drevil
door drevil Sep 25, 2008 om 10:49
Huishouden & energie

Praxis Condensopvangbak

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de praxis condensopvangbak, of soortgelijke artikelen? Het is een opvangbak waar je de slang van een normale wasdroger op aan zou kunnen sluiten, zodat je geen afvoer naar buiten meer nodig hebt. Hij staat in de folder van praxis van deze week. Het ding kost 12 euro, dus ik wilde het zowiezo proberen, maar was toch benieuwed of iemand er al iets over kan vertellen.

Ik ga verhuizen en heb in mijn nieuwe woning geen mogelijkheid om de slang naar buiten toe te leggen. Wilde dus eerst een nieuwe condensdroger aanschaffen, maar dit leek mij ook een prima oplossing.

74945 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zelf geen ervaring mee, ik heb een condensdroger maar zie alleen maar nadelen genoemd worden.

----Ik zou eens kijken voor een andere droger.
Omdat met zo'n opvangbak je droger ook nog veel langer moet draaien om hetzelfde resultaat te krijgen als dat je hem gewoon met slang gebruikt.---

--Mijn advies is, om daar niet aan te beginnen. Het probleem is, dat er ondanks zo'n condensbak toch veel condens in de ruimte blijft hangen.
Een luchtafvoerdroger verspreidt waterdamp in de lucht. Dit komt dus niet allemaal in een bakje, maar blijft dus ook veel in de lucht hangen, waardoor je een hoge luchtvochtigheid krijgt. Met alle nadelige gevolgen vandien (denk alleen maar aan schimmel).--

--Ik denk dat ik begrijp wat jij bedoelt met een "condens-opvangbak" en ik heb dat ook geprobeerd een paar jaar geleden. Het werkte toen echt voor geen meter! De hele kamer stond vol waterdamp alsof ik vergeten was de slang naar buiten te hangen. Ik weet niet of die opvangbakken inmiddels doorontwikkeld zijn, maar mijn ervaringen waren ronduit bedroevend. Het beste kun je inderdaad een condensdroger aanschaffen.--

Succes met je verhuizing.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Stacey,

Die antwoorden had ik idd ook gelezen, maar ik vraag me af of het ding dan wel juist gebruikt is. Ik las ergens anders dat je water in het bakje moest doen. Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het wel goed gaat. Ik bedoel, ze zullen zo'n ding toch niet produceren als het helemaal niet werkt? Of wel natuurlijk...

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is: zonde van je 12 Euro en je humeur.
Je zolder ziet er na het drogen uit als een stoffige sauna.
Ik heb alles geprobeerd met dat bakje, maar het functioneerd gewoon voor geen meter.
De enige goed oplossing bleek uiteindelijk een condensdroger aanschaffen.

Als je twijfelt of er producten worden verkocht die niet functioneren, bestel dan eens iets bij tell sell of consorten en koop er gelijk een dooje paracetamol bij.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je toch eens willen proberen, hang de slang in een emmer, geeft hetzelfde effect en kost niks.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Condens drogers zijn duurder in aanschaf en gebruik.

Ik zou gelijk een energie zuinige nemen, want de verschillen zijn groot!
Dit verdien je snel terug en een gat in muur of raam uit is zoveel goedkoper..
Of een waslijntje?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2008 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Drevil,

Ik gebruik het al jaren en tot volle tevredenheid. Mijn wasmachine en droger staan ook in een gesloten bergruimte van 1.5 bij 2 mtr. Tijdens het drogen laat ik de deur op een kiertje staan en van overlast door condens is geen sprake. Wel heb je iets meer stof (wat in principe wordt afgevangen door het water waarmee je de condensopvangbak vult tot aan het streepje).

Kortom, gewoon kopen! Bevalt het niet dan kun je altijd nog een nieuwe droger kopen. Trouwens, ik heb er toendertijd zo'n 25 euro voor moeten betalen, was het dik waard.

Groetjes, Rudie.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2008 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat een slang naar buiten niet kon hebben wij jaren lang met sukses zo'n opvangbak gebruikt en het werkt perfekt.

 Er moet wel een laag water in die bak om de pluizen op te vangen.

hans

ve
door verwijderd - Sep 26, 2008 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo`n  bak is 3x niks . alleen de opvang bakjes met koelelementen werken goed.U kunt heel gemakkelijk de proef op de som nemen door de slang in een Tuingieter te plaatsen. Deze geeft hetzelfde efect als de simpele condensbakjes.Groet T

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb al jaren mijn droger op zolder staan en gebruik een condens-bak. Mijn zolder wordt in de winter lekker verwarmd door de warme lucht, maar van vochtplekken en schimmels heb ik absoluut geen last. Wel wordt er tijdens het drogen een raampje open gezet. De warmte van de droger blijft hangen en van vocht heb ik geen last. In het bakje staat inderdaad een laagje water voor het opvangen van het stof.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen hartelijk dank voor jullie antwoorden. Allemaal verschillende antwoorden, waardoor ik toch denk dat ik gewoon moet gaan uitproberen of het voor mij werkt of niet.
Helaas al bij 2 praxis filialen geweest, en in beide filialen was het product uitverkocht...

ve
door verwijderd - Nov 26, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik heb een condensdroger gekocht omdat ik van mijn ouders af ging samenwonen en toch een droger wilde.
ik heb ook geen ruimte om een slang naar buiten te leggen.
maar tegenwoordig hebben veel condensdrogers een mooi systeem waardoor je he TOCH op een afvoer kan aansluiten.
als mijn condensbak van de droger vol is loopt deze een soort van over in een afvoerslang. hierin komt dus de condens en deze stroomt langzaam naar de afvoer.

deze systeems zijn ook te koop maar is anders dan de opvangbak...
hiervoor zul je wss naar een speciaal zaak moeten (ik werk bij praxis en wij hebben hem niet in de winkel misschien de megapraxis)

(ik heb de droger nu ruim 5 maanden en het werkt super. hij wertk als gewone droger en ik hoef niet steeds de bak leeg te maken.)

geen nare luchtjes of vochtige ruimte!!! mijn wasachine en droger staan in mijn cv-hok (drive-in woning) wat een ruimte is van 3 bij 1,5/2 en het is er NOOIT vochtig!!!!

voor geinteresseerde ik heb he gekocht bij prijstopper in tilburg deze zitdoor nederland sverspreid.

je kunt er afdingen en als je ergens anders dezelfde machine goedkoper ziet: foto van maken en je krijgt hem bij prijstopper onder de actie/verkoopprijs!!! je bent dus altijd goedkoopst klaar.

perfecte service en voor €30 euro leveren ze hem bij je thuis en sluiten hem aan!!!! (oke kosten misschien hoger dan andere winkels maar je krijgt wel topservice!!!!)

groeten ilona