Er
door Eric-W Mar 3, 2017 om 12:59
Huishouden & energie

Problemen Verisure Alarm

Sinds december 2016 hebben wij een alarminstallatie van het bedrijf Verisure.
Al snel kwamen wij er achter dat de werking zoals deze in het verkoopgesprek was voorgedaan niet overeen kwam met de werkelijkheid.
Na flinke discussie met Verisure is dit probleem uiteindelijk opgelost door het plaatsten van een extra component. Uiteindelijk is deze gratis gemonteerd maar kregen wel extra meldkamerkosten. Weer in discussie om ook de maandelijkse extra kosten op nul te krijgen. Ook dit is uiteindelijk gelukt.
Nu kom ik er achter dat de facturen niet kloppen. Het gaat om kleine bedragen, maar toch. €4 hier, €2 daar. Het loopt toch op.
Normaal contact met Verisure is niet mogelijk. Zeer onvriendelijke klantenservice. Verbreken de verbinding, komen afspraken niet na, nemen geen contact op, en bieden geen oplossing.
Klantenservice zit in Belgie. Medewerkers in Nederland buitelen over elkaar en vinden dat je met hen contact moet opnemen. Dit terwijl Verisure een afdeling heeft voor vragen betreft de facturen. Het wordt er allemaal niet helderder door. Maar ook via die weg worden afspraken niet nagekomen etc..
Ik ben eigenlijk wel op het punt dat Verisure de boel maar moet terug nemen. We zijn pas 2.5 maand onderweg en hebben alleen maar gedoe met het bedrijf.
Wie herkennen deze problemen met het bedrijf Verisure. Is er een oplossing gekomen..
Kortom. Wie heeft er informatie..

49372 9 Rapporteer

simon55
door simon55 - Mar 3, 2017 om 13:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als U even had gegoogeld had U kunnen lezen " Doe geen zaken met homesafety ( tegenwoordig Verisure ) "

marita5
door marita5 - Mar 3, 2017 om 13:33
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eric - W ,

Plaats hier een klacht , klik op de rode regel .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/verisure/details?companyId=ec29d942-f763-46f7-a312-fe0166306d1a

U heeft inmiddels ook een klacht geplaatst op FB .

Dien ook een klacht in bij consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Er
door Eric-W - Mar 3, 2017 om 16:36
6 Antwoorden / 1 Vragen

@Maritas, bedankt voor de tip. Ik zal hier zeker gebruik van maken.

marita5
door marita5 Mar 3, 2017 om 18:38
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Er
door Eric-W - Mar 13, 2017 om 17:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn nu een week verder. Ik had mij even op de achtergrond gehouden omdat mij voorgedaan werd alsof er een oplossing was.

Mijn mening is dat Verisure een slangenkuil is.. Er zijn mega, mega veel fouten gemaakt in ons contract. Duidelijk toegegeven door een medewerker. Er is mij foute informatie gegeven. Ook dit is toegegeven. Ik heb alle bewijslasten voor handen. Verisure geeft dreiging met rechtzaken als ik deze publiceer. Er is mij aangegeven dat het systeem gedemonteerd kan worden en dat de terugbetaling geregeld zal worden. En ja, ook van deze woorden is wederom bewijs. Nu geeft Verisure aan dat hier geen spraken van is. Ondanks dat ik 760euro heb voldaan voor het systeem is deze NIET mijn eigendom. Om te laten demonteren moet ik 30% van de 760 betalen en zo ook het contract te beeindigen. Dit is de werkwijze zoals deze in ons geval gehanteerd is.
Hoge kosten in ons geval en ik ben nooit eigenaar van het systeem. Nooit. En ook dit is mij nooit medegedeeld tijdens het verkoopgesprek.

marita5
door marita5 Mar 13, 2017 om 19:04
11557 Antwoorden / 15 Vragen

@eric-w , als u rechtsbijstand heeft maak er gebruik van , heeft u geen rechtsbijstand , vraag dan eens inlichtingen bij een advocaat , gratis inloopspreekuur  klik op de rode tweede regel (target blank ) https://www.inloopspreekuuradvocaat.nl/

Er
door Eric-W Mar 13, 2017 om 23:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

Goie tip. Dank hier voor.

marita5
door marita5 Mar 13, 2017 om 23:33
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Er
door Eric-W - Mar 14, 2017 om 16:05
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag heeft Verisure wederom contact met mij opgenomen. Gisteren werd ik nog gedreigd met juridische stappen, vandaag kreeg ik het voorstel om 30% kosten te balen naar de waarde van het systeem = 228euro in ons geval het restandbedrag naar ons terug te storten. Ik heb kennis genomen van het voorstel. Verisure vind dat het niet nodig is om de algemene voorwaarden in het verkoopgesprek te betrekken en of te bespreken. Ook niet als deze cruciaal zijn om een overwogen keuze te ...kunnen maken. Zo is er bijvoorbeeld niet in het gesprek naar voren gebracht dat het systeem nimmer eigendom is van de klant. Het systeem wordt wel als aankoop voorgedaan. Verisure geeft toe dat er veel fouten zijn gemaakt maar dat dit voor Verisure niet voldoende zwaarwegend is om de koop te ontbinden. Ondanks eerdere toezegging. Nu tracht Verisure deze woorden anders te interpreteren. Ik heb per mail een geluidsfragment naar Verisure verzonden waarin de toezegging gedaan wordt. Maar wanneer je als bedrijf moet gaan goochelen met woorden en interpretaties dan is er naar mijn bescheiden mening toch echt iets mis en werk je naar mijn mening op het randje van toelaatbaar.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2017 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat u een contract hebt, en ook dat u dat contract hebt doorgelezen voordat u tot aankoop/installatie bent overgegaan?

Daar moet alles instaan.

SR
door SRB-secretaris - Mar 15, 2017 om 11:47
1 Antwoorden / Vragen

Bij Stichting Rechtswinkel Bijlmermeer procederen we met enige regelmaat tegen alarmverkopers zoals Verisure. We hebben al meerdere zaken gewonnen. Komt u vooral een keer langs op een van onze spreekuren (iedere dinsdag- en donderdagavond) in de Amsterdamse Bijlmermeer. Wij helpen u kosteloos.

U hoeft waarschijnlijk niets te betalen, en krijgt misschien nog wel geld terug. Laat u niet ompraten door de klantenservice voordat u juridisch advies heeft ingewonnen.

Nadere informatie, inclusief vindt u op onze website: www.rechtswinkelbijlmermeer.nl

Onder het tabblad 'dossiers' vindt u ons dossier over Verisure.

Er
door Eric-W Mar 15, 2017 om 13:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte SRB, hartelijke dank voor uw reactie. Ondertussen heb ik al contact met u. De uitnodiging neem ik ter harte. Ik moet wel even kijken hoe ik naar u toe ga komen aangezien ik mantelzorger ben van mijn vrouw en ik zwaar overbelast ben.
Ik heb u benaderd omdat ik inderdaad heb gezien dat u met postieve uitkomst meerdere zaken tegen Verisure heeft gevoerd.

SR
door SRB-secretaris Mar 16, 2017 om 10:50
1 Antwoorden / Vragen

Beste Erik,

Wij zien uit naar uw komst. Veel sterkte met het vinden van een manier om naar ons toe te komen. Mocht u er niet in slagen om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat iemand één avond uw zorgverplichtingen waarneemt, dan kunt u contact opnemen met mij via het mailadres secretaris@rechtswinkelbijlmermeer.nl. Dan kijken we of we er een mouw aan kunnen passen.

Er
door Eric-W Mar 16, 2017 om 20:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wat geweldig. Hartelijke dank voor het meedenken.

Er
door Eric-W - Mar 28, 2017 om 08:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals te zien heeft Verisure via dit en andere mediums geen enkele reactie gegeven. De reden kan ik alleen naar gissen. Toch begint het er op te lijken dat er een oplossing is geforceerd. Verisure heeft aangegeven op mijn voorstel in te gaan. Kost mij €100 maar dan hebben we een snel resultaat tegenover anders mogelijk maanden touwtrekken en juridisch wapengekletter. De door onze gemaakte kosten voor het systeem zouden ondertussen retour zijn naar ons rekeningnummer. Dit is door ons nog niet ontvangen, maar ik ga er vanuit dat dit goed komt.

tijger1
door tijger1 Mar 28, 2017 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zou ik dan maar eerst afwachten tot dat binnen is.

Er
door Eric-W - Mar 31, 2017 om 11:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag is de terugbetaling voor de kosten van het Systeem door ons terug onvangen op de rekening. Nu moeten wij nog een betaling van de maand april voor meldkamer kosten terug ontvangen maar heb hier alle vertrouwen in. In het ergste geval kan ik deze laten storneren maar denk niet dat het nodig is.

Voor ons is deze hele zaak gelukkig dus afgehandeld.

Stichting Rechtswinkel Bijlmermeer hartelijke dank voor de aangeboden hulp..