in
door inbouwkoelvries Aug 10, 2018 om 20:57
Huishouden & energie

Probleem met sleepdeur nieuwe koelvriescombinatie

Ik heb een nieuwe koel-vries-combinatie gekocht en laten inbouwen door een professional.
Het gaat om een sleepdeursysteem. Ook mijn oude had een sleepdeur.

Bij de oude koelkast viel de deur vanzelf dicht, maar nu met de nieuwe koelkast sluit de deur van het keukenpaneel aan de bovenzijde niet meer goed aan (steekt bijna halve cm naar voren uit) en ik moet de deur dus altijd stevig aandrukken, anders blijft ie open staan.

Volgens de monteur is het deurpaneel krom en kan het niet anders gemonteerd worden. Als hij het deurpaneel netjes zou laten sluiten dan zou de koelkastdeur niet meer goed sluiten. Uiteraard is het belangrijkste dat de koelkastdeur goed dicht kan maar ik vind dit toch een raar verhaal. De oude koelkast sloot altijd keurig, niets te merken of te zien van een zogenaamd kromme deur. Is dit niet een kwestie van scharnieren die niet goed geplaatst zijn?

2950 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2018 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo’n echte professional is het dan blijkbaar toch niet. Als de oude koelkast goed sloot en de sleepdeur ook, zit er nu gewoon een fout.

Dus dien een klacht in.

ne
door neodutchio - Aug 10, 2018 om 21:31
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Het kan verschillende oorzaken hebben. De deur kan inderdaad krom zijn. Als de oude combinatie niet geheel waterpas stond en hierdoor de deur krom getrokken heeft zal het nu niet passen. Of andersom, dat de nieuwe combinatie niet helemaal waterpas staat.
Met de scharniere kan je hooguit de plaats van de deur aanpassen, helaas niet corrigeren als deze krom is.

panter22
door panter22 - Aug 11, 2018 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe oud is de keuken.
Sluiten de andere kastjes nog goed.
Als je een waterpas op de deur zet, is de deur dan krom?
Kan de deur niet bijgeschaafd worden, zodat hij beter sluit.

Ge
door Genee - Aug 11, 2018 om 11:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me dat er toch iets niet goed zit met de montage.
Het loopt in ieder geval niet soepel als u de deur nu flink aan moet drukken.
Wanneer ik op internet een filmpje over monteren sleepdeur bekijk kan er weinig fout gaan zou ik zeggen.
Daar wordt niks aan de kastdeur zelf versteld.
Zou aan het bedrijf vragen of, als ze die hebben, een andere monteur er nog eens na kan kijken.
U moet hier in ieder geval geen genoegen mee nemen.
Anders eens gaan kijken en info vragen bij een - of uw eigen keukenleverancier.