaak helemaal niet goed en vaak is de oplossing niet verder dan een telefoontje van je verwijderd.

willewill
door willewill - May 9, 2023 om 09:19
27 Antwoorden / 6 Vragen
0

Neem contact op met je huidige energieboer en geef daar aan wat er gebeurt is. Geef deze de opdracht om de omzetting te weigeren!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer